Moontje1991 schreef:hmm tot de dag dat die persoon die je volledig vertrouwde een handelende pedofiel blijkt te zijn en hij zich aan je kind vergrijpt.
Geen enkel mens is voor 100% te vertrouwen onmogelijk.
Ik ken wel mensen die dicht in de buurt van de 100% komen hoor

En ook mensen die de 10% niet eens halen.
Bij de eerste zou ik gerust mijn (hypothetische) kind achter laten, bij de 2e dan weer niet.
Dat je van niemand kan zeggen of diegene tot slechte dingen in staat is betekent niet dat je het gevaar maar op moet gaan zoeken.
Als iemand keihard komt aan gassen in z'n porsche en er niet uitziet alsof hij van plan is te gaan remmen, dan ga ik niet oversteken met het idee van ' heeeeu, ik heb voorrang ' . Misschien heb ik het inderdaad verkeerd ingeschat en stopt hij alsnog. Maar de kans dat ik door een knoerthard rijdende porsche wordt aangereden met ernstig letsel enzo tot gevolg is me toch iets te groot om dat risico dan te nemen...
Ik zou het ook dom van mezelf vinden als ik overgestoken zou zijn terwijl er een auto knoerthard op me af komt stormen.
En zo vind ik het ook erg dom om je kind bij een pedofiel
Als er een kia of chevrolet zou staan die mij voorrang geeft zou ik gewoon oversteken. En ja dan is er een kans dat die automobilist denkt van ' eu, laten we dat kind effe pijn lijden' . Maarja die kans is niet zo heel groot, dus dat zou ik mezelf dan in zo'n situatie ook niet kunnen verwijten.
Goed metafoor