Bestaat het nog? na het huwelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:13

Sunrise_ schreef:
Rooow schreef:
Ja en er is al meerdere malen naar voren gekomen, ik heb het ook al gevraagd, maar volgens mij nog geen antwoord gegeven; waarom is het huwelijk dan de gebeurtenis waarna je wel seks zou mogen hebben?

Ik zie het huwelijk als een verbintenis met elkaar, waarbij God je huwelijk zegent. Verder zie ik het huwelijk ook als een bevestiging dat je voor
altijd bij elkaar wilt blijven, voor elkaar wilt zorgen etc. Door deze verbintenis zou ik mijzelf ook lichamelijk aan iemand willen geven.

daarbij, de eerste keer is toch wel een van de speciaalste over het algemeen.
die zou ik toch wel heel erg graag willen beleven waarmee je daar de rest van je leven nog op terug kan kijken.. :)

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:14

Maar trouwen verzekert je er niet van dat je voor altijd samen kan zijn. Dat is een gevoel en iets wat twee geliefden samen hebben, dus lijkt dat mij het moment om seks te hebben. En of dit nou na 1 of 10 jaar is, dat is bij iedereen anders.
Het hoeft toch niet minder speciaal te zijn als je veel bedpartners hebt gehad? Met degene waarin liefde in het spel is, is seks altijd bijzonder en speciaal denk ik.
En wat mij vooral irriteert binnen alle geloven, dat er dingen MOETEN. Je MOET trouwen. Waarom moet je trouwen? Ik vind dat iedereen eigen keuzes mag maken wat hij/zij wil in het leven. God wil toch dat je gelukkig bent? Door dingen te moeten die je misschien niet eens wil, word je niet gelukkig.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:16

Rooow schreef:
Maar trouwen verzekert je er niet van dat je voor altijd samen kan zijn. Dat is een gevoel en iets wat twee geliefden samen hebben, dus lijkt dat mij het moment om seks te hebben. En of dit nou na 1 of 10 jaar is, dat is bij iedereen anders.
Het hoeft toch niet minder speciaal te zijn als je veel bedpartners hebt gehad? Met degene waarin liefde in het spel is, is seks altijd bijzonder en speciaal denk ik.
En wat mij vooral irriteert binnen alle geloven, dat er dingen MOETEN. Je MOET trouwen. Waarom moet je trouwen? Ik vind dat iedereen eigen keuzes mag maken wat hij/zij wil in het leven. God wil toch dat je gelukkig bent? Door dingen te moeten die je misschien niet eens wil, word je niet gelukkig.

Weetje, ik MOET niet trouwen, het is een keuze die ik zelf maak, wat ik zelf graag zou willen :) . En ik vind het voor mijzelf gewoon een prettig
idee om het meest intieme wat je met iemand kan delen, omdat met één iemand te doen, met degene die ook de rest van mijn leven meemaakt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:17

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik eigenlijk de dingen die hier uit de bijbel worden verwoord een beetje kortzichtig. Met alle respect voor de mensen die erin geloven hoor, dit is niet banketstaaf bedoeld oid!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:18

niemand verplicht mij om te trouwen, ik trouw omdat ik zelf tegenover de ander én tegenover God wil beloven dat ik voor die gene er zal zijn en voor hem zal gaan, ook als het leven niet mee zit... :)

deze site gaat hier ook over, http://www.wareliefdewacht.nl/ komt van deze hyve http://truelovewaits.hyves.nl/

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:18

ChantalSmook schreef:
LF_xx_D schreef:
Als je allebei wacht tot na het huwelijk dan ben je elkaars eerste.
Seks is iets speciaals en ik vind dat je dat alleen met de persoon zou moeten hebben met wie je je leven deelt.
Omdat je wacht tot na het huwelijk komt het pas later in je leven kijken. Meiden die nu al heel jong het bed delen met verschillende jongens terwijl er niet echt liefde bij komt kijken, zijn voordat ze ooit trouwen/samenwonen er misschien al weer op uitgekeken. (Natuurlijk zijn er een hoop meiden waar wel liefde in het spel is, maar een mens kan toch rare dingen doen in verliefdheid enzo). :P
Natuurlijk zal het in een huwelijk ook wel minder worden maar als je er pas aan begint als je trouwt heb je dan iets 'nieuws'.

1. Waarom is er pas sprake van echte liefde als je getrouwd bent? Ik ben nu bijna drie jaar samen met mijn vriend en dit is voor mijn gevoel echte liefde, ik ben dan ook nog 'maar' 19, en was 17 toen ik voor het eerst seks met hem had.
Bovendien denk ik
2. Uiteindelijk ben jezelf nog altijd degene die beslist of je seks hebt of niet, i
Bovendien denk ik dat je liefde ook kan groeien en dat het zeker een toegevoegde waarde is aan je relatie. Je bent zo intiem op zulke momenten.
Tot slot denk ik niet dat een relatie goed kan werken wanneer de seks slecht is. Zelf heb ik niet het gevoel dat ik elke dag seks wil ;) maar zo op zijn tijd is die intimiteit echt heel fijn en belangrijk, dat gevoel kun jee naar mijn mening niet vergelijken met een knuffel, kus en liefde zonder seks :) Bovendien denk ik dat mannen sowiso niet zonder goede seks kunnen.. :)
Iverigens ben ik wel van mening dat je niet met jan en allemaal op 14/15 jarige lefetijd het bed in moet duiken. Het blijft wel iets bijzonders :)

1. Zie cursief stukje. Met dat stukje ben jij dan iig niet aangesproken want ik neem aan dat je in je relatie niet met iedereen naar bed gaat. ;)

2. Ik denk dat het heel moeilijk is om een goede relatie te hebben als er slechte seks is, omdat zoiets toch ergernissen en onzekerheid geeft. Maar ik denk dat je daar samen aan kan werken en dat je kan leren om er goed mee om te gaan. Ik denk ook niet dat je die intimiteit kan vergelijken met knuffelen of zoenen, maar dat is bij mij gewoon een tijd van wachten. ;) Dat mannen niet zonder goede seks kunnen heb ik dus geen ervaring mee, maar misschien als ze niet weten wat goede seks is (als ze zelf nog maagd zijn) dat het probleem minder erg is dan dat de man wél weet hoe goede seks voelt. :)

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:19

Sunrise_ schreef:
Rooow schreef:

Weetje, ik MOET niet trouwen, het is een keuze die ik zelf maak, wat ik zelf graag zou willen :) . En ik vind het voor mijzelf gewoon een prettig
idee om het meest intieme wat je met iemand kan delen, omdat met één iemand te doen, met degene die ook de rest van mijn leven meemaakt.

Net werd er nog gezegd dat je volgens de Bijbel MOET trouwen. Je mag toch niet samenwonen, voordat je getrouwd bent volgens God?
Dat kan je ook door voor het huwelijk seks te hebben met iemand waarvan je voelt dat je verder wil met diegene. Het huwelijk geeft geen garantie voor het voor altijd samen zijn.

Nog iets heel anders, stel je trouwt en je man overlijd na 2 jaar. Stel je bent dan 30 jaar ofso, blijf jij dan je hele leven seksloos/manloos door het leven gaan? Volgens mij ben je dan niet gelukkig. Wil God dat?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:21

Rooow schreef:
Nog iets heel anders, stel je trouwt en je man overlijd na 2 jaar. Stel je bent dan 30 jaar ofso, blijf jij dan je hele leven seksloos/manloos door het leven gaan? Volgens mij ben je dan niet gelukkig. Wil God dat?

nee, volgens mij heeft niemand hier gezegd dat het verkeerd is om opnieuw te trouwen? naar mijn weten zijn er zelfs bijbelse verhalen waarin er iemand voor de 2e keer trouwd.. kan er even niet opkomen .. maar weet het wel..

edit: er staat toch ook in de wet "tot de dood ons scheid" ? nergens, ook niet in de bijbel staat dat je dan niet je geluk bij een andere man mag zoeken toch..
Laatst bijgewerkt door marrlinde op 12-11-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:22

1. Zie cursief stukje. Met dat stukje ben jij dan iig niet aangesproken want ik neem aan dat je in je relatie niet met iedereen naar bed gaat. ;)

2. Ik denk dat het heel moeilijk is om een goede relatie te hebben als er slechte seks is, omdat zoiets toch ergernissen en onzekerheid geeft. Maar ik denk dat je daar samen aan kan werken en dat je kan leren om er goed mee om te gaan. Ik denk ook niet dat je die intimiteit kan vergelijken met knuffelen of zoenen, maar dat is bij mij gewoon een tijd van wachten. ;) Dat mannen niet zonder goede seks kunnen heb ik dus geen ervaring mee, maar misschien als ze niet weten wat goede seks is (als ze zelf nog maagd zijn) dat het probleem minder erg is dan dat de man wél weet hoe goede seks voelt. :)[/quote]

Dus als jou grote liefde na dat huwelijk seks met je heeft en erachter komt dat hij de voorkeur heeft voor parenclubs/sm of weet ik veel wat en zachtere seks helemaal niets vind en jij het omgekeerde, denk ik dat er grote kans is dat jullie daar niet samen uit komen...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:22

marrlinde schreef:
Rooow schreef:

nee, volgens mij heeft niemand hier gezegd dat het verkeerd is om opnieuw te trouwen? naar mijn weten zijn er zelfs bijbelse verhalen waarin er iemand voor de 2e keer trouwd.. kan er even niet opkomen .. maar weet het wel..

Hmm volgens mij wordt er in de Bijbel zelfs genoemd dat het beter is als een vrouw jonger dan 60 is en weduwe, dat ze dan hertrouwt.

Yv_

Re: Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:23

Nou, en dát vind ik nou kortzichtig. Wie is de persoon die nou zal moeten weten dat dat nou precies beter is voor een vrouw :?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:24

Rooow schreef:

Ik leg ook niet aan jullie op dat jullie moeten trouwen.
En als ik liever samen zou wonen zou ik het ook doen. Maar omdat voor mij trouwen iets extra's heeft (nee niet seks, maar gewoon het idee en het hele trouwen zelf) wil ik daarvoor kiezen.

Ik bedoelde het meer om te laten zien dat het overeenkomt. Want ik snap wel dat mensen zoiets hebben: 'ik woon samen, waarom zou ik na het huwelijk moeten wachten, bovendien ben ik niet eens getrouwd.'
In die tijd (wat dus in de Bijbel staat) was het dus de bedoeling dat je trouwde (nu nogsteeds denk ik maar ik heb er niets op tegen dat mensen samenwonen). Daarbij hoort seks na het huwelijk, omdat er dus vanuit wordt gegaan dat je trouwt. ;)

Samenwonen is een ander verhaal voor mij. ;)

Jaimyliefje

marrlinde schreef:
daarbij, de eerste keer is toch wel een van de speciaalste over het algemeen.
die zou ik toch wel heel erg graag willen beleven waarmee je daar de rest van je leven nog op terug kan kijken.. :)

Zie, en dàt vind ik dus iets wat je als maagd niet kunt zeggen. De meeste mensen die ik ken vonden hun eerste keer niet de meest speciale, wel de meest pijnlijke..

Sunrise_

Ik vind het soms zo apart, dat het heel normaal is om meerdere bedpartners te hebben gehad, maar dat het blijkbaar wel even wennen is wanneer mensen aangeven dit met één persoon te delen. Wel interessant trouwens, hoewel ik eerlijk moet zeggen soms bijna het gevoel krijg alsof ik me moet verdedigen ;) .

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:25

marrlinde schreef:
Rooow schreef:

En dan kan je weer wel met iemand anders seks hebben? Als je maar wacht tot het huwelijk dan is het goed. Ik dacht dat het erom ging dat je met 1 iemand je leven zou delen en met 1 iemand die geweldige ervaring zou beleven? Dat doe je dan ook niet.
Maar volgens de bijbel hoef je niet eerst 10 jaar te wachten tot je mag trouwen toch? Dus je kan ook 2 maanden 'verkering' hebben en het huwelijksbootje instappen en dan is seks oke? Dan is diegene toch ook nog niet speciaal voor je? Dan ken je elkaar pas net? Dan zou het toch een betere zijn om bij het gevoel van beide dat jullie samen gelukkig kunnen worden, seks te gaan hebben?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:26

Nee hoor, ik heb er alle respect voor. Het is alleen iets wat ik nooit zou doen.

Anoniem

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LF_xx_D

Sunrise_ schreef:
Hmm volgens mij wordt er in de Bijbel zelfs genoemd dat het beter is als een vrouw jonger dan 60 is en weduwe, dat ze dan hertrouwt.

Weet je misschien waar dat ergens staat/welke geschiedenis?
Dingen worden vaak uit hun context gehaald, waardoor het negatieve wordt onthouden en de rest wordt vergeten. ;)
Niet dat ik zeg dat het nu het geval is maar ik kan mee heel goed voorstellen dat er nog iets bij zou staan. :)

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:27

LF_xx_D schreef:
Rooow schreef:

Ik leg ook niet aan jullie op dat jullie moeten trouwen.
En als ik liever samen zou wonen zou ik het ook doen. Maar omdat voor mij trouwen iets extra's heeft (nee niet seks, maar gewoon het idee en het hele trouwen zelf) wil ik daarvoor kiezen.

Ik bedoelde het meer om te laten zien dat het overeenkomt. Want ik snap wel dat mensen zoiets hebben: 'ik woon samen, waarom zou ik na het huwelijk moeten wachten, bovendien ben ik niet eens getrouwd.'
In die tijd (wat dus in de Bijbel staat) was het dus de bedoeling dat je trouwde (nu nogsteeds denk ik maar ik heb er niets op tegen dat mensen samenwonen). Daarbij hoort seks na het huwelijk, omdat er dus vanuit wordt gegaan dat je trouwt. ;)

Samenwonen is een ander verhaal voor mij. ;)

Ik wil ook trouwen denk ik.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:27

Sunrise_ schreef:

ah ik weet er weer 1!

Orpah en Ruth, in het bijbelboek Ruth.

Naomie gaat met haar man en kinderen naar een ander land, daar trouwen haar 2 zoons met Orpah en de ander met Ruth. alle 2 de mannen overlijden, ook de man van Naomie overlijd. Naomie gaat terug naar haar eigen land, zie dan hier vers 8 en 9 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ru ... =nl&set=10 Naomi zegent hun, en hoopt dat ze allebei weer een nieuwe man vinden.

Ruth gaat toch met haar mee, en trouwd later met een achterneef van Naomie.

;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:28

Judith_M schreef:
Ik meng me er ook eens even in :) Ik ben ook een christen die graag wil wachten tot na het huwelijk.

Volgens de Bijbel verbind je je aan elkaar door seks te hebben. De lichamen worden samen een, zoals man en vrouw samen een worden door het huwelijk zeg maar. Daarom is het ook niet goed om te scheiden, je bent eenmaal samen een en hebt dit aan God en aan elkaar beloofd. De Bijbel zegt ook dat wanneer je partner overlijdt, je opnieuw een relatie mag beginnen & trouwen.

En wat zegt de bijbel dan als de man niet de man blijkt te zijn die de vrouw dacht van wel? Denk aan geweld bijvoobeeld? Is het dan nog steeds 1? Mag je dan ook niet scheiden? En wat als je met zo'n persoon nou seks hebt gehad binnen het huwelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:30

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:31

Nog een tekst waarin naar voren komt dat een vrouw mag hertrouwen maar geen overspel mag plegen:
Romeinen 7 vers 3. Sorry link ging ff fout, ik zal 'm zo plakken.

Ik zal ff kijken of ik over jullie andere vragen iets kan vinden wat in de Bijbel staat (zelf heb ik er wel een mening over).

Link: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ro ... =nl&set=10
Laatst bijgewerkt door LF_xx_D op 12-11-09 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:34

Het feit dat er in de bijbel de vrouw gestenigd moet worden als er overspel gepleegd wordt, en er over de man niets aangegeven wordt, zegt wat mij betreft al genoeg over geweld naar vrouwen, niet waar? Ik heb zelf de bijbel niet gelezen dus trek deze conclusie vanuit iets wat een christen eerder in dit topic al heeft gezegd.

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:35

Jullie hebben het telkens over met 1 iemand seks hebben en meerdere bedpartners is normaal, maar zoals het nu wordt uitgelegd mag je ook meerdere bedpartners hebben volgens de bijbel. Bij vreemdgaan mag je scheiden, als de partner overlijdt mag je opnieuw trouwen......