Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:05

Beweer ook niet dat dat niet mag. :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:07

Ik hoop ook niet dat 'het volk' en met name de minima veel moeten inleveren. Ik hoop dat men in Den Haag het licht ziet en stoer genoeg is om zichzelf eens de portemonnee nader te bekijken. Maar ik denk dat het heel moeilijk is om kritisch naar jezelf, je rol en positie te kijken. We zijn tenslotte een behoorlijk welvarend land en dat is een mooie verdienste waar veel mensen nu en in het verleden hard voor gewerkt hebben.

Ik vind alleen wel dat 'men' eens wat minder zou moeten klagen en beseffen dat we het in wezen relatief gezien nog altijd best behoorlijk goed hebben.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:07

Ik beweer ook niet dat jij dat beweerde :D

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:08

En nog steeds lijkt het alsof sommige mensen hier zich niet kunnen inleven in het leven van mensen die gewoon geen cent te makken hebben. Even grofweg gezegt heeft minstens 75% hier op bokt 1 of meerdere eigen paarden, auto enz enz.

Ik bijvoorbeeld hoef niet eens te denken aan een paard of uberhaubt me rij bewijs om een auto te kunnen rijden..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:09

Zeker hebben wij het beter dan een met hiv besmet kindje in afrika. Maar sorrie ik leef hier en moet hier me hoofd boven water zien te houden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:15

Ik weet heel goed hoe het is om niet te weten waar de rekeningen van te betalen. Ik weet gelukkig niet hoe het is om geen drinkwater te hebben, geen dak boven mijn hoofd of mijn kind geen eten te kunnen geven...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:18

Niet iedereen heeft een dik loon om een paard te hebben. Kan wel, maar is niet altijd meteen aan elkaar verbonden. Ik ken genoeg mensen met een min. loontje die een paard hebben. Maar elke andere luxe is er dan niet meer bij. Nooit vakantie, zelden nieuwe kleren. En elk dubbeltje goed bekijken voor het uitgegeven wordt. Er zijn zeker mensen die het dan ook niet redden. Maar ik weet ook zeker dat er mensen zijn die hun geld gewoon erg slecht besteden. Roken is daar een voorbeeld van. Daar kunnen sommige zeker weten een paard van onderhouden.

Dat van de kindjes in Afrika, al storten we miljoenen meer, dan nog veranderd er daar niets. De spotjes op tv met kindjes met dikke buikjes en vliegen in het gezicht zien we al zolang er tv bestaat.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:21

Waarom wordt Afrika er toch elke keer bijgehaald? Dit topic gaat toch over de voorstellen hier in Nederland en niet over wat er in Afrika gebeurd?
Er is voor iedere situatie wel een ergere situatie te verzinnen. Verlies je plotseling een ouder dan is er altijd wel iemand die beide ouders plotseling heeft verloren. Maakt de situatie niet minder erg...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:22

Mee eens!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:25

ik heb dan idd de luxe van een paard en een shet :o
en erg strafbaar een hond
die zijn ook zeker de luxe waarom ik niet op mijn eigen kan gaan wonen

maar als ik het hier zonder auto moet doen kan ik kiezen om of dagelijk's na een uur op de fiets dik bezweet in de taxi te kruipen (lekker voor mijn klanten)
laat staan dat ik dan naar amersfoort ga doen
openbaar vervoer is een leuk idee alleen dan heb ik op de tijden dat ik het het meest nodig heb een probleem (lees midden in de nacht en de weekeinden)

tja mijn leven had er ook wat anders uit moeten zien
maar helaas heeft het niet zo mogen lopen

we hebben het hier beter dan een hiv besmet kindje
maar aan de andere kant hebben wij wel weer andere dingen waardoor wij het hier ook niet altijd even makkelijk hebben dus het is eigenlijk geen vergelijking
het is een compleet andere cultuur/samenleving etc etc

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:27

ThePast03 schreef:
Waarom wordt Afrika er toch elke keer bijgehaald?

Omdat iedereen zo zálig kan klagen dat het allemaal zo bágger is in dit prachtige land....

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:28

Als ik mijn familie kon missen was ik toch niet meer hier, dat is zeker.
Maar de mensen die het hier zo goed vinden, ga terug denken aan je woorden, als je ineens geen werk meer hebt en ook jou ww stopt.
Als je ziek wordt en niet meer in de maatschappij mee kan, ook niet in lonen. En praat daarna nog maar eens verder.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:33

_sparta_ schreef:
Als ik mijn familie kon missen was ik toch niet meer hier, dat is zeker.

Oprecht bedoeld, maar waar ga je heen dan? En hoe is het daar allemaal geregeld?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:34

Chubby schreef:
Omdat iedereen zo zálig kan klagen dat het allemaal zo bágger is in dit prachtige land....

En dan helpt het om te vertellen dat ze het in Afrika nog veel slechter hebben denk je?

Zo prachtig is het dit land niet als je niet in staat bent om te werken en daar heb ik tot nu toe op Bokt nog nooit over geklaagd.
Wees blij dat jij die realiteit niet kent, tel je zegeningen dat je gewoon kunt werken.
En als je werkelijk zo begaan bent met Afrika ga daar dan werken, bereik je meer mee dan mensen elke keer vertellen dat het altijd wel erger kan.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:35

Naar het noorden. Meer rust en ruimte. En daar zal vast niet alles beter zijn, maar wel minder criminaliteit.

En weer met ThePast03 eens.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:36

ThePast03 schreef:
En als je werkelijk zo begaan bent met Afrika ga daar dan werken, bereik je meer mee dan mensen elke keer vertellen dat het altijd wel erger kan.

Ik heb een ander voorstel: jij gaat de politiek in, tegen een schappelijk salarisje en durft de juiste bezuinigingen door te voeren. Mijn stem heb je!
Laatst bijgewerkt door Chubby op 02-04-10 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:36

_sparta_ schreef:
Naar het noorden. Meer rust en ruimte. En daar zal vast niet alles beter zijn, maar wel minder criminaliteit.

En weer met [*olduser*] eens.

In Canada is de gezondheidszorg voor iedere burger gratis. Als je toch geen problemen hebt met kou ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:37

Chubby schreef:
Ik heb een ander voorstel: jij gaat de politiek in, tegen een schappelijk salarisje en durft de juiste bezuinigingen door te voeren. Mijn stem heb je!

Als je het tegen mij hebt? Als ik in lichaamelijk in staat zou zijn om de politiek in te gaan had ik nog wel een goed betaalde baan.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:55

Ik las ergens ook iets over kinderbijslag;

Van mij mogen ze eens stoppen met het uitbetalen van 4x kinderbijslag voor kinderen die door de ouders al lang en breed weer zijn teruggestuurd naar het land van herkomst.... (Op onze kosten welkteverstaan)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:03

Irma_Maandag schreef:
Van mij mogen ze eens stoppen met het uitbetalen van 4x kinderbijslag voor kinderen die door de ouders al lang en breed weer zijn teruggestuurd naar het land van herkomst.... (Op onze kosten welkteverstaan)

Gebeurt dat nu dan? :|

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:06

kinderbijslag voor max 2 kinderen..............

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:09

Heino schreef:
Irma_Maandag schreef:

Gebeurt dat nu dan? :|

Yep, ze hebben immers twee paspoorten en zijn dus nog steeds nederlanders.
Ik moet hierbij zeggen dat ik het niet helemaal aan deze mensen zelff wijt, maar meer nog aan de politiek die geen keuzes durft te maken, waardoor er mazen in de wet zijn, waarvan gebruik kan worden gemaakt. Dit is er slechts 1 voorbeeld van.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:18

KiWiKo schreef:
kinderbijslag voor max 2 kinderen..............

Ook een idee.. Maar waarom 2 en niet 3?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:22

kun je beter 2x zwanger met kind kiezen (toen was de 2e keer zwanger plots een meerling on gepland)

ik vind 2 eigenlijk ook wel een mooi aantal 2 ouders 2 kinderen (beetje overbevolking ed in gedachten of china praktijken :o )

even wijziging :o

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:46

Oh, nog een mooi voorbeeld van geld over de balk: die gekleurde tape om lantaarnpalen over de gehele lengte van de A12 (omgedoopt tot regenboogroute); kosten; 120 duizend euro (!)