Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:15

het is negen uur tijdsverschil met Vancouver dus ga er maar vanuit dat het niet veel eerder dan vanmiddag vijf uur is. (is 8 uur 's ochtends in Vancouver)

/edit
spuit elf
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-02-10 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:15

Ja, ik vond dat tafereeltje van Lee op de schouders ook wel gaan hoor. Neemt niet weg dat Lee een TOPprestatie heeft geleverd. Ookal had de fout van Sven niet gemaakt geweest en had hij "slechts" zilver gehad, was het nòg een bijzonder uitzonderlijke prestatie voor iemand die nog maar een paar maanden lange afstand rijdt...Maar dat een medelander (Bob) zich zò mee laat slepen in de vreugde voor Lee en hem op zijn schouders neemt, iets wat je eigenlijk verder NOOIT ziet gebeuren, neigt naar zeer weinig respect voor je in zak en as zittende landgenoot(oten). Wees gewoon blij met je eigen prestatie, vier je eigen feestje, maar dik het geheel niet zo belachelijk aan door zo uitzonderlijk blij te zijn voor een Koreaan met "reservegoud"...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:16

BTW voor mij voelt het alsof Sven goud heeft gewonnen, Lee 2e en Skobrev 3e en niet anders en niets kan me ervan overtuigen dat het anders is :D
Het verschil, Sven zijn resultaat wordt niet opgenomen in de boeken en hierdoor verschuift men allemaal 1 plekje naar voren :+

xMarianne

hihi,
ik ga gewoon opnemen van 4 tot 6!

Aranel

miep1979 schreef:
xMarianne schreef:
Ik vind zelf dat de Koreaan het ook wel verdiend maar ja.. er is toch een schaduw. ik zou bij mezelf blijven denken: "Als Sven geen DSQ had gehad dan was ik tweede geweest." ik zou me gewoon tweede voelen!

Ik idem dito.............

Precies ja. Als ik die Koreaan was, en ik moest dan zo nodig goud in ontvangst nemen, zou ik in ieder geval even naar Sven toegaan, of hem een hand geven of zoiets. Zoals die Rus deed toen Sven met de camera's aan het praten was, die sloeg hem op z'n schouder, dat was ook wel echt gemeend denk ik :j
Ik zou me ook altijd tweede voelen als ik die Lee was..

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:17

Ophelia schreef:
Ja, ik vond dat tafereeltje van Lee op de schouders ook wel gaan hoor. Neemt niet weg dat Lee een TOPprestatie heeft geleverd. Ookal had de fout van Sven niet gemaakt geweest en had hij "slechts" zilver gehad, was het nòg een bijzonder uitzonderlijke prestatie voor iemand die nog maar een paar maanden lange afstand rijdt...Maar dat een medelander (Bob) zich zò mee laat slepen in de vreugde voor Lee en hem op zijn schouders neemt, iets wat je eigenlijk verder NOOIT ziet gebeuren, neigt naar zeer weinig respect voor je in zak en as zittende landgenoot(oten). Wees gewoon blij met je eigen prestatie, vier je eigen feestje, maar dik het geheel niet zo belachelijk aan door zo uitzonderlijk blij te zijn voor een Koreaan met "reservegoud"...

_/-\o_

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:17

vind het echt sneu voor hem.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:18

Aranel schreef:
Precies ja. Als ik die Koreaan was, en ik moest dan zo nodig goud in ontvangst nemen, zou ik in ieder geval even naar Sven toegaan, of hem een hand geven of zoiets. Zoals die Rus deed toen Sven met de camera's aan het praten was, die sloeg hem op z'n schouder, dat was ook wel echt gemeend denk ik :j
Ik zou me ook altijd tweede voelen als ik die Lee was..

Mooi he die Skobrev en hij zei zoiets van ze zitten op je te wachten jongen..... :(:)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:18

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:19

Respect voor Skobrev!

ik wil die beelden toen het fout ging niet eens meer zien. ik doe dan altijd even mijn handen voor mijn ogen!
dat hele beeld zit in mijn hoofd toen het fout ging.... ;(

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:20

x_Lys schreef:
Zo mooooi dat had ik ook.. best als die Noor dat wil doen, of weet uik veel waar die vandaan kwam. Maar als ik Bob was had ik echt geweigerd.
Hij schijnt zowiezo een arrogantklootzak te zijn :+ . Dit dat Sven dat niet is, maar die heeft altijd gezegd eerst zien en dan geloven..
En Bob zei, ik weet zeker dat ik goud win. Dat gebeurd gewoon.. jaja vast ;)

Sven is mooi arrogant. Zijn "ik ben de beste" instelling maakt hem tot de grote schaatser die hij is geworden..Ik ben er ook van overtuigd, dat wanneer je topsport bedrijft, je jezelf ook de beste moet (blijven) vinden en dit mag uitstralen, om uitzonderlijke resultaten neer te zetten. Juist die houding maakt Sven een groot sportman!

En dat is ook gelijk het verschil tussen Bob en Sven. Sven straalt het uit en zegt het niet met zoveel woorden, maar maakt het wel waar. Bob straalt het niet uit, roept vervolgens dingen die niet waargemaakt worden, tsja....
Laatst bijgewerkt door Ophelia op 24-02-10 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:20

angelique19 schreef:
Nog steeds ontdaan ...

maar vraag me toch af, Stel dat Sven het door heeft gehad dat hij fout zat en nog een extra buitenbocht had genomen, (dus niet wisselen)
Was de fout dan rechtgetrokken met straf seconden ?

Wie o wie weet me die te vertellen

Nee, dat is in het verleden ook al eens een Nederlander overkomen (Jan Bols) en die werd ook gediskwalificeerd.

RicardoOpa schreef:
Woeps, het is laat. Tot deze avond nog nooit van die vent gehoord.

Tja, ‘die vent’ heeft er anders wel een flinke cariére opzitten. Zowel als sporter en als coach (hij is b.v. ook coach van Ireen Wüst).

RicardoOpa schreef:
Ik vind die schaatsresultaten van Kramer toch behoorlijk wat indrukwekkender van die van Kemkers, volgens Wikipedia.
Zal ook wel komen omdat er nu veel meer te winnen valt.

Ja, en met de paplepel ingegoten (pa en ma konden ook vrij aardig schaatsen) en in het tijdperk van de klapschaats en hightech schaatspakken en waar de meeste wedstrijden binnen worden gereden.

Nessah schreef:
Sorry, op olympisch niveau kan zoiets niet gebeuren :)

Doe je dat wel, zegt dat wat over jou als coach. ( vind ik hoor)

Het is en blijft mensenwerk.
Overigens niet de OS, maar een EK waar Jan Bols 2x de buitenbaan reed. Ook een groot toernooi.
Ik vind het grof dat er zoveel mensen nu over Gerard Kemkers vallen. Die man heeft Sven Kramer en meerdere andere schaatsers naar topprestaties gecoacht. Denk b.v. aan Ireen Wüst. Ik ben er van overtuigd dat deze man zich ook zwaar kl*te voelt.

Lielle schreef:
ik weet niet wat de achtergrond van die regels is, ik weet alleen dat er gezegd werd dat er vanwege regels maar 1 persoon op de kruising mocht staan. Zal eens kijken of ik eea kan vinden.

Volgens mij staan er al 2. Wopke de Vegt staat met het bord van de rondetijden. Althans, wel bij de andere races.

ilse86 schreef:
Aranel schreef:
Ik heb er vannacht niet van kunnen slapen, en heb erover gedroomd :')
Echt, ik heb zo'n medelijden met hem.
En op die Bob de Jong ben ik ook he-le-maal afgeknapt :r 'De een z'n traan is de ander z'n lach en daar maak ik handig gebruik van' :r

Ja, dat is echt de domste opmerking van de eeuw. Als je al niet werd uitgekost, dan gebeurt het nu wel omdat je de val van DE publiekslieveling als leuk opstapje naar een podiumplek ziet.

Bij jullie blijkbaar. Het is een variant op 'de 1 z'n dood, de ander z'n brood'. Bob de Jong kwam daar om mee te doen om goud te halen. Dat werd door de pech van Sven Kramer brons.

Ik zat gisteravond ook verbijsterd voor de tv. Dat rare hupje aan het einde van de kruising en daarna nog een keer de binnenbocht....
Na de race leek heel Nederland van de kaart. En Sven Kramer en Gerard Kemkers nog het meeste. Hopelijk kunnen ze dit goed met elkaar uitspreken en kunnen ze de tot nu toe zeer succesvolle samenwerking voort zetten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:21

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:22

BrankaZ schreef:
[Na de race leek heel Nederland van de kaart. En Sven Kramer en Gerard Kemkers nog het meeste. Hopelijk kunnen ze dit goed met elkaar uitspreken en kunnen ze de tot nu toe zeer succesvolle samenwerking voort zetten.

:j ik hoop het ook zo!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:22

@BrankaZ: het staat nu allemaal vers in het geheugen.. Dan is het niet meer dan logisch dat mensen frustratie uiten naar, in dit geval, de coach.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:23

Ik heb het ook gezien gister :j
Kijk nooit olympische spelen, maar gister wilde ik de race van sven wel zien, en het ging meteen fout.
Vind het ook vooral sneu voor z'n coach.
Sowieso krijgen Sven en zijn coach nu allemaal mensen achter zich aan, terwijl ze misschien wel eventjes rust willen.
Vond het ook zo dapper van hem dat ie nog voor camera kon praten na zijn wedstrijd :o

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:23

Ikdenk het wel, gister was die op zijn kwaads natuurlijk en toen zei die al toen de verslagever de vraag zei van is hij nu je couach niet mee, zo werkt het niet. Dat zal die wel blijven.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:24

Ik vind het (en ik denk nog wel meer hier) zo jammer dat zoveel mensen over Gerard Kemkers vallen. Maar als híj er niet was dan was Sven ook niet op dit niveau gekomen!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:25

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:25

AnnaaX schreef:
Ik heb het ook gezien gister :j
Kijk nooit olympische spelen, maar gister wilde ik de race van sven wel zien, en het ging meteen fout.
Vind het ook vooral sneu voor z'n coach.
Sowieso krijgen Sven en zijn coach nu allemaal mensen achter zich aan, terwijl ze misschien wel eventjes rust willen.
Vond het ook zo dapper van hem dat ie nog voor camera kon praten na zijn wedstrijd :o

Volgens mij had hij het ook wel héél moeilijk hoor (en dat is niet meer dan logisch), je zag 'm echt een paar keer z'n tranen wegslikken :(:)
Dit is gewoon een ontzettend domme actie van die coach, maar ik denk dat hij zijn handen wel vol heeft aan levenslange spijt, dat heel NL hem nou ook nog eens de grond in moet boren...

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:27

xMarianne schreef:
Ik vind het (en ik denk nog wel meer hier) zo jammer dat zoveel mensen over Gerard Kemkers vallen. Maar als híj er niet was dan was Sven ook niet op dit niveau gekomen!

Helemaal mee eens :j
Sven en zijn coach hebben samen echt onwijs veel bereikt, en het ging eigenlijk altijd goed.

En ik zag inderdaad Sven gister ook een paar traantjes wegslikken, maar toch; als mij zoiets was overkomen weet ik niet of ik dan al voor de camera had kunnen reageren.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:28

AnnaaX schreef:
xMarianne schreef:

Sven en zijn coach hebben samen echt onwijs veel bereikt, en het ging eigenlijk altijd goed.

En ik zag inderdaad Sven gister ook een paar traantjes wegslikken, maar toch; als mij zoiets was overkomen weet ik niet of ik dan al voor de camera had kunnen reageren.

Idd, Sven moest echt wel een stel tranen wegslikken. begrijpelijk. ik zou het denk ik niet kunnen hoor om zo rustig te blijven!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:29

AnnaaX schreef:
xMarianne schreef:

Inderdaad. De reactie van Bob de Jong (mijn mening: :r ) vond ik echt heel ongepast en vooral onsportief naar je landgenoot toe.. Maar goed dat is al gezegd.

xMarianne

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:30

ik heb de reactie van Bob de Jong niet eens gezien. maar die wil ik wel zien eigenlijk. staat het op de site van de NOS?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:30

AnnaaX schreef:
xMarianne schreef:

En daarmee heeft Sven toch echt wel bewezen een echte kampioen te zijn, zo snel en zo keurig voor de camera vragen beantwoorden die de hele wereld beantwoord wil zien, op een moment dat net iets mis gegaan is op volgens zijn woorden het belangrijkste moment in zijn leven, diep en diep respect hoor!