zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:19

Maar dat is wel wat Wilders zegt.... De Islam is de oorzaak van de criminaliteit en integratie problemen.

Ik zeg niet dat jij dat zegt hoor ;) ... Het is alleen nog maar eens om aan te geven waarom de visie van Wilders zo scheef is.

KiWiKo

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:19

waar zegt die dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:20

Shiloh schreef:
Maar dat is wel wat Wilders zegt.... De Islam is de oorzaak van de criminaliteit en integratie problemen.

Ik zeg niet dat jij dat zegt hoor ;) ... Het is alleen nog maar eens om aan te geven waarom de visie van Wilders zo scheef is.

Correctie, jij vind dat ie scheef is ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:22

Nu spreek je jezelf tegen. Jij zegt net zelf dat Antilianen ook voor veel problemen zorgen. Wilders zegt dat de oorzaak bij de Islam ligt, Antilianen geloven niet in de Islam. Dat is dan toch krom :P

Zo en nu klik ik op het bolletje en haal ik het topic uit mijn lijst. Elke keer hetzelfde herhalen heeft toch niet zoveel zin.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:24

Waar spreek ik mezelf tegen dan?
Ik zeg dat Wilders het niet zo zwart wit stelt als jij zegt.

Antillianen zorgen hier voor problemen punt, iemand had het er over waarom andere allochtonen niet aan bod kwamen, nou bij deze.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:26

KiWiKo schreef:
waar zegt die dat dan?

Nou hier bijvoorbeeld, google is je vriend :D
Is er een verband tussen islam en criminaliteit? ‘Absoluut’, zegt de politicus Geert Wilders (de Volkskrant, 7 oktober). Naar zijn mening vloeit het criminele gedrag van Marokkaanse jongeren voort uit hun religie en cultuur. Die kun je immers niet loszien van elkaar.

De uitspraken van Geert Wilders staan niet op zichzelf. Marco Pastors, een jaar geleden nog wethouder in Rotterdam, meende ook dat er een verband zou zijn tussen islam en criminaliteit. In een interview in het huisblaadje van het Katholiek Centrum Welzijn, zei hij: ‘Bij moslims wordt veel van wat zij doen verklaard vanuit hun religie. Het geloof wordt door henzelf als relevant ingebracht. Antillianen en Kaapverdianen gebruiken hun religie niet als verklaring voor hun (wan)gedrag. Moslims gebruiken hun religie wel vaak als reden voor hun gedrag.’

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... kanen_niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:36

Maar verbiedt hij in die zin de Islam, zegt hij daar dat iedereen het land uit moet vanwege geloof? Nee.

Al qaeida handelt ook in de naam van allah, dus in de naam van het geloof, dus in naam van de islam, dat Wilders zich zorgen maakt over islamieten hier in nederland gecombineerd met opkomend extremisme en criminaliteit, vind ik het niet vreemd dat hij deze uitspraak doet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:39

even terzijde maar ik denk er nu wel ineens aan. Ik heb er nog eens over nagedacht. En ik denk ook dat als Wilders wel veel genuanceerder zou zijn en alles er voor mij toch een bezwaar is. Of hij het nu wil of niet, er onstond juist door hem veel meer fixatie op de Islam. Ik denk dat de haat naar allochtonen alleen maar toeneemt. Ookal is het niet zijn bedoeling is het toch niet zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat die kloof niet ontstaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:42

Het vizier werd op de islam gericht sinds 9/11 en niet door Geert Wilders.
Men was schijtensbenauwd over de film Fitna, nou dat was ook een storm in een glas water.
Dat de onvrede naar allochtonen toeneemt, hebben ze alleen aan zich zelf te danken.
Als er niet zo veel excessen met marokkanen waren, had Wilders het namelijk nergens over kunnen hebben. Waar rook is, is vuur.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:44

Mindim schreef:
Maar verbiedt hij in die zin de Islam, zegt hij daar dat iedereen het land uit moet vanwege geloof? Nee.

Al qaeida handelt ook in de naam van allah, dus in de naam van het geloof, dus in naam van de islam, dat Wilders zich zorgen maakt over islamieten hier in nederland gecombineerd met opkomend extremisme en criminaliteit, vind ik het niet vreemd dat hij deze uitspraak doet.

In zijn programma verbiedt hij wel heel makkelik de Koran. Da's stap één. En de grenzen moeten dicht voor alle immigranten uit Moslim landen, da's stap twee. Dan gaan we lekker etnisch registreren, da's stap drie. Ik hoop dat stap vier nooit komt, maar vrees er wel voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:01

Op pagina 5 van dit topic staat het verkiezingprogramma van de pvv.
De koran verbieden vind ik onzin. Maar je mag het niet gebruiken om je gedrag goed te praten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:02

Speciaal voor Mindin, een quote van eerder.

Shiloh schreef:
Ik lees jou bericht Bunga. Jij zegt dat Wilders zegt dat alleen diegene die het verzieken weg moet. En dat is gewoon niet waar. In de ogen van Wilders heeft iedereen die in de Islam geloofd het "al verziekt" ... luister naar zijn uitspraken uit zijn mond... Notabene de eerste zin in dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=2hObdgQRGEg

"er is heel veel vrijheid, maar is 1 grens en dat is, als de Islam zoals verwoord in de Koran, als de mensen daar naar willen leven en daar geen afstand van willen doen, dan is er wat mij betreft geen plaats voor in Nederland."

Duidelijker kun je het niet hebben volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:05

PattyOosten schreef:
Mindim schreef:

In zijn programma verbiedt hij wel heel makkelik de Koran. Da's stap één. En de grenzen moeten dicht voor alle immigranten uit Moslim landen, da's stap twee. Dan gaan we lekker etnisch registreren, da's stap drie. Ik hoop dat stap vier nooit komt, maar vrees er wel voor.

Etnisch registreren zie ik er niet staan trouwens, lees ik er over heen?

Citaat:
Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland

Vreemdelingen zijn mensen zonder een nederlands paspoort, daar vallen de vervelende marokkaanse crimineeltjes niet onder helaas.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:05

Ik denk dat er niet heel veel echte Islam aanhangers zijn, die nou zo'n hoge pet ophebben van de Al Qaeida hoor. Net zoals de paus niet predikt dat de Ieren eens een lekker bommetje moeten gooien op Noord-Ierland. Dat zijn allemaal extremisten, en volgens mij is de consensus daar wel over dat dat hard aangepakt mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:07

Waarom pakt men dan zijn eigen rotte appels niet aan????

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:07

Mindim schreef:

En helaas ben je niet de enige die zonder goed te lezen wel op een bepaalde partij stemt.... Niet de eerste keer dat ik het moet vermelden, dus uit het hoofd :D Pagina 11 halverwege zijn punten lijstje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:10

Had ik al gezien Shiloh, het zijn uitspraken. De context waarin ze zijn genoemd, worden niet vermeld.

Als ik zeg "Jantje is een banketstaaf" en alleen dat zinnetje wordt genoemd, kom ik heel vervelend over, maar als ik zeg; "Jantje is een banketstaaf, want hij heeft me in elkaar gemept", dan is het ineens heel wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:10

PattyOosten schreef:
Mindim schreef:

En helaas ben je niet de enige die zonder goed te lezen wel op een bepaalde partij stemt.... Niet de eerste keer dat ik het moet vermelden, dus uit het hoofd :D Pagina 11 halverwege zijn punten lijstje.

Ik heb niet PVV gestemd, daar ga jij vanuit?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:11

Mindim schreef:

Welke men, en welke "eigen rotte appel"?

Volgens mij is iedereen het er over eens dat criminaliteit harder aangepakt moet worden. Maar om onderscheid te maken tussen Paula of Fatima slaat nergens op. Stel een daad strafbaar, bega je die daad, krijg je die straf. Da's helder. Daar hoef je niet voor te discrimineren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:16

Mindim schreef:
Had ik al gezien Shiloh, het zijn uitspraken. De context waarin ze zijn genoemd, worden niet vermeld.

Ik zou zeggen kijk de rest van het debat dan ook even. Hij zegt daarna namelijk ook heel duidelijk wat er moet gebeuren, grenzen voor mensen uit niet westerse landen moeten dicht, de koran moet je verbieden en moskeen moeten sluiten. Hij heeft het overigens vaker gezegd.

Ik wil nog wel een andere quote aanhalen:
"de Islam is een gevaarlijke, kwaadaardige ideologie waarvoor er in Nederland geen plaats is" Uit een debat op de vara in discussie met de heer Pechtold.

Je kunt het wel "maar uitspraken noemen" , maar hij zegt het toch wel heel duidelijk. Geen plaats voor de Islam in Nederland. Voor dergelijke duidelijke stellingen, daar is weinig context voor nodig lijkt me zo.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:16

PattyOosten schreef:
Mindim schreef:

Welke men, en welke "eigen rotte appel"?

Volgens mij is iedereen het er over eens dat criminaliteit harder aangepakt moet worden. Maar om onderscheid te maken tussen Paula of Fatima slaat nergens op. Stel een daad strafbaar, bega je die daad, krijg je die straf. Da's helder. Daar hoef je niet voor te discrimineren.

Pagina 11 van dit topic? Ik vind daar niets.

Er is veel kritiek op Marokkanen, de goien onder hen lijden daar onder, ook hun imago wordt om zeep geholpen, door een deel van hun eigen jeugd. Waarom spreken zij die jeugd er niet op aan. Dat bedoel ik.

Wanneer mijn zoon crimineel wordt, reken maar dat ik hem daarop aanspreek.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:17

Mindim schreef:
Ik heb niet PVV gestemd, daar ga jij vanuit?

Sorry als dat niet terecht was. Ik zit al te lang in soortgelijke topics vrees ik :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:17

Shiloh, dat was geen debat, het filmpje heet zelfs 'Wildersuitspraken 2004-2009'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:18

Ik heb braaf SP gestemd, zo zie je maar hoe snel men oordeelt :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:18

Maar Mindim, je komt met argumenten die niemand betwist.

Ja, er zijn problemen, JA die moeten we oplossen. NEE de oplossing is niet de Islam verbieden.

JAh maar die uitspraken komen uit een debat toch zeker... *doh* Het is maar een samenvatting, om even snel te kunnen doorsturen, de volledige beelden zijn ook echt wel te vinden, maar die maken de boodschap van Wilders niet anders.