Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FZ_Lin schreef:daisies schreef:Het is niet een branche waar ik ooit voor zou kiezen
Ik doe het nu omdat het makkelijk te combineren is met paarden maar anders.. Mensen behandelen je vaak alsof je een dom wicht bent (en tuurlijk de uitzonderingen daargelaten) Ik kan wel een waslijst opnoemen.. Mensen die gewoon weglopen als ze de kaart zien. De kaart hangt toch ook aan de muur?? Had ik niet naar buiten hoeven lopen.. Ze denken dat wij hondjes zijn, het valt me mee dat ze niet fluiten als ze me nodig hebben, knippen met de vingers hebben mensen in ieder geval wel een handje naar..
Haha fluiten doen ze bij mij wel eensDan loop ik erheen en vraag ik of ze mij de volgende keer aan willen lijnen voor het geval ik weer wegloop
En als ze uitgebreid gaan zwaaien, dan zwaai ik heel lief terug
Maar ze kunnen er altijd wel om lachen bij ons. Ze weten ondertussen wel hoe ik ben.
Maar ver in het verleden heb ik bij een 'echt' restaurant gewerkt, en daar ging het echt heel anders aan toe dan waar ik nu werk.
Was ook blij dat ik daar weg was
MontyRulezz schreef:En daar is de hele show van Oprah op gebaseerd, op Amerika en niet op Nederland, dus deze hele discussie is dan ook totaal zinloos.
MontyRulezz schreef:Ik ben het helemaal eens met MoniqueT: ben zelf ook net terug uit Amerika en de bediening daar is totaal niet te vergelijken met de bediening hier. De mensen daar zijn 10 x vriendelijker dan de mensen hier in de bediening. En inderdaad gaat alles veel sneller. Ook als er iets niet in orde is of als je ergens niet tevreden over bent krijg je gelijk iets nieuws zonder dat ze daar verder moeilijk over doen.
Verder vind ik dat je Amerika en Nederland niet met elkaar kunt vergelijken. In Amerika is het normaal dat je fooi geeft van ca 15%.
De bediening daar krijgt dan ook een heel stuk minder uitbetaald dan wat ze hier in de bediening verdienen. Hoe harder ze werken en vriendelijker ze zijn, hoe meer ze verdienen. Als ze geen fooi kregen, konden ze ook totaal niet rondkomen.
En daar is de hele show van Oprah op gebaseerd, op Amerika en niet op Nederland, dus deze hele discussie is dan ook totaal zinloos.
miss_lizje schreef:Wij waren in Canada en hebben met open mond staan kijken toen de rekening kwam. We waren in Lake Louise in een restaurant gaan eten waar het eten bijna van je bord afliep. Eingelijk was niks daar nou dat je zeg lekker. Vragen we om de bill en staat er gewoon met pen omcirkeld dat we verplicht 15% fooi moesten geven.
Persoonlijk ben ik van mening dat je fooi moet verdienen door goede serves, wat in dit geval kortom uitermatend terlurstellend was en het eten was ook niet lekker.
Ma heeft haar wel fooi gegeven om het gebaar, maar noway die 15%.
Vjestagirl schreef:miss_lizje schreef:Wij waren in Canada en hebben met open mond staan kijken toen de rekening kwam. We waren in Lake Louise in een restaurant gaan eten waar het eten bijna van je bord afliep. Eingelijk was niks daar nou dat je zeg lekker. Vragen we om de bill en staat er gewoon met pen omcirkeld dat we verplicht 15% fooi moesten geven.
Persoonlijk ben ik van mening dat je fooi moet verdienen door goede serves, wat in dit geval kortom uitermatend terlurstellend was en het eten was ook niet lekker.
Ma heeft haar wel fooi gegeven om het gebaar, maar noway die 15%.
Nee, je geeft daar geen fooi voor de service je geeft daar fooi om iemand haar loon te betalen.