PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:37

Chevano schreef:
Dat is fijn voor jouw organistatie dus jij mag ook je petje op houden!

Jup :D

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:38

Geerke, dat roept Wilders ook over zichzelf af hoor ;-)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:38

Chevano schreef:
Dus HB visser heb je er geen problemen mee dat sommige van die vrouwen gedwongen worden om met zon hoofddoekje om te lopen. Dat is mijn standpunt dus. En ja gelukkig zijn er meningverschillen in het land anders werd het zo saai. En als je maar 1 partij hebt om te kiezen (denk aan dictatuur) dan blijft er geen democratie meer over. Wees blij dat wij kunnen en mogen kiezen op welke partij dan ook. En ach abn ik vind bij iedereen fouten ook bij jouw-W. Beter Nederlands kunnen schrijven/lezen/praten met fouten dan helemaal niet!

Als die vrouwen er zijn, en ze zullen er zijn, dat geloof ik meteen.
Dan is het aan de vrouwen om zich daar tegen te verzetten. Als ze dit doen, ben ik de eerste die mijn huis open zet om deze vrouwen een tijdelijke veilige haven te bieden.
Maar het is niet aan jou om te bepalen wat wanneer onderdrukking is en ook niet aan Wilders.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:40

Zesiram schreef:
Chevano schreef:
Dat is fijn voor jouw organistatie dus jij mag ook je petje op houden!

Jup :D

kijk dit vind ik nou echt toppie niet met 2 maten gemeten!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:41

HBVisser schreef:
Chevano schreef:
Dus HB visser heb je er geen problemen mee dat sommige van die vrouwen gedwongen worden om met zon hoofddoekje om te lopen. Dat is mijn standpunt dus. En ja gelukkig zijn er meningverschillen in het land anders werd het zo saai. En als je maar 1 partij hebt om te kiezen (denk aan dictatuur) dan blijft er geen democratie meer over. Wees blij dat wij kunnen en mogen kiezen op welke partij dan ook. En ach abn ik vind bij iedereen fouten ook bij jouw-W. Beter Nederlands kunnen schrijven/lezen/praten met fouten dan helemaal niet!

Dan is het aan de vrouwen om zich daar tegen te verzetten. Als ze dit doen, ben ik de eerste die mijn huis open zet om deze vrouwen een tijdelijke veilige haven te bieden.
Maar het is niet aan jou om te bepalen wat wanneer onderdrukking is en ook niet aan Wilders.

je huis open zetten voor dit soort vrouwen?
Dan krijg je vermoedelijk boze neefjes en ooms erbij die je bedreigen...
Laatst bijgewerkt door geerke op 27-02-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:41

geerke schreef:
Ninx schreef:
Die man is volstrekt gestoord. Maar het zal niet voor het eerst zijn dat een heel volk achter een extremistische eencellige aanloopt.
Toen was mijn volk de l*l, Joden, wie zullen er straks gekielhaald worden zodat het zijne 'raarharigheid' mag behagen?
Sure, er zijn problemen... die worden echter niet veroorzaakt door mensen met een hoofddoek.
Kappen met die 'non-issues', dit kun je toch niet serieus nemen?

en weer word wilders vergeleken met hitler....wie is er nu gevaarlijk en maakt stemming?
jij vermoed ik....

Wanneer jij een positiever omschrijving hebt, graag. Ik zou het graag minder 'treurig' zien.
Maar al het beschikbare lees- en beeldmateriaal dat er over deze man beschikbaar is, zegt mij dat het een volstrekt gewetenloos, smakeloze persoon is.
Hij polariseert, we weten waar dat toe kan leiden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:42

geerke schreef:
Dan krijg je vermoedelijk boze neefjes en ooms erbij die je bedreigen..
.

Het mag duidelijk zijn dat Wilders kerk jouw parochie bereikt heeft...

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:44

HBVisser schreef:
Chevano schreef:

Het probleem is dat ze dat niet durven te doen bang voor wat ze aangedaan worden. Denk maar aan vrouwen die worden geslagen gaan die bij hun man weg! Welnee doen net of er niks aan de hand is dat doen deze vrouwen ook maar . En ik bepaal dus wel dat dit onderdrukking is we leven toch in een land van vrijheids van meningsuiting?Jouw mening hoeft de mijne niet te zijn. In sommige landen word je gedood voor jouw eigen mening laten wij het in dit land niet zo ver komen.
Laatst bijgewerkt door Chevano op 27-02-10 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:44

Umpiedumpie schreef:
Ninx schreef:
Die man is volstrekt gestoord. Maar het zal niet voor het eerst zijn dat een heel volk achter een extremistische eencellige aanloopt.
Toen was mijn volk de l*l, Joden, wie zullen er straks gekielhaald worden zodat het zijne 'raarharigheid' mag behagen?
Sure, er zijn problemen... die worden echter niet veroorzaakt door mensen met een hoofddoek.

Jij niet, ik niet, maar helaas een heel groot deel van de Nederlandse bevolking wel.....

Ja, en die hebben ook nog eens stemrecht... helaas. Zien op SBS eens wat rake uitspraken van Wilders. Lezen verder geen partijprogramma's of doen even de stemwijzer, maar gaan hup! Stemmen!
En dan wonen ze vaak ook nog eens in euh... Veendam ofzo, waar je eens in de 10 jaar een hoofddoek ziet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:45

het is maar net wat je leest....hij wil alleen de recidiven en raddraaiers het land uitzetten....helemaal niet degene die zich gewoon aanpassen...(en vergassen heeft hij het nooit over gehad volgens mij...dat was inderdaad hitler...en heel veel anderen die gewoon veraden waar de joden woonden.
De gemeene amsterdam gaf gewoon de adressen door)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:45

Er zit ook nog een verschil tussen hoofddoeken en hoofddoeken, die doeken die ook het voorhoofd en oren bedekken.. tja daar kan ik me wel vinden in Wilders..

Maar daarnaast zijn er ook mensen die het hoofddoekje echt enkel over het haar doen en achteraan vastknopen.. dat vind ik dan weer wel kunnen..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:46

Chevano schreef:
kijk dit vind ik nou echt toppie niet met 2 maten gemeten!

Dat heeft daar in mijn ogen weinig mee te maken. Ik heb bij verschillende overheidsorganisaties gewerkt, en de kledingvoorschriften zijn gewoon afgestemd op de lokale situatie. Bij één werkgever was het not done om met blote knieën te komen, en moest ik bij sommige gelegheden in een rok. Waar ik nu werk zijn ze heel los, dat past ook beter bij de situatie. Waar ik naar toe ga, denk ik dat het weer iets strenger zal zijn. Ik heb er geen moeite mee, ik heb zelf de keuze om ergens te werken waar ik me prettig voel.

Ik vind het onzin dat er een verbod op hoofddoekjes komt, want dan zou dat verbod voor alle bedekkende hoofddeksel moeten gelden. Je moet dat soort zaken gewoon overlaten aan de mensen op de werkvloer, die dat prima zelf kunnen bepalen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:47

Nou dat moeten ze dan maar doen. Ik ben niet bang uitgevallen.
Maar dat is de discussie hier niet.

Er wordt zo hoog gesproken over de Nederlandse cultuur en dat Wilders die gaarne wil behouden.
Een belangrijk deel van de Nederlandse cultuur is dat Nederland zo tolerant is ten opzichte van mensen die anders zijn.
Als Wilders dat wil behouden, dan klopt zijn politieke agenda niet helemaal.

@Chevano, natuurlijk mag jij die mening hebben. Nogmaals daar is niets mis mee.
Ook Wilders mag die mening hebben, prima, mijn zegen heeft hij. Maar hij mag vanwege zijn mening art 1 van de grondwet niet veranderen.
Dat steekt me.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 27-02-10 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:47

Jaime_ schreef:
Er zit ook nog een verschil tussen hoofddoeken en hoofddoeken, die doeken die ook het voorhoofd en oren bedekken.. tja daar kan ik me wel vinden in Wilders..

Maar daarnaast zijn er ook mensen die het hoofddoekje echt enkel over het haar doen en achteraan vastknopen.. dat vind ik dan weer wel kunnen..

Wanneer het gezicht volledig zichtbaar is, helemaal prima!
Ziet er vaak nog verzorgder uit ook...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:48

Uit de krant:
ZALTBOMMEL – Burgemeester Van den Bosch van Zaltbommel is de intimidatie door Marokkaanse jongeren meer dan beu. Hij roept de regering op de overlast via speciale wetgeving een halt toe te roepen.

In een vraaggesprek met het Binnenlands Bestuur spreekt de burgemeester van een landelijke veiligheids- en leefbaarheidscrisis.

Van den Bosch verwijt het kabinet en de landelijke politiek dat ze niets doen aan deze crisis op straat. „Ik erger me wild. Er wordt al maanden gepraat over Irak en Afghanistan, terwijl er aan een veel groter probleem niets wordt gedaan.”

De inwoners van Zaltbommel zouden het vertrouwen in de overheid kwijt zijn en zich in de steek gelaten voelen. „Ik vind het heel belangrijk dat mensen stemmen, maar ik begrijp het als ze het niet meer doen. De mensen zijn de intimidatie van die Marokkaanse jongens zat. Laten we de straat terug veroveren. Pak het tuig keihard aan.”

Inwoners van de Gelderse stad durven geen aangifte te doen, hoorde Van den Bosch regelmatig op zijn spreekuur. Hij merkte dat zelfs de politie huiverig is om Marokkanen op te pakken als ze niet 100 procent zeker weten dat er een bewijsbare zaak is.

De huidige aanpak voldoet niet in de ogen van de burgemeester. Hij pleit daarom voor speciale wetgeving voor jongens die de straat onveilig maken. „Nu zit zo’n jongere drie dagen in de cel. Hij houdt zijn mond, de politie kan niks en de verdachte gaat weer de straat op. Met alle gevolgen van dien voor de aangever.”

Van den Bosch schetst de situatie in zijn gemeente: „Zaltbommel telt zo’n vijftig vervelende Marokkaanse jongens, van wie twintig harde kern en dertig meelopers. Met de overige duizend Marokkanen zijn geen problemen.”

De groep raddraaiers gaat ver. „Intimidatie, geweld, ernstige overlast. Er gebeurt veel meer dan alleen maar „prutsmuts” roepen tegen vrouwen. We hebben ook enkele loverboys, bijna allemaal van Marokkaanse afkomst. Ik hoor geruchten dat die ook al opduiken bij de basisscholen. De impact van dit alles is in een plaats als Zaltbommel enorm.”

En dit is dus het probleem waar men snel wat aan moet doen, maar Wilders weet ook niet hoe dus focust hij op hoofddoekjes.
Hier moeten snel wetten voor gemaakt worden 3 x opgepakt een jaar de cel in, dan weer een paar keer, trek het Nederlandse paspoort dan maar in als ze er toch 2 hebben.

Het zal me worst zijn of iemand 2 paspoorten heeft, zolang zijn hart en inzet voor het land is waar hij woont. Maar in dit soort gevallen zou het goed te gebruiken zijn.

De enige manier om dit te bewerkstelligen is de wet veranderen, en dat lijkt me zo langzamerhand een prioriteit.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:50

HBVisser schreef:
Nou dat moeten ze dan maar doen. Ik ben niet bang uitgevallen.
Maar dat is de discussie hier niet.

Er wordt zo hoog gesproken over de Nederlandse cultuur en dat Wilders die gaarne wil behouden.
Een belangrijk deel van de Nederlandse cultuur is dat Nederland zo tolerant is ten opzichte van mensen die anders zijn.
Als Wilders dat wil behouden, dan klopt zijn politieke agenda niet helemaal.

Ik ben ook dol op NL, haar geschiedenis (op wat grove schoonheidsfouten na), haar landschap, etc...
Maar het overgrote deel dat de mond open heeft over de NL cultuur spreekt haar eigen taal bedroevend slecht, om nog maar over het schrijven ervan te zwijgen. Los daarvan hebben ze geen idee wie Willem van Oranje was en het verschil tussen een Fuut en een Waterhoen kennen ze ook niet ;) .
Dus die mensen moeten eens ophouden met zeuren over die zgn NL cultuur waar ze zelf nauwelijks in thuis zijn, en toegeven dat het ontevreden bangebroeken zijn die lopen te rellen met iemand met een doodgereden dier op zijn hoofd (dat zouden ze moeten verbieden).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:54

Ninx schreef:
geerke schreef:
Dan krijg je vermoedelijk boze neefjes en ooms erbij die je bedreigen..
.

Het mag duidelijk zijn dat Wilders kerk jouw parochie bereikt heeft...

is mijn opmerking gelogen dan?
Hoeveel vrouwen zitten er niet in blijf van mijn lijf huizen?
Die beschermd moeten worden tegen boze families?

Ooit een uitzending van zembla gezien,die verzinnen dat niet.

Ik ben de laatste die discrimineert,ben van mening dat iedereen zich gewoon moet gedragen....ongeacht huidskleur of religie.
En de gene die dat niet doen mogen de gevangenis in of indien ze alleen maar naar nederland komen om rotzooi te schoppen mogen ze van mij terug naar het land van hun roots.

Het is trouwens in turkije verboden om hoofddoekjes te dragen in openbare functies...en als wilders het hier wil verbieden word hij vergeleken met hitler...appart.

Jaime_

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:57

Inderdaad Geerke, ik ga jaarlijks naar Turkije, en zie zelden tot nooit mensen met hoofddoekjes, enkel op het platteland.. maar dan dragen ze die hoofddoeken enkel als ze even naar de markt gaan en niet in openbare functies

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:04

geerke schreef:
is mijn opmerking gelogen dan?
Hoeveel vrouwen zitten er niet in blijf van mijn lijf huizen?
Die beschermd moeten worden tegen boze families?

Ooit een uitzending van zembla gezien,die verzinnen dat niet.

Ik ben de laatste die discrimineert,ben van mening dat iedereen zich gewoon moet gedragen....ongeacht huidskleur of religie.
En de gene die dat niet doen mogen de gevangenis in of indien ze alleen maar naar nederland komen om rotzooi te schoppen mogen ze van mij terug naar het land van hun roots.

Het is trouwens in turkije verboden om hoofddoekjes te dragen in openbare functies...en als wilders het hier wil verbieden word hij vergeleken met hitler...appart.

Daar zitten net zoveel vrouwen van NL afkomst, ik heb in de hulpverlening gewerkt... en 'witte' mannen meppen net zo vaak en net zo hard. Wellicht om andere redenenen.

In Turkije ligt dat anders. Lees de geschiedenis rond Ataturk maar.
Je kunt dat niet vergelijken met NL vrouwens van Marokkaanse of Turkse afkomst die een hoofddoekje dragen.
Daar zitten veel meiden en jonge vrouwen tussen die studeren en werken en daar dus absoluut niet in geremd worden. Zij kiezen zelf voor deze hoofddoek, and more power to them.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben ook tegen onderdrukking van vrouwen in het systeem (al gebeurt dit in NL overal in kantoren, op straat, in relaties tussen mensen van NL afkomst... maar da's weer een ander onderwerp), ik vind een Burka ook niet sociaal wenselijk (je moet kunnen communiceren), ook ik vind het belang van de taal beheersen van het land waar je woont enorm groot, en ook ik heb een hekel aan raddraaiers.
Ik ben echter niet zo dom dat ik al die kwesties ga afwentelen op een stukje stof, en ben al zeker te intelligent om op Wilders te stemmen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:05

Jaime_ schreef:
Inderdaad Geerke, ik ga jaarlijks naar Turkije, en zie zelden tot nooit mensen met hoofddoekjes, enkel op het platteland.. maar dan dragen ze die hoofddoeken enkel als ze even naar de markt gaan en niet in openbare functies

Mensen, ken je geschiedenis voordat je van alles roept...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:06

ninx....waarmee je beweert dat wilders stemmers dom zijn....weer stigmatiserend....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:07

ik vind dat hoofddoekjes mogen blijven. Maar dan moeten de mannen ze ook op :Y) het is de bedoeling dat het minder van de vrouw toont, haar minder aantrekkelijk maakt... Nou dan mag dat bij de moslim mannen ook wel vind ik :)
Eindelijk gelijkheid :D

mijn hele punt is eigenlijk dat in de religies die nederland kent, er maar weinigen zijn waar de gelijkheid tussen man en vrouw zo zoek is als in de islam.. en dat vind ik bagger! kan me daar ergerlijk aan storen... Maar t zal wel aan mij liggen dat ik teveel gewend ben geraakt aan t feit dat vrouwen even veel zijn als mannen...:)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:14

geerke schreef:
Ninx schreef:

en weer word wilders vergeleken met hitler....wie is er nu gevaarlijk en maakt stemming?
jij vermoed ik....

En wat is het verschil dan precies tussen de twee? Toen Hitler begon met zijn politieke loopbaan bedoel ik?
Of moeten we eerst afwachten hoe ver het racisme van Wilders gaat. Net zoals men toen deed. Die periode in de geschiedenis is toch juist om van te leren? Maar blijkbaar is het opeens taboe om de les toe te passen.
Wordt er nog wel geschiedenisles gegeven op scholen vraag ik me af?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:18

geerke schreef:
ninx....waarmee je beweert dat wilders stemmers dom zijn....weer stigmatiserend....

Ja feitelijk wel, dat voel ik ook zo... kan ik niets aan doen.
Toch hoop ik dat het overgrote deel slimmer zal blijken te zijn dan ik nu vermoed, en niet op Wilders zal gaan stemmen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:21

we leren helemaal niet van de geschiedenis....in de jaren '90 zijn er in bosnie nog 8000 moslims vermoord...we stonden erbij en keken ernaar...
wilders is geen rascist of fascist....hij wil gewoon dat iedereen zich gedraagt,en dat er strenger gestraft wordt...zodat het land leefbaarder en veiliger wordt.
Ik vraag mij af wie dit nu niet wil?

En wat de hoofddoekjes betreft...prima een verbod in openbare functies,prive moeten ze het zelf maar weten...onderdrukking of niet..