[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:40

Gitta: Ik neem aan dat jij ook elk moment zendtijd van "jou" te kiezen partij volgt gezien je reactie?

Jeetje wat een frustraties van bepaalde mensen hier op de straks PVV stemmende mensen. Als iedereen met de horde meegelopen was was er ook niet zoveel commentaar geweest ;)

Van elke partij kun je voor en nadelen noemen, ook al stem je een bepaalde partij dan nog zul je punten houden waarmee je het niet eens bent. Je zult moeten kijken welke partij het beste bij je past.

Beetje jammer dat er zulke gefrustreerde opmerkingen geplaatst worden hier, dat men een andere mening niet kan accepteren. Het dan nog gek vinden dat er mensen zijn die niet uit durven te komen voor hun mening... Gezien de reacties hier al, niet zo verwonderlijk.

Overigens geloof ik niet dat ze hun eigen ruiten ingooien, veel mensen zijn het er over eens dat het anders moet in de politiek. Geert is een frisse wind die hopelijk wat mensen doet wakker schudden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:43

Mistral94, het is gewoon een woordelijk verslag van wat een PVV'er nu bij P&W verkondigt. Ik persoonlijk vind het gewoon lachwekkend. Maar dat zou ik ook vinden als een politicus van een andere partij zichzelf zo (inhoudloos) zou presenteren. :=

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:45

Wat die anderen al jaren doen bedoel je Toekie? ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:48

Nee wat ik nu voorbij hoor komen bij P&W vind ik vrij uniek. :D :')

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:55

Ik zou net zeggen ja, ik kijk dagelijks naar dit programma en volg bijna al het politieke gebeuren wat op tv te volgen is en zulke onzinpraat kom je gewoon bijna nergens tegen.

Natuurlijk zijn er van elke partij voor- en nadelen te noemen maar van de PVV zie en hoor ik alleen maar nadelen. Kan ik niks aan doen, zij verkondigen dat zelf. Dat verzin ik niet.

Ook wat ie nu op het eind weer noemt om de subsidiestroom voor kunst en cultuur te halveren. Hoe haal je het in je hoofd? Toporkesten, topmuzikanten, topconservatoria... Als je daar in gaat lopen snoeien help je cultuurhistorie van 100 jaar in een keer onderuit. Ik kan daar echt niet bij dat ze het überhaupt in hun hoofd halen om daar een streep door te zetten. Onbegrijpelijk. En dit soort onzin krijg je er dus allemaal gratis bij als je in juni op de PVV gaat stemmen...

MISTRAL94

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:56

Bereid je dan maar voor, als je de peilingen moet geloven halen ze genoeg stemmen binnen. Misschien moet dat eens een hele duidelijke boodschap zijn dat het toch echt anders moet dan voorgaande jaren....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:05

Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer ieders keuze voor de PVV en je moet vooral zelf weten waarom. Maar ook mij is het opgevallen dat de standpuntverdediging nogal schraal is (uitzonderingen daargelaten). :) In plaats van doordiscussiëren komt nu een veilige 'bereid je maar voor' opmerking bovendrijven.

Als ik dan net zie dat zelfs een PVV lijsttrekker geen voorbeeld kan geven van wat volgens hem een probleem is... :=

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:06

Gitta1977 schreef:
Ook wat ie nu op het eind weer noemt om de subsidiestroom voor kunst en cultuur te halveren. Hoe haal je het in je hoofd? Toporkesten, topmuzikanten, topconservatoria... Als je daar in gaat lopen snoeien help je cultuurhistorie van 100 jaar in een keer onderuit. Ik kan daar echt niet bij dat ze het überhaupt in hun hoofd halen om daar een streep door te zetten. Onbegrijpelijk. En dit soort onzin krijg je er dus allemaal gratis bij als je in juni op de PVV gaat stemmen...

Als je zelf niet het geluk hebt om in ene gezond lijf te zitten en ook mee maakt dat je moeder die altijd zo netjes en schoon op zichzelf was en dan dement word en een hele godsganse dag in haar eigen natte luier zit en zelf niks meer aan kan geven, misschien ga je dan zorg ook net effe iets belangrijker vinden dan kunst en cultuur.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:09

Maar wel een tweede Schiphol bouwen (notabene in Flevopolder of in zee)? :?

[edit] Voor dit weer als aanval gezien wordt. :') Prima als je dat een logische prioriteit vindt. Ik vind het op zn zachts gezegd apart. :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:24

Toekie schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer ieders keuze voor de PVV en je moet vooral zelf weten waarom. Maar ook mij is het opgevallen dat de standpuntverdediging nogal schraal is (uitzonderingen daargelaten). :) In plaats van doordiscussiëren komt nu een veilige 'bereid je maar voor' opmerking bovendrijven.

Als ik dan net zie dat zelfs een PVV lijsttrekker geen voorbeeld kan geven van wat volgens hem een probleem is... :=

Tja de peilingen liegen er niet om, dus veilige bereid je maar voor, wat moet ik er anders van maken?
Steek vooral je kop in het zand, Wilders maakt gene enkele kans? Als jou dat een goed gevoel geeft wil ik dat met alle liefde schrijven, dus bij deze :D Ik denk en hoop dat Wilders een hele goede kans maakt, ik ben het zeker niet met al zijn standpunten eens maar met een hele hoop ook wel. En ja ik vind ook dat het anders moet, we hebben gezien hoe het de afgelopen jaren verlopen is. Ook niet goed dus ik denk zeker dat een frisse wind goede opties kan bieden voor de toekomst.

Overigens kan ik me ook degelijk vinden om die subsidiestroom te halveren (te halveren dus niet volledig stop te zetten) Geld kan nou eenmaal maar 1 keer uitgegeven worden, dan denk ik dat er nog genoeg problemen opgelost kunnen worden en dan is er maar minder geld over voor kunst en cultuur...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:35

Ik hoor best vaak terug dat "het anders moet". Helemaal mee eens. Maar waarom is Wilders anders en een bijvoorbeeld meer linkse regering niet?

Overigens vind ik kunst en cultuur heel erg belangrijk. Dat is namelijk een deel van je Nederlandse identiteit. Dat wil Wilders juist stimuleren en behouden toch? Wordt lastig als je musea een stuk duurder gaat maken en voor festivals als Parkpop geld gaat vragen.

Overigens vind ik dat je best even zélf terug kan lezen MirjamN, wanneer je graag aan een discussie mee wilt doen. Lekker makkelijk om het anderen voor je op te laten zoeken :)
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 24-02-10 01:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:36

Ik hoef helemaal niet te lezen dat Wilders geen kans maakt. Ik zie liever een inhoudelijke reactie over de PVV visie en de discussie (tegenargumenten) daaromheen. Wat ik nu vaak zie gebeuren, is dat er vrij snel afgehaakt wordt en dan volgen oppervlakkige reacties als ''ik vind dat het anders moet'' en ''frisse wind'' en ''kijk maar naar de peilingen'' of sterker nog: de linkse stemmers vallen PVV stemmers aan. :(:) :D ;) Niet specifiek jouw woorden, ze komen hier gewoon vaak voorbij.

Wat betreft de halvering subsidie had ik hierboven al gereageerd (over prioriteiten). :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:51

Toekie schreef:
Maar wel een tweede Schiphol bouwen (notabene in Flevopolder of in zee)? :?

[edit] Voor dit weer als aanval gezien wordt. :') Prima als je dat een logische prioriteit vindt. Ik vind het op zn zachts gezegd apart. :)

UUhhh in de reaktie boven jou waar jij blijkbaar op reageert hoor je mij niks over een tweede schiphol zeggen hoor.
Ik had en gaf ook als duidelijk voorbeeld dat ik betere gezondheids zorg als prioriteit stel boven de grote geld bedragen voor kunst en cultuur, dat kan best met wat minder en dan meer naar de zorg.
Daar krijgen we vroeg of laat allemaal mee te maken en je kan mij niet wijsmaken dat je net weet hoe schokkend dat vaak is hier in dit land waar alles zogenaamd zo goed geregelt is.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:07

Onassa schreef:
UUhhh in de reaktie boven jou waar jij blijkbaar op reageert hoor je mij niks over een tweede schiphol zeggen hoor.
Ik had en gaf ook als duidelijk voorbeeld dat ik betere gezondheids zorg als prioriteit stel boven de grote geld bedragen voor kunst en cultuur, dat kan best met wat minder en dan meer naar de zorg.
Daar krijgen we vroeg of laat allemaal mee te maken en je kan mij niet wijsmaken dat je net weet hoe schokkend dat vaak is hier in dit land waar alles zogenaamd zo goed geregelt is.

Maar dat is wel wat de PVV van plan is. Daarom had ik het over prioriteiten (waar ik dus anders over denk). :)
Ik ben er vanuit gegaan dat je voor die partij kiest. Excuses als ik dat verkeerd heb gezien.

Een partij die zich overigens ook erg actief inzet voor gezondheidszorg, is de SP. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:30

Zo, dat was even bijlezen ;)
Gelukkig is de (i.m.o. jammere) taaldiscussie voorbij.

Vind het ook jammer dat niemand nog een inhoudelijke reactie heeft gegeven op mijn vragen.
M.b.t. het fors bezuinigen op het ambtelijke apparaat en de overhead, maar meer handen aan het bed in de zorg, minder bureaucratie, zwaarder en langer straffen, meer jeugddetentie, meer geld voor onderwijs, meer blauw op straat.

Handel met 3e wereldlanden stimuleren, maar wel de ontwikkelingshulp (en dus onder andere microcrediten en andere investeringen) afschaffen.
Geen Europese Landbouwsubsidies meer, grenzen dicht voor Oost Europeanen.
Hoe zien jullie dat voor je, wat de consequenties/gevolgen daarvan zullen zijn?

En, op welke manier zal het integratiebeleid/criminaliteitsbestrijding ervoor zorgen dat de kloof gedicht wordt?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 07:28

Stem op pvv

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:50

vibabu schreef:
Een goed punt van Wilders vind ik ook de belastingafschaffing/verlaging voor mensen boven de 65. Zo is het dus aantrekkelijk om door te werken zonder dat het verplicht is.

Ook vind ik het wel een goed punt voor minder ambtenaren. Zo worden misschien die schakels in het gemeente huis eens wat korter, worden de mensen niet meer van het kastje naar de muur gestuurd.

Verder vind ik het belachelijk dat mensen die werken "gestraft" worden. Er wordt nu zelfs gesproken over een extra belastingschijf van 60%. Mensen met een uitkering/in de bijstand gaan kijken wat ze verdienen als ze weer gaan/kunnen werken en komen tot de conclusie dat het verschil hier zo klein tussen is dat ze 'echt niet gaan werken voor dat kleine beetje extra'. Dit vind ik echt schandalig!

In deze punten kan ik me wel vinden. Er zijn erg veel ambtenaren, maar in veel gevallen wordt er niet hard gewerkt. Ik zeg niet overal, ik heb een klant die zijn afdeling werkt zich een slag in de rondte, maar ik ken er ook die hebben wel een baan, maar doen toch hele dagen niks. Soort betaalde werkloosheid dus.

Verder vind ik nog steeds dat 'iedereen moet werken, tenzij..... en tenzij is dan dat je een hele goede reden moet hebben om het niet te doen, bijvoorbeeld arbeidsongeschikt. Dus moet het verschil tussen een uitkering en de vediensten groter of een andere maatregele die er voor zorgt dat werken gestimuleerd wordt. Als je niet wilt werken, ook ok, maar dan krijg je ook geen inkomen.

En waar ik echt over struikel is dat gezeur over je aow. Als iedereen voor zichzelf spaart, heb je nooit problemen met kleine groep mensne die alles moeten ophoesten voor een grote groep mensen. Ergens in Zuid-amerika zijn ze van ons systeem overgestapt op dit eerlijke systeem en dat werkt heel goed. Kost een overbruggingsperiode, maar het kan wel!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:54

Heino schreef:
Ik hoor best vaak terug dat "het anders moet". Helemaal mee eens. Maar waarom is Wilders anders en een bijvoorbeeld meer linkse regering niet?

Overigens vind ik kunst en cultuur heel erg belangrijk. Dat is namelijk een deel van je Nederlandse identiteit. Dat wil Wilders juist stimuleren en behouden toch? Wordt lastig als je musea een stuk duurder gaat maken en voor festivals als Parkpop geld gaat vragen.

Overigens vind ik dat je best even zélf terug kan lezen MirjamN, wanneer je graag aan een discussie mee wilt doen. Lekker makkelijk om het anderen voor je op te laten zoeken :)

Tsja, ik werk en heb nog een heleboel andere dingen aan mijn snoer, dus ga geen 11 pagina's teruglezen. Maar dan ook niet meer klagen dat er niet op gereageerd wordt hè?!

Kunst en cultuur prima, maar dan niet gesubsidieerd. Als het zo belangrijk is, hebben mensen geld over voor Parkpop en musea. Net als voor hun sport, eten en drinken en auto!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:01

Kanelly schreef:
Zo, dat was even bijlezen ;)
Gelukkig is de (i.m.o. jammere) taaldiscussie voorbij.

Vind het ook jammer dat niemand nog een inhoudelijke reactie heeft gegeven op mijn vragen.
M.b.t. het fors bezuinigen op het ambtelijke apparaat en de overhead, maar meer handen aan het bed in de zorg, minder bureaucratie, zwaarder en langer straffen, meer jeugddetentie, meer geld voor onderwijs, meer blauw op straat.

Handel met 3e wereldlanden stimuleren, maar wel de ontwikkelingshulp (en dus onder andere microcrediten en andere investeringen) afschaffen.
Geen Europese Landbouwsubsidies meer, grenzen dicht voor Oost Europeanen.
Hoe zien jullie dat voor je, wat de consequenties/gevolgen daarvan zullen zijn?

En, op welke manier zal het integratiebeleid/criminaliteitsbestrijding ervoor zorgen dat de kloof gedicht wordt?

Je eerste alinea ben ik het vrijwel volledig mee eens. Heb moeite met meer geld voor onderwijs. Nog geen twee weken geleden kwam op het journaal dat lagere en middelbare scholen enorm veel geld oppotten op spaarrekeningen of er zelfs mee speculeren. Ons belastinggeld dus, wat ze als subsidie hebben gekregen! Dat kan dus echt niet! Maar we willen wel een kenniseconomie, alleen doen we er niks aan om die te stimuleren, dus wat mij betreft:
Meer geld in hoger en universitair onderwijs om op te leiden, meer geld naar kennisinstituten om kennis te ontwikkelen en kennis vast te houden door ook de medewerkers een redelijk salaris te geven.

De Europese Landbouwsubsidies hangen nauw samen met andere beslissingen en die moet je in datzelfde kader dan wel beschouwen en wellicht ook opheffen. Mijn partner is boer en zou ook het liefst een vrije markt zien. Maar met één suikerbieten afnemer, een handvol frietfabrieken etc, is er een monoploie of oligopolipositie wat de eerlijke concurrentie onmogelijk maakt en dus de prijsvorming eenzijdig vastlegt. Bovendien wordt de import uit bijv. Afrika voorrang gegeven boven de NL suiker, zodat boeren geen suiker meer willen gaan telen. Dan subsidieren ze dat weer, zodat NL boeren wel blijven telen. Onbegrijpelijk!

En nu snel aan het werk!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:18

Toekie schreef:
Onassa schreef:

Maar dat is wel wat de PVV van plan is. Daarom had ik het over prioriteiten (waar ik dus anders over denk). :)
Ik ben er vanuit gegaan dat je voor die partij kiest. Excuses als ik dat verkeerd heb gezien.

Een partij die zich overigens ook erg actief inzet voor gezondheidszorg, is de SP. :)

Wat heeft de SP afgelopen jaren laten zien? Toendertijd trok deze partij mijn aandacht dat ik dacht nou daar kan ik me wel in vinden. Helaas blijkt niets van dat alles werkelijkheid te worden en dat vind ik ook van alle andere partijen tot nu toe :+

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:20

Onassa schreef:
Als je zelf niet het geluk hebt om in ene gezond lijf te zitten en ook mee maakt dat je moeder die altijd zo netjes en schoon op zichzelf was en dan dement word en een hele godsganse dag in haar eigen natte luier zit en zelf niks meer aan kan geven, misschien ga je dan zorg ook net effe iets belangrijker vinden dan kunst en cultuur.

Ik zeg toch ook nergens dat ik de zorg niet belangrijk vindt? Natuurlijk moet daar zeer hoognodig verandering in komen, maar zoals eerder gezegd zijn er meer partijen die dat hoog op de agenda hebben staan. Zoals bijvoorbeeld de SP. Ik vind het nog steeds jammer dat die partij drie jaar geleden niet in de regering is gekomen dankzij het gekonkel van CDA en de PvdA. Ze durfden het niet aan terwijl de kiezer overduidelijk voor een regering mét SP had gekozen. Nu in de oppositie vallen ze een beetje weg en heeft de media zich op Wilders gestort en hoor je daar helaas weinig meer van.

Ergens hoop ik dat het de PVV net zo zal vergaan. Scoren met de verkiezingen maar eerst nog 4 jaar oefenen in de oppositiebankjes. Als zij nu direct in de regering komen hebben we binnen een half jaar weer verkiezingen en dat is gewoon niet handig.

Ik zie het een beetje als een jonge ruiter die met een grote mond en een goed paard onder zijn kont fluitend naar het Z rijdt. Vervolgens roept ie: laat mij maar een keer op Salinero rijden dan zal ik gelijk Wereldkampioen worden. Na veel gezeur mag ie als test thuis een rondje op Salinero rijden maar na 4 rondes vliegt hij al bokkend de ring door en ligt met zijn neus in het zand.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:46

MirjamN schreef:
Tsja, ik werk en heb nog een heleboel andere dingen aan mijn snoer, dus ga geen 11 pagina's teruglezen. Maar dan ook niet meer klagen dat er niet op gereageerd wordt hè?!

Doe dan alsjeblieft ook niet mee aan een discussie als je de helft mist. Voorkomt herhaling en onnodige ergernis. Want dit is er wel heel gemakkelijk van af komen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:51

En nog steeds niemand die op mijn bericht, met bronvermelding, is in gegaan.. Jammer.

@Toekie: Ik kwam met feiten, met bronnen.. Dus dat is toch inhoudelijk en niet iets om aan te vallen. Ik heb even opgezocht waar PVV voor staat, dingen die niet over buitenlanders,dieren of de zorg gaan.. Want de politiek is zoveel groter dan dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:05

Wat ik vind mbt de SP, sinds ze Kant als lijsttrekker hebben, en niet Marijnissen meer vind ik ze ook veel minder opvallend. Ik heb toendertijd een hele leuke discussie met Marijnissen in de trein gehad, SP heeft een verhelderende blik op dingen dat zeker. Maar dat wil nu nog niet zeggen dat ik werkelijk op ze ga stemmen. Zodra de landelijke programma's bekend zijn, dan ga ik mij eens orienteren. Ik durf wel te zeggen dat ik vermoedelijk iets meer naar links dan naar rechts zal neigen. Maar waarom zou een goede combinatie tussen links en rechts niet werken in de regering?

Wat ik wel schrikbarend vind, als je even naar de PVV kijkt, is dat veel mensen uit angst stemmen. Angst voor het vreemde, xenofobie. Want, allemaal leuk en aardig de partijpunten van de PVV, maar de partij is ontstaan uit het beeld van Wilders die iets tegen "Buitenlanders" heeft. En dit moet in de laatste 9 jaar zijn ontstaan, want als je Wilders 9 jaar geleden hoort: http://www.youtube.com/watch?v=Gozf-UZF8H8

Dat geeft mij eigenlijk het gevoel dat de PVV met zijn andere partijpunten het niet heel serieus meent.. dat ze die moeten hebben, omdat een partij niet op een punt kan staan Y;(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:09

Unwritten schreef:
Wat ik vind mbt de SP, sinds ze Kant als lijsttrekker hebben, en niet Marijnissen meer vind ik ze ook veel minder opvallend. Ik heb toendertijd een hele leuke discussie met Marijnissen in de trein gehad, SP heeft een verhelderende blik op dingen dat zeker. Maar dat wil nu nog niet zeggen dat ik werkelijk op ze ga stemmen. Zodra de landelijke programma's bekend zijn, dan ga ik mij eens orienteren. Ik durf wel te zeggen dat ik vermoedelijk iets meer naar links dan naar rechts zal neigen. Maar waarom zou een goede combinatie tussen links en rechts niet werken in de regering?

Wat ik wel schrikbarend vind, als je even naar de PVV kijkt, is dat veel mensen uit angst stemmen. Angst voor het vreemde, xenofobie. Want, allemaal leuk en aardig de partijpunten van de PVV, maar de partij is ontstaan uit het beeld van Wilders die iets tegen "Buitenlanders" heeft. En dit moet in de laatste 9 jaar zijn ontstaan, want als je Wilders 9 jaar geleden hoort: http://www.youtube.com/watch?v=Gozf-UZF8H8

Dat geeft mij eigenlijk het gevoel dat de PVV met zijn andere partijpunten het niet heel serieus meent.. dat ze die moeten hebben, omdat een partij niet op een punt kan staan Y;(

hier ben ik het echt helemaal mee eens. Dat over de SP , Marijnissen trad meer op de voorgrond en liet zijn standpunten meer horen van Kant hoor je bijna niks, wel jammer eigenlijk. Ik denk dat een combinatie tussen links en rechts ook goed kan werken maar een hele rechtse regering lijkt me niks, dat kan gewoon niet lang goed gaan net zo als ik denk dat een linkse regering ook niet zal werken, aan iedere partij zitten nadelen