kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:22

Vjestagirl schreef:
Er is in dit topic al meerdere keren gezegd dat 'ik geloof dat mensen hier vergeten dat hun moeder het ook allemaal gehad hebben'. Dus ik denk, ik help mensen eens herinneren dat dat een poedersuiker argument is. Bedankt voor het ondersteunen van die stelling!

Ja en wat wil je daar dan helemaal mee zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:25

Vjestagirl schreef:
rissa schreef:
Tja, geheel geen kinderbijslag is denk ik geen haalbare kaart voornamelijk ook omdat je niet in de toekomst kan kijken op het moment dat je besluit om voor kinderen te kiezen.
Wel ben ik van mening dat ze het naar inkomen moeten gaan uitkeren. Mijn zus bijvoorbeeld heeft het echt absoluut niet nodig en geeft het, zonder met haar ogen te knipperen, in 1 dag uit aan kleding voor de kids.

Maar mensen die veel verdienen betalen ook al meer belasting (en bestalen dus ook meer aan de kinderbijslag mee), waarom zouden die dan minder recht hebben op kinderbijslag?

Wij betalen 52% belasting, wij betalen meer mee aan de zorgtoeslag, waarom heb ik er dan minder recht op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:27

rissa schreef:
Mijn man en ik werken allebei in de bouw, dus die vlieger gaat voor ons ook niet op ;)

Mijn man is kapitein en in de zomervakantie vaak niet eens thuis. Ouderschapsverlof kennen ze in dat vak nog niet.
Stemmen kan dit jaar ook niet, tis wat. Maar wel krom betalen aan belasting.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:30

het is soms heel oneerlijk verdeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:31

Ik heb echt vreselijk gelachen met bijlezen. Waar een stel pubers zich al niet druk over maken. Wel studeren op kosten van de gemeenschap, maar kinderbijslag is overdreven. Heerlijk!
Ik ben voor afschaffing huurtoeslag voor jongeren tot 25 jaar. Kun je geen huis betalen, blijf je maar bij je ouders wonen :+

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:32

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door dipstaartje op 22-03-10 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:33

Oh en studiefinanciering voor kinderen met twee ouders met goede baan ook afschaffen. Als je kinderen wil moet je ook zelf de studie bekostigen als je inkomen voldoende is :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:33

die krijgen toch al bijna niks

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:34

Kinderbijslag is soms leuk, maar je kan er geen kind van onderhouden natuurlijk. Ik heb er eentje van 12 en weet wat het allemaal kost.
Ik ben ervoor om het naar inkomen te betalen. natuurlijk betaalt een rijk iemand genoeg belasting en heeft er recht op. maar als iemand het verder niet nodig heeft, kan het anders besteed worden uiteindelijk.
Ik geloof dat er zat echte rijke mensen zijn die het oke zouden vinden dat hun gedeelte in een potje komt voor iets anders. hele slechte situaties bv waarin kinderen zitten of in tehuizen.....

We hebben het hier niet zo slecht en dat moet natuurlijk ook zo blijven.

wbt ziektekosten verzekering. Duur ja, maar ik gebruik( te ) meer dan ik betaal helaas. Dan ben je blij in Nederland te wonen. Hoe dat anders was gegaan?? Geen idee of ik het dan had gered allemaal, maar fijn dat het er is.

Nog over kinderbijslag. Je weet niet waar mensen het aan uitgeven en dat vind ik weleens een probleem. Mensen die weinig geld zeggen te hebben, maar wel roken, drinken, ( in bijzijn van kids ) altijd maar naar de fritetent gaan etc etc.......Daar zou van mij ook wel naar gekeken mogen worden, maar hoe?
Dan zegt iedereen zelf te mogen weten hoe je het uitgeeft.....Ik vind dat een kbs niet voor niks kbs heet. Natuurlijk is het een aanslag op het hele gezin als je kids hebt en geeft men het toch uit, dus blijft er NOG minder over voor de kids. Ik vind dat wel een kwalijke zaak.

School kost al niks. Ouderbijdrage is vrijwillig. Er zijn maar enkel scholen die een kind dan ook echt uitsluiten van activiteiten. Schoolboeken hebben wij dit jaar alleen 100 euro borg voor betaald. Schriften etc kan je zo duur maken als je wilt.
Door de jaren heen kost een kind bergen geld, maar het is ook wat je zelf wilt. Ik vind het ook leuk als hij happy is met Nike's, maar het hoeft niet. Hij sport en w hebbe nogal veel reiskosten daarvoor ook vanwege het niveau. We doen het graag, maar telt enorm aan. Dure nieuwe fiets die hele winter weinig is gebruikt, dus rij je op en neer a volle tank per week, tja.......

Het is niet altijd makkelijk misschien. Je kan altijd tegenslagen hebben, hadden wij ook. Maar heel veel kan met instelling. Mijn oom en tante kregen ooit 3 en 4 vrij onverwachts en die konden ook alles doen en goed eten, sporten, vakantie etc.....Goed planne iets harder werken soms en prioriteiten stellen.

Wil je dat niet, mag je ook niet altijd klagen of het van anderen laten afhangen. Iedereen heeft zo zijn problemen wel eens of moet keuzes maken etc

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:34

faye schreef:
Ik heb echt vreselijk gelachen met bijlezen. Waar een stel pubers zich al niet druk over maken. Wel studeren op kosten van de gemeenschap, maar kinderbijslag is overdreven. Heerlijk!
Ik ben voor afschaffing huurtoeslag voor jongeren tot 25 jaar. Kun je geen huis betalen, blijf je maar bij je ouders wonen :+

ik tegen alleenstaande ouder korting......... had je maar bij je vent moeten blijven......... <3

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:36

zo zijn er meer dingen die redelijk overbodig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:38

KiWiKo schreef:
faye schreef:

ik tegen alleenstaande ouder korting......... had je maar bij je vent moeten blijven......... <3

Oh krijg je dat? Ik neem ontslag en een baan voor minder uren, even lekker profiteren! :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-10 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:38

geef mensen dan een kans het te weigeren als ze het niet nodig hebben. Nog mooier laat ze ook kiezen waar het wel naartoe moet.........
Huurtoeslag is imo dweilen met de kraan open. Je verhoogt de huren en mensen krijgen meer huurtoeslag, tja...........

Kiwiko, dat is wel gemeen.......... }>

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:39

nu is er een discussie over kinderbijslag
maar je hebt ook "huisvrouwen toeslag".

dat mag dan wel hoef je als vrouw niet te werken en je krijgt nog geld ook.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:40

superpony schreef:
geef mensen dan een kans het te weigeren als ze het niet nodig hebben. Nog mooier laat ze ook kiezen waar het wel naartoe moet.........

Geld weigeren...? :')

Dat is echt even voorbeeld van jezelf in de vingers snijden... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:41

Wat voor toeslagen zijn er allemaal? Ik doe iets fout geloof ik. Werk me te pletter, terwijl ik blijkbaar heel wat toeslagen kan ontvangen! %)

dipstaartje

denk dat niemand geld weigerd waar hij recht op heeft

doet de bea ook niet ook met haar aow

Only_Hellen

dipstaartje schreef:

Voorheen was het zo dat je als een-verdiener een fiscaal voordeel had. Nu is datzelfde fiscale voordeel naar de niet-verdienende partner gegaan. Indirekt betaalt je partner die dus.

KiWiKo

hmzzz huisvrouwentoeslag............. klinkt aardig :D die ben ik ook nog niet tegen gekomen :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:42

dipstaartje schreef:

Afschaffen die handel.....Wanneer je kleine kids hebt is het wat anders...Maar toeslag omdat je te lui bent voor je geld te werken? Welja, laten we luiheid stimuleren.... :+

Edit: Heb het an uiteraard over vrouwen die in staat zijn om te gaan werken, niet vrouwen die chronisch ziek en mogelijk afgekeurd zijn...
Laatst bijgewerkt door Adil op 22-03-10 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:42

faye schreef:
Wat voor toeslagen zijn er allemaal? Ik doe iets fout geloof ik. Werk me te pletter, terwijl ik blijkbaar heel wat toeslagen kan ontvangen! %)

per direct stoppen met werken. Afbeelding

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:43

KiWiKo schreef:
hmzzz huisvrouwentoeslag............. klinkt aardig :D die ben ik ook nog niet tegen gekomen :D

had ook geen idee van het bestaan totdat mijn moeder vertelde dat ze dat kreeg :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:46

Aanrechtbelasting noemde men het ook wel nu heet het gewoon algemene heffingskorting voor zover ik weet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:47

Adil18 schreef:
superpony schreef:

Geld weigeren...? :')

Dat is echt even voorbeeld van jezelf in de vingers snijden... :+

Nee, waarom? Als je echt rijk bent, heb je het echt niet nodig. Ik denk dat genoeg mensen het oke vinden als het anders terecht komt dan.

En onze lieve Bea, zal ook wel wat geven aan goede doelen..........Wat ze mogen afschaffen dat je daar belastingvoordeel mee hebt!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:48

in belastig termen idd

maar in de volks mond is het nog steeds huis vrouwen of aanrecht belasting