Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij voor de kilometerheffing

Ja, laat maar komen.
24 (7%)
Nee, alsjeblieft niet.
298 (89%)
Neutraal
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 332

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:16

autoweek heb ik ook niks aan :(
Citaat:
OPEL ASTRA-G-CC; Z1.6SE (2002)
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:16

Brainless schreef:
Ik heb 3 kids waarvan 2 "speciaal" waarvoor ik regelmatig aardig wat km moet maken. Die kan ik gewoon thuislaten... scheelt toch weer wat km per jaar. Zo ook:
- niet meer rijden voor schooluitjes
- niet meer het ziekenhuis (pas als het heel slecht gaat bellen, dan wordt je opgehaald door de ambulance)
- niet meer boodschappen doen met oma
- niet meer met de paarden naar club/wedstrijd
- niet meer op vakantie
- niet meer een dagje/weekendje weg
- niet meer op visite bij "verder" weg wonende familie/vrienden

- wel: als je dan toch mee rijdt met de ambu deze even laten stoppen bij de AH/ALdi, kun je gelijk boodschappen doen.

Hoe duur zal het vervoer worden bv TNT nu 6,75 dan??
Taxi???

Ik zie niet zo dat deze zaken juist in de spits op de snelwegen plaatsvinden :?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:18

ikdoemaarwat schreef:
autoweek heb ik ook niks aan :(
Citaat:
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.

Je kunt ook alleen je kenteken invullen halverwege ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:18

sarabande schreef:

Tegenwoordig beginnen de file's al om 14.30 en zelfs op zondag 8)7

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:19

Sientje schreef:
Je kunt ook alleen je kenteken invullen halverwege ;)

ik heb mijn kenteken ingevuld ;)
en toen kwam dit eruit

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:33

Citaat:
5.000 km € 964 €266 € 698 voordeel
10.000 km € 964 €532 € 432 voordeel
15.000 km € 964 €798 € 166 voordeel
20.000 km € 964 €1.064 € 100 nadeel
25.000 km € 964 €1.330 € 366 nadeel

We zitten zo rond de 15000km per jaar dus dat zal wel mee vallen maar we rijden nu ook duurder dan nodig is.
Ik ben er nog steeds niet over uit.
Sommige mensen vinden privacy een issue ik persoonlijk eigenlijk niet zo.
Ze kunnen me ook tracken op mijn mobiel en zelf op afluisteren als het moet.
Met een beetje moeite weten ze welke website's ik bezoek en waar ik mijn boodschappen doe dus dat ze "zien" waar ik rij maakt me ook niet uit.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:49

@ ikdoemaarwat: heb je zeker ook gedaan bij het kenteken invullen? ;) Ik heb ff een occasion van hetzelfde type en bouwjaar opgezocht en het kenteken daarvan ingevuld en dan krijg je dit:

basistarief per kilometer 1,9 ct/km
motorrijtuigenbelasting (Noord-Holland) (1) € 432
kilometeromslagpunt (2) 22.296 km

1 Jaartarief motorrijtuigenbelasting 2010.
2 Rijdt u minder kilometers per jaar, dan bent u goedkoper uit.

Rekenvoorbeelden bij verschillende kilometrages
km/jaar tarief MRB 2010 Noord-Holland kilometerheffing 2012 verschil

5.000 km € 432 €97 € 335 voordeel
10.000 km € 432 €194 € 238 voordeel
15.000 km € 432 €291 € 141 voordeel
20.000 km € 432 €388 € 44 voordeel
25.000 km € 432 €484 € 52 nadeel
30.000 km € 432 €581 € 149 nadeel
35.000 km € 432 €678 € 246 nadeel
40.000 km € 432 €775 € 343 nadeel
45.000 km € 432 €872 € 440 nadeel
50.000 km € 432 €969 € 537 nadeel
55.000 km € 432 €1.066 € 634 nadeel
60.000 km € 432 €1.163 € 731 nadeel

Ojajoh

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 02:05

ok dank je wel ;)

tja mijn gasauto is pas rendabel vanaf 30.000km per jaar
in het geval zoals het nu is met de wegenbelasting enz
vraag me echt af hoe dat straks gaat worden

zo te zien ga ik er dan (want ik werk weer tegen die tijd) zoiezo al 150 op achteruit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:04

Brainless schreef:
"Waar een wil is is een weg...."
ok, kom maar met een oplossing!!
(ik weet er wel 1... maar daar ben jij het niet mee eens.... geen KMH).

Die zijn al meerdere malen toch echt genoemd in dit topic,
maar goed zal ze nog een keer aanhalen mss even teruglezen?
Even een snelle greep:
Goedkopere lichtere auto, carpoolen (Zet maar een adertentie je gaat mij niet vertellen dat er helemaal niemand die kant uitgaat) Auto een keer laten staan andere brandstof, verhuizen, ander werk zoeken.
Sientje schreef:
En dáár heb ik zo m'n vraagtekens bij. Bij de nauwkeurigheid van deze test.

Dat heb ik ook, de test is helemaal niet uitgebreid.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:38

sarabande schreef:
Brainless schreef:
Ik heb 3 kids waarvan 2 "speciaal" waarvoor ik regelmatig aardig wat km moet maken. Die kan ik gewoon thuislaten... scheelt toch weer wat km per jaar. Zo ook:
- niet meer rijden voor schooluitjes
- niet meer het ziekenhuis (pas als het heel slecht gaat bellen, dan wordt je opgehaald door de ambulance)
- niet meer boodschappen doen met oma
- niet meer met de paarden naar club/wedstrijd
- niet meer op vakantie
- niet meer een dagje/weekendje weg
- niet meer op visite bij "verder" weg wonende familie/vrienden

- wel: als je dan toch mee rijdt met de ambu deze even laten stoppen bij de AH/ALdi, kun je gelijk boodschappen doen.

Hoe duur zal het vervoer worden bv TNT nu 6,75 dan??
Taxi???

Dit was bedoelt voor chiqa, die zei dat veel km rijden een keuze was.
En dat je best kon bezuinigen op je km. (dus niet alleen tijdens de spits, maar in het algemeen).
Trouwens zit je wel bij ons aan veel sluiproutes "gebonden" als je hier woont.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:51

@Chiqa
Mee rijden met elkaar is een probleem, omdat niemand op dezelfde tijden werkt. Het kan nl zo gebeuren dat mijn man eerder of later weg is. Hij heeft het 1 week "geprobeerd" met de overbuurman. Die moest 1 week werken op hetzelfde industrieterrein. Maar dta betekende veel frustratie, afspreken ed.
Mijn man heeft regelmatig besprekingen en kan nooit op de 30 min nauwkeurig zeggen wanneer hij klaar is. Stond de buurman al op hem te wachten.
Ook gaat hij veel naar klanten ed. (dus wisselende adressen) en weet hij nooit hoe laat hij dan weer op de "zaak" is.

ps wij gaan verhuizen, naar Munnekeburen..... 340 inwoners... zal eens kijken of daar iemand van in Amstelveen werkt.

Ander werk zoeken...... wat ik al zei, mijn man is al (min.) 5 jaar bezig een vaste!! baan te zoeken hier in de buurt. Tot nu toe geen succes.
Kleinere auto...... Mijn man heeft een auto van de zaak, helaas moet hij de spitstoeslagen zelf gaan betalen.
Als dat echt 400E per maand is zal ik extra moeten gaan werken.... is extra km, en extra kinderdagopvang (dat kost de regering ook weer meer geld...)enz

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:56

KM Heffing NEE!!! Belachelijk waar ze weer mee bezig zijn! Uiteindelijk gaan we allemaal veel meer betalen! En files? Denk niet dat die opgelost worden hiermee! Tis toch ook belachelijk dat je moet betale tijdens de spits! En voor files? Je kan dat toch niet voor zijn? Ik denk dat met dit gedonder veel meer chaos op de weg gaat komen! Iedereen die andere routes gaat zoeken enz. Alles wordt steeds duurder, vind je het gek dat er mensen zijn met zoveel schulden! Ik heb echt geen vertrouwen meer in Nederland!!! Waar gaat dit heen!! :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:00

Men zegt dat er 50% minder mensen gaan rijden tijdens de spits.
De meeste mensen moeten gewoon op tijd op hun werk zijn.

Bij mijn man op het werk (alleen al in hetzelfde gebouw) werken 2500 mensen, deze moeten (op een paar na) gewoon kantoortijden werken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:06

Bij veel beroepen is het onmogelijk om de spits te mijden.
Alles hangt weer aan elkaar vast door openingstijden..

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:18

Ik ben tegen:

Uw ingevoerde gegevens:
Wegenbelasting per jaar : € 0
Uw gereden aantal KM per jaar : 9999
Totaal aan Kilometerheffing : 299,97
Ai, u gaat per jaar €299,97 meer betalen !!

Ik heb een auto van 27 jaar oud en ik moet er elke dag mee naar mijn werk. Rij bijna 10.000 km per jaar.

Dus gaat mijn auto mij nu per jaar € 1.000,- euro kosten inclusief benzine + € 100,- verzekering per jaar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:31

Volgens autoweek zit mijn omslagpunt rond de 20.000 km per jaar. dus 385 km per week. dus 76 km per week. Dus dat is werk zoeken binnen een straal van 30 km.... En dan ook echt alléén naar mn werk rijden, geen boodschappen meer met de auto, geen bezoekjes aan familie/vrienden, niet meer met de honden weg, niet meer naar mn ouders in Brabant met de auto.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:35

Brainless schreef:
Als dat echt 400E per maand is zal ik extra moeten gaan werken.... is extra km, en extra kinderdagopvang (dat kost de regering ook weer meer geld...)enz

Rekenvoorbeelden bij verschillende kilometrages
km/jaar tarief MRB 2010 Noord-Holland kilometerheffing 2012 verschil

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:36

sarabande schreef:
piewie schreef:
Ik ben nederland spuugzat aan het worden.
Het wordt duurder en duurder.
Ik woon dicht bij de duitse grens en ga daar ook maar heen om te wonen. Ben nog liever een duitsstaatsburger dan een nederlander.
Door de km heffing, zal ik mijn baan op moeten zeggen, mijn huis moeten verkopen tja of ik moet te paard naar het werk gaan. Dat kost me dan weer te veel aan ijzers.
Als het broodnodige ook omhoog gaat. Vertrek ik hier. Want wat heb ik hier dan nog te zoeken.
Ja schulden maken....

In Duitsland heb je weer andere kosten zeg, dit klinkt wel erg gedramatiseerd, je baan opzeggen door de km kosten >;) .
Hoe weet je dat eigenlijk al bij voorbaat, niemand weet nog hoe het precies gaat uitpakken en hoe mensen die verplicht zijn in de file te rijden, gecompenseerd zullen worden via de belasting.

Dat zijn allemaal nog losse flodders

Mijn werkgever gaat echt niet al mijn km betalen hoor. En doordat ik 5x per week 100km rijdt tikt het toch aardig aan.
Waar ik nu 40 euro voor in de maand kwijt ben, ben ik strax over de 300 euro kwijt en dan je benzine er nog bij opgerekend. Vind ik een groot verschil hoor. Kan ik mijn huis ook gaan verkopen en de rest.
Een werkgever dichterbij vinden zou een optie zijn, maar dan ga ik niet met plezier naar mijn werk toe.
Alles is beter dan Nederland op het moment.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:39

piewie schreef:
Mijn werkgever gaat echt niet al mijn km betalen hoor. En doordat ik 5x per week 100km rijdt tikt het toch aardig aan.
Waar ik nu 40 euro voor in de maand kwijt ben, ben ik strax over de 300 euro kwijt en dan je benzine er nog bij opgerekend. Vind ik een groot verschil hoor. Kan ik mijn huis ook gaan verkopen en de rest.
Een werkgever dichterbij vinden zou een optie zijn, maar dan ga ik niet met plezier naar mijn werk toe.
Alles is beter dan Nederland op het moment.

edit verkeerde quote
Laatst bijgewerkt door sarabande op 27-01-10 10:42, in het totaal 2 keer bewerkt

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:40

Citaat:
Die zijn al meerdere malen toch echt genoemd in dit topic,
maar goed zal ze nog een keer aanhalen mss even teruglezen?
Even een snelle greep:
Goedkopere lichtere auto, carpoolen (Zet maar een adertentie je gaat mij niet vertellen dat er helemaal niemand die kant uitgaat) Auto een keer laten staan andere brandstof, verhuizen, ander werk zoeken.

Op welke planeet leef jij?

Weet niet of je buiten het nieuws omtrend te KMH nog ander nieuws gevolgd hebt, maar de banen liggen bepaald niet voor het oprapen. Dus andere baan zoeken lijkt me geen optie, men mag tegenwoordig blij zijn als het contract een jaar verlengd wordt :Y)

Carpoolen is een prachtig idee, maar zoals ook al eerder genoemd: wat doe je als je in een gehucht woont waar niemand van je collega's woont? Of als je, zoals mijn vriend, ergens werkt waarbij je collega's over heel NL wonen?

Auto een keer laten staan is natuurlijk eveneens een grandioos idee, maar ik denk dat iedereen dat zo doen als het kón. Niemand kiest er toch voor om in de file te gaan staan? Maar helaas liggen er geen fietspaden naast de snelweg en komt het OV nog steeds niet overal :n

Andere brandstof is zeker een optie, maar aangezien het allemaal al genoeg kost is mijn vriend juist 2 maanden geleden overgestapt op diesel omdat dat voor hem veel rendabeler is. Daarbij ga je volledig voorbij aan het feit dat niet iedereen zomaar even een LPG-installatie in kan laten bouwen of even een nieuwe, goedkopere, lichtere auto koopt.

En de optie verhuizen vind ik helemaal een lachtertje. Nederland gaat massaal aan de verhuizing om op 5minuten fietsafstand van het werk te wonen. Nou, dan wordt de Randstad nog voller en de huizenprijzen nog hoger :):)

Sorry, maar ik vind het argumenten waar gewoon niet over nagedacht is. Natuurlijk blíjft het een optie om het OV te pakken, te carpoolen en die zuinige auto te kopen. Maar op dit moment is dat gewoon voor heel veel mensen nog niet mogelijk, is het niet slimmer van de overheid om dát eens aan te gaan pakken? Ga eerst maar eens zorgen voor een góed OV-netwerk, zet pendelbussen in op bedrijventerreinen die ieder kwartier rijden, zorg dat meer plekken bereikbaar zijn. En wacht nu eens 10 jaar, dan rijdt misschien half NL al in een milieuvriendelijke auto, omdat dat gunstiger is voor je portemonnee.

Ik blijf erbij dat de KMH straks vooral de hardwerkende middenklasse gaat treffen; de mensen die dus idd geen nieuwe, zuinige auto kunnen kopen, die voor hun werk gedwongen zijn om iedere dag weer de file in te rijden en voor wie OV/carpoolen geen optie is :n

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:44

wanneer ik met het ov naar mijn werk zou gaan, ben ik 2uur onderweg, terwijl het met de auto een half uur is. Ook ben ik dan duurder uit als met de auto.
Geen geld voor een zuinigere auto dus tjsa wat moeten we met die km heffing. Ik zeg echt NEE

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:51

Helaas weer een voorbeeld dat er weer niet wordt geluisterd naar de stem van de Nederlandse burger :n

Uit opiniepeilingen blijkt nu al dat 90% van de Nederlandse bevolking TEGEN de KMH is,
en dan hoor je gisteren vrolijk in de Tweede Kamer dat de meerderheid van de Tweede Kamer VOOR is en dat de Tweede Kamer beslist.

Kortom het voorstel voor de KMH wordt de Nederlandse burger gewoonweg weer door de strot geduwd!

Staat men niet stil bij het feit dat, naast de miljoenen wat ontwikkeling, technologie,
plaatsing kastjes en trajectcontroles gaan kosten, het een verhoging betekend van de kostprijs op producten en diensten!
Daarnaast is de technologie onbetrouwbaar en werkt fraude in de hand, codes worden binnen no time gekraakt.
En BTW files lost het echt niet op :+ Zal mijn werkgever blij mee zijn `BAAS ik begin om 11.00 uur` :Z

Ik heb zelf een Toyota Aygo en betaal nu geen belasting omdat ik een milieuvriendelijke auto heb, nu moet ik in de toekomst gaan betalen voor mijn mileubewuste keuze!
Fijn dat in de toekomst de aanschaf van een milieubesparende auto gestimuleerd wordt....kan ik net zo goed weer een zware SUV op diesel aanschaffen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:07

piewie schreef:
wanneer ik met het ov naar mijn werk zou gaan, ben ik 2uur onderweg, terwijl het met de auto een half uur is. Ook ben ik dan duurder uit als met de auto.
Geen geld voor een zuinigere auto dus tjsa wat moeten we met die km heffing. Ik zeg echt NEE

Dan is het je eigen keus, straks meer betalen door de KMH of even een inevstering voor een kleinere auto en straks minder betalen.
Een advertentie plaatsen op MP voor carpoolers is ook niet geheel uti de lucht gegrepen en kotm veel voor, mensen die nú al willen besparen.
Ik wil niet carpoolen, kan wel maar kies hiervoor dus zal straks meer kwijt zijn, maar dat is een keus die ik toch echt zelf maak.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:10

Wie zegt dat dit alles zo blijft als ze voorstellen?
Dat het de automobilisten niet meer gaat kosten dan ze nu voorspiegelen? Het kwartje van kok zou ook maar een bepaalde periode zijn en die is nooit meer vanaf gegaan..
De auto is nu eenmaal een hele mooie melkkoe voor de regering.
Ze weten dat de mensen er van afhankelijk zijn. Dat de mensen niet minder kunnen gaan rijden, we zijn nu eenmaal een transportland!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:51

Leuke tip dat carpoolen, ov en kleinere auto.
Volgens mij denkt de overheid dat we allemaal een brave kantoorbaan hebben, bij elkaar in de buurt wonen en dus gezellig met zijn allen naar het werk kunnen. Dat er ook mensen zijn die de hele dag de auto nodig hebben omdat ze anders niet kunnen werken zijn ze blijkbaar even vergeten...
En iedereen die met ons mee wil carpoolen, mag hoor, we weten alleen pas 's avonds laat waar we de volgende dag heen gaan en dit kan de volgende ochtend rond een uur of 6/7 weer gewijzigd worden.
Ov willen we ook best proberen, kunnen de bus, trein, tram en metro een karretje er achter hangen zodat onze bagage daar in kan? En ze moeten ook echt niet te laat zijn, kan zeer emotionele consequenties hebben voor de mensen die van onze diensten afhankelijk zijn.
En kleinere auto voor het werk is ook een leuk idee zeg, kunnen we alleen onze noodzakelijke spullen niet meenemen...