Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:28

Butterfly schreef:
Geef mij dat sprookjesboek dan maar!

Ja, geef mij dat boek dan ook maar.

CrossHorse

Re: Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:29

Ik geloof in de schepping, zelf ben en word ik hier mee opgevoed, en vind ik het duidelijkste.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:29

Mams, ik denk dat je mij niet goed begrepen hebt. ;) Om te beginnen heb ik die opmerking niet neergekwakt, dat was iemand anders. En je ziet volgens mij duidelijk dat ik het er ook niet mee eens ben - ik vond het ook geen fraaie opmerking en bij mij doet dat net zo goed pijn.

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:37

Blue_Eyes schreef:
Mams, ik denk dat je mij niet goed begrepen hebt. ;) Om te beginnen heb ik die opmerking niet neergekwakt, dat was iemand anders. En je ziet volgens mij duidelijk dat ik het er ook niet mee eens ben - ik vond het ook geen fraaie opmerking en bij mij doet dat net zo goed pijn.

In dat geval sorry :o
Ik heb namelijk al vaker dit soort dingen te horen gekregen en ik kan mij daar vreselijk kwaad over maken, vandaar mijn reactie

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:57

Dat is ook terecht, ik word ook boos van die opmerkingen. Ook van een opmerking eerder in dit topic trouwens, dat mijn geloof wel over zou zijn als ik eens iets vreselijks mee zou maken. Dat vind ik dan wel weer de andere kant.
Weet je, mensen beseffen gewoon niet hoe verschrikkelijk het is om een kind te verliezen, als ze het zelf niet hebben meegemaakt. Daar zullen wij als moeders mee moeten leren leven :(:)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:23

vroli1 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ach, wie weet of het ooit zover komt. Duidelijk is dat sommige mensen denken dat ze een oordeel kunnen vellen over God en de bijbel terwijl ze er feitelijk niets van begrepen hebben. The story of many lives, I guess :Y)

ben ik met je eens.. laten ze eerst maar de bijbel lezen of bijbelstudie volgen als ze er meer van willen weten.. :)

Ik geloof dat ik het al eens eerder gezegd heb, maar met de evolutietheorie is dat nog meer zo. Goddamn, als ik zie wat voor onzin daarover geschreven wordt hier vraag ik me echt af welke crappy biologie leraren jullie gehad hebben of dat jullie alles kwijt geraakt zijn ofzo. :+
Ik heb vorige keren heel veel dingen geprobeerd uit te leggen maar volgens mij helpt het niet, dus ik laat het hierbij.

Ik ben wel ooit begonnen aan de bijbel, vind het een slecht boek. :P Slechte schrijfstijl, te veel details, rare onsamenhangende verhalen te veel tegenstellingen en niet pakkend. *just kiddin* :D
Ik vind eigenlijk vooral het oude testemant super cruel. :wow:

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:29

Ik ben 't eigenlijk wel met jane eens..
al die vragen,dingen die niet kloppen waar de gelovigen als antwoord op hebben van '' daar moet je in geloven daar zijn geen antwoorden op'' tja sorry maar we leven in de 21ste eeuw, de tijd van de wetenschap tegenwoordig willen we wel bewijzen en weten waarom omdat we nu niet meer klakkeloos alles wat in een boek staat zomaar ''geloven''
niet aanvallend bedoeld voor de gelovigen hier trouwens ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:04

Wie heeft het over klakkeloos geloven? Er staat juist in de bijbel: 'onderzoekt alles.' Weer een van die vele misvattingen over wat christendom nou feitelijk inhoudt.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:14

onderzoekt alles? zoals?..

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:40

onderzoekt alles maar behoud het goede

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:42

vroli1 schreef:
Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd, noch zijn ouders, maar dit is geschied, opdat de werken Gods in hem zouden geopenbaard worden.

dit is dat antwoord wat jij bedoelt?
maar ging het nou niet over dat bv. het kind blind geboren is dat of het kind zondig is of de ouders ..
Laatst bijgewerkt door vroli1 op 17-07-10 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:44

Wat wil je precies zeggen met die quote, Nadine?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:45

Vroli, kun je begrijpen waarom mensen zich door jouw opmerking gekwetst voelen?

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:49

ja maar dan moet je niet kwaad worden op mij.. maar je vragen bij God neeleggen en bidden waarom..
het staat nou eenmaal in de bijbel..

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:50

ik zie dat ik de verkeerde gequote heb sorry :o

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:51

mams schreef:
Ik was niet van plan om te reageren in dit topic, maar nadat ik dit tegenkwam dus wel.
vroli1 schreef:
God ziet alles en dat hij wel ingrijpt bij de meneer in de rolstoel en niet bij de baby zal denk ik te maken hebben met hoe zij geloven.. het kindje zal waarschijnlijk zo behandelt worden omdat de mensen die verantwoordelijk zijn niets met het geloof hebben..
ook dit staat in de bijbel..

Auw, die doet pijn en ik kan je zeggen dat deze me aardig raakt. Ik geloof dus niet en dat is dus de reden dat mijn zoontje dood geboren is. En bedankt, geweldig.
Deze reactie zal wss aardig negatief en boos overkomen, maar daar heb ik dan wel een reden voor lijkt me.
Heb ook ooit wel eens in de bijbel gelezen en er was volgens mij ook nog zoiets als oordeel niet..........of iets in die trant (vergeef me het is al een tijdje geleden)

Ik geloof dus in de evolutietheorie :j mede door dit soort ideeen en opvattingen van bepaalde gelovigen en nee ik scheer ze niet allemaal over 1 kam.

ik bedoelde dees :+

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:53

Shadow0 schreef:
Vroli, kun je begrijpen waarom mensen zich door jouw opmerking gekwetst voelen?

ik kan ergens begrijpen dat ze kwaad op mij zijn (ik weet (gelukkig) niet hoe het is om een kind te verliezen) maar als ze nou eens lezen wat er staat en dat ik dat geloof..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:54

Dan nog Nadine, wat wil je nou precies met die quote zeggen? En als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, lees je dan niet erg nadrukkelijk over het antwoord van Jezus heen?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:57

Hehe idd als je de bijbel dan graag zo letterlijk wil lezen moet je t wel goed doen he.

Volgens mij zegt de beste man jezus inderdaad dat er niemand gezondigd heeft. (het is niemands fout) :+

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:59

pff wat 'n bullsh*t.. dus iemand die wel geloofd en zich streng aan de ''regels'' zal altijd mar zonder ziekte's,tegenvallers e.d. leven en iemand die niet geloofd heeft kans op een dood geboren kindje?
of hoe moet ik dit nou zien..

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:00

vroli1 schreef:
vroli1 schreef:
Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd, noch zijn ouders, maar dit is geschied, opdat de werken Gods in hem zouden geopenbaard worden.

dit is dat antwoord wat jij bedoelt?
maar ging het nou niet over dat bv. het kind blind geboren is dat of het kind zondig is of de ouders ..

edit: quoten ging niet helemaal goed :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:03

Nadine, om eerlijk te zijn snap ik steeds minder van wat je bedoelt, en ik wil het echt graag begrijpen.... *haalt schouders op*

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:06

en ik snap minder van wat jullie bedoelen.. volgens mij kunnen we praten als brugman maar schieten er niets mee op :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:11

musinge schreef:
Ik kies voor de schepping.
Ik geloof en daar blijf ik ook bij. Alle 'bewijzen' van de evolutietheorie zijn ook al onderuit gehaald.
Er is echter nog nooit een bewijs geleverd dat God of de schepping niet bestaat.
Uitleggen zal misschien nooit helemaal kunnen; daarvoor is het geloof!

Maar ook niet dat het wel bestaat!

Geloven jullie nou echt dat de wereld in 7 dagen gemaakt is? Ik vind dat zo bijzonder dat dat gedacht wordt.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:17

dat heb ik dus ook, ik snap dus echt niet hoe je in zoiets kan geloven(dan heb ik 't over alle geloven) ik ben gewoon vrij opgevoed heb geen geloof of wat dan ook dus dit zal 't wel extra moeilijk maken om daar dan in te komen ;)