Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

jameyskatje

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 10:22

o nee, het is 32 maart. dom van mij

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:42

In NRC next een gast blog van een Egyptische journalist

Je zou er bijna vrolijk van worden

A country of peace

My thoughts about the Netherlands before this visit were negative, especially because of the Fitna movie of politician Wilders. To muslims, it seems Holland has racial discrimination and persecution.

But after my visit to Holland, my thoughts have changed completely and I now know the real view.

I know Wilders has just twenty percent of the people’s voices. There is eighty percent that didn’t give him their voice. And I know his opinions are about all migrants and about everybody foreign, not just about muslims. This is really an important clarification to me. It was confirmed that the majority of the Dutch people respect the Islam and a lot of muslims in Holland live in safety and freedom.

I also saw muslim women with a scarf or veil walking in the street safely. They were working normally.

I am really happy to know about your history, and to know that different cultures lived in the Netherlands since the past and that troughout history the Netherlands has respected any human, regardless of his religion and nationality. In this time, your country has a real democratic, strong parliament and freedom of press. People can choose their life and their government and control it well.
Dutch people are very friendly and have good food, especially potatoe dishes. When I asked for any help, they answered me quickly. And they have an amazing view about their environment: to use bicycles, and few cars and to care about trees and and make green spaces in their strees. That is really wonderful.
But what really amazed me was your caring about your older buildings, and maintaining it, especially in Amsterdam.

I really changed my view about your country and I will write about this wonderful visit to give all my people the real view about Holland. It’s a country of peace.
Yours,
Enas Lotfy

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:25

sarabande schreef:
Onassa schreef:
Nu in een dorp en idd, daar is meer ruimte maar moeten we dan alle boeren bedrijven, natuurgebieden etc. maar gaan opofferen om er nog meer mensen in te proppen???
En uiteraard moet dan de melk , het vlees etc maar uit het buitenland komen omdat hier de boeren nog amper recht van bestaan hebben???
Tja...ook ieder heeft daar zo zijn eigen mening over blijkbaar.

Het is voor mij onbegrijpelijk waarom iemand op een man stemt die racisme bepleit.
Maar dat mensen zich zo bang laten maken dat ze gaan denken dat bovenstaande zou kunnen gebeuren, daar had ik nog niet bij stil gestaan.

Ik kan me niet voorstellen dat een zinnig mens ook maar op zon gedachte komt.

Ik zal maar denken het is 1 april, kan er anders geen zinnige voorstelling bij maken, boerenbedrijven, natuurgebieden :? :?

was een stukje mee denken met Electra Sarabande.
Dus nu beweer je weer dat ik een onzinnig mens ben?
Gaat weer lekker met je he??
Zag dat je hier ook al weer eerder iemand van de politie een persoonlijk sneer gaf.
Zullen wij elkaar maar gewoon negeren.
Over het vorige punt waar je me mee raakte heb ik nog gezegd, zand erover, maar je gaat hier weer vrolijk verder mij de veroordelen en dat ben ik echt zat.
Ik probeer op ieders vragen mijn antwoord op een normale manier te geven, maar alleen bij jou schijnt dat niet zo over te komen en word er maar weer gescholden.
Ik reageer bij deze dus ook niet meer op jou snerende en kwetsende opmerkingen.
En gelukkig weet ik dat er hier en in dat andere topic veel meer zijn die jou aanvallen erg ongepast vinden, dus daarmee weet ik dat het niet aan mezelf ligt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:31

Wat wil je zeggen met dat stukje uit de krant sarabande?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:32

Sarabande misschien wordt het eens tijd om je onderschrift te veranderen....
Het is een misvatting om mensen die er een andere mening op na houden te beledigen....volgens mij heb ik zoiets al eerder geschreven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:34

MamboBeach schreef:

weet je, ik ben nieteens onder de indruk van dat artikel....als mijn vriend naar thailand gaat is hij ook lyrisch van dat land...zolang je de sloppenwijken niet ziet is het toch goed?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:36

Dat de moslims de boeren van hun akkers gaan verdrijven en onze natuur op zullen eisen, kan ik toch echt niet serieus nemen.

Ook het verhaal dat je in Frankrijk last van moslims hebt gehad (eens vroeger) en daarom op Wilders in Nederland stemt vind ik nogal merkwaardig

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:37

Wilders....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:39

MamboBeach schreef:

Dat onderschrijft de ervaringen van Joost hoe in de Arabische landen, door Wilders over Nederland gedacht wordt, totdat iemand gewoon hier rondwandelt, in Amsterdam welteverstaan dus niet alleen in een uitgekozen villawijk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:40

geerke schreef:
MamboBeach schreef:

weet je, ik ben nieteens onder de indruk van dat artikel....als mijn vriend naar thailand gaat is hij ook lyrisch van dat land...zolang je de sloppenwijken niet ziet is het toch goed?

Buiten dat, iedereen heeft zijn eigen smaak of beeld over een land. Ik kan Italië fantastisch vinden maar misschien vind jij het wel helemaal niets...
Dus ik begrijp dat stukje niet zo...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:40

jameyskatje schreef:
geerke schreef:
[modern vrouwvriendelijk land als nederland

hahaa 1 april kikker in je bil

in nederland kunnen vrouwen zich gewoon ontwikkelen als ze dat willen....dat bedoelde ik met vrouwvriendelijk land...
ga een tijdje in afghanistan wonen misschien snap je dan beter wat ik bedoel...of doel je weer op die hoofddoek toestand?
Dat vindt ik echt een no issue onderwerp.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:41

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Dat onderschrijft de ervaringen van Joost hoe in de Arabische landen, door Wilders over Nederland gedacht wordt, totdat iemand gewoon hier rondwandelt, in Amsterdam welteverstaan dus niet alleen in een uitgekozen villawijk.

amsterdam heeft ook plekjes waar je liever niet wil zijn hoor....dit keer weet ik wel waar ik het over heb want ik ben er geboren...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:43

sarabande schreef:
Dat de moslims de boeren van hun akkers gaan verdrijven en onze natuur op zullen eisen, kan ik toch echt niet serieus nemen.

Ook het verhaal dat je in Frankrijk last van moslims hebt gehad (eens vroeger) en daarom op Wilders in Nederland stemt vind ik nogal merkwaardig

heb je het tegen mij?
Waar schrijf ik dat ik last heb gehad van moslims?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:44

Maakt mij niet zoveel uit hoe men denkt dat het hier is. Wij zijn hier niet op vakantie, wij wonen en leven hier...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:46

MamboBeach schreef:
Buiten dat, iedereen heeft zijn eigen smaak of beeld over een land. Ik kan Italië fantastisch vinden maar misschien vind jij het wel helemaal niets...

Het gaat niet om het land, Italië is een heerlijk land ook al is Berlusconi een hufter maar daar heb je in Florence weinig last van. Dit stukje laat zien hoe men daar, in Egypte dus, over ons denkt alleen door de uitingen van een man.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:59

sarabande schreef:

Daar ging het dus echt hélemaal niet over!
Je leest of te snel, of je snapt niet wat hiermee bedoelt werd.

Geerke, Heino Gohya, Electra,Faye, MG , Jameyskatje....ondanks of we het nu wel of niet met elkaar eens zijn, het ging bij jullie met respect naar de ander.
Ik stop hier nu, want ik laat me niet keer op keer beledigen door 1 persoon.
Jammer, want zeker de discussie met Heino vond ik prettig gaan.
Misschien zien wel elkaar weer eens terug in een topic waar iedereen wat respectvoller is naar een ander gestemde.
Voor jullie dus bedankt voor het feit dat jullie me wel in mijn waarde konden laten.
Laatst bijgewerkt door Onassa op 01-04-10 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:03

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Het gaat niet om het land, Italië is een heerlijk land ook al is Berlusconi een hufter maar daar heb je in Florence weinig last van. Dit stukje laat zien hoe men daar, in Egypte dus, over ons denkt alleen door de uitingen van een man.

jij hecht waarde aan de uitingen van 1 man?...lekker objectief
hoezo berlusconi een hufter? ken je hem? weerzoiets dus....iemand die anders denkt dan jij is een hufter.
Zie je zelf nu niet hoe krom dat is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:10

geerke schreef:
jij hecht waarde aan de uitingen van 1 man?...lekker objectief

Nee dat doen ze daar (in Egypte dus) omdat die, voor hen zeer beledigende uitlatingen, breeduit in de media komen en derhalve een vertekent beeld over Nederland geven. Dat is niet goed voor de internationale betrekkingen.

O wat betreft de premier van Italie, ik zou zeggen verdiep je eens in die man.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:11

Allebei niet

Cohen is vast heel leuk en gezellig en een toffe peer maar het is en blijft PVDA.. niet de partij die mij past.
Wilders heeft een grote mond maar geeneens goede ministers klaar staan mocht hij aan de bak moeten.

Persoonlijk vind ik hem soms over de schreef gaan maar toch zegt hij wel wat veel mensen denken, daar kan ik ook respect voor opbrengen. Daarnaast ben ik het met vele niet eens over het onderwerp discriminatie bij de PVV.. nee het is niet altijd netjes wat hij zegt maar veel Nederlanders durven het beestje geen naam te geven. Iets dat hij wel doet en prompt noemen we dat discriminatie. Sommige dingen (en dat zijn meer zaken dan alleen integratie en allochtonen) moeten eens een naam krijgen en problemen moeten bij hun naam worden genoemd. Doordat dit jaren niet gebeurd is loopt Nederland achter de feiten aan het escaleren deze problemen... tja gek dat Wilders dan zijn kans grijpt.

Ik stem blanco of VVD. De partij waar ik het meeste aan heb en niet alles door een rose bril bekijkt en denk problemen met lieve woordjes op te lossen. Verder hoop ik in de toekomst in een gezonde multiculturele samenleving.. hopelijk kan dat nog. Daarnaast hoop ik dat de politiek weer naar het volk gaat luisteren i.p.v. eigen belangen en idealen. De idealen van het volk zijn allang niet meer die de politiek voor ogen heeft.
Laatst bijgewerkt door Lovely1 op 01-04-10 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:13

Onassa schreef:
Ik heb zelf 10 jaar in Rotterdam gewoond.
Nu in een dorp en idd, daar is meer ruimte maar moeten we dan alle boeren bedrijven, natuurgebieden etc. maar gaan opofferen om er nog meer mensen in te proppen???
En uiteraard moet dan de melk , het vlees etc maar uit het buitenland komen omdat hier de boeren nog amper recht van bestaan hebben???

Ik wil het wel heeeeeeel langzaam lezen hoor, maar er staat toch echt wat er staat. En als je je beledigd voelt omdat ik dit onzin vind, vraag ik af of je het zelf wel goed gelezen hebt.

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:14

Is natuurlijk ook zo dat ALS Wilders minister-president wordt (maar zoals eerder vermeld zie ik dat niet zo snel gebeuren ivm coalitie vormen en de 1e en 2e kamer etc.) onze internationale positie aardig in gevaar dreigt te komen..

Kijk maar naar de reactie van Engeland enkel en alleen maar op zijn film..wat zou het voor ons dan betekenen als we zo stemmen dat hij m-p wordt. Dan zijn we nergens meer welkom en dat zal economisch gezien ook een fiasco worden dan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:15

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Die mening deel ik niet met je, al is Berlusconi een hufter dan is Italië toch nog geen vervelend land? Er wordt ook geschreven dat er een negatieve kijk was op Nederland en niet op Wilders.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:19

sarabande schreef:
Onassa schreef:
Ik heb zelf 10 jaar in Rotterdam gewoond.

Ik wil het wel heeeeeeel langzaam lezen hoor, maar er staat toch echt wat er staat. En als je je beledigd voelt omdat ik dit onzin vind, vraag ik af of je het zelf wel goed gelezen hebt.

Citaat:

Lees dan nog maar wat langzamer, want wat jij eerder aanhaalde op deze quote van mij, is dat er beweerd zou zijn dat de Islamieten de boeren zouden verjagen of iets in die trand.
Wie heeft dat gezegd en zie je dat echt in mijn quote staan dan??
Bizar zeg.
Laatst bijgewerkt door Onassa op 01-04-10 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:23

Wilders zegt: Nederland is vol!
Wist je dat [toen nog] Koningin Juliana dat ook heeft gezegd en het oprecht meende? Zelfs zij vond dat nederland Vol was,en gelijk had ze.We zijn zo'n klein landje,we kunnen niet mensen laten blijven komen.Op een gegeven moment is het vol.
Iedereen woont pal op elkaar,je krijgt dan irritatie's,ruzie's en zelf moord.Dat kan ook niet uit blijven als je op elkaars lip woont.
Daarom vind ik ook dat er een immigratie stop moet komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:24

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:

Die mening deel ik niet met je, al is Berlusconi een hufter dan is Italië toch nog geen vervelend land? Er wordt ook geschreven dat er een negatieve kijk was op Nederland en niet op Wilders.

Kijk hier zeg je hetzelfde als ik