Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:rainbow8 schreef:Jessix:
De pil wordt niet alleen gebruikt om maar in het wilde weg te kunnen sexen. Ik was 15 toen ik aan de pil ging..... Dit om een medische reden. Mijn eisprongen verliepen niet normaal, elke maand had ik weer minimaal 1 cyste en verschrikkelijk veel pijn. Zelfs zoveel dat ik ervan flauwviel.......
Dan heb jij een medische reden. Maar dat neemt niet weg dat de meeste pil-gebruikers een ander doel hebben, toch? En ik heb het helemaal niet over in-het-wilde-weg-te-kunnen-sexen.. Maar men gebruikt de pil veelal als anti conceptie middel en dat is een keuze, dus die kan je dan ook zelf betalen. En of dat nou met je man is of met 20 verschillende, dat vind ik nou helemaal niet boeiend.
Angelita schreef:Vind dit een beetje overdreven....... Ik gebruik de pil ook o.a. om maar ''in het wilde weg te kunnen seksen''. Seks hoort gewoon bij een relatie: het is leuk, het is goed voor je relatie en heel veel mensen (waaronder mijn vriend en ik) vinden dat een condoom het compleet verpest. Blijkbaar heb jij geen behoefte aan seks maar heel veel andere mensen wel.
De pil is geen eerste levensbehoefte maar het is gewoon een heel leuk (en voor veel mensen belangrijk) extraatje, daarbij komt dat het ook veel ongewenste zwangerschappen voorkomt. Ik vind dat de overheid daar best een kleine bijdrage aan mag leveren.
gohya schreef:Ik las dat sommige meiden Tena Lady gewoon als maand verband gebruiken? Maar dat gaat toch op recept?Een huisarts schrijft toch geen recept voor Tena Lady uit voor iemand die geen incontinentie heeft.
Unwritten schreef:Sologirl, hij zal vermoedelijk bij elke verzekering uit het basispakket gehaald worden. Echter veel nederlanders zijn aanvullend verzekerd, misschien moet je nakijken of jij aanvullend ben verzekerd, Dan hoef je je niet heel veel zorgen te maken.
Janine1990 schreef:Unwritten schreef:Je betaalt nu maar een deel van de kosten van je pil he, een deel wordt wel vergoedt. Dus de kans is er dat hij een stuk duurder kan zijn
Heeft iemand enig idee hoe dat dan zit met de prikpil???