Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik werk zelfstandig, en heb 0 vakantiedagen per jaar. Wil je mijn rekeningnummer? Onzin natuurlijk. Zoals gezegd, been there done that. Die scholen zijn om de haverklap vrij, schipperen tot en met. Maar met een lekkere achtervang aan familie en vrienden kom je een end, en de BSO is trouwens ook open hoor! nicole3939 schreef:Patty wie zegt dat ze schulden heeft of in de schuldsanering zit?
Ik heb al aangegeven dat ze voorheen altijd al gewerkt heeft in de avonduren toen ze nog samen met haar partner was.
Ze moet nu fulltime gaan werken omdat ze geen partner meer heeft. Daar betaalt de gemeente haar huis en kinderopvang etc mee.
Zoals hierboven al een keer is uitgelegd door iemand anders is werken fulltime of 30 uur van deze vrouwen geen extra geld verdienen, omdat ze dan andere regelingen weer kwijt raakt.
Ze gaat nu bij ons 30 uur in de week werken omdat ze meer uur echt niet ziet zitten.
Beter de berichten lezen en aub niet zo snel oordelen.
PattyOosten schreef:Nou, zij heeft toch voor vier kinders (of een paar toch) gekozen?
Heino schreef:PattyOosten schreef:Nou, zij heeft toch voor vier kinders (of een paar toch) gekozen?
Waarschijnlijk had ze een heel andere keuze gemaakt wanneer ze dit voorzien had...
Ik stoor me ook een beetje aan je gebrek aan inlevingsvermogen. Plus, je hebt het zelf niet door geloof ik, maar ondertussen ben jij zelf ook vrij afhankelijk als ik het zo lees. Van een werkgever die je vrij geeft indien nodig, van je ouders/familie die je kind in evt. noodsituaties opvangt, een BSO in de buurt...
Brainless schreef:@Patty
Ho ho ik zeg ook niet dat ik daar recht op moet hebben.... ik geef alleen maar aan dat in veel situaties moeders niet alla minuut voor hun gezin kunnen zorgen zonder hun partner.
Heino schreef:Ik lees goed. Jij kan jezelf dus een dag vrij geven indien dat moet. Maar het komt op mij over alsof je (onbewust) toch afhankelijker bent/bent geweest dan je denkt. Ik lees namelijk een heleboel "oplossingen" waarbij je afhankelijk van anderen bent.
PattyOosten schreef:En toen mijn jongen klein was hebben mijn moeder en mijn zus me vaak uit de brand geholpen door op te passen. Dat heeft jou (de maatschappij) geen euro (toen nog gulden) gekost.
Heino schreef:PattyOosten schreef:En toen mijn jongen klein was hebben mijn moeder en mijn zus me vaak uit de brand geholpen door op te passen. Dat heeft jou (de maatschappij) geen euro (toen nog gulden) gekost.
*zucht* dat probeer ik je dus duidelijk te maken, dat je zelf ook best wel afhankelijk geweest bent.. Daarom vind ik het raar om iemand op basis van een oppervlakking verhaal op Bokt te veroordelen.
nicole3939 schreef:Zij is verplicht, omdat haar jongste kind nu 5 is om weer aan het werk te gaan.
En het liefst(lees verplicht) fulltime.
Haar salaris moet dan gestort worden naar de gemeente waarin zij woont en die wordt dan eventueel aangevuld met een uitkering.
(dit omdat zij niet full time bij ons gaat werken)
odetteke schreef:PattyOosten schreef:Dat deze vrouw alleen horeca ervaring heeft (en geen diploma's?) is toch haar eigen ding. Als je op zeventien een roedel koters gaat fokken, zonder ook maar na te denken of je er zelf wel voor kunt zorgen, ben je imo niet slim bezig. En ik zie ook niet in waarom ze nu geen 24 uur kan gaan werken bij AH oid.
Ten eerste omdat supermarkten alle contracten beeindigen van iedereen boven de 20.... ze hebben liever goedkoop en jong personeel. En ten tweede red je het met 24 uur niet, dat moet echt aangevuld worden wil je boven het bestaansminimum komen.