Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:08

zap schreef:
En dat is nu het probleem Toekie, wat jij redelijke opmerkingen (als tegen-Wildersstemmer neem ik aan dan?) vindt, is voor een ander gewoon zijn/haar argumentatie. Laat dat nou en accepteer het. Niet iedereen vind het leuk om zich helemaal te verdiepen in allerlei mogelijke standpunten van alle partijen (want wil je het echt goed doen, dan moet men ook alle standpunten van de partijen doorzien om een goede keuze te kunnen maken.....) en dus kiezen zij met andere argumentatie. Nou en? Dat is niet slechter of beter :n , maar gewoon met een andere benadering

Daar hebben ze heel handige hulpjes voor! ;)

http://www.stemwijzer.nl
http://www.kieskompas.nl
en er zijn er nog meer.... en bij mij gaven ze allemaal bijna exact hetzelfde antwoord. Dat van de partij waarop ik toch al wilde stemmen omdat ik me aardig kan vinden in hun programma...

Context is wel degelijk handig, omdat veel opmerkingen die jij quote weer reacties waren op bepaalde opmerkingen van Wildersstemmers......

Anyway. Welterusten! :wave:

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:11

Wat willen jullie nou horen? Waarom Wilders aanhangers op hem stemmen?? Die argumenten gaan er bij jullie niet in..
Ik heb al verscheidene andere argumenten genoemd behalve buitenlanders het land uit. Hiervan heb ik juist gezegd dat ik hem te extreem vindt. Ook heb ik gezegd dat ik niet zeker weet wat ik stem en misschien wel blanco stem.. Wat willen jullie horen? Sommigen reageren alleen op hetgeen waar ze op willen reageren.. Maar verder ook niet.

Moeten Wilders stemmers zich nou dom of onwetend gaan noemen omdat ze een andere mening hebben dan jullie? Zo komt namelijk echt op mij over... En ik ben niet eens 100% Wilders aanhanger. Elk argument wordt de grond ingeboord... Wat zijn jullie argumenten dan waarom jullie op jullie partijen stemmen? Accepteer ik toch ook.. Ik zal nooit op D66 of GroenLinks stemmen. Maar respecteer de mensen wel die dat stemmen..
Maar over Wilders stemmers wordt gezegd dat er niet gesnapt wordt waarom mensen met hun volle verstand op Wilders stemmen. Nou dat klinkt lekker aardig in mijn ogen...

En nee, ik doelde hiervoor niet op Bos.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:14

Die stemwijzers, daar geloof ik niet in. En wat wordt dan je argumentatie: Ja, dat kwam uit de stemwijzer? Wordt die argumentie wel geaccepteerd? Je kan evengoed niks zeggen over standpunten in de partij :n

@Sann, zal ik eens wat vertellen... ik weet nog helemaal niet op wie ik ga stemmen en of ik uberhaupt ga stemmen :n.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:16

''Wat willen jullie nou horen?'' Wat een vijandige sfeer maak je ervan. Er is toch helemaal niets aan de hand momenteel? Er wordt gewoon gediscussieerd. Ik snap niets van die drukmakerij hoor. :=

Zap: Toch heb ik liever een schets van de hele situatie ipv één opmerking. ;) Bij een directe aanval is het misschien overbodig maar als iemand zegt dat stemmen voor sensatie een gevaarlijke motivatie is, dan vind ik dat heel redelijk klinken en ben ik benieuwd naar de sitautie waarin die opmerking gemaakt is.

zap schreef:
En dat is nu het probleem Toekie, wat jij redelijke opmerkingen (als tegen-Wildersstemmer neem ik aan dan?) vindt, is voor een ander gewoon zijn/haar argumentatie. Laat dat nou en accepteer het. Niet iedereen vind het leuk om zich helemaal te verdiepen in allerlei mogelijke standpunten van alle partijen (want wil je het echt goed doen, dan moet men ook alle standpunten van de partijen doorzien om een goede keuze te kunnen maken.....) en dus kiezen zij met andere argumentatie. Nou en? Dat is niet slechter of beter :n , maar gewoon met een andere benadering

Nu ben ik je even kwijt. :+ Er staat namelijk nergens dat ik het niet accepteer en dat ik vind dat iedereen zich moet verdiepen in allerlei standpunten van alle partijen? En ik heb het ook niet over wat slechter of beter is?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:18

Bedoel er niets vijandigs mee, dat is hoe het opgevat wordt :)
Er wordt idd gewoon gediscusseerd. Maar elk argument voor Geert Wilders wordt afgewezen. En dan worden er andere argumenten gebruikt, die niet over buitenlanders het land uit o.i.d. gaan en daar wordt dan niet op gereageerd. Jammer, maar goed..

Dat heb ik idd ook beetje Zap. En dan lopen wij Wilders te 'verdedigen', terwijl we er helemaal misschien niet eens op stemmen.

edit: typo en iets verkeers begrepen.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 22-02-10 01:21, in het totaal 3 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:19

Je zag redelijke opmerkingen staan in het rijtje toch? Dan denk ik dat je het eens bent met opmerkingen die over (en dus tegen) de argumentatie gaat van de Wilders-stemmen (beetje krom, maar kan het even niet anders verwoorden :P )

En dat andere was niet specifiek voor jou bedoeld, meer in het algemeen :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:21

zap schreef:
Je zag redelijke opmerkingen staan in het rijtje toch? Dan denk ik dat je het eens bent met opmerkingen die over (en dus tegen) de argumentatie gaat van de Wilders-stemmen (beetje krom, maar kan het even niet anders verwoorden :P )

:j

Citaat:
Zap: Toch heb ik liever een schets van de hele situatie ipv één opmerking. Bij een directe aanval is het misschien overbodig maar als iemand zegt dat stemmen voor sensatie een gevaarlijke motivatie is, dan vind ik dat heel redelijk klinken en ben ik benieuwd naar de situatie waarin die opmerking gemaakt is.

Heeft wat mij betreft overigens niets met Wilders te maken. Stemmen voor sensatie vind ik sowieso not done, welke partij dan ook. Kan goed zijn dat degene die dat schreef, er ook zo over denkt. Daarom is context belangrijk. :)
Laatst bijgewerkt door Toekie op 22-02-10 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:24

Prima, maar andere kunnen dat wel een goed argument vinden :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:25

Ja en dat is hun goed recht! :j Maar als iemand daar dan op reageert, is het niet meteen een aanval.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:26

Toekie schreef:
Ja en dat is hun goed recht! :j Maar als iemand daar dan op reageert, is het niet meteen een aanval.

De manier waarop er op gereageerd wordt vind ik wel een aanval :j

Ach heej, meningen verschillen :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:28

Gelukkig wel. Wat een saaiheid als iedereen hetzelfde zou denken. :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:00

Hmm,
- Pechtold heeft al aangegeven dat hij die verantwoordelijkheid niet wil dragen. Zelfkennis is het begin van de wijsheid..
- Bos heeft in mijn ogen zijn geloofwaardigheid verloren. Als bewaker van de schatkist maak je je land niet onbestuurbaar omdat je bang bent voor de taliban.
- Wilders is een ramp, dan moet ik of mijn baan opzeggen of een andere nationaliteit aannemen en naamsverandering aanvragen.
- Rutte zie ik die baan nog niet zomaar doen
- Balkenende is zo gek nog niet. Ze hebben zijn kabinetten eerder de nek omgedraaid dan dat hij daar zelf aktief deel aan nam.

De rest: kom nou, dat gelooft toch niemand.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:03

Balkenende heeft niet competent genoeg als leider om de boel bij elkaar te houden. Daarom vallen zijn kabinetten ook constant, hij inspireerd niet, bouwt geen bruggen maar kapt mensen met als gevolg dat de boel niet bij elkaar blijft. Bos heeft die capaciteit wel imo, geloofwaardig of niet. Het liefst zou ik Pechtold daar zien zitten maar zijn kracht zit hem waarschijnlijk wel in de oppositie dus wat dat betrefd ik het ook fijn dat hij de boel daar blijft bewaken :)

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:09

Ik stem zekers op Geert Wilders...
Waarom hij durft te zeggen waar het op staat en dat bevalt me wel...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:12

Wie de volgende regering ook gaat leiden, die gaat vallen in 3 maanden. Of dat nu Balkenende V is of de eerste de beste carnavalsprins. De volgende stabiele regering kunnen we verwachten rond midden 2011. Waarschijnlijk betekent dat zelfs dat een vorm van Balkenende I herhaald moet worden om de kiezers te laten zien dat populisme iets anders is dan regeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:25

Wilders zal zeker niet in de coalitie komen aangezien er geen een partij is vanuit de laatste oppositie die met hem een regering zou willen vormen. Laat hem eerst maar eens met een antwoord komen op de pensioen regeling en andere belangrijke zaken. Het enige waar ik Wilders over hoor is de islam en ga zo maar door, maar de crisis? Agnes Kant is een hele goede leidster, vind ik tenminste. Maar ik weet zeker dat Balkenende wel weer aan de macht komt. Zo dom zijn de kiezers wel om voor rechts te kiezen ipv een sterker en socialer Nederland.
Degene die voor mij geen minister mogen zijn:
- Wilders
- Bos
- Balkenende
- Rutte

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:30

joostvangestel schreef:
Wie de volgende regering ook gaat leiden, die gaat vallen in 3 maanden. Of dat nu Balkenende V is of de eerste de beste carnavalsprins.

Ik hoop het niet (zonde van al die tijd en al het geld) maar denk inderdaad dat het een reëel scenario is. Ik ben er zelf ook nog helemaal niet uit wat ik ga stemmen. De partij waarvan ik het met de meeste standpunten eens ben? Of de partij die het meeste tegenwicht aan PVV geeft? Het wordt voor mij voorlopig even programma's doorspitten en debatten bekijken vees ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:32

Wilders begint nu al in de media in te binden, overigens zijn enige duidelijke punt is dat de AOW op 65 blijft, lijkt me een leuk idee voor al de jongeren die dat straks moeten bekostigen.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 22-02-10 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:32

@purny:
precies, dat probeer ik al een paar pagina's te zeggen, enkel word het mij toch niet in dank afgenomen. dat niemand een coalitie met hem wilt vormen (volgens sommige dan vvd en eenNL, maar die worden toch niet gekozen).
ben het verder geheel met je post eens. alhoewel, ik heb niet zoveel tegen bos. vind dat hij de laatste dagen goed heeft gehandeld.

@ zap:
flauw hoor die quotes, die 1e 3 zijn trouwens van mij en die vind ik niet eens zo negatief. inderdaad, men stemt op hem omdat er dat weer wat sensatie in de suffe politiek komt.. is toch te belachelijk voor woorden? en in de 1e quote geef ik hem zelfs eeen compliment. hij kan situaties heel simpel laten lijken zodat men denkt 'he dat is waar!!'. lekker veilig vanachter onze tv of computer. maar zo simpel werkt het in de praktijk niet. bv wat betreft asielzoekers.. wel eens meegelopen in een asielzoekerscentrum???

daarbij heeft wilders er ook een handje van om kort door de bocht te zijn, zomaar te roepen en veroordelen .. dus als men dat doet over wildersaanhgangers dan kan dat ineens niet? maar degene die zij aanhangen mag dat wel?? huh raar. beetje kinderachtig. je vond mijn stukje over de koppenvoddentax kinderachtig? dat was mijn laatste stukje toch? ik vind het hele voorstel van hem kinderachtig.

kinderachtig hoor

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:34

sarabande schreef:
Wilders begint nu al in de media in te binden, overigens zijn enige duidelijke punt is dat de AOW op 65 blijft, lijkt me een leuk idee voor al de jongeren die dat straks moeten bekostigen.

hij wil korten op zinloze subsidies....dan blijven er vanzelf miljarden over :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:38

geerke schreef:
hij wil korten op zinloze subsidies....dan blijven er vanzelf miljarden over :D

Gelukkig heeft niet iedereen hetzelfde idee over wat zinloos is. Ik vind bijvoorbeeld kopvoddentax introduceren aardig zinloos, buiten dat het een goedkope manier is om aandacht te krijgen
Ik schat dat Geert tot de verkiezingen een paar maal per week een persbericht rondstuurt over wat hij van plan is. Ik hoop dat de media dat niet slaafs blijven publiceren, maar dat hij eens flink is en zijn standpunten in lijsttrekkers debatten komt verdedigen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:41

het wordt nog wel een zooitje in NL :j

wilders heeft momenteel veel aanhangers, wat ik best kan begrijpen
NL is het beu.....NL is tolerant genoeg geweest en de straffen moeten aangescherpt worden!
maargoed, ook ik zie uitspraken dat ik denk ai ai ai ....dat gaat te ver

maargoed, ook al komt wilders met de meeste stemmen naar boven
en al bestaat er een kans dat er wel een partij met hem samen gaat
dan wordt hij wel doodgeschoten voordat hij uberhaupt iets kan doen
net als pim ...(beste man!)

tja en de rest van het zooitje......allemaal waardeloos....
de keuze is niet bepaald reuze, en gen van alle vind ik denderend...

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:43

Welke instellingen moeten geen subsidie meer krijgen dan?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:46

Zelf hoop ik dat wilders mp word, ga ook op hem stemmen.
Ben het met heel veel standpunten van hem eens.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:50

Romili schreef:
Ik stem zekers op Geert Wilders...
Waarom hij durft te zeggen waar het op staat en dat bevalt me wel...

Wilders zegt heel veel, maar komt met weinig concreets. Hij schreeuwt maar wat zonder het goed te onderbouwen.
Hij is een leuke voor de oppositie: houdt de boel een beetje wakker. Maar hij gaat enorm door de mand vallen als hij MP wordt. En je moet ook denken aan de internationale betrekkingen. Hij is een racist. Hij zou zijn eigen glazen ingooien door gezellig aan de borrel te gaan met Obama bijvoorbeeld. (of houdt hij dan de schijn op en is hij dan ineens geen racist meer? ik weet het niet...)
Daarnaast discrimineert hij op geloof. Ik geloof nooit dat hij zou kunnen bemiddelen in oorlogen die zijn ontstaan op grond van geloofsovertuigingen ofzo.
Ik denk niet dat hij zich ooit zou verdiepen in punten van tegenstanders. Hij schreeuwt hard en komt vaak boven de rest uit. Dat maakt hem ongeschikt als MP.
Hij heeft wel aardige punten wbt tolerantie en zo. Maar als hij aan de macht komt, ben ik bang dat de rem er te snel op gaat en dat het nog uitloopt in een burgeroorlog. Dus: leuk voor oppositie. Volkomen ongeschikt als MP.