Bravura schreef:Pure onzin. En waarom "bepaalde" bevolkingsgroepen? Dan wordt er ook nog gediscrimineerd.
Ik ben het op zich wel eens met de rest van je verhaal maar dit is geen onzin hoor

Het stond ooit al t/m in een plaats heel veel verderop (bij de wethouder, die zei het toen een keer tegen mij) bekend dat de politie in mijn geboortedorp nogal bang was voor 'bepaalde bevolkingsgroepen' en liever niet ingreep als ze rotzooi trapten.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5772 ... tml?p=10,1 nog een leuk voorbeeldje.
Dat je als agent liever maar weggaat inplaats van optreden. Lekker dan. Ik begrijp het wel, maar dit bedoel ik met bepaalde bevolkingsgroepen, sorry dat dat kan in Nederland

Ik vind niet optreden eerder het omgekeerde van discriminatie..
Daar rijden ze echt nog erger dan op de provinciale weg, dus af en toe controle kan niet zo erg zijn, toch?
Dit snap ik dan weer niet, hier zijn ze trots op, maar wanneer mensen als idioten over dezelfde weg rijden vraagt iedereen zich af: Waarom staat hier nou geen politie? Waarom wordt hier niet regelmatig geflitst? Oef...waar zijn we mee bezig...
Naar mijn idee heeft intelligentie of wat dan ook hier niets mee temaken. In mijn 1e post hier was ik niet enkel negatief, ook een positieve ervaring beschreven. Het valt of staat met wie je voor je hebt op zo'n moment. Zolang er wederzijds respect is, is er niets mis. Want ook agenten dienen je met respect te behandelen, net als jij hen behandelt. En dan kan ie nog zo'n eikel voor zich hebben gehad bij een eerdere controle... Ik kan daar niets aan doen!