De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:17

Bravura schreef:
Pure onzin. En waarom "bepaalde" bevolkingsgroepen? Dan wordt er ook nog gediscrimineerd.

Ik ben het op zich wel eens met de rest van je verhaal maar dit is geen onzin hoor :n

Het stond ooit al t/m in een plaats heel veel verderop (bij de wethouder, die zei het toen een keer tegen mij) bekend dat de politie in mijn geboortedorp nogal bang was voor 'bepaalde bevolkingsgroepen' en liever niet ingreep als ze rotzooi trapten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5772 ... tml?p=10,1 nog een leuk voorbeeldje.
Dat je als agent liever maar weggaat inplaats van optreden. Lekker dan. Ik begrijp het wel, maar dit bedoel ik met bepaalde bevolkingsgroepen, sorry dat dat kan in Nederland :n
Ik vind niet optreden eerder het omgekeerde van discriminatie..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:00

Nicolletje schreef:
Bravura schreef:
Pure onzin. En waarom "bepaalde" bevolkingsgroepen? Dan wordt er ook nog gediscrimineerd.

Ik ben het op zich wel eens met de rest van je verhaal maar dit is geen onzin hoor :n

Het stond ooit al t/m in een plaats heel veel verderop (bij de wethouder, die zei het toen een keer tegen mij) bekend dat de politie in mijn geboortedorp nogal bang was voor 'bepaalde bevolkingsgroepen' en liever niet ingreep als ze rotzooi trapten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5772 ... tml?p=10,1 nog een leuk voorbeeldje.
Dat je als agent liever maar weggaat inplaats van optreden. Lekker dan. Ik begrijp het wel, maar dit bedoel ik met bepaalde bevolkingsgroepen, sorry dat dat kan in Nederland :n
Ik vind niet optreden eerder het omgekeerde van discriminatie..

Dan gaat het om "veiligheid voorop". Tja, oom agent laat zich met z'n tweeën niet snel in elkaar trappen en slaan door een groep van 30 man. Dan trekt oom agent zich terug en wacht gewoon even op versterking.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:17

skippy1 schreef:
Wat ik wel echt belachelijk vond, was een actie van ze zo'n 5 jaar geleden. Vriendlief en ik reden 's avonds rond half 12 naar huis van een avondje bios. Reed er plisie achter ons. Wij slaan af, 100m van ons huis...politie ook en floep...STOP POLITIE aan.
Bleek een achterlicht van de Polo t niet te doen. Tja...dat kan. Gelukkig lampesetje in de auto. Maar ja, 100m van huis en daar véél beter licht. Maar op de vraag of we dan nog 100m mochten rijden, kwam een nee... :roll:
Tja okee, nou dan maar ter plekke. Kreeg vriendlief iets niet los. Vroeg aan de agenten of zij dat wisten...nee hoor meneer, moet u zelf doen, wij doen niets... :roll:
Na veel hangen en wurgen en geklungel in t donker zat t lampje er eindelijk in... En wat zegt een van de herenagent:
Ja vervelend he meneer, is echt een kwaaltje van VW ik heb het zelf ook vaak met mijn Golf... :roll: :roll: Het behoeft denk ik geen uitleg dat ik toen maar even kokend in de auto ben gaan zitten!

Het zullen vast geen 100 m geweest zijn.... dan had je nl. wel geduwd. En als je een VW rijdt dan oefen je een paar keer van te voren.... gaat het een stuk soepeler met dat lampje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:23

*even wat dingen ertussenuit gehaald ander wordt t wel heel lang!* ;)
Adil18 schreef:
[Knap vind ik het altijd weer dat de simpele burger weet wat er in de meldkamer gaande is en welke prioriteiten de agent moet stellen...Echt geweldig! :D

Klopt, weet de simpele burger ook niet! Helemaal mee eens! Maar sommige acties komen niet altijd even doordacht over. Of t ook zo is, is een ander verhaal, idd.

Wat is hier mis mee? Lijkt me wel dat het algemeen bekend is dat mensen die een avond van te voren diep in het glaasje hebben gekeken en de volgende dag met de auto wegmoeten, officieel waarschijnlijk nog niet mogen rijden, weggetjes opzoeken waar je de politie niet zo snel aan zult treffen. Bovendien worden dat soort weggetjes ook al sluiproute gebruikt. Doe ik ook :j Daar rijden ze echt nog erger dan op de provinciale weg, dus af en toe controle kan niet zo erg zijn, toch?

Áls t een sluiproute is, is t idd logisch, maar hier gaat t om een weggetje waar enkel wat aanwonende en een verdwaalde langskomt... Maar wellicht was t een agent in opleiding, is hier erg goed mogelijk. T kwam iig wel wat vreemd over. Ben t helemaal met je eens dat t op sluiproutes e.d. niet gek is.

Wees maar trots erop... :? Dit snap ik dan weer niet, hier zijn ze trots op, maar wanneer mensen als idioten over dezelfde weg rijden vraagt iedereen zich af: Waarom staat hier nou geen politie? Waarom wordt hier niet regelmatig geflitst? Oef...waar zijn we mee bezig... :n

Trots? Nee hoor, ik vond t wel grappig. Maar trots? Kom op zeg...als je hier trots op zou moeten zijn!? Nee hoor. :n

Tja....Zo kan het ok :j
Idd, heb ze ook echt gezegd dat ik t erg kon waarderen!

Eh....Weet je wel hoe vaak de politie dat te horen krijgt? "Oh, maar ik woon hier heel dicht bij, kan ik dat laatste stukje niet even.....". NEE, kan niet. Ik vind dat altijd zo'n büllshit dat mensen denken dat de wet voor hun maar een uitzondering moet maken....Grootheidswaan...

De adresgegevens van ons hadden ze al in handen met t stapeltje papierwerk waar ze om vroegen... Dus ja...die 100m hadden ze echt wel gezien! ;) We konden ons huis zo aanwijzen. Had in ons geval absoluut niets met grootheidswaanzin te maken, was puur vanwege de gevaarlijke plek en het feit dat t er erg donker was. Toen ze aangaven dat dit niet mocht, prima even goede vrienden hoor!

Overigens even ter aanvulling: uiteraard hebben we de agenten respectvol te woord gestaan, dat vind ik niet meer dan normaal! Met schelden etc los je tenslotte niets op. En ik ben het er helemaal mee eens dat respect vaak mist in onze huidie maatschappij! :j
Wat ons op dat moment wel boos maakte (buiten zicht van de agenten) was het feit dat ze niet even konden bijschijnen met de zaklamp die een van hen vast had en dat ze niet even mee konden kijken welk dingetje los moest (wat in het donker gewoon erg moeilijk te zien was) maar dan vervolgens als alles klaar is aangeven dat het toch zó vervelend is met die VW's en hij er zelf ook bijna wekelijks last van had. Dán had hij ons mijns inziens toch echt wel even kunnen bijschijnen, hij wist tenslotte hoe lastig t was. Gelukkig ken ik ook verhalen van wel behulpzame agenten en weet dus dat het ook anders kan. ;)

Overigens ook nog een hele positieve ervaring: wij waren een avondje uit en zochten een parkeerplaats. In de betreffende situatie stond er een lange rij voor de parkeergarage en hoopte het op op de weg. Niets aan te doen... Wij móesten die garage ook hebben en waren op een gegeven moment de voorste in rij op de rijweg en konden nog net niet de andere strook naar de P op. Heetgeblakerd kereltje achter ons, toeteren, schelden, vloeken enz en parkeert vervolgens expres zn auto tegen onze. rijdt vervolgesn snel wat achteruit. Vriendlief stapt uit om de schade te bekijken. Heetgeblakerd mannetje ook, schelden, aggressief. Ik zag het al gebeuren dat vriendlief een klap zou krijgen. Ben toen het politiebureau ingelopen wat toevallig naast de P lag. Agenten kwamen direct naar buiten probeerden de boel te sussen enz. Heel goed! Mannetje wilde niet kalmeren. Is uiteindelijk afgevoerd naar een politiecel om te bedaren. Vanwege de schrik en de voorstelling die bijna begon, mochten wij toen bij t politiebureau parkeren. Dit konden we erg waarderen! We mochten eerst naar de voorstelling en konden daarna een verklaring komen afleggen. Echt super netjes! Kortom, we waren zeer blij met dit optreden!
Overigens grappig detail: het heetgeblakerde mannetje bleek zelf agent bij een ander korps... :+
Laatst bijgewerkt door Jessica op 29-01-10 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:25

slimmerik schreef:
Het zullen vast geen 100 m geweest zijn.... dan had je nl. wel geduwd. En als je een VW rijdt dan oefen je een paar keer van te voren.... gaat het een stuk soepeler met dat lampje :D

Geduwd? :? Hoe hadden we dat op dat moment moeten doen? We waren al stopgezet... :D Enne...ja dat oefenen hebben we daarna flink gedaan ja...die lampjes bleken om de haverklap door te branden. :roll: VW probleempje destijds...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:28

Chiqa schreef:
En idd een lampje vervangen doe je uit respect voor het werk van de agent, en uiteindelijk voor de veiligheid.
Agent vraagt of jij je lampje wil vervangen ter plekke, dat is een order. Ik ga dr van uit dat hij dit niet doet om wie dan ook te 'pesten' ga je daar tegen in heb je niet veel respect, op dat moment, voor de agent.

Mee eens: lampje vervangen is een order, die volg je op of niet met de gevolgen van dien. Maar je staat je gesprekspartner wel met respect te woord! :j Absoluut! Is ook geen pesten, is de agent zn werk! Blij te lezen dat ze jou wel hielpen! Zo kan het idd ook! :j Dat is fijn! Misschien hadden wij beter die 100m door kunnen rijden om zelf een veilig plekje te zoeken. ;)

Bravura: helemaal eens met je normen en waarden verhaal! :j Die vervagen tegenwoordig echt! :j Maar niet alleen bij de jeugd. Ik hoor toch ook best regelmatig dat ook oudere generaties hier wel eens last van hebben. ;) Normen en waarden hoor je mee te krijgen bij je opvoeding, horen eigenlijk de normaalste zaak van de wereld te zijn... Maar helaas is het tegenwoordig soms meer regel dan uitzondering dat t dat niet is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:10

Skippy ik vind dat ej erg prettig reageert op de vragen die op je afgevuurd zijn in dit topic,
zoals ik al zei kreeg ik bij jou reactie het gevoel dat je geen hand in eigen boezem wilde steken
en je het allemaal maar onzin en kinderachtig vond wat er die avond was gebeurd.
Gelukkig sta je open voor dit kritiek, ik realiseer me ook wel dat dit hele vervelende situatie's zijn.

Ik reed net in de auto en zat aan dit topic te denken, waarom het denk ik zo belangrijk is dat we naar orders luisteren als we door een diender van de wet worden aangesproken.
Want wat is een één vinger? Hoever moeten ze gaan om mee te gaan met immers toch wel de fout van de overtreder? Een order is een order, stel er zijn een stelletje ongeregeldheden, en ze luisteren niet naar de order van de ME omdat het even niet uitkomt, dan wordt het echt een puinhoop....

Ook zoiets meerijden naar huis, want ja daar liggen de papieren. Kúnnen ze doen, maar hoeft niet. Dat is een extra stukje service wat de politie kan verlenen, maar het hoeft niet.
Jij moet ervoor zorgen dat je ze bij je heb.

En wbt het lampje, jij kon het nog terplekke vervangen maar wat als je dr een garage bij moet halen, 24 uurs dienst? Drama hoor....Zijn dr niet zo even één twee drie.
En bij ledverlichting moet je de hele unit vervangen.

Heb nu wel wat meer begrip voor jou reactie, goed onderbouwd +:)+

slimmerik

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:36

Inderdaad Skippy1 ook mijn complimenten !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:53

Tuurlijk kan t altijd erger! T is maar relatief. ;) Maar daarom op dat moment niet minder vervelend.

Wij hebben de orders keurig opgevolgd, zijn vol respect gebleven, zo ga je met je met je medemens om, maar meneer agent had zn laatste opmerking beter voor zich kunnen houden. ;)

lampje verwisselen is prima! Maar IMO hadden de agenten toch best even kunnen bijschijnen. Om dan na al t geklungel te horen dat ie t zelf ook vaak moet doen,dat kwam niet erg leuk over. ;)

Overigens even terzijde: ik denk dat dit soort kleine stukjes service wel bij kunnen dragen aan een positiever beeld van de politie in het algemeen.

En verder wordt hier IMO ook snel ge-/veroordeeld. Dingen als grootheidswaanzin etc worden genoemd terwijl het hoe dan ook situaties zijn waar enkel de schrijver bij was. Dan is t erg makkelijk oordelen voor anderen, maar mijns inziens moet daar ook mee opgepast worden... Eigenlijk vind ik dat ook een beetje een gebrek aan respect. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:07

Dat hadden ze idd wel even kunnen doen, gewoon als mensen onder elkaar, even helpen.
Wss had die agent een pestbui en wie weet voor jou iemand aangehouden die hem de huid vol had gescholden. Zijn ook maar mensen met een bepaald limiet, althans zoiets kan ik me dr wel bij voorstellen.
Gelukkig ben je niet definitief afgeknapt en de makkelijkste weg gekozen door ze nu definitief af te branden.
Schiet je toch niets mee op en toont ook niet een allerhoogst intelligentie niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:15

Dubbelpost met hieronder. :D
Laatst bijgewerkt door Jessica op 29-01-10 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:20

Die laatste reactie komt toch wat belerend op mij over, een soort van oordeel. Hou ik niet zo van. :o Naar mijn idee heeft intelligentie of wat dan ook hier niets mee temaken. In mijn 1e post hier was ik niet enkel negatief, ook een positieve ervaring beschreven. Het valt of staat met wie je voor je hebt op zo'n moment. Zolang er wederzijds respect is, is er niets mis. Want ook agenten dienen je met respect te behandelen, net als jij hen behandelt. En dan kan ie nog zo'n eikel voor zich hebben gehad bij een eerdere controle... Ik kan daar niets aan doen! ;) Maar hee, da's enkel mijn mening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:20

Goed had erbij moeten zeggen dat dit mijn mening is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:31

Eigen meningen/gevoelens zijn naar mijn idee altijd beter dan iets 'stellig' zeggen. :D

Voor mijn gevoel wordt hier (en ook elders op bokt) te snel ge- en veroordeeld. Men leest iets en heeft zijn mening klaar. Maar ziet niet de nuances e.d. Kan ook niet want men was er niet bij... Maar wel jammer dat t gebeurt. :j Is echter weer een hele andere discussie!

Maar genoeg nu van mijn kant... ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:17

skippy1 schreef:
*even wat dingen ertussenuit gehaald ander wordt t wel heel lang!* ;)
Adil18 schreef:
[Knap vind ik het altijd weer dat de simpele burger weet wat er in de meldkamer gaande is en welke prioriteiten de agent moet stellen...Echt geweldig! :D

Klopt, weet de simpele burger ook niet! Helemaal mee eens! Maar sommige acties komen niet altijd even doordacht over. Of t ook zo is, is een ander verhaal, idd.

Wat is hier mis mee? Lijkt me wel dat het algemeen bekend is dat mensen die een avond van te voren diep in het glaasje hebben gekeken en de volgende dag met de auto wegmoeten, officieel waarschijnlijk nog niet mogen rijden, weggetjes opzoeken waar je de politie niet zo snel aan zult treffen. Bovendien worden dat soort weggetjes ook al sluiproute gebruikt. Doe ik ook :j Daar rijden ze echt nog erger dan op de provinciale weg, dus af en toe controle kan niet zo erg zijn, toch?

Áls t een sluiproute is, is t idd logisch, maar hier gaat t om een weggetje waar enkel wat aanwonende en een verdwaalde langskomt... Maar wellicht was t een agent in opleiding, is hier erg goed mogelijk. T kwam iig wel wat vreemd over. Ben t helemaal met je eens dat t op sluiproutes e.d. niet gek is.

Wees maar trots erop... :? Dit snap ik dan weer niet, hier zijn ze trots op, maar wanneer mensen als idioten over dezelfde weg rijden vraagt iedereen zich af: Waarom staat hier nou geen politie? Waarom wordt hier niet regelmatig geflitst? Oef...waar zijn we mee bezig... :n

Trots? Nee hoor, ik vond t wel grappig. Maar trots? Kom op zeg...als je hier trots op zou moeten zijn!? Nee hoor. :n

Tja....Zo kan het ok :j
Idd, heb ze ook echt gezegd dat ik t erg kon waarderen!

Eh....Weet je wel hoe vaak de politie dat te horen krijgt? "Oh, maar ik woon hier heel dicht bij, kan ik dat laatste stukje niet even.....". NEE, kan niet. Ik vind dat altijd zo'n büllshit dat mensen denken dat de wet voor hun maar een uitzondering moet maken....Grootheidswaan...

De adresgegevens van ons hadden ze al in handen met t stapeltje papierwerk waar ze om vroegen... Dus ja...die 100m hadden ze echt wel gezien! ;) We konden ons huis zo aanwijzen. Had in ons geval absoluut niets met grootheidswaanzin te maken, was puur vanwege de gevaarlijke plek en het feit dat t er erg donker was. Toen ze aangaven dat dit niet mocht, prima even goede vrienden hoor!

Overigens even ter aanvulling: uiteraard hebben we de agenten respectvol te woord gestaan, dat vind ik niet meer dan normaal! Met schelden etc los je tenslotte niets op. En ik ben het er helemaal mee eens dat respect vaak mist in onze huidie maatschappij! :j
Wat ons op dat moment wel boos maakte (buiten zicht van de agenten) was het feit dat ze niet even konden bijschijnen met de zaklamp die een van hen vast had en dat ze niet even mee konden kijken welk dingetje los moest (wat in het donker gewoon erg moeilijk te zien was) maar dan vervolgens als alles klaar is aangeven dat het toch zó vervelend is met die VW's en hij er zelf ook bijna wekelijks last van had. Dán had hij ons mijns inziens toch echt wel even kunnen bijschijnen, hij wist tenslotte hoe lastig t was. Gelukkig ken ik ook verhalen van wel behulpzame agenten en weet dus dat het ook anders kan. ;)

Overigens ook nog een hele positieve ervaring: wij waren een avondje uit en zochten een parkeerplaats. In de betreffende situatie stond er een lange rij voor de parkeergarage en hoopte het op op de weg. Niets aan te doen... Wij móesten die garage ook hebben en waren op een gegeven moment de voorste in rij op de rijweg en konden nog net niet de andere strook naar de P op. Heetgeblakerd kereltje achter ons, toeteren, schelden, vloeken enz en parkeert vervolgens expres zn auto tegen onze. rijdt vervolgesn snel wat achteruit. Vriendlief stapt uit om de schade te bekijken. Heetgeblakerd mannetje ook, schelden, aggressief. Ik zag het al gebeuren dat vriendlief een klap zou krijgen. Ben toen het politiebureau ingelopen wat toevallig naast de P lag. Agenten kwamen direct naar buiten probeerden de boel te sussen enz. Heel goed! Mannetje wilde niet kalmeren. Is uiteindelijk afgevoerd naar een politiecel om te bedaren. Vanwege de schrik en de voorstelling die bijna begon, mochten wij toen bij t politiebureau parkeren. Dit konden we erg waarderen! We mochten eerst naar de voorstelling en konden daarna een verklaring komen afleggen. Echt super netjes! Kortom, we waren zeer blij met dit optreden!
Overigens grappig detail: het heetgeblakerde mannetje bleek zelf agent bij een ander korps... :+

Dank voor de verheldering, maakt het verhaal al iets anders...! :j

Ik weet ook wel dat je er echt wel mindere tussen hebt zitten. Maar je hebt soms gewoon mensen die zelf zo brutaal als de pest zijn en het dan abnormaal vinden dat de politie minder hulpvaardig of zelfs bot overkomt...snappie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:40

Ja, ik vind het logisch dat agenten dan ook niet vriendelijk zijn. Maar waarom er gelijk vanuit gaan dat ik in dit geval dus wel zo brutaal zou zijn geweest? :? Dát is wat ik hierboven omschrijf met het feit dat mensen gelijk (ver)oordelen zonder erbij geweest te zijn. Dat vind ik jammer. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:26

skippy1 schreef:
Ja, ik vind het logisch dat agenten dan ook niet vriendelijk zijn. Maar waarom er gelijk vanuit gaan dat ik in dit geval dus wel zo brutaal zou zijn geweest? :? Dát is wat ik hierboven omschrijf met het feit dat mensen gelijk (ver)oordelen zonder erbij geweest te zijn. Dat vind ik jammer. ;)

Eens, en mijn excuus hiervoor. Daarom ben ik blij met de toelichting ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:34

Maar eigenlijk zou IMO een toelichting 'dáárom' niet nodig moeten zijn. ;) Toelichting vragen is prima, meer uitleg is verhelderend vind ik. Maar op deze manier wordt er niet om gevraagd, maar wordt je er haast toe 'gedwongen' omdat men wel denkt te weten hoe je in elkaar steekt. ;) Er wordt al ver-/ge-oordeelt voor men weet hoe t zit/zat. En dan nog, zelfs met extra toelichting, is t lastig te oordelen vanachter een pc. Vind ik althans hoor! :j
Laatst bijgewerkt door Jessica op 30-01-10 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:06

Waarom niet?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:45

Ik had altijd best vel respect voor politie. Bekeuringen waren vond ik altijd eerlijk verdiend, geen klachten verder.

Maar de laatste tijd kom ik het type tegen dat ik niet zo mag.
Ik werk aan een fietspad en er is 1 vergunning om te parkeren aan dat pad. Deze is uitgeschreven op onze bedrijfsauto. Nu werken er 3 mensen in vaste dienst, dus niet iedereen heeft de bedrijfsauto. Verder is er een vrij-laden-en-lossen regeling.

Eerste keer dat ik begon te twijfelen, reed ik naar een noodgeval (zieke geit is een uur later ook overleden). Ik gooide me auto voor de deur en ging doen wat ik moest doen. Nadat de veearts was geweest en de geit overleden was, loop ik naar buiten. Om daar een agent een bon te zien uitschrijven. Mijn uitleg werd niet erg geaccepteerd... Ik kon best aan de overkant (meter of 100) parkeren. Op mijn opmerking dat daar nu echt geen parkeerruimte is (er werd toen geschaatst ofzo), antwoorden de man, daar heb ik niks mee te maken, dan zoek je maar een andere plek. (Die er dus niet is)

2de keer sneeuwde het ook. 1 van mijn taken is om te zorgen dat er voer is. Dus had ik 3 zakken voer in mijn prive auto mee genomen. Dus ik parkeer de auto voor de deur. Los de zakken, draai de deur op slot, leg de sleutel in het kantoor, en wil wegrijden. Staat vriend agent een bon te schrijven. Mijn uitleg werd niet geaccepteerd, ik kwam uit het kantoor dus ik was niet rechtstreeks aan het laden en lossen... (Tja als ik de schuur open laat, loopt het halve bezoekers spectrum met hooi, voer en dergelijke te slepen, dus dat is echt geen optie).
Bovendien, als ik wilde lossen kon dat ook wel met kruiwagen ergens anders vandaan... Ja tuurlijk joh, dwars door de sneeuw?

3de situatie, het is glad en ik zie iemand omkukkelen met fiets. Ik gooi me auto in de berm (kon best) en ik help het mens overeind. Politie die achter me stopte vond het maar niks, volgende keer mocht dat echt niet meer. Naja dan stop ik de volgende keer niet als er iemand valt?

4de situatie. Ik loop met kruiwagen met 2 balen hooi naar de paarden. Langs de weg is dat ongeveer 500 a 600 meter. Omdat stoepen niet schoon worden gehouden, ga ik dus met de 2 wielerkruiwagen over de weg... Dat mag dus ook niet van meneer agent. Dat is verkeersgevaarlijk. Let wel, ik loop over een fietsstrook.
Vervolgens kom ik op de terugweg hem weer tegen. Nu met paard en kruiwagen... Dan mag het ineens wel? 't Zal wel.

5de moment, omdat het bonnen regent aan ons fietspad. (Niet allemaal onterecht, mensen die schaatsen moeten echt gewoon daar niet gaan staan hoor). Hebben we de gemeente gevraagd om een extra vergunning om te parkeren. De parkeerplaats in de buurt heeft 8 parkeerplaatsen en is de start van een wandelroute en onze bezoekers moeten er ook staan.
De gemeente heeft vervolgens bij de wijkpolitie informatie opgevraagd. Vervolgens krijg ik een net briefje terug. De wijkpolitie is van mening dat er voldoende alternatieve zijn om te parkeren, om die reden zal de gemeente geen vergunning afgeven. De reden dat de dichtstbijzijnde parkeerplaats vol is is geen excuus. (Vervolgens bel ik de gemeente op met de vraag waar ik dan wel moet parkeren, volgens de politie. Krijg ik 3 alternatieve... De dichtstbijzijnde van die alternatieve is 1km verderop. De andere 2 alternatieve zelf nog verder.)

6de situatie. Onze leveranciers komen vaak met grote oplegger combinaties, in ieder geval langer dan 7 meter.
Begin van de week hadden we geluk, tussen de sneeuw door konden 3 van hen me opgeraakte voorraden herstellen.
De laatste was de klos. Hij was langer dan 7 meter en viel daardoor zeer op. Hij mocht niet staan waar hij stond, op de man z'n vraag waar hij dan moest gaan staan, kon de politie hem geen antwoord geven. Eigenlijk vonden ze dat hij massel had. Ze hadden hem wel kunnen bekeuren voor het feit dat hij achter het bord "verboden voor combinaties langer dan 7 meter" stond. Maar ze deden het niet, hij kreeg alleen een bon voor het staan waar hij niet mocht staan.
Man gaat het zelf nog aanvechten heeft ie gezegd. Immers, er is bij ons geen ander alternatief,na het zebrapad (waar hij net voor stond) zit een bocht met een bord verboden te stoppen, en ervoor een brug...

7de moment, was eergisterenochtend kwart over 7. Ik had de kranen op druppelen staan, maar geleidelijk aan vroren ze toch dicht. Dus kraan werd steeds een stukje verder open gedraaid. Schijnbaar dooide het vroeg, de kraan stond alleen nu vol open. De overburen hadden de politie gebeld ivm de geluidsoverlast (welja, dat heb je in villawijken). Dus toen ik vertelde hoe dat kwam was het prima. Tot het moment dat ik zei dat ik er om 9 uur zou zijn en hem dan uit zou draaien. Toen was het ineens niet meer goed... Het was ineens ook verkeersgevaarlijk, de bakken liepen over... Ja de wei in, niet de weg op (wei ligt in een kom dus dat durfde ik rustig te zeggen). Maar ik moest meteen komen, er was niet tegen op te redenen. Toen ik hem vertelde dat het dan evengoed nog 3/4 uur zou duren voor er iemand zou zijn, dat was ook maar onzin... Naja, daar word ik gewoon narrig van. Ik was er heel snel, om half 9 :)

Ik word niet gelukkig van dat ge-regel-neuk. Ik ben ook zeker een mens, en mensen die mij behandelen alsof ik niet mee tel of mijn werk er niet toe doet... Offe die maar even besluiten wat wel en niet mogelijk is binnen de grenzen van mijn werk. Daar heb ik het niet zo op.
Bovendien, iets te veel kleine akkefietjes in 5 weken tijd.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:16

Veulen84 schreef:
Ik had altijd best vel respect voor politie. Bekeuringen waren vond ik altijd eerlijk verdiend, geen klachten verder.

Maar de laatste tijd kom ik het type tegen dat ik niet zo mag.
Ik werk aan een fietspad en er is 1 vergunning om te parkeren aan dat pad. Deze is uitgeschreven op onze bedrijfsauto. Nu werken er 3 mensen in vaste dienst, dus niet iedereen heeft de bedrijfsauto. Verder is er een vrij-laden-en-lossen regeling.

Eerste keer
2de keer sneeuwde het ook.

3de situatie,
4de situatie.

5de moment,

6de situatie.

7de moment,
Ik word niet gelukkig van dat ge-regel-fiets. Ik ben ook zeker een mens, en mensen die mij behandelen alsof ik niet mee tel of mijn werk er niet toe doet... Offe die maar even besluiten wat wel en niet mogelijk is binnen de grenzen van mijn werk. Daar heb ik het niet zo op.
Bovendien, iets te veel kleine akkefietjes in 5 weken tijd.

Ik ben heel benieuwd naar de situatie daar en de ligging. :) Kan me voorstellen dat je er de balen van krijgt maar als ik het zo begrijp komen er veel bezoekers bij jullie, is er geen plaats om voor de deur te parkeren, ligt het midden in een woonwijk etc, etc, etc.
Als ik het zo dan allemaal lees wordt bij jullie echt streng gecontroleerd. Maar met bovenstaande omstandigheden (ligging,parkeren, bezoekers ed) kan ik me het wel goed voorstellen dat ze alles plat controleren. Nu is het kennelijk nog geen echt overlastprobleem, maar dat wordt het wel als ze alles en iedereen maar hun gang laten gaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:19

Bravura schreef:
Ik ben heel benieuwd naar de situatie daar en de ligging. :) Kan me voorstellen dat je er de balen van krijgt maar als ik het zo begrijp komen er veel bezoekers bij jullie, is er geen plaats om voor de deur te parkeren, ligt het midden in een woonwijk etc, etc, etc.
Als ik het zo dan allemaal lees wordt bij jullie echt streng gecontroleerd. Maar met bovenstaande omstandigheden (ligging,parkeren, bezoekers ed) kan ik me het wel goed voorstellen dat ze alles plat controleren. Nu is het kennelijk nog geen echt overlastprobleem, maar dat wordt het wel als ze alles en iedereen maar hun gang laten gaan.

http://i263.photobucket.com/albums/ii136/Veulen/overzichtje.jpg?t=1264950700

Dat je een beeld hebt. Er komt geen echte overlast. Probleem zit hem er in dat de gemeente graag het uitzicht open wil houden en dus geen parkeerruimte aan de straten wil. De villa's hebben allemaal 1 parkeerplek voor de deur + oprit.
Verder geen huizen in de buurt. Behalve de buurman, die 1 parkeerplek op eigen terrein heeft. (kleine vierkantje naast ons)

Verder is parkeergelegenheid in getekend. Als je de weg naar boven volgt heb je het museum. Zij hebben parkeerplaatsen bij de vesting.
Andere kant naar beneden zitten parkeerplaatsen bij het bejaardentehuis en de flats.

Wij hebben 50.000 bezoekers op jaar basis. Waarvan ongeveer 1/3 met de auto komt. Dat zijn zo'n 20 auto's per dag. Maar in het weekend dus meer. Speeltuin trekt ook zo iets, oorlogsmonument verderop en wandelroute weet ik even niet.
De herten en park bezoekers parkeren meestal links bij het park. Daar staan ze op de stoep (mag officieel niet).

De 6 parkeerplekken zijn van de roeiclub. Daar kan je overdag meestal wel staan, meeste mensen kennen die plek niet, doordat het verstopt zit achter bomen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:59

Ik neem aan dat de gemeente toch ook belang heeft bij zo'n kinderboerderij? Is het dan niet te overleggen wat het probleem is met zoveel bezoekers of staan ze er niet open voor?