_JL_ schreef:door een hoofddoek word je onvrijwillig voortdurend geconfronteerd met een geloof,
want hoe je het ook draait of keert, in vele vlakken heeft dat een invloed,
en ik ken maar weinig leerkrachten die er 100% in slagen hun eigen mening volledig uit te schakelen
dit doet me meer denken aan een struisvogelcultuur. we moeten vooral niet laten zien dat we moslim zijn, want er kunnen mensen rondlopen die zich daardoor in een hoek geduwd voelen.
ja het heeft invloed. maar ik zal je wat vertellen: ALLES heeft invloed, dit vormt je en maakt een persoon wie hij/zij is! dit zal je hele leven doorgaan.
maar heeft het een slechte invloed?? denk het niet.
mening doet er vaak niet toe hoor, leraren hebben ook hun diploma's gehaald, zijn niet voor niets leraar toch. meningen zullen heus niet zo extreem zijn dat ze schadelijk zijn. vaak houden ze zich gewoon aan de lesstof en op de vlakte. professionaliteit.
ik maak er toch ook geen drama van om mijn kinderen les te laten volgen van een ongelovige docent?? omdat die zogenaamd een slechte invloed op ze heeft? nee hoor, als ze echt moslim zijn dan blijven ze dat wel. laat ze maar lekker nadenken over het leven

wat is het ergste dat kan gebeuren? dat ze nadenken over het leven en misschien ook wel gaan nadenken over hoofddoeken? dat ze op onderzoek uitgaan en informatie verschaffen over de islam? en in het ergste geval worden ze moslim! helluuppp!