Citaat:OPEL ASTRA-G-CC; Z1.6SE (2002)
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Ik heb 3 kids waarvan 2 "speciaal" waarvoor ik regelmatig aardig wat km moet maken. Die kan ik gewoon thuislaten... scheelt toch weer wat km per jaar. Zo ook:
- niet meer rijden voor schooluitjes
- niet meer het ziekenhuis (pas als het heel slecht gaat bellen, dan wordt je opgehaald door de ambulance)
- niet meer boodschappen doen met oma
- niet meer met de paarden naar club/wedstrijd
- niet meer op vakantie
- niet meer een dagje/weekendje weg
- niet meer op visite bij "verder" weg wonende familie/vrienden
- wel: als je dan toch mee rijdt met de ambu deze even laten stoppen bij de AH/ALdi, kun je gelijk boodschappen doen.
Hoe duur zal het vervoer worden bv TNT nu 6,75 dan??
Taxi???
Citaat:5.000 km € 964 €266 € 698 voordeel
10.000 km € 964 €532 € 432 voordeel
15.000 km € 964 €798 € 166 voordeel
20.000 km € 964 €1.064 € 100 nadeel
25.000 km € 964 €1.330 € 366 nadeel
Brainless schreef:"Waar een wil is is een weg...."
ok, kom maar met een oplossing!!
(ik weet er wel 1... maar daar ben jij het niet mee eens.... geen KMH).
Sientje schreef:En dáár heb ik zo m'n vraagtekens bij. Bij de nauwkeurigheid van deze test.
sarabande schreef:Brainless schreef:Ik heb 3 kids waarvan 2 "speciaal" waarvoor ik regelmatig aardig wat km moet maken. Die kan ik gewoon thuislaten... scheelt toch weer wat km per jaar. Zo ook:
- niet meer rijden voor schooluitjes
- niet meer het ziekenhuis (pas als het heel slecht gaat bellen, dan wordt je opgehaald door de ambulance)
- niet meer boodschappen doen met oma
- niet meer met de paarden naar club/wedstrijd
- niet meer op vakantie
- niet meer een dagje/weekendje weg
- niet meer op visite bij "verder" weg wonende familie/vrienden
- wel: als je dan toch mee rijdt met de ambu deze even laten stoppen bij de AH/ALdi, kun je gelijk boodschappen doen.
Hoe duur zal het vervoer worden bv TNT nu 6,75 dan??
Taxi???
Ik zie niet zo dat deze zaken juist in de spits op de snelwegen plaatsvinden
sarabande schreef:piewie schreef:Ik ben nederland spuugzat aan het worden.
Het wordt duurder en duurder.
Ik woon dicht bij de duitse grens en ga daar ook maar heen om te wonen. Ben nog liever een duitsstaatsburger dan een nederlander.
Door de km heffing, zal ik mijn baan op moeten zeggen, mijn huis moeten verkopen tja of ik moet te paard naar het werk gaan. Dat kost me dan weer te veel aan ijzers.
Als het broodnodige ook omhoog gaat. Vertrek ik hier. Want wat heb ik hier dan nog te zoeken.
Ja schulden maken....
In Duitsland heb je weer andere kosten zeg, dit klinkt wel erg gedramatiseerd, je baan opzeggen door de km kosten.
Hoe weet je dat eigenlijk al bij voorbaat, niemand weet nog hoe het precies gaat uitpakken en hoe mensen die verplicht zijn in de file te rijden, gecompenseerd zullen worden via de belasting.
Dat zijn allemaal nog losse flodders
piewie schreef:Mijn werkgever gaat echt niet al mijn km betalen hoor. En doordat ik 5x per week 100km rijdt tikt het toch aardig aan.
Waar ik nu 40 euro voor in de maand kwijt ben, ben ik strax over de 300 euro kwijt en dan je benzine er nog bij opgerekend. Vind ik een groot verschil hoor. Kan ik mijn huis ook gaan verkopen en de rest.
Een werkgever dichterbij vinden zou een optie zijn, maar dan ga ik niet met plezier naar mijn werk toe.
Alles is beter dan Nederland op het moment.
Citaat:Die zijn al meerdere malen toch echt genoemd in dit topic,
maar goed zal ze nog een keer aanhalen mss even teruglezen?
Even een snelle greep:
Goedkopere lichtere auto, carpoolen (Zet maar een adertentie je gaat mij niet vertellen dat er helemaal niemand die kant uitgaat) Auto een keer laten staan andere brandstof, verhuizen, ander werk zoeken.
piewie schreef:wanneer ik met het ov naar mijn werk zou gaan, ben ik 2uur onderweg, terwijl het met de auto een half uur is. Ook ben ik dan duurder uit als met de auto.
Geen geld voor een zuinigere auto dus tjsa wat moeten we met die km heffing. Ik zeg echt NEE