heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:03

marlinH schreef:
Dat denken mensen idd, maar ook een moslim heeft niets te vrezen. Gedraag je normaal, dan heb je nergens last van! Waarom dan toch die woede-schrik reactie als je zegt dat je pvv kiest..

Sommige mensen verdiepen zich niet goed genoeg waardoor ze een beeld van een partij krijgen die niet juist is.

Een Moslim wordt alleen gedwongen minder Moslim te zijn. Maar hey, als dat alles is...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:04

Ayasha schreef:
Kom op zeg, links stemmers gillen allemaal om gelijke behandeling maar als het om een buitenlander gaat, moet je ze niet gelijk behandelen maar aanpakken met wollen handschoentjes. :')

Kijk dít is generaliseren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:04

CtjeLief schreef:
x_marr.. je hebt gelijk hoor.. maar toch is het niet vreemd dat mensen Pvv stemmers toch als 'racist' kunnen zien, omdat ze iemand aanhangen die een film als Fitna maakte, kopvoddentax voorstelde en riep de Koran te willen verbranden.. Tja en als je dan toch zo iemad aanhangt dan zet je toch een bepaald beeld neer.. (lees: ik zeg dus NIET dat pvv stemmer racisten zijn, ik zeg alleen waarom dit beeld ontstaat)

Je bent toch niet gelijk een aanhanger van de partij waar je op hebt gestemd :? Ik neem aan dat je stemt op een partij omdat je met die partij de meeste overeenkomsten ziet. En de meeste betekend dus niet alle.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:05

Heino schreef:
Ayasha schreef:
Kom op zeg, links stemmers gillen allemaal om gelijke behandeling maar als het om een buitenlander gaat, moet je ze niet gelijk behandelen maar aanpakken met wollen handschoentjes. :')

Kijk dít is generaliseren.

het was een reactie op een persoon, wat duidelijk was aan de quote die er boven stond. Wel zo fijn als je ALLES quote. ;)
En links staat toch gewoon voor gelijke behandeling en gelijke kansen? Of heb ik nu werkelijk hun programma zo fout begrepen? :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:06

Je roept toch ook niet serieus in een volle trein dat je een hekel hebt aan vrouwen....

Paarde_bloem

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Ayasha schreef:
het was een reactie op een persoon, wat duidelijk was aan de quote die er boven stond. Wel zo fijn als je ALLES quote. ;)
En links staat toch gewoon voor gelijke behandeling en gelijke kansen? Of heb ik nu werkelijk hun programma zo fout begrepen? :+

Had dan gewoon die persoon bij naam genoemd, voorkomt misverstanden ;)
Mja, links is voor gelijke behandeling en kansen. En dus niet de ene met fluwelen handschoentjes aanpakken en de ander niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:07

jury schreef:
Je roept toch ook niet serieus in een volle trein dat je een hekel hebt aan vrouwen....

Waarom niet? Als dat je mening is, prima toch.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:07

Heino schreef:
marlinH schreef:
Dat denken mensen idd, maar ook een moslim heeft niets te vrezen. Gedraag je normaal, dan heb je nergens last van! Waarom dan toch die woede-schrik reactie als je zegt dat je pvv kiest..

Sommige mensen verdiepen zich niet goed genoeg waardoor ze een beeld van een partij krijgen die niet juist is.

Een Moslim wordt alleen gedwongen minder Moslim te zijn. Maar hey, als dat alles is...

Maar hey, je woont in Nederland en niet in een islamitisch land.. is het dan niet logisch dat je je een beetje aanpast?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:08

x_marr, dat zeg ik ook niet, ik probeer alleen uit te leggen waar dat beeld vandaan komt :)

Ayasha
Blogger

Heino schreef:
Ayasha schreef:

Had dan gewoon die persoon bij naam genoemd, voorkomt misverstanden ;)
Mja, links is voor gelijke behandeling en kansen. En dus niet de ene met fluwelen handschoentjes aanpakken en de ander niet.

Er staat een quote boven!!!!!!!!!
Hoeveel meer wil je nog dat ik doe? :? Denk je werkelijk dat ik constant die volledige boktnamen ga overtypen omdat iemand misschien wel eens kan denken dat ik veralgemeen bij gebrek aan leeskunsten? Kom op zeg, waar ben ik dan mee bezig.

Je tweede zin is EXACT wat ik bedoel. Als er een Nederlander zat, had ze gewoon kunnen zeggen dat ze PVV stemde maar nu is het een drama omdat er een buitenlander zat. Daarom dus dat ik zeg dat men niet zo moet zeuren als men zo voor gelijke behandeling is. Iedereen gelijk betekent ook echt iedereen gelijk, en niet de ene wat subtieler dan de andere.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

marlinH schreef:
Maar hey, je woont in Nederland en niet in een islamitisch land.. is het dan niet logisch dat je je een beetje aanpast?

Een beetje, ja. Een beetje boel, ja. Maar Nederland is nu eenmaal een gemixt land. En dan moet er ook ruimte zijn voor andere geloven vind ik. Wat er ook is en mag blijven, behalve als je Mohammed heet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:10

Ayasha schreef:
Er staat een quote boven!!!!!!!!!
Hoeveel meer wil je nog dat ik doe? :? Denk je werkelijk dat ik constant die volledige boktnamen ga overtypen omdat iemand misschien wel eens kan denken dat ik veralgemeen bij gebrek aan leeskunsten? Kom op zeg, waar ben ik dan mee bezig.

Je tweede zin is EXACT wat ik bedoel. Als er een Nederlander zat, had ze gewoon kunnen zeggen dat ze PVV stemde maar nu is het een drama omdat er een buitenlander zat.

Dus? Leuk dat die quote er staat maar je scheert nog steeds heel links over een kam. Maar laat maar hangen, geen zin om daar mn energie aan te verspillen. Hou niet zo van het persoonlijke.

Maar zoals Leeuwnie al zei, het ging haar niet om de stemkeuze van haar vriendin, maar om die denigrerende opmerking over Nederlands spreken. Tja, lezen hè. Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

CtjeLief

Tja de een roept gewoon dat ie PVV stemmer is waar een moslim bij zit.. de ander houdt dat op zo'n moment voor zich.. Tja is in mijn ogen een stukje respect naar de ander toe, maar wat voor de een respect is, hoeft het voor de ander niet te zijn, dat blijkt wel weer als je zo'n opmerking maakt ;)
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 09-06-10 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Die film van Wilders zegt mij genoeg, ik denk dat wanneer je die flut hebt gezien je wel klaar bent met de PVV. Ik tenminste wel. Ik zou me de ogen uit het hoofd schamen als zo iemand aan de macht komt. Ik ben blij dat iedereen mag stemmen op wie die wil en ik hoop oprecht dat er veel mensen zijn die niet alleen op Wilders stemmen alleen om dat Balkenende er geen succes van gemaakt heeft en er wat moet veranderen; dat kunnen anderen dan Wilders ook, en beter, met behoud van het respect voor elkaar. Ik ben voor vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:11

Heino, als ik jou quote is dat net hetzelfde als wanneer ik je nu aanspreek met je boktnaam. Dat is het idee achter quoten. :roll: Heeft niks met persoonlijk worden te maken, IMO ben je gewoon aan het muggenziften in je reacties. Ik heb gelezen dat het ging om die opmerking, maar die opmerking is er waarschijnlijk gekomen omdat zij het niet vond kunnen dat die persoon uitte dat ze PVV stemt. En dat vind ik minstens even krom. Dan ga ik ook rellen als mijn vriendin zo zou reageren. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:12

Ayasha schreef:
Als er een Nederlander zat, had ze gewoon kunnen zeggen dat ze PVV stemde maar nu is het een drama omdat er een buitenlander zat. Daarom dus dat ik zeg dat men niet zo moet zeuren als men zo voor gelijke behandeling is. Iedereen gelijk betekent ook echt iedereen gelijk, en niet de ene wat subtieler dan de andere.

Die buitenlander kan misschien geen nederlands, maar jij moet eens leren LEZEN.
Het ging niet om het vertellen dat ze PVV stemde (kies wat je kiezen wilt) Het ging erom dat ze een buitenlander bij voorbaat van beticht van het niet-nederlands kunnen spreken.

Dus je slaat de plank - wederom - mis.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:13

Ayasha schreef:
Heino, als ik jou quote is dat net hetzelfde als wanneer ik je nu aanspreek met je boktnaam. Dat is het idee achter quoten. :roll: Heeft niks met persoonlijk worden te maken, IMO ben je gewoon aan het muggenziften in je reacties.

Hey jij begint over gebrek aan leeskunsten. Mij zal je niet persoonlijk zien worden richting iemand hoor.

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:14

Oei, ook al mag ik nog niet stemmen, het gegeven dat er zoveel mensen voor de PVV stemmen schrikt mij toch wel een beetje af!
Een aantal van zijn standpunten ben ik het toch wel mee eens, maar als zo iemand aan de macht komt, gaat het toch de verkeerde kant op vrees ik...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:14

Ayasha schreef:
Ik heb gelezen dat het ging om die opmerking, maar die opmerking is er waarschijnlijk gekomen omdat zij het niet vond kunnen dat die persoon uitte dat ze PVV stemt.

Weet je, in discussies is het handig als je zaken niet voor elkaar invult.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:15

Leeuwnie schreef:
Ayasha schreef:
Als er een Nederlander zat, had ze gewoon kunnen zeggen dat ze PVV stemde maar nu is het een drama omdat er een buitenlander zat. Daarom dus dat ik zeg dat men niet zo moet zeuren als men zo voor gelijke behandeling is. Iedereen gelijk betekent ook echt iedereen gelijk, en niet de ene wat subtieler dan de andere.

Die buitenlander kan misschien geen nederlands, maar jij moet eens leren LEZEN.
Het ging niet om het vertellen dat ze PVV stemde (kies wat je kiezen wilt) Het ging erom dat ze een buitenlander bij voorbaat van beticht van het niet-nederlands kunnen spreken.

Dus je slaat de plank - wederom - mis.

NEEN, lees zelf ook een keer: mij gaat het erom dat die opmerking een reactie zal geweest zijn op dat persoon a het niet vind kunnen dat ze uit dat ze PVV stemt, dan is persoon A als eerste de fout in gegaan door persoon B haar vrijheid van meningsuiting af te nemen. En dan kan ik me voorstellen dat persoon B gaat rellen.

amondi: :') Van mij mag je de vlamingen frituren :)) Als wij dat ook met de gast-nederlanders hier mogen :') :)) Ik ga 13 juni stemmen en zoals ik al zei: vrijheid van meningsuiting. Ik weet dat men daar over het algemeen wat moeite mee heeft maar toch eis ik dat recht op. :') Wat houd je tegen om ze simpelweg niet te lezen overigens? :) Als een discussie me boeit neem ik daar aan deel. :D En anders denkende he ik absoluut geen probleem mee, ik heb er wel een probleem mee dat die anders denkende bitter weinig respect kunnen opbrengen voor de andere anders denkende. ;) Mij kan het nl echt niet schelen wie wat stemt. Ieder zijn ding, ieder zijn mening. Maar je hebt een ander zijn mening niet te onderdrukken omdat die toevallig niet in je straatje past. :) Dat ik een buitenlander ben klopt trouwens niet helemaal, woon nl rustig in mijn eigen land. :')

Heino: dus jij denkt dat die persoon van uit het niks zei: "joh die buitenlander kan toch geen Nederlands"? Dat zou ik dan inderdaad vreemd vinden. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 20:17, in het totaal 4 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:17

Ayasha schreef:
Heino: dus jij denkt dat die persoon van uit het niks zei: "joh die buitenlander kan toch geen Nederlands"? Dat zou ik dan inderdaad vreemd vinden. :')

Geen idee, ik was er niet bij, dus ga dat ook niet invullen voor een ander.
Enne, misschien vond ze het best kunnen dat diegene PVV stemt, maar vindt ze het respectloos om in 't openbaar over politiek te praten? Doe het zelf ook neit graag hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:18

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het zo gegaan is. :) Maar misschien dat ze er nog wel opheldering over wil geven. Is ze natuurlijk niet verplicht. Als het inderdaad van uit het niets kwam zou ik ook even raar gekeken hebben. :D
Openbaar over politiek praten... Tja kan me ergens voorstellen dat je dat liever niet doet, maar aan de andere kant heb ik zo iets van "ach waarom ook niet..." :) Het is toch iets wat "heerst" en wat veel mensen bezig houd.. Misschien had ze dan gewoon kunnen zeggen dat ze dat liever niet in de trein/in het openbaar besprak oid? :) Maar goed, ieder zijn aanpak natuurlijk. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:22

Mwoah, ik vind het ergens link, in het openbaar er over praten. Je krijgt dan immers vaak niet het volledige gesprek mee maar flarden. En dan schets ik mogelijk een verkeerd beeld van mezelf wat ik niet wil. Politiek is best persoonlijk vind ik, en bepaalde andere persoonlijke onderwerpen behandel ik ook niet in de trein :P

Ayasha
Blogger

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:23

Dan kan je je natuurlijk nog af vragen of degene die het gesprek voert zich schuldig moet volgen, of degene die "ongewenst" mee luistert en dan maar de helft op vangt. :)) Hihi nee grapje, ik snap je visie wel. ;)