Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:47

Patty wie zegt dat ze schulden heeft of in de schuldsanering zit?
Ik heb al aangegeven dat ze voorheen altijd al gewerkt heeft in de avonduren toen ze nog samen met haar partner was.

Ze moet nu fulltime gaan werken omdat ze geen partner meer heeft. Daar betaalt de gemeente haar huis en kinderopvang etc mee.

Zoals hierboven al een keer is uitgelegd door iemand anders is werken fulltime of 30 uur van deze vrouwen geen extra geld verdienen, omdat ze dan andere regelingen weer kwijt raakt.

Ze gaat nu bij ons 30 uur in de week werken omdat ze meer uur echt niet ziet zitten.

Beter de berichten lezen en aub niet zo snel oordelen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:49

Brainless schreef:
@Patty
En de (vele) schoolvakanties en studiedagen van de leraren dan??

Zelf vakantiedagen nemen. Opa's oma's weet ik veel wie lief aankijken, ponykampje boeken? Nogmaals, ik heb zelf ook alleen een kindje gehad. Niet makkelijk, wel overkomelijk.

NicoleWHS

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:51

Vakantiedagen nemen??? Heb je er 25 van in het jaar hoor.

En je baas ziet je aankomen in de horeca, ik wil 6 weken vakantie :P

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:56

Nee, in dat geval wil ik natuurlijk graag die uitkering betalen :D . Ik werk zelfstandig, en heb 0 vakantiedagen per jaar. Wil je mijn rekeningnummer? Onzin natuurlijk. Zoals gezegd, been there done that. Die scholen zijn om de haverklap vrij, schipperen tot en met. Maar met een lekkere achtervang aan familie en vrienden kom je een end, en de BSO is trouwens ook open hoor!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 00:00

Moet je wel familie in de buurt hebben wonen.

BSO tot 24.00 open, denk het niet!

Ik ben ook zelfstandige, heb ook 2 kinderen, maar het kan ook zo maar eens anders lopen dan je verwacht had.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:06

Ik heb geen familie in de buurt wonen die zomaar kunnen oppassen.
Als je kind ziek van school/KDV wordt gestuurd heb je een probleem.
Tijdens de Mexicaanse griep mochten hoestende kinderen geeneens naar school, dat gaat dan je hele gezin door.....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:11

Misschien moet je daar ook over nadenken voordat je kinderen krijgt? Je weet toch dat de scholen enrom vaak vrij zijn, en dat koters wel eens snotteren?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:16

Ok dus niet aan kinderen beginnen dus, omdat je nooit weet of je ooit alleen komt te staan.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:21

nicole3939 schreef:
Patty wie zegt dat ze schulden heeft of in de schuldsanering zit?
Ik heb al aangegeven dat ze voorheen altijd al gewerkt heeft in de avonduren toen ze nog samen met haar partner was.

Ze moet nu fulltime gaan werken omdat ze geen partner meer heeft. Daar betaalt de gemeente haar huis en kinderopvang etc mee.

Zoals hierboven al een keer is uitgelegd door iemand anders is werken fulltime of 30 uur van deze vrouwen geen extra geld verdienen, omdat ze dan andere regelingen weer kwijt raakt.

Ze gaat nu bij ons 30 uur in de week werken omdat ze meer uur echt niet ziet zitten.

Beter de berichten lezen en aub niet zo snel oordelen.

Als de gemeente je huur betaalt zit je volgens mij in de sanering. Als jij als werkgever het salaris van een medewerker aan de gemeente oid moet overmaken ook. Als ze bijstand krijgt van de gemeente krijgt ze 10.912 per jaar. Bij een fulltime dienstverband 18.242 (tegen minimumloon), als je dan 60 procent (24 uur) gaat werken, zit je op het zelfde niveau als bijstand. En bij mijn beste weten, en ik ben nog niet tegengesproken, hangen de diverse toeslagen af van je inkomen, niet het soort inkomen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:22

Brainless schreef:
Ok dus niet aan kinderen beginnen dus, omdat je nooit weet of je ooit alleen komt te staan.

Of wel, en gewoon ervoor zorgen dat je er zelf ook voor kunt zorgen :)*

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:27

Dat gaat bijna niet, als ik zou scheiden/man verdwijnt, heb ik geen voorrang op een huurhuis en sta je dus met je kids op straat.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:30

Brainless schreef:
Dat gaat bijna niet, als ik zou scheiden/man verdwijnt, heb ik geen voorrang op een huurhuis en sta je dus met je kids op straat.

Als ik ga scheiden krijg ik ook geen huis toch? Waarom denk je daar recht op te hebben? Waarom moet de staat dat voor jou betalen? WAAROM?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:30

PattyOosten schreef:
Nou, zij heeft toch voor vier kinders (of een paar toch) gekozen?

Waarschijnlijk had ze een heel andere keuze gemaakt wanneer ze dit voorzien had...

Ik stoor me ook een beetje aan je gebrek aan inlevingsvermogen. Plus, je hebt het zelf niet door geloof ik, maar ondertussen ben jij zelf ook vrij afhankelijk als ik het zo lees. Van een werkgever die je vrij geeft indien nodig, van je ouders/familie die je kind in evt. noodsituaties opvangt, een BSO in de buurt...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:32

@Patty
Ho ho ik zeg ook niet dat ik daar recht op moet hebben.... ik geef alleen maar aan dat in veel situaties moeders niet alla minuut voor hun gezin kunnen zorgen zonder hun partner.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:34

Heino schreef:
PattyOosten schreef:
Nou, zij heeft toch voor vier kinders (of een paar toch) gekozen?

Waarschijnlijk had ze een heel andere keuze gemaakt wanneer ze dit voorzien had...

Ik stoor me ook een beetje aan je gebrek aan inlevingsvermogen. Plus, je hebt het zelf niet door geloof ik, maar ondertussen ben jij zelf ook vrij afhankelijk als ik het zo lees. Van een werkgever die je vrij geeft indien nodig, van je ouders/familie die je kind in evt. noodsituaties opvangt, een BSO in de buurt...

Je zou ook een klein beetje beter kunnen lezen, maar ik ben dus zelfstandig. Wat inhoudt dat ik WEL belasting betaal, maar GEEN uitkering krijg en een dag niet werken is dus een dag GEEn geld. En troost je, ik heb die uitkering ook niet nodig, want met prutbeen kom ik nog ruim boven de bijstandsnorm uit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:39

Ik lees goed. Jij kan jezelf dus een dag vrij geven indien dat moet. Maar het komt op mij over alsof je (onbewust) toch afhankelijker bent/bent geweest dan je denkt. Ik lees namelijk een heleboel "oplossingen" waarbij je afhankelijk van anderen bent.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:44

Brainless schreef:
@Patty
Ho ho ik zeg ook niet dat ik daar recht op moet hebben.... ik geef alleen maar aan dat in veel situaties moeders niet alla minuut voor hun gezin kunnen zorgen zonder hun partner.

Nee, en dan is dat sociale vangnet ook gewoon goed (en zouden die moeders ook gewoon een fatsoenlijke uitkering moeten krijgen), maar deze mevrouw heeft al 11 jaar kinderen (en imo schulden) dus dat ze dan een keer geacht wordt om te gaan werken (zoals iedereen) vind ik dan weer niet raar. Een uitkering is geen vaste betrekking, het is een tijdelijke oplossing. En voor de mensen die (tijdelijk) niet (meer) kunnen werken moeten we wel (beter) zorgen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:51

Heino schreef:
Ik lees goed. Jij kan jezelf dus een dag vrij geven indien dat moet. Maar het komt op mij over alsof je (onbewust) toch afhankelijker bent/bent geweest dan je denkt. Ik lees namelijk een heleboel "oplossingen" waarbij je afhankelijk van anderen bent.

Ja, ik kan niet gaan werken, en dan verdien ik dus ook niets. Er zijn ook een hoop mensen met mijn aandoening die in loondienst zitten en ook in de ziektewet omdat het een aandoening is die lastig is. Ik kies ervoor om mijn slechte dagen te incasseren en harder te werken als het goed gaat. En ik zorg er dus voor dat ik geen extra last heb, ik rij dus bijvoorbeeld niet. Terwijl ik het allerleukste paard ter wereld op stal heb staan, alles om de eigen broek op te houden he? En toen mijn jongen klein was hebben mijn moeder en mijn zus me vaak uit de brand geholpen door op te passen. Dat heeft jou (de maatschappij) geen euro (toen nog gulden) gekost. Overigens is mijn zoon TWINTIG dus met die BSO ben ik al een tijdje klaar :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:57

PattyOosten schreef:
En toen mijn jongen klein was hebben mijn moeder en mijn zus me vaak uit de brand geholpen door op te passen. Dat heeft jou (de maatschappij) geen euro (toen nog gulden) gekost.

*zucht* dat probeer ik je dus duidelijk te maken, dat je zelf ook best wel afhankelijk geweest bent.. Daarom vind ik het raar om iemand op basis van een oppervlakking verhaal op Bokt te veroordelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 01:02

Afhankelijk, maar niet van de hele maatschappij in tegenstelling tot mevrouw uit de openingspost. ;-)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 01:07

Heino schreef:
PattyOosten schreef:
En toen mijn jongen klein was hebben mijn moeder en mijn zus me vaak uit de brand geholpen door op te passen. Dat heeft jou (de maatschappij) geen euro (toen nog gulden) gekost.

*zucht* dat probeer ik je dus duidelijk te maken, dat je zelf ook best wel afhankelijk geweest bent.. Daarom vind ik het raar om iemand op basis van een oppervlakking verhaal op Bokt te veroordelen.

Zuchten kan ik ook. Mevrouw wordt door de schuldsanering aan het werk gezet. Zo lees ik het toch althans. Ik heb mijn zus en moeder in hun vrije tijd laten oppassen, en tuurlijk hebben zij mij uit de brand geholpen. Maar mijn zus heeft nu ook kinderen en daar pas ik ook wel eens op. En mijn moeders katten geef ik eten, of ik haal boodschappen voor haar. Dat is toch normaal? Of wil jij morgen die boodschappen halen? Of is mijn moeder nu opeens een afhankelijke vrouw?

Toen ik wist dat ik (ongepland) zwnager was, heb ik daar toch allemaal over nagedacht? En ik was 18! Je weet toch dat een kind een klein kapitaal kost, dat al je vakantie dagen in die stomme (dure) schoolvakanties zitten? En weet ik veel? Ik zeg toch ook dat ik een sociaal vangnet niet erg vind, maar dat er grenzen zijn?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 01:10

Goed, eens worden we het toch nooit en ik heb het idee dat je mijn punt niet snapt. Ik blijf het vreemd vinden om conclusies te trekken op basis van de beperkte informatie die we hebben over de moeder uit TS' verhaal. Los daarvan, denk ik dat er altijd een (behoorlijke) kans bestaat dat je planning/berekening toch niet zo uitpakt als je gehoopt/gedacht hebt. Dat dat bij jou wel zo geweest is vind ik fijn voor je, echt waar, maar dat is lang niet bij iedereen zo. Hoe goed je er vantevoren ook over nagedacht hebt. Situaties/omstandigheden kunnen veranderen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 01:20

nicole3939 schreef:
Zij is verplicht, omdat haar jongste kind nu 5 is om weer aan het werk te gaan.
En het liefst(lees verplicht) fulltime.
Haar salaris moet dan gestort worden naar de gemeente waarin zij woont en die wordt dan eventueel aangevuld met een uitkering.
(dit omdat zij niet full time bij ons gaat werken)

Heino, dit is (een gedeelte van) waar ik op vaar (openingspost van TS). Schuldsaneringnarigheid. En echt, met de beste wil van de wereld, ik zie niet waarom ik wel kan werken en een ander niet. Als je gezond genoeg bent, dan moet je aan de slag en niet verwachten dat een ander/de maatschappij jou van een inkomen gaat voorzien. Een uitkering is alleen voor mensen die (tijdelijk) niet (meer) kunnen werken. Het is geen vaste betrekking. En tegen mij hoef je niet over situaties te beginnen lijkt me, het is niet bepaald zo dat mijn leven nou over roosjes is gegaan, niet dat ik mezelf zielig vind oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 05:42

Als jij fulltime moet werken is er waarschijnlijk sprake van schulden of fraude. Tja, dan zit er niks anders op. In andere gevallen kun je prima minder dan fulltime werken, al is thuis zitten met een uitkering wel lekker natuurlijk. Maar ja, het houdt eens op natuurlijk en terecht.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 06:04

odetteke schreef:
PattyOosten schreef:
Dat deze vrouw alleen horeca ervaring heeft (en geen diploma's?) is toch haar eigen ding. Als je op zeventien een roedel koters gaat fokken, zonder ook maar na te denken of je er zelf wel voor kunt zorgen, ben je imo niet slim bezig. En ik zie ook niet in waarom ze nu geen 24 uur kan gaan werken bij AH oid.

Ten eerste omdat supermarkten alle contracten beeindigen van iedereen boven de 20.... ze hebben liever goedkoop en jong personeel. En ten tweede red je het met 24 uur niet, dat moet echt aangevuld worden wil je boven het bestaansminimum komen.

Omdat je in de supermarkt ook geen vaste diensten kunt draaien, maar 'flexibel' moet zijn.
Ik ben er ook voor bezig geweest, maar op vrijdag horen wanneer ik maandag moet gaan werken is bepaald niet fijn met kinderen, zeker als je ook nog weekenddiensten en avonddiensten moet gaan draaien per beurtrol.