Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:32

Had ik dus toch gelijk toen ik zei dat ik éérst iemand hoorde schreeuwen en daarna pas de knallen enzo... Ik dacht nog: die is gek, wat een aso, moet weer stoer doen zeker..! En toen ging het opeens helemaal los!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:33

Canvas knalt er nog even tegen aan met een mooie documantaire waarin ze speculeren of Hitler wel echt is overleden.
ben benieuwd welke conspiracy theory's er dalijk opduiken.... :+

@starsailor, je kan er dan wel zo uitzien, maar net zo goed een Nederlander zijn ;)

Zqw39

elmo1

Karin schreef:
Even advocaat van de duivel spelen en een andere speculatie de wereld in helpen:

De man zag er Joods orthodox uit? Misschien werd hij wel zo aangegrepen door het hele gebeuren dat hij in een soort trance raakte en zijn verdriet of andere spanning op deze manier uitte. Een oerkreet die hij niet in de hand had. Ik noem maar wat.

precies mijn gedachte

Anoniem

Waves

Karin schreef:
Even advocaat van de duivel spelen en een andere speculatie de wereld in helpen:

De man zag er Joods orthodox uit? Misschien werd hij wel zo aangegrepen door het hele gebeuren dat hij in een soort trance raakte en zijn verdriet of andere spanning op deze manier uitte. Een oerkreet die hij niet in de hand had. Ik noem maar wat.

Verder ga ik met Shadow mee. Laat ze eerst maar eens onderzoeken wat er nou precies is gebeurd en waarom het gebeurde. Het is zó ontzettend makkelijk om dingen te roepen als 'terug naar z'n eigen land'. :roll:

Zó mee eens... misschien was de man geestesziek, zat er helemaal geen kwade bedoeling achter, was het een getraumatiseerde vluchteling en was hij oprecht geraakt..

en misschien was het een opgeschoten jongere die de boel op stang wilde jagen... dan is dat alleen maar een signaal dat we als volk de rug recht moeten houden en niet bij voorbaat als slachtoffers mekaar de hekken in moeten duwen in paniek... Moeilijk, ik weet ook niet wat ik gedaan had as ik er had gestaan. Maar het zou we mooi zijn als we even terug met die voeten de klei in konden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:34

Een man, gekleed in joods-orthodoxe dracht, was tijdens de twee minuten stilte luidruchtig met een mobiele telefoon bezig. Na herhaaldelijk aandringen van omstanders, die hem tot stilte maanden, begon hij te schreeuwen. Hij werd door de politie opgepakt. In de ontstane commotie vielen enkele dranghekken om. Tientallen mensen raakten in paniek, honderden zetten het op een lopen.

Polly_

dynamiek schreef:
Citaat:
Nou dat vind ik wel heel erg grof.. Ik zou eerst wel eens precies willen weten wat nou de reden was waarom hij zou schreeuwde. :j

Hij staat daar niet voor niks een belangrijk iets te verstoren en dat doet zo'n man niet om een verjaardagsliedje of wat dan ook te gaan schreeuwen hoor, je bent te goedgelovig voor deze wereld!

Maar je weet toch niet waarom hij de boel verstoord?
Noem me goedgelovig of niet, maar ik vind toch dat je eerst duidelijk moet weten wat de reden was voordat je straffen en dergelijke mag gaan verzinnen.

Poosje81

Moderatoropmerking:
Het is een beladen onderwerp, dat is een feit. Desondanks lijkt het mij zeer onnodig om op de man te spelen in je reacties. Deze berichten zijn dus verwijderd en ik verwacht geen nieuwe meer te vinden in dit topic na dit bericht. Graag ontopic en op de bal discussieren aub. Mijn dank :)

Plaisir

Wie het ook heeft gedaan, het blijft even erg & vervelend wat er is gebeurt.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:35

hmm NRC maakt er een logisch verhaal van...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:35

waarnschijnlijk gewoon eentje die aandacht te kort komt. en de mensen bang wilt krijgen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:37

kehdra schreef:

Maar wel een beetje overdreven om dan meteen zo hard te gaan schreeuwen eigenlijk...

Noppes

Jezus waar gaat het heen, wat erg dat hij het bewust heeft verpest. Eerst koninginnedag en nu dit..

Hoop dat het zo is als Karin zegt, maar ben bang van niet.
Bah, wat erg..

Karin

kehdra schreef:

Ik ga dan ook liever af op wat dagbladen als NRC en de Volkskrant melden dan op wat er geroepen wordt door de Telegraaf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:38

Hmmm. Zouden er echt honderden mensen zichzelf verwonden en het op een rennen zetten van een schreeuwende man?

nobility

SteffiiY

iirrssjjee schreef:
kehdra schreef:

Maar wel een beetje overdreven om dan meteen zo hard te gaan schreeuwen eigenlijk...

Maar mensen die daar waren gingen meteen van het ergste uit..

SteffiiY

Re: Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:39

Ik zag net ook ergens filmpj voorbij gekomen van het NOS nieuws, van bovenaf gefilmd.

MaaikeMo

breezy302 schreef:
Hmmm. Zouden er echt honderden mensen zichzelf verwonden en het op een rennen zetten van een schreeuwende man?

Met koninginnendag vorig jaar.. Ja.. Wat er toen is gebeurt staat nog op ieders netvlies..

Karin

breezy302 schreef:

Zoals eerder gezegd: achteraf is het makkelijk praten.

'Er was niets aan de hand.' Nee, maar weet jij dat als je daar staat en er gebeurt iets wat je niet verwacht?

kehdra

Inderdaad, jammer alleen dat er niks over een koffer word vermeld, Balkie zal toch geen paniek willen zaaien?
Ik ga eens op zoek naar een filnpje van dat intervieuw met Balkie.

En om even niet te speculeren; waarom klinkt de eerste knal anders als de daarop volgende? (heb met hoofdtelefon geluisterd met volume op 30..)

@Breezy, ja.
Laatst bijgewerkt door kehdra op 04-05-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:40

Karin schreef:
breezy302 schreef:

Zoals eerder gezegd: achteraf is het makkelijk praten.

'Er was niets aan de hand.' Nee, maar weet jij dat als je daar staat en er gebeurt iets wat je niet verwacht?

Helemaal mee eens :)
Bovendien zie je ook op het filmpje dat eerst de rechterkant gaat rennen. De linkerkant van de afgezette dam ziet deze menigte op zich afkomen en gaat heel begrijpelijk ook rennen.
Op die manier kom je in de verdrukking.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:41

Ben wel benieuwd naar het verhaal achter de gebeurtenis. We hebben natuurlijk geen idee wat zo iemand beweegt om dit te doen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze periode van herdenken en gedenken erg emotioneel voor iemand van Joodse komaf (stel dat dat inderdaad het geval is) is en dat dat misschien bepaald gedrag kan veroorzaken.
Ik schrok ook, zoals iedereen, met Koninginnedag 2009 op mijn netvlies. Stoer dat Beatrix en WA en Maxima gezamenlijk weer terugkwamen en de herdenking werd vervolgd.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:41

Nueve schreef:
Een man, gekleed in joods-orthodoxe dracht, was tijdens de twee minuten stilte luidruchtig met een mobiele telefoon bezig. Na herhaaldelijk aandringen van omstanders, die hem tot stilte maanden, begon hij te schreeuwen. Hij werd door de politie opgepakt. In de ontstane commotie vielen enkele dranghekken om. Tientallen mensen raakten in paniek, honderden zetten het op een lopen.

Maar als iemand van te voren al vervelend aan het doen is schrik je toch niet als hij gaat schreeuwen?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 04-05-10 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt