Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:34

Hermelientje schreef:
Ik heb toch zo genoeg van dat verongelijkte gezeur over die anderhalf miljoen PVV stemmers die genegeerd worden, dit eindeloze gezeur is echt het grootste gezwel in onze samenleving.

Ik stel de volgende Wilderiaanse oplossing voor:
1 PVV stemmer erbij, 2 eraf. ;)

Eigenlijk had ik toch stiekem nog wel een beetje gehoopt op een regering met PVV. Heb net de koranvertaling van Kader Abdolah in huis gehaald en volgens mij is het toch spannender om een verboden boek te lezen.

Die anderhalf miljoen hebben weer helemaal genoeg van dat halfbakken knuffel-theedrink-koekje-erbij-beleid van links.

En ik ben heel blij dat ze niet in een kabinet komen te zitten, want welk kabinet er ook komt, de partijen die daar deel van uitmaken gaan klappen krijgen daar er heel wat impopulaire beslissingen genomen moeten worden

jameyskatje

je hoeft niet met een kogelvrijvest over straat hoor...
daar kan je altijd zelf voor kiezen :+

overigens zijn de marokkanen niet de types met pistolen haha, want eigenlijk zijn marokkaanse 'criminelen' hele domme criminelen. als het al criminelen zijn (en geen vandalen) dan zijn het meestal de loopjongens van de echte mannen.

btw, wel eens verdiept in de soorten criminaliteit? verschil tussen 'marokkaanse criminaliteit' en bv antiliaanse of roemeense? hollandse of turkse?

zoals ik al eerder heb gezegd. de marokkaanse doelgroep valt op omdat het een machostraatcultuur is die voornamelijk 'lichte' delicten pleegt op straat, in het openbaar, waar het dus zichtbaar is, roving, vandalisme, agressie, samenscholing. er zijn andere zaken in nederland die ondergronds gaan, achter gesloten deuren, waar de pers moeilijk bij kan en waar zelfs de overheid/justitie niet bij komt. dit gebeurd uiteraard achter gesloten deuren omdat deze zaken het daglicht niet kunnen verdragen. het is een ver van ons bed show. verdiep je er maar eens in, is echt heel interessant!

vibabu

Heino schreef:
vibabu schreef:
Hij zit anders wel bij de grootste partijen en D66 niet. en hoe lang bestaat d66 al niet?

Dus? Feit blijft dat zíj verdriedubbeld zijn en dus feitelijk de grootste winnaar zijn.

Joepie, maar het volk wil dus minder D66 dan PVV. PVV zit op de 2,67 keer. ligt dus erg dicht bij elkaar :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:35

janesmith schreef:
Maar niet jaar na jaar na jaar! En er is geen groep zo vaak besproken in de Tweede Kamer als die straatterroristen.

Heb je dat onderzoek goed gelezen? Daarin staat expliciet dat die resultaten niet gegeneraliseerd kunnen worden naar andere geboortecohorten.

Rebeccatjuh: blijkbaar??? En daarom moet het de posters in dit topic continu verweten worden?
En als je probleemoplossend bezig wilt zijn moet je eens bij jezelf beginnen. Met continu benadrukken hoe groot het probleem wel niet is komen we geen steek verder. Of wel soms?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:36

jameyskatje schreef:

overigens zijn de marokkanen niet de types met pistolen haha, want eigenlijk zijn marokkaanse 'criminelen' hele domme criminelen. als het al criminelen zijn (en geen vandalen) dan zijn het meestal de loopjongens van de echte mannen.

btw, wel eens verdiept in de soorten criminaliteit? verschil tussen 'marokkaanse criminaliteit' en bv antiliaanse of roemeense? hollandse of turkse?

zoals ik al eerder heb gezegd. de marokkaanse doelgroep valt op omdat het een machostraatcultuur is die voornamelijk 'lichte' delicten pleegt op straat, in het openbaar, waar het dus zichtbaar is, roving, vandalisme, agressie, samenscholing. er zijn andere zaken in nederland die ondergronds gaan, achter gesloten deuren, waar de pers moeilijk bij kan en waar zelfs de overheid/justitie niet bij komt. dit gebeurd uiteraard achter gesloten deuren omdat deze zaken het daglicht niet kunnen verdragen. het is een ver van ons bed show. verdiep je er maar eens in, is echt heel interessant!

Als die dreiging zo groot is dan kies je er niet zelf voor.
Niemand kiest ervoor om niets meer spontaan te kunnen doen.

RoodZonnetje

janesmith schreef:
Die anderhalf miljoen hebben weer helemaal genoeg van dat halfbakken knuffel-theedrink-koekje-erbij-beleid van links.

Joehoe? Bronnen? Quotes? Of kappen met dat achterlijke geblaat.

vibabu

jameyskatje schreef:

Antillianen zitten in hetzelfde schuitje als de marrokanen. Althans, in mijn stad. Op het moment dat iets niet zint word ook pistool getrokken en vliegen de kogels in de rondte. Politie durft niet op te treden omdat hele familie bedreigt wordt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:37

vibabu schreef:
Joepie, maar het volk wil dus minder D66 dan PVV. PVV zit op de 2,67 keer. ligt dus erg dicht bij elkaar :)

Ontken ik dan dat PVV geen winnaar is?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:37

Heino schreef:
janesmith schreef:
Maar niet jaar na jaar na jaar! En er is geen groep zo vaak besproken in de Tweede Kamer als die straatterroristen.

Heb je dat onderzoek goed gelezen? Daarin staat expliciet dat die resultaten niet gegeneraliseerd kunnen worden naar andere geboortecohorten.

Rebeccatjuh: blijkbaar??? En daarom moet het de posters in dit topic continu verweten worden?
En als je probleemoplossend bezig wilt zijn moet je eens bij jezelf beginnen. Met continu benadrukken hoe groot het probleem wel niet is komen we geen steek verder. Of wel soms?

Dus we zien dat de Marrokaanse groepen meer overlast veroorzaken dan andere buitenlanders?
Wat gaan we er aan doen om deze specifieke groep criminelen in te laten krimpen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:38

vibabu schreef:

Euh, ja??? het "volk" wil altijd nog meer PVDA dan PVV... en ietsjes meer VVD.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:38

Heino schreef:
janesmith schreef:

Joehoe? Bronnen? Quotes? Of kappen met dat achterlijke geblaat.

nou nou, achtelijk geblaat, dat de PvdA zoveel stemmers heeft verloren en de PVV zoveel stemmers heeft gewonnen geeft toch wel een beetje aan dat de mensen het knuffelen en theedrinken een beetje zat zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:39

overigens. ik heb een algemene vraag. kennen jullie de 'marokkanen, straatterroriste, nafos, criminelen' alleen maar van het nieuws, de telegraaf, het cbs en andere googlebronnen?

of werken, studeren, leven jullie met marokkanen. kortom kén je ze echt? spreken jullie over dit soort kritische zaken en gaan jullie die discussie eigenlijk wel met de doelgroep zélf aan?

want het klinkt cliché, maar iedereen praat OVER ze maar niemand praat MET ze. en daar licht het probleem. degene die over ze praten zitten elkaar ideeen aan te wakkeren, en degene over wie wordt gesproken voelt zich steeds meer gefrustreerd en ongeliefd raken. sleutel = dialoog.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:39

Rebeccatjuh schreef:
Dus we zien dat de Marrokaanse groepen meer overlast veroorzaken dan andere buitenlanders?
Wat gaan we er aan doen om deze specifieke groep criminelen in te laten krimpen?

Ik ben nog steeds voor een grondig onderzoek naar de werkelijke oorzaak van de oververtegenwoordiging. Je kan in mijn ogen problemen pas écht effectief aanpakken wanneer je ze bij de basis aanpakt. Geen symptoombestrijding dus.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:40

jameyskatje schreef:
overigens. ik heb een algemene vraag. kennen jullie de 'marokkanen, straatterroriste, nafos, criminelen' alleen maar van het nieuws, de telegraaf, het cbs en andere googlebronnen?

of werken, studeren, leven jullie met marokkanen. kortom kén je ze echt? spreken jullie over dit soort kritische zaken en gaan jullie die discussie eigenlijk wel met de doelgroep zélf aan?

want het klinkt cliché, maar iedereen praat OVER ze maar niemand praat MET ze. en daar licht het probleem. degene die over ze praten zitten elkaar ideeen aan te wakkeren, en degene over wie wordt gesproken voelt zich steeds meer gefrustreerd en ongeliefd raken. sleutel = dialoog.

Mijn beste vriend is een rasechte Marrokaan.
Wat is nu je punt?

Rebeccatjuh

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Ik ben nog steeds voor een grondig onderzoek naar de werkelijke oorzaak van de oververtegenwoordiging. Je kan in mijn ogen problemen pas écht effectief aanpakken wanneer je ze bij de basis aanpakt. Geen symptoombestrijding dus.

Maar tijdens dat zoeken naar de oorzaak wel fiks hardere straffen? ( voor alle bevolkingsgroepen)

RoodZonnetje

vibabu schreef:
nou nou, achtelijk geblaat, dat de PvdA zoveel stemmers heeft verloren en de PVV zoveel stemmers heeft gewonnen geeft toch wel een beetje aan dat de mensen het knuffelen en theedrinken een beetje zat zijn.

Ja achterlijk geblaat, want links heeft nergens in het programma knuffelen en theedrinken staan hoor :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:41

Rebeccatjuh schreef:
Maar tijdens dat zoeken naar de oorzaak wel fiks hardere straffen? ( voor alle bevolkingsgroepen)

Mja

vibabu

jameyskatje schreef:

Ik studeer tussen de marrokanen en ik leef tussen en heb gewerkt met antillianen. Dus kennen ja. Die discussies ben ik ook wel eens aangegaan ja met een marrokaan, de conclusie? ach, laat die marrokanen toch... ze doen niks fout en ach ja er zit wel eens een keer iemand tussen maar dat komt door.... (allemaal excuses)

jameyskatje

vibabu schreef:
jameyskatje schreef:

Antillianen zitten in hetzelfde schuitje als de marrokanen. Althans, in mijn stad. Op het moment dat iets niet zint word ook pistool getrokken en vliegen de kogels in de rondte. Politie durft niet op te treden omdat hele familie bedreigt wordt.

en jij spreekt nu voor alle antillianen, marokkanen en politieagenten in jou woonplaats? dan vraag ik me af onder welke steen je leeft. (of eigenlijk, wat je bronnen zijn. spreek maandelijk de politie.. ik herken dit niet. overigens ben ik bezig met criminologie en de marokkanen trekken zelden pistolen (lees zelden, dus niet nooit))

NatasjavE

jameyskatje schreef:

Ik heb in een uitermate gezellige wijk in Utrecht gewoond waar veel Marokanen en Turken wonen.(Lombok)
Ik heb me geen dag onveilig gevoeld.
Ik ken geen criminele Marokanen dus daar kan ik je niet aan helpen

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:42

NatasjavE schreef:
janesmith schreef:

Jawel, jaar na jaar.

Bronnetje graag.
Toets op Google maar eens Marokkaan in en Ambonees, misschien dat je het verschil dan ziet.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:43

Heino schreef:
vibabu schreef:

Ja achterlijk geblaat, want links heeft nergens in het programma knuffelen en theedrinken staan hoor :')

Cohen zei anders wel dat hij voor een vriendelijke manier van aanpakken is en heeft nooit ontkent dat hij het niet op deze manier wil aanpakken. En ach, rechts zijn rascisten dat kan je dan ook keihard zeggen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:43

Rebeccatjuh schreef:
jameyskatje schreef:

Mijn beste vriend is een rasechte Marrokaan.
Wat is nu je punt?

ok, dus jou mening is gebasseerd op 1 marokkaanse jongeman? maar ken je dan ook 'de marokkanen'?

mijn punt? ik begrijp niet dat je dat niet begrijpt. het staat duidelijk in mijn 3e alinea.

ik heb het idee dat er veel over ze wordt gesproken maar niemand ze ECHT kent.

dus niet persoonlijk opvatten. het is een algemene vraag voor het hele topic

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:44

vibabu schreef:

De PVDA heeft slecht 3 zetels verloren. Het CDA heeft vreselijk veel stemmen verloren.

Zijn dat ook linkse thee drinkers?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:45

Heino schreef:
janesmith schreef:
Jij leest nuancering

Jup, ik ben niet zo zwartwit, want de wereld is niet zwartwit. Ben overigens nog steeds benieuwd naar een reactie. Lost uitzetten dit probleem op denk je? Met dat onderzoek in je achterhoofd...?

Natuurlijk lost dat het probleem op. Wat er niet is kan ook geen probleem veroorzaken.
Ik heb al een reactie gegeven. Meer dan de helft is meer dan de helft. Als nuanceer je je helemaal wezenloos, het blijft meer dan de helft.