Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:luffie schreef:@Chiqa: Hij hoeft zich niet druk te maken om de reden waarom hij jou aanhoud hoor. Waarom zou hij zich daar druk om moeten maken?? En wat heeft dat met respect te maken?????
Nou mss omdat de overtreding in strijd met de wet is?Blijkbaar valt wetshandhaving dan ook wel mee
En dan gaat hij zich druk lopen maken om het woordje U?
Dat doet alleen een bokker denk ik geen oom agent hoor.
We lachen dr alleen maar om, kan altijd weer lekker doortuffen mss omdat het mn ex collegas zijn geweest?
Adil18 schreef:unicorn_kiss schreef:Er zijn agenten die een kort lontje hebben hoor en voor de gekste dingen bekeuren
Hoezo voor de gekste dingen? Een middelvinger opsteken is voor de meeste mensen al een heel normaal teken die zoner probleem gegeven wordt. Echter bij een politieagent kan je dat wat gaan kosten....Maar om dan te zeggen dat agenten een kort lontje hebben...?
Je hebt een ambtenaar in functie niet te beledigen, klaar.
Johanna59 schreef:Ik denk dat bij velen te taak van de ouders tekort heeft geschoten.
Respect krijg je mee van je ouders. Bij hun ligt de taak hun kinderen dit bij te brengen!!!
Dan doen deze situaties zich niet voor. Niet bij de ouders van de jeugd van nu en niet
bij de jeugd zelf.
KiWiKo schreef:ik kan iemand heel beleefd....... met het grootste respect............. toch in de linkerhoek parkeren![]()
maargoed dat is mijn kracht, en die heb ik ook nodig in de huidige zakenwereld
liedje89 schreef:KiWiKo schreef:ik kan iemand heel beleefd....... met het grootste respect............. toch in de linkerhoek parkeren![]()
maargoed dat is mijn kracht, en die heb ik ook nodig in de huidige zakenwereld
Hangt er maar net van af hoe respectvol het is om iemand in de linker hoek te parkeren. Hoewel ik het met zaken best snap vind ik dat in een prive situatie of bij vreemden niet echt respectvol.
KiWiKo schreef:liedje89 schreef:Hangt er maar net van af hoe respectvol het is om iemand in de linker hoek te parkeren. Hoewel ik het met zaken best snap vind ik dat in een prive situatie of bij vreemden niet echt respectvol.
is ook zo............ prive is dat niet nodigen waarom zou je in hemelsnaam een vreemde ergens willen moeten parkeren........ een vreemde wil je leren kennen
![]()
maar echt, als ik naar moet zijn zakelijk............ dan ben ik ook echt heel naaren dan is het ook echt niet leuk met me..........
dan alsnog hou ik alle beleefdheidsvormen in acht (dan juist)
unicorn_kiss schreef:O jawel dat is het wel.
Geen moeilijke opleiding, eerder lage loon.
Een job als een ander dus
liedje89 schreef:Wanneer mensen van middelbare leeftijd dat zeggen denk ik altijd aan de 50 euro filmjes van cqc. Ik vertik het ook niet hoor vind het alleen onzin om er zoveel waarde aan te verbinden. Ik ben 20 trouwens.
EDIT: zie dat jij ook nog een relatief broekie bent van 22 trouwens, dus middelbare leeftijd is voor jou nog niet echt van toepassing
unicorn_kiss schreef:Maar iets dat voor de een een niet door de beugel kan, hoeft niet zo te zijn voor een ander.
Iemand anders kan de humor er wel van inzien.
Dus ik noem dat dan een kort lontje ja(of eigenlijk eerder machtsmisbruik)
KiWiKo schreef:Sjoos schreef:Zo ken ik mensen die niet tegen autoriteiten kunnen en dit afreageren op politie agenten.
(sorry heel flauw, maar kon het niet laten, was een inkoppertje)
ik kan niet tegen autoriteitdat klopt
maar daarintegen heb ik mijn fatsoensnormen behoorlijk op peil
KiWiKo schreef:ik ken politieagenten die heel integer en oprecht met hun beroep opgaan........... die echt gewoon de badge verdienen...........
Chiqa schreef:KiWiKo schreef:ik ken politieagenten die heel integer en oprecht met hun beroep opgaan........... die echt gewoon de badge verdienen...........
Precies.....Die gaan zich niet druk lopen maken om een pietluttig dingetje, kunnen wel met mensen omgaan en proberen een boodschap over te brengen, als die blijft hangen heb je imo pas écht wat bereikt als diender van de wet.
Velen malen meer dan iemand met een kort lontje die mensen tegen zich in het harnas probeert te jagen
om zijn gram te halen, dat is geen goede basis, in de ergste gevallen bevestig je hiermee alleen maar het vooroordeel wat toch al heerst.
Sjoos je kan oordelen als de beste maar het siert je alleen niet, kan je nog zo beleefd zijn
O ach ik zie je leeftijd....
KiWiKo schreef:helemaal mee eens.............. praat met me en ik ben je vrouw.................
beleer me en ik ben een heel stuk minder meegaand
Sjoos schreef:Suelza schreef:In theorie wel, in praktijk werkt dat helaas niet zo eenvoudig en zal er toch wel iets meer aan de hand moeten zijn
Ik ken wel iemand die eens in een dronken bui 'wouten zijn oke olé olé' heeft gezongen hij heeft toen wel een bekeuring gekregen maar of dat nu voor de dronkenschap of de belediging was weet ik niet
Toekie schreef:Ben het met je eerste stukje helemaal eens Chiqa.
Alleen zo'n opmerking over iemands leeftijd vind ik echt... denigrerend.
Maar nu zie je vast ook mijn leeftijd.
Sjoos schreef:unicorn_kiss schreef:O jawel dat is het wel.
Geen moeilijke opleiding, eerder lage loon.
Een job als een ander dus
Wie ben jij om te zeggen wat moeilijk is of niet? De opleiding kan soms fysiek en mentaal zwaar zijn. Idem met het werk, het is niet achter een machientje zitten, je werkt met mensen die, zoals dit topic blijkt, niet altijd even respectvol met je omgaan.