Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:maar meestal als een baas discrimineert en een bepaald beeld heeft over buitenlanders/gehandicapte/vrouwen worden ze als nog niet aangenomen.
CtjeLief schreef:ja maar bunga, na de anonieme sollicitatieprocedure worden kandidaten geselecteerd en uitgenodigd op gesprek, dan zijn ze niet meer anoniemfijne stem en uitstraling kun je sowieso niet uit een brief halen
Citaat:Ja dat je het wilde verminderen/aanpakken begreep ik, maar je kwam me toch aardig over alsof je iedereen die roept te worden gediscrimineerd steund.
CtjeLief schreef:[***], ik weet natuurlijk niet alle ins en outs van het bedrijf, maar waarschijnlijk is er sprake van een gerechtvaardigd voorkeursbeleid, alleen zit de fout hem in het feit dat ze het pas 'binnen het bedrijf' melden. Als het echt zo is, dat er een voorkeursbeleid is voor vrouwen, dan moet dit duidelijk in de vacature worden vermeld.
jameyskatje schreef:ik heb een voorbeeld.
bij ons in het winkelcentrum zitten de super de boer en de ah tegenover elkaar. beide even groot, beide ongeveer even duur.
bij de super de boer werken alleeen nederlanders! (heb er zelf ook gewerkt en mijn allochtone kennisen in die tijd werden ook niet aangenomen. tot de dag van vandaag zien we daar nog steeds enkel 'hollanders') bij de ah daarintegen werkt jong-oud-allochtoon-autochtoon-methoofddoek en zonder hoofddoek.
typisch niet? dan krijg ik het vermoeden dat die verhalen (over het racisme bij de super de boer) inderdaad klopppen. vooral als je weet dat dezelfde mensen die bij de ah solliciteren ook bij de super solliciteren. bij de ah wel aan de bak komen indien ze geschikt zijn en bij de super gewoon sowieso geen 'allochtonen' werken.
maarja, hoe maak je dat hard?