Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:02

MamboBeach schreef:
Lovely schreef:
Niet alleen in de tuinderijen, maar ook in de fabrieken waar de boterhammetjes en de hagelslag wordt gemaakt, enzovoort, enzovoort. Overal op plekken waar Nederlanders zich al sinds jaar en dag te goed voor voelen.

Ach joh, schei uit, ik ken zat NL die dat doen hoor, ik vind het echt bull wat je zegt!

En bedankt.
Je moet je alleen wel realiseren dat het niet helemaal klopt om 'de buitenlander' overal de schuld van te geven van wat er mis is in dit land. Wij nederlanders zijn namelijk uitstekend in staat gebleken om ons eigen kansrijke landje om zeep te helpen en daar gaat geen immigratiestop ooit nog aan helpen :n. Maar, als niet iedereen helpt, krijgen we dit land nooit meer fatsoenlijk op zijn hoeven en daar zullen we onze (oud)immigranten hard bij nodig hebben omdat teveel nederlanders het iets te hoog in de bol hebben :).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:04

MamboBeach vergeet je mijn vragen niet?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:05

Ik geef de 'buitenlanders' helemaal niet de schuld van alles.
Jij hebt het nu weer over werk en ik heb het puur over gedrag...
Aanpassen, aanpassen, aanpassen en klaar.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:06

MamboBeach schreef:
Krips schreef:
Dat denk ik ook Brainless. En ik elke grote stad heb je dezelfde problematiek wat dat betreft. En dat heeft niets te maken met immigratie. En bij vol is vol krijg ik altijd nog een ander gevoel. Maar dat is misschien een andere discussie. Maar waarom hebben wij recht op welvaart e.d. en een ander 'volk' niet? Is dit stukje aarde alleen van de blonde Nederlander? Daar krijg ik altijd een beetje nare gevoelens van. Iedereen heeft toch recht op een toekomst?

Jij stelt het heel anders, dan kun je wel zeggen dat heel Afrika in NL mag wonen, dat gaat natuurlijk niet, dat begrijp je zelf ook wel. Als nederlander doen we toch ook ons best om die landen te helpen?

Het gaat erom dat je in NL de nederlandse cultuur, wetten enz. hebt en in andere landen andere culturen en daar behoor je je gewoon aan aan te passen.

Ik heb al een post later uitgelegd dat dit enkel een gevoel is. En dat ik ook wel snap dat het niet mogelijk is. Maar deze gedachte beinvloed wel degelijk mijn positie tegenover immigratie en een immigratie stop ofniet. En daar ging de discussie mede over. Maar dan moet je even mijn vorige post lezen :)

Ik vind aanpassen wat anders dan assimileren. aanpassen gebeurd naar mijn idee wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:07

Aanpassen waaraan? Aan een stel inlanders die ze liever zien gaan dan komen? Nou, waar je trek in hebt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:10

Lovely schreef:
Aanpassen waaraan? Aan een stel inlanders die ze liever zien gaan dan komen? Nou, waar je trek in hebt.

Ga lekker de Nl-ers de schuld geven, nu wordt ie helemaal mooi. Iedere keer is dat het gedraai en hebben de NL-ers het gedaan. Sorry, voor mijn gevoel heb je oogkleppen op. Ik ga ook niet verder hier in deze discussie want ik vind het nu te gek worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:13

MamboBeach schreef:
Lovely schreef:

Ga lekker de Nl-ers de schuld geven, nu wordt ie helemaal mooi. Iedere keer is dat het gedraai en hebben de NL-ers het gedaan. Sorry, voor mijn gevoel heb je oogkleppen op. Ik ga ook niet verder hier in deze discussie want ik vind het nu te gek worden...

Je zal als buitenlander maar iedere keer aan moeten horen wat die Wilders clan allemaal over ze te vertellen heeft, het is eigenlijk een gods(m/v) wonder dat er in dit land nog geen burgeroorlog is uitgebroken omdat al die (oud) immigranten nu wel eens korte metten willen maken met al die idioterie die ze al meer dan 50 jaar moeten aanhoren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:14

MamboBeach schreef:
Ik ga ook niet verder hier in deze discussie want ik vind het nu te gek worden...

En je hebt nog steeds mijn vragen niet beantwoord... Is me in eerdere discussies ook al opgevallen, dat je bepaalde vragen negeert.

Brainless

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:22

Nederlanders willen graag dat andere zich aanpassen (terecht natuurlijk).
Maar de "ongeschreven tegels" van de ene wijk verschilt soms al met de andere wijk.

Wij gaan verhuizen naar Friesland het is niet van de lucht: Daar ga je nooooit tussen passen.... die mensen accepteren jullie nooit.

Of als niet wetende mensen in een "christelijke" wijk gaan wonen en op zondag gaan klussen of hun auto gaan wassen. Dan hoor je ook: jeeh wat zijn die onaangepast. Zonder die mensen wat te zeggen liggen ze er al uit, want ja ze passen zich niet aan.

Maar het is fijn om mensen eerst de kans te geven zich aan te passen en ook aan te geven wat de ongeschreven regels in een bepaalde wijk/dorp zijn.
Mensen worden gelijk uitgemaakt als "onaangepast zooitje".

Nederlanders hebben de neiging niet te zeggen als ze zich irriteren aan een ander (bv hun buren), de ander moet het maar ruiken dat ze iets doen wat niet geliefd is onder het mom van: jeeh dat begrijpen ze zelf toch ook wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:31

Precies, en daarom zal het een immigrant nooit lukken om een perfecte kopie te worden van iedere argeloze voorbijganger en daardoor vergeet men vaak te zien wat die immigrant wel allemaal bij zich heeft om toe te voegen aan onze maatschappij.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:32

Krips schreef:
@ Ikdoemaarwat
Snap je helemaal niet wat ik bedoel?
Je zegt het al met je een na laatste zin.
Eigen volk eerst?
Dat is waar ik moeite mee heb. En ik snap ook wel dat mijn redenatie snel spaak loopt omdat indd niet de hele derde wereld in Nederland kan gaan wonen. Maar aan de andere kant. Wij mogen ons in onze handjes knijpen dat we in zo een welvarend land wonen als in Nederland en al die rijkdom en welvaart kunnen wij ook best wat meer delen. De mensen die nu in Nederland wonen en allochtoon zijn hebben iig recht op die welvaart want zij zijn Nederlander. Ik ben dus niet voor een gehele immigratiestop. Sowieso nu met het grote Europa waar ik groot voorstander van ben zal er een wisseling gaan plaatsvinden, vind al plaatst. Zowel emigratie als immigratie zal tussen landen plaatsvinden. En ik vind dat politieke vluchtelingen sowieso welkom moeten zijn en onderdak en veiligheid moeten kunnen genieten in ons land. En toch blijf ik het moeilijk vinden met economische vluchtelingen. Als een moeder haar kinderen niet meer te eten kan geven en hele gezinnen sterven van de honger.. Dat kunnen we toch niet zomaar negeren?

of jij niet wat ik bedoel ;)

snap niet waar jij nou moeite mee kan hebben over dat ik roep dat nederlanders eerst geholpen moeten worden

om even te reminden dat jullie zelf ook roepen dat "buitenlanders" die in dit land geboren zijn ook gewoon nederlanders zijn

ja en ik vind dus idd dat de nederlanders (dus de mensen die hier geboren zijn,ongeacht kleur of lengte of wat ook) dus eerst geholpen moeten worden, daarna komen de mensen die de nederlandse nationailteit hebben aangenomen en daarna pas de mensen die nog niet in nederland zijn
en ik vind dus niet dat mensen maar elke keer naar nederland moeten kunnen vluchten, vlucht eens lekker naar een ander land, canada ofzo!! ow nee,das waar ook! daar moet je zelf voor je inkomen zorgen! :\

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:33

Krips schreef:
Nou dat is helemaal geen onzin hoor. Wat lovely zegt. Tuurlijk zijn er ook Nederlanders die laag geschoold werk doen, maar toch zijn er een hoop immigranten die juist dat soort werk doen. Kijk maar naar de Polen die in de tuinderijen komen werken.

ja probleem van nederland! genoeg werklozen hier! laat ze eerst dat maar eens oplossen!
ik doe nu ook werk waar ik geen toekomst in heb (schep elke dag stront) so wat? ik werk!
aanpakken die werklozen dus, genoeg werk op eigen bodem! en dan hoeven ze geen buitenlanders hier te halen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:34

ikdoemaarwat schreef:
ja en ik vind dus idd dat de nederlanders (dus de mensen die hier geboren zijn,ongeacht kleur of lengte of wat ook) dus eerst geholpen moeten worden, daarna komen de mensen die de nederlandse nationailteit hebben aangenomen en daarna pas de mensen die nog niet in nederland zijn
en ik vind dus niet dat mensen maar elke keer naar nederland moeten kunnen vluchten, vlucht eens lekker naar een ander land, canada ofzo!! ow nee,das waar ook! daar moet je zelf voor je inkomen zorgen! :\

In Nederland ook hoor, de eerste 5 jaar heb je sowieso geen recht op bijstand en ww.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:35

Lovely schreef:
Niet alleen in de tuinderijen, maar ook in de fabrieken waar de boterhammetjes en de hagelslag wordt gemaakt, enzovoort, enzovoort. Overal op plekken waar Nederlanders zich al sinds jaar en dag te goed voor voelen.

nou nogmaals dikke koeienpoep, er zijn meer dan genoeg nederlanders die ondergewaardeerd werk doen
kassiere bijv...

maar het grote verschil zit m in het feit dat de nederlander wel studeerd en zichzelf dus in de toekomst van een hoger gewaardeerde baan voorziet.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:36

Brainless schreef:
ikdoemaarwat schreef:

In Nederland ook hoor, de eerste 5 jaar heb je sowieso geen recht op bijstand en ww.

nee maar woonruimte en andere dergelijke zaken voor je gefixt ;)

nee wat dat betreft doet canada het vele malen beter :j

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:42

Lovely schreef:
Precies, en daarom zal het een immigrant nooit lukken om een perfecte kopie te worden van iedere argeloze voorbijganger en daardoor vergeet men vaak te zien wat die immigrant wel allemaal bij zich heeft om toe te voegen aan onze maatschappij.

Ik heb een poosje mee gelezen maar dit vind ik enigzins onzin. Kijk eens wat Nederlanders allemaal van immigranten hebben geaccepteerd? Hoe multicultureel Nederland is door immigranten. Je hebt het "Wilders" uiterste en je hebt dit uiterste en daar ben ik het beide niet mee eens. Allochtonen en buitenlanders zijn in Nederland niet zielig naar mijn mening.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:47

Citaat:
maar het grote verschil zit m in het feit dat de nederlander wel studeerd en zichzelf dus in de toekomst van een hoger gewaardeerde baan voorziet.....

En de allochtoon niet volgens jou? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:53

CtjeLief schreef:
Citaat:

En de allochtoon niet volgens jou? Of begrijp ik je nu verkeerd?

er zijn wel degelijk gekleurde nederlanders (die bedoel je toch?) die studeren :j

maar vaak zijn het idd imigranten "buitenlanders" om ze zo even te noemen die alleen maar hier komen wonen om te werken en geld terug te sturen naar familie in land van oorsprong

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:54

ikdoemaarwat schreef:
maar vaak zijn het idd imigranten "buitenlanders" om ze zo even te noemen die alleen maar hier komen wonen om te werken en geld terug te sturen naar familie in land van oorsprong

Ik hoor deze beschuldiging wel vaker maar heb het nog nooit onderbouwd gezien met bronnen? Heb jij die wel?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:57

Heino schreef:
Ik hoor deze beschuldiging wel vaker maar heb het nog nooit onderbouwd gezien met bronnen? Heb jij die wel?

ik spreek uit persoonlijke bronnen ;)
ik heb collega's en vrienden gehad die het mij zelf verteld hebben en waarvan ik weet dat veel meer mensen dat zo doen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:04

Maar da's wederom op basis van eigen ervaring... Ik ken genoeg mensen die zwart werken. Dan ga ik toch ook niet zeggen "Ja want die blanken die werken vaak zwart" :?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:05

nee maar wat hun doen is ook niet hard te krijgen met cijfers op papier,maar gebeurd dus wel!
en veelvuldig ook
zouden ze wat mij betreft ook heel hard aan mogen pakken!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:06

Maar stel dat dat gebeurd. Wat is daar erg aan dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:10

ikdoemaarwat schreef:
nee maar wat hun doen is ook niet hard te krijgen met cijfers op papier,maar gebeurd dus wel!
en veelvuldig ook
zouden ze wat mij betreft ook heel hard aan mogen pakken!

Is met zwart werken toch precies hetzelfde?
Ik vind het raar dat je niet met bronnen kan komen en je op je eigen ervaringen baseert. Vind ik vooral erg gevaarlijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:17

wat is er gevaarlijk aan dan ? heb ik iets te vrezen dan?
en je vind het raar dat ik niet met bronnen kan komen
denk je nou echt dat die gladde aaltjes zichzelf op deze manier laten registreren
sorry dan heb ik een slechte mededeling, even wakker worden en een kijkje nemen in de echte wereld ;)

er is meer spelende "underground" dan met die mooie cijfertjes (die dus eigenlijk nergens op slaan) wordt beweerd ;)

zwart werken idem dito.....
krips: wat daar erg aan is? dat ze hier het werk weg komen nemen van de nederlander die werkloos thuis zit
dat ze het geld niet hier uitgeven in NL maar doorsluizen naar "homeland" en hier wel profiteren van woonruimte die ze aangeboden wordt...