Moet je de politie met "u" aanspreken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:01

Ik denk dat bij velen te taak van de ouders tekort heeft geschoten.
Respect krijg je mee van je ouders. Bij hun ligt de taak hun kinderen dit bij te brengen!!!

Dan doen deze situaties zich niet voor. Niet bij de ouders van de jeugd van nu en niet
bij de jeugd zelf.
Laatst bijgewerkt door Johanna59 op 13-01-10 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:03

Chiqa schreef:
luffie schreef:
@Chiqa: Hij hoeft zich niet druk te maken om de reden waarom hij jou aanhoud hoor. Waarom zou hij zich daar druk om moeten maken?? En wat heeft dat met respect te maken????? :?

Nou mss omdat de overtreding in strijd met de wet is? ;) Blijkbaar valt wetshandhaving dan ook wel mee :D En dan gaat hij zich druk lopen maken om het woordje U?
Dat doet alleen een bokker denk ik geen oom agent hoor.
We lachen dr alleen maar om, kan altijd weer lekker doortuffen mss omdat het mn ex collegas zijn geweest?

Ik ben tante ;) agent.
Begrijp uit je laatste zin dat jij ook agent bent geweest??

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:06

Adil18 schreef:
unicorn_kiss schreef:
Er zijn agenten die een kort lontje hebben hoor en voor de gekste dingen bekeuren ;)

Hoezo voor de gekste dingen? Een middelvinger opsteken is voor de meeste mensen al een heel normaal teken die zoner probleem gegeven wordt. Echter bij een politieagent kan je dat wat gaan kosten....Maar om dan te zeggen dat agenten een kort lontje hebben...?

Je hebt een ambtenaar in functie niet te beledigen, klaar.

En omgedraait ook niet, en dat gebeurt helaas genoeg. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:07

luffie schreef:
Begrijp uit je laatste zin dat jij ook agent bent geweest??

Nee geen agent, wel een andere functie.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:07

Johanna59 schreef:
Ik denk dat bij velen te taak van de ouders tekort heeft geschoten.
Respect krijg je mee van je ouders. Bij hun ligt de taak hun kinderen dit bij te brengen!!!

Dan doen deze situaties zich niet voor. Niet bij de ouders van de jeugd van nu en niet
bij de jeugd zelf.

Beleefdheid staat imo niet perce gelijk aan beleeftheid. Je kan iemand heel goed beleefd aanspreken en hem/haar toch respectloos behandelen. Anderom imo ook, Hoewel je hebt onbeleeft als in 1 regeltje overslaan (bijv. geen u) kan imo nog steeds respectvol zijn en onbeleeft als in schreeuwen, schelden etc. is dus nooit respectvol.

KiWiKo

Re: Moet je de politie met "u" aanspreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:11

ik kan iemand heel beleefd....... met het grootste respect............. toch in de linkerhoek parkeren :)

maargoed dat is mijn kracht, en die heb ik ook nodig in de huidige zakenwereld

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:14

KiWiKo schreef:
ik kan iemand heel beleefd....... met het grootste respect............. toch in de linkerhoek parkeren :)

Hangt er maar net van af hoe respectvol het is om iemand in de linker hoek te parkeren. Hoewel ik het met zaken best snap vind ik dat in een prive situatie of bij vreemden niet echt respectvol :o .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:19

liedje89 schreef:
KiWiKo schreef:

Hangt er maar net van af hoe respectvol het is om iemand in de linker hoek te parkeren. Hoewel ik het met zaken best snap vind ik dat in een prive situatie of bij vreemden niet echt respectvol :o .

is ook zo............ prive is dat niet nodig :D en waarom zou je in hemelsnaam een vreemde ergens willen moeten parkeren........ een vreemde wil je leren kennen :D

maar echt, als ik naar moet zijn zakelijk............ dan ben ik ook echt heel naar :D en dan is het ook echt niet leuk met me..........
dan alsnog hou ik alle beleefdheidsvormen in acht (dan juist :D)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:22

KiWiKo schreef:
liedje89 schreef:

is ook zo............ prive is dat niet nodig :D en waarom zou je in hemelsnaam een vreemde ergens willen moeten parkeren........ een vreemde wil je leren kennen :D

maar echt, als ik naar moet zijn zakelijk............ dan ben ik ook echt heel naar :D en dan is het ook echt niet leuk met me..........
dan alsnog hou ik alle beleefdheidsvormen in acht (dan juist :D)

Dan vind ik beleefdheid dus niet perce gelijk staan aan netjes of respectvol. Hoewel je iemand die je respecteerd ook wel eens moet parkeren misschien }> , is dat niet echt het moment waarop je dat respect toont.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:27

weet ik niet :)

op het moment dat ik denk "parkeren die handel" dan is er wel eea aan vooraf gegaan......... zie mijn eerdere post waarin ik mijn personeel instrueer het gesprek met desbetreffende klant af te haken en indien nodig gewoon op te hangen :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:58

unicorn_kiss schreef:
O jawel dat is het wel.
Geen moeilijke opleiding, eerder lage loon.
Een job als een ander dus :)

[/quote]

Wie ben jij om te zeggen wat moeilijk is of niet? De opleiding kan soms fysiek en mentaal zwaar zijn. Idem met het werk, het is niet achter een machientje zitten, je werkt met mensen die, zoals dit topic blijkt, niet altijd even respectvol met je omgaan.

liedje89 schreef:
Wanneer mensen van middelbare leeftijd dat zeggen denk ik altijd aan de 50 euro filmjes van cqc :+ . Ik vertik het ook niet hoor vind het alleen onzin om er zoveel waarde aan te verbinden. Ik ben 20 trouwens.

EDIT: zie dat jij ook nog een relatief broekie bent van 22 trouwens, dus middelbare leeftijd is voor jou nog niet echt van toepassing :P

Misschien ben ik dan nog een relatief broekie, maar ook ik wordt in mijn werk aangesproken met u. Zelfs door ouders van clienten die 3 of 4 keer mijn leeftijd hebben. :)

@ Chiqa, de meeste reacties van jouw (of u, haha) zeggen al genoeg over jou zogenaamde 'respectvolle' gedrag!
En omdat jij ooit in een andere functie collega's gehad hebt die politie waren zeg je maar gewoon jij? Ik vind dat zo'n rare redenering.
Misschien moet ik dat ook maar gaan doen aangezien mijn broer politie is. Dat betekend dat ze zo goed als familie zijn toch?
Dit is net zo scheef.

unicorn_kiss schreef:
Maar iets dat voor de een een niet door de beugel kan, hoeft niet zo te zijn voor een ander.
Iemand anders kan de humor er wel van inzien.
Dus ik noem dat dan een kort lontje ja :) (of eigenlijk eerder machtsmisbruik)

Machtsmisbruik is een heel zwaar en beledigend woord. En omdat je degene niet kent, het een ambtenaar in functie is (niet iemand in de kroeg) haal je eventueel beledigende grapjes uit je hoofd, en blijf je gewoon beleefd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:02

ik ken politieagenten die heel integer en oprecht met hun beroep opgaan........... die echt gewoon de badge verdienen...........

ik ken ook agenten die gepest zijn in hun schoolperiode en die nu hun gram halen................ ook andere ambtenaren in belangrijke posities overigens............

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:03

Zo ken ik mensen die niet tegen autoriteiten kunnen en dit afreageren op politie agenten.
(sorry heel flauw, maar kon het niet laten, was een inkoppertje)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:05

Sjoos schreef:
Zo ken ik mensen die niet tegen autoriteiten kunnen en dit afreageren op politie agenten.

ik kan niet tegen autoriteit :D dat klopt :)
maar daarintegen heb ik mijn fatsoensnormen behoorlijk op peil :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:07

KiWiKo schreef:
Sjoos schreef:

ik kan niet tegen autoriteit :D dat klopt :)
maar daarintegen heb ik mijn fatsoensnormen behoorlijk op peil :)

Ik had het niet persoonlijk over jou hoor Kiwiko, maar over een aantal reacties hier in het topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:08

KiWiKo schreef:
ik ken politieagenten die heel integer en oprecht met hun beroep opgaan........... die echt gewoon de badge verdienen...........

Precies.....Die gaan zich niet druk lopen maken om een pietluttig dingetje, kunnen wel met mensen omgaan en proberen een boodschap over te brengen, als die blijft hangen heb je imo pas écht wat bereikt als diender van de wet.
Velen malen meer dan iemand met een kort lontje die mensen tegen zich in het harnas probeert te jagen
om zijn gram te halen, dat is geen goede basis, in de ergste gevallen bevestig je hiermee alleen maar het vooroordeel wat toch al heerst.

Sjoos je kan oordelen als de beste maar het siert je alleen niet, kan je nog zo beleefd zijn ;)
O ach ik zie je leeftijd.... ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:08

weet ik :D twas ter verduidelijking L:D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:10

Chiqa schreef:
KiWiKo schreef:

Precies.....Die gaan zich niet druk lopen maken om een pietluttig dingetje, kunnen wel met mensen omgaan en proberen een boodschap over te brengen, als die blijft hangen heb je imo pas écht wat bereikt als diender van de wet.
Velen malen meer dan iemand met een kort lontje die mensen tegen zich in het harnas probeert te jagen
om zijn gram te halen, dat is geen goede basis, in de ergste gevallen bevestig je hiermee alleen maar het vooroordeel wat toch al heerst.

Sjoos je kan oordelen als de beste maar het siert je alleen niet, kan je nog zo beleefd zijn ;)
O ach ik zie je leeftijd.... ;)

helemaal mee eens.............. praat met me en ik ben je vrouw.................

beleer me en ik ben een heel stuk minder meegaand :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:11

Chiqa, Pot verwijt de ketel is hier van toepassing denk ik?
Leeftijd heeft hier niets mee te maken denk ik zo. Deze laatste opmerking laat maar weer zien hoe respectvol je bent. Of je er nou een ;) achter zet of niet.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:35

Ben het met je eerste stukje helemaal eens Chiqa.
Alleen zo'n opmerking over iemands leeftijd vind ik echt... denigrerend.
Maar nu zie je vast ook mijn leeftijd. :')
Laatst bijgewerkt door Toekie op 13-01-10 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:37

KiWiKo schreef:
helemaal mee eens.............. praat met me en ik ben je vrouw.................

beleer me en ik ben een heel stuk minder meegaand :)

Zo werkt het toch overal, zijn zoveel spreekwoorden voor.
Vaak een valkuil van mensen die hier niet mee om kunnen gaan, zich verheven voelen of mss wel onzeker omdat ze hun strepen maar niet verdienen in de maatschappij, ga maar schoppen, bereik je niets mee.

Een van de laatste opmerking van oom agent was, 'mevrouw, u reed wel door heel donker oranje'

Die heeft zijn strepen meer dan verdiend imo, wilde mijn portemonaie al grijpen, papieren in de aanslag.
Want door rood rijden is strafbaar, klaar.
Mocht doorrijden, onbegrijpelijk. Als ik deze agent had uitgekafferd had ik hier mooi met een geel papiertje gezeten :)
Over wederzijds respect gesproken zonder dat het woord U ook maar één keer gevallen was.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:39

Sjoos schreef:
Suelza schreef:
In theorie wel, in praktijk werkt dat helaas niet zo eenvoudig en zal er toch wel iets meer aan de hand moeten zijn :+

Ik ken wel iemand die eens in een dronken bui 'wouten zijn oke olé olé' heeft gezongen hij heeft toen wel een bekeuring gekregen maar of dat nu voor de dronkenschap of de belediging was weet ik niet :Y)

Dat zal wel voor openbare dronkenschap zijn geweest ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:44

Toekie schreef:
Ben het met je eerste stukje helemaal eens Chiqa.
Alleen zo'n opmerking over iemands leeftijd vind ik echt... denigrerend.
Maar nu zie je vast ook mijn leeftijd. :')

Leeftijd zegt mij niets. Wel de manier van reageren, en als die à la officier van justitie in spe is
zoek ik daar liever een compleet plaatje bij, dat schept voor mij een bepaald beeld. (leeftijd kan een voor of nadeel zijn imo)het zgn waardeoordeel.
En bij jou heb ik dat nooit gehad Toekie, jij staat altijd wel open voor een discussie zonder al teveel oordelen. (Althans zo ben je tot nu toe op mij overgekomen ;))

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:47

Thanks. :D
Ik probeer iig wel zo te discussieren ja. :j

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:55

Sjoos schreef:
unicorn_kiss schreef:
O jawel dat is het wel.
Geen moeilijke opleiding, eerder lage loon.
Een job als een ander dus :)

Wie ben jij om te zeggen wat moeilijk is of niet? De opleiding kan soms fysiek en mentaal zwaar zijn. Idem met het werk, het is niet achter een machientje zitten, je werkt met mensen die, zoals dit topic blijkt, niet altijd even respectvol met je omgaan.

Ik baseer me enkel op de opleiding. Die kan een doorsnee burger aan (statistisch gezien)
Mijn beste vriend doet momenteel opleiding voor politie agent en die zegt appeltje eitje

Elke job kan moeilijk zijn, ook die aan een machientje. Hangt af van persoon tot persoon.
Ik vind saai fysiek werk veel zwaarder dan zwaar rekenwerk
Ik zie in dit topic trouwens weinig tot geen mensen die onrespectvol omgaan met agenten,
beter lezen dus :)