de pil gaat uit het basispakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:56

Raar argument? Ik vind van niet, Tena Lady is er gewoon voor de vrouwelijke ongemakken, of dit nou menstruatie is of urineverlies.. hoeft geen medische noodzaak te zijn dat het vergoed wordt.

Pil bij de drogist ook prima, wedden dat het dan snel genoeg ingeburgerd is? Bedoel paracetamol en ibuprufen krijg je ook niet vergoed.. die haalt men ook gewoon bij de drogist.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:19

sharona87 schreef:
Net voordat deze regel echt ingevoerd ga worden ga ik dus nog voor 1 jaar de pil halen! :Y)

Dat kan toch niet?je krijgt de pil maar voor een half jaar mee.
De volgende krijg je pas als je de andere bijna op hebt.

Abeltje77

Re: de pil gaat uit het basispakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:20

neehoor, ik heb laatst ook voor een jaar meegekregen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:21

Nou hier krijg je dat echt niet hoor.
Als je te vroeg een herhalings recept wil halen krijg je het niet mee.Ze zeggen je hebt nog genoeg.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:22

Jessix schreef:
rainbow8 schreef:
Jessix:
De pil wordt niet alleen gebruikt om maar in het wilde weg te kunnen sexen. Ik was 15 toen ik aan de pil ging..... Dit om een medische reden. Mijn eisprongen verliepen niet normaal, elke maand had ik weer minimaal 1 cyste en verschrikkelijk veel pijn. Zelfs zoveel dat ik ervan flauwviel.......

Dan heb jij een medische reden. Maar dat neemt niet weg dat de meeste pil-gebruikers een ander doel hebben, toch? En ik heb het helemaal niet over in-het-wilde-weg-te-kunnen-sexen.. Maar men gebruikt de pil veelal als anti conceptie middel en dat is een keuze, dus die kan je dan ook zelf betalen. En of dat nou met je man is of met 20 verschillende, dat vind ik nou helemaal niet boeiend.

Vind dit een beetje overdreven....... Ik gebruik de pil ook o.a. om maar ''in het wilde weg te kunnen seksen''. Seks hoort gewoon bij een relatie: het is leuk, het is goed voor je relatie en heel veel mensen (waaronder mijn vriend en ik) vinden dat een condoom het compleet verpest. Blijkbaar heb jij geen behoefte aan seks maar heel veel andere mensen wel.

De pil is geen eerste levensbehoefte maar het is gewoon een heel leuk (en voor veel mensen belangrijk) extraatje, daarbij komt dat het ook veel ongewenste zwangerschappen voorkomt. Ik vind dat de overheid daar best een kleine bijdrage aan mag leveren.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:22

strenge apotheek dan.

bij ons krijg je gewoon voor een jaar, moet je wel even van tevoren aangeven (al had ik dat ook niet gedaan, ik kreeg gewoon vanuit het niets 12 strippen).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:24

Angelita schreef:
Vind dit een beetje overdreven....... Ik gebruik de pil ook o.a. om maar ''in het wilde weg te kunnen seksen''. Seks hoort gewoon bij een relatie: het is leuk, het is goed voor je relatie en heel veel mensen (waaronder mijn vriend en ik) vinden dat een condoom het compleet verpest. Blijkbaar heb jij geen behoefte aan seks maar heel veel andere mensen wel.

De pil is geen eerste levensbehoefte maar het is gewoon een heel leuk (en voor veel mensen belangrijk) extraatje, daarbij komt dat het ook veel ongewenste zwangerschappen voorkomt. Ik vind dat de overheid daar best een kleine bijdrage aan mag leveren.

AMEN!

Daarnaast, willen we ghetto's vol ruziemakende tienerouders met tienerkinderen als ouders??? Slecht opgevoedde kinderen en noem maar op??? Is niet goed voor de maatschappij, moeten we niet te veel van hebben...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:25

Ik las dat sommige meiden Tena Lady gewoon als maand verband gebruiken? Maar dat gaat toch op recept?Een huisarts schrijft toch geen recept voor Tena Lady uit voor iemand die geen incontinentie heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:36

gohya schreef:
Ik las dat sommige meiden Tena Lady gewoon als maand verband gebruiken? Maar dat gaat toch op recept?Een huisarts schrijft toch geen recept voor Tena Lady uit voor iemand die geen incontinentie heeft.

Ik weet het niet, weet wel dat op m'n oude gebouw (Thuiszorg) kasten vol Tena's lagen hoor... En thuiszorg gaat niet via de huisarts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:51

Tja, Tena Lady (en de Allways Envive wat precies hetzelfde is) kan je ook gewoon halen bij je drogist of supermarkt..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:56

de pil diane 35 is ook een medicijn tegen puistjes dus die blijft erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:58

Diane35 was zelfs primair een middel voor acne en huidproblemen. Dat het ook tegen zwangerschappen beschermde was een leuke bijkomstigheid. :j

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:58

Als onze staat een belasting zou kunnen heffen op sex, dan deden ze dat zonder met de ogen te knipperen. Sex is gelukkig een van de leukste bezigheden van ons bestaan en voor iedereen, rijk of arm, toegankelijk.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:10

Oei volgens mij ga ik dan voor een jaar inslaan of ermee stoppen.. Wat een onzin zeg.

Gaan ze dadelijk nog extra belasting op condooms leggen: Nederland Sexvrij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:15

Sologirl, ik zou eerst eens afwachten wat ze met de verzekeringen gaan doen. Als je aanvullend verzekerd bent heb je grote kans dat je hem gewoon vergoed krijgt.

Suuskipje

franka75 schreef:

Waar kan je dat vinden?

MarliesV

Heb er geen moeite mee.
Zowiezo gaat de pil nu al bij veel zorgverzekeringen van je no-claim af dus betaal je die indirect zowiezo al zelf.

Geloof dat de pil voor mij 40 euro per jaar gaat kosten. Dat is nog geen 3.35 per maand. Daar struikel ik niet over.

Ik kan ook gewoon voor een jaar in 1x inslaan bij de apotheek. Wordt niet moeilijk over gedaan.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:18

Unwritten schreef:
Sologirl, ik zou eerst eens afwachten wat ze met de verzekeringen gaan doen. Als je aanvullend verzekerd bent heb je grote kans dat je hem gewoon vergoed krijgt.

Weten ze al welke verzekeringen het wel blijft vergoeden?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:18

franka75 schreef:

Dat is mooi, want ben net overgegaan op de Diana. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:19

Sologirl, hij zal vermoedelijk bij elke verzekering uit het basispakket gehaald worden. Echter veel nederlanders zijn aanvullend verzekerd, misschien moet je nakijken of jij aanvullend ben verzekerd, Dan hoef je je niet heel veel zorgen te maken.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:19

Ik heb een van de goedkoopste pillen, 16.33 euro per 24 weken, das niet echt een groot bedrag.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:20

Unwritten schreef:
Sologirl, hij zal vermoedelijk bij elke verzekering uit het basispakket gehaald worden. Echter veel nederlanders zijn aanvullend verzekerd, misschien moet je nakijken of jij aanvullend ben verzekerd, Dan hoef je je niet heel veel zorgen te maken.

Volgens mij ben ik niet aanvullend verzekerd. Maargoed het bedrag is ook niet denderend hoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:21

Je betaalt nu maar een deel van de kosten van je pil he, een deel wordt wel vergoedt. Dus de kans is er dat hij een stuk duurder kan zijn :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:32

Unwritten schreef:
Je betaalt nu maar een deel van de kosten van je pil he, een deel wordt wel vergoedt. Dus de kans is er dat hij een stuk duurder kan zijn :)

Heeft iemand enig idee hoe dat dan zit met de prikpil???

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:42

Janine1990 schreef:
Unwritten schreef:

Heeft iemand enig idee hoe dat dan zit met de prikpil???

Dat staat ergens in het topic, er moet een bepaald bedrag betaald worden per 3 mnd.