Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krips schreef:En op dit moment heb ik het gevoel dat de PVVers niet meer modder over hun heen krijgen dan de meer 'linksere stemmers'. Theedrinken, knuffelen enz. Dat is ook denigrerend. Maar nogmaals ik zal me niet vuil maken aan het generaliseren van PVV-ers. Dus niks geen reden je aangevallen te voelen.
Heino schreef:Van al de bovenstaande verwijten kloppen er maar twee. Knuffelen en theedrinken.Idd! Ik hoor continu dat ik oogkleppen op heb, dat ik mijn kop in het zand steek, dat ik alleen maar knuffel, dat ik de realiteit niet onder ogen wil zien, dat ik onder een steen leef, dat ik alleen maar thee kan drinken en dat ik problematiek ontken. Pardon???? En dat structureel, in zowat élke post van Jan en/of Jane. Heel constructief in een discussie.
Citaat:Wat mij het meest tegenstaat aan het programma van Wilders, is dat in een aantal punten een bepaalde maatregel alleen voor de Islam geldt. Dat is in mijn ogen inderdaad discriminerend, onder andere:
• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak maken op de voorrechten van een godsdienst
• Geen moskee er meer bij
• Alle islamitische scholen dicht
• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
• En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit Islamitische landen
Hadden de bovenstaande punten voor bijvoorbeeld alle immigranten, alle geloofsovertuigingen en de hele bevolking van toepassing geweest, dan had ik het minder erg gevonden.
De nadruk wordt nu vaak gelegd op Marokkaanse jongeren, maar ook onder Antilliaanse en Surinaamse jongeren is de criminaliteit hoog. Hoger dan bijv. de Turkse gemeenschap, die ook Islamitisch is. Je kan de schuld voor deze problemen dus niet bij de Islam leggen. Er zijn problemen en die moeten worden opgelost, maar dat doe je niet door het verbieden van een Godsdienst.
jantergouw schreef:Wat Slokkie betreft, die is naar dit topic gestuurd door vriendin Kannely. Ik zal laten zien hoe zoiets in z'n werk gaat.Kannely schreef:Pfff en de topics van janesmith/jan/springert komen me echt m'n neus uit. Echt, wat is hij triest...
Maar ik hou heel dapper vol, tem alleen nog en reageer niet meer.Slokkie schreef:3 minuten wachten in actieve onderwerpen.
Komt ie vanzelf bovendrijven.
Niet bijster interessant, er wordt veel geschreeuwd en gemarcheerd.
En ze hebben gesproken met de beveiliging dus nu kunnen ze die taak ook, winnen staat op het menu.
Ben benieuwd wanneer de vrijstaat bukt binnen bokt wordt opgericht (of bakt, bekt, boinkt misschien).
Zou er al een vlag worden ontworpen?
En vanaf dat moment komt Slokkie hier persoonlijk namens vriendin de aanval openen op mijn vriendin.
Die wilde niet dat ik dit zou plaatsen toch doe ik het. Zaken moeten duidelijk zijn.
Ptries schreef:Ik denk dat er aan beide kanten (PVV stemmers vs. niet PVV stemmers) mensen zijn die zich persoonlijk aangevallen voelen als dat niet nodig is. Ook zijn er aan beide kanten mensen die anderen aanvallen.
Jammer, want ik vind dat je best van mening kunt verschillen over een onderwerp, maar dat betekent nog niet dat een ander daardoor minder gerespecteerd moet worden. Zoveel mensen, zoveel meningen. Wat ik dan wel weer jammer vindt is dat er veel ononderbouwde meningen voorbij komen.
Daarnaast denk ik dat er mensen zijn die denkfouten maken en als ze er dan op gewezen worden zich aangevallen voelen. Maar waarom zou je je aangevallen voelen als een ander kritiek op je geeft? Het is toch aan jezelf of je hier wel of niet wat mee doet?
Ik heb links gestemd, maar ik kan me er echt niet druk over maken als mensen zeggen dat ik mijn ogen sluit voor problemen, alleen wil knuffelen en thee drinken of wat dan ook. Wel zal ik proberen om hun mening te weerleggen met argumenten.
Ik kan mij niet vinden in de partij PVV en hun standpunten. En ja, ik vind dat ze discrimineren, maar dat betekent nog niet dat ik daarom PVV stemmers als dom en achterlijk beschouw. Sterker nog, mijn eigen vader heeft op de PVV gestemd. Ik ben het niet eens met die keuze en heb daarover ook vaak zat discussies met hem gevoerd, maar dat betekent niet dat ik hem minder respecteer of minder van hem hou. Ik vind zijn keuze op de PVV te stemmen kortzichtig, maar dat betekent nog niet dat ik vind dat hij kortzichtig is. Alleen de keuze op dat moment. En dan nog is dat dan maar mijn mening.
Dan ingaande op de kern van het onderwerp. Ik haal even een quote van mij uit een eerder topic aan, waar toen eigenlijk niet echt op ingegaan is.Citaat:Wat mij het meest tegenstaat aan het programma van Wilders, is dat in een aantal punten een bepaalde maatregel alleen voor de Islam geldt. Dat is in mijn ogen inderdaad discriminerend, onder andere:
• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak maken op de voorrechten van een godsdienst
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
Hadden de bovenstaande punten voor bijvoorbeeld alle immigranten, alle geloofsovertuigingen en de hele bevolking van toepassing geweest, dan had ik het minder erg gevonden.
De nadruk wordt nu vaak gelegd op Marokkaanse jongeren, maar ook onder Antilliaanse en Surinaamse jongeren is de criminaliteit hoog. Hoger dan bijv. de Turkse gemeenschap, die ook Islamitisch is. Je kan de schuld voor deze problemen dus niet bij de Islam leggen. Er zijn problemen en die moeten worden opgelost, maar dat doe je niet door het verbieden van een Godsdienst.
De vergelijking Wilders – Hitler is ook eerder al onderbouwd. Ik denk overigens niet dat mensen hiermee zeggen Wilders is net als Hitler, maar wel willen aantonen waar het verketteren van een bevolkingsgroep onder andere toe kan leiden en dat is toch wat Wilders naar mijn mening doet, zie motivatie in de quote.
mick75 schreef:Wil men nou een echte discussie of niet?
Ptries schreef:Ik denk dat er aan beide kanten (PVV stemmers vs. niet PVV stemmers) mensen zijn die zich persoonlijk aangevallen voelen als dat niet nodig is. Ook zijn er aan beide kanten mensen die anderen aanvallen.
Jammer, want ik vind dat je best van mening kunt verschillen over een onderwerp, maar dat betekent nog niet dat een ander daardoor minder gerespecteerd moet worden. Zoveel mensen, zoveel meningen. Wat ik dan wel weer jammer vindt is dat er veel ononderbouwde meningen voorbij komen.
Daarnaast denk ik dat er mensen zijn die denkfouten maken en als ze er dan op gewezen worden zich aangevallen voelen. Maar waarom zou je je aangevallen voelen als een ander kritiek op je geeft? Het is toch aan jezelf of je hier wel of niet wat mee doet?
Ik heb links gestemd, maar ik kan me er echt niet druk over maken als mensen zeggen dat ik mijn ogen sluit voor problemen, alleen wil knuffelen en thee drinken of wat dan ook. Wel zal ik proberen om hun mening te weerleggen met argumenten.
Ik kan mij niet vinden in de partij PVV en hun standpunten. En ja, ik vind dat ze discrimineren, maar dat betekent nog niet dat ik daarom PVV stemmers als dom en achterlijk beschouw. Sterker nog, mijn eigen vader heeft op de PVV gestemd. Ik ben het niet eens met die keuze en heb daarover ook vaak zat discussies met hem gevoerd, maar dat betekent niet dat ik hem minder respecteer of minder van hem hou. Ik vind zijn keuze op de PVV te stemmen kortzichtig, maar dat betekent nog niet dat ik vind dat hij kortzichtig is. Alleen de keuze op dat moment. En dan nog is dat dan maar mijn mening.
Dan ingaande op de kern van het onderwerp. Ik haal even een quote van mij uit een eerder topic aan, waar toen eigenlijk niet echt op ingegaan is.Citaat:Wat mij het meest tegenstaat aan het programma van Wilders, is dat in een aantal punten een bepaalde maatregel alleen voor de Islam geldt. Dat is in mijn ogen inderdaad discriminerend, onder andere:
De vergelijking Wilders – Hitler is ook eerder al onderbouwd. Ik denk overigens niet dat mensen hiermee zeggen Wilders is net als Hitler, maar wel willen aantonen waar het verketteren van een bevolkingsgroep onder andere toe kan leiden en dat is toch wat Wilders naar mijn mening doet, zie motivatie in de quote.
Yamcha schreef:FS: wilders werd in dat topic met Hitler vergeleken, best op een onderbouwde manier wel, en toen was de reactie: "Dus jullie vinden ons NSB-ers (dat waren de landverraders in de oorlog)?"
De bedoeling is dan dat je zegt: "Nee, natuurlijk niet", en dat je minstens door het stof gaat. Maar goed, zo een vraag wordt dan door de mensen zélf gesteld in zo een topic, en dan vervolgens wordt hier moord en brand geschreeuwd, en de vermoorde onschuld uitgehangen, omdat je zogenaamd met een NSB-er vergeleken wordt...... en zo zit het dus niet helemaal.
Is net zoiets als: "Sorry schat, maar ben je niet een beetje iets te zwaar voor je paard?"
"oh, dus je vindt mij een dierenmishandelaar?" en dan vervolgens ergens anders vertellen dat je voor dierenmishandelaar uitgemaakt bent, wat dus helemaal niet het geval is. Dikke aanstellerij vind ik het.
Citaat:Er onstaat inderdaad verwarring. Ik denk dat het misverstand ook bestaat dat ik Hitler met Wilders vergelijk. Ik heb alleen al meerdere keren uitgelegd dat ik de parallel trek tussen het fascisme en de PVV. Ik heb deze al meerdere keren gequote, als er interesse is wil ik hem nog eens opzoeken. Ik trek dan enkel de parallel tussen twee politieke stromingen. Deze hebben verder niets te maken met de verdere verloop van de tweede wereld oorlog of de jodenvervolging.
Teddy321 schreef:Citaat:Er onstaat inderdaad verwarring. Ik denk dat het misverstand ook bestaat dat ik Hitler met Wilders vergelijk. Ik heb alleen al meerdere keren uitgelegd dat ik de parallel trek tussen het fascisme en de PVV. Ik heb deze al meerdere keren gequote, als er interesse is wil ik hem nog eens opzoeken. Ik trek dan enkel de parallel tussen twee politieke stromingen. Deze hebben verder niets te maken met de verdere verloop van de tweede wereld oorlog of de jodenvervolging.
Dat hoeft niet hoor Krips, doet Jane graag voor je. Ze weet elke quote feilloos te vinden
Electra63 schreef:Van jou heb ik nog nooit een onderbouwde reactie gezien in de politieke topics Kiwiko.
En misschien kan je je oogkleppen even afdoen, maar ook andersstemmenden worden de grond ingetrapt door Jane/Jan.
En ik lees soms zoveel onzin, dat ik er soms geen zin in heb om te reageren. Net als net weer over die hoofddoekjes. Een hoofddoekje kan je niet vergelijken met een burka en in de zorg mag wel gewerkt worden met hoofddoeken.