Verfrissende buurman heb je!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye1995 schreef:Heino schreef:
het is een beetje grof geformuleerd van mezelf, maar ik vroeg me enkel af hoe jullie daarover denken..
Ik vind dat zelf nl wel een discutabel puntje!
Tuurlijk, mensen met een verblijfsvergunning hebben net zo goed recht op een baan als eenieder in dit land.
Maar, waar ik meer op doel is of we de grenzen niet wat strakker moeten trekken naar buiten toe?
En ik heb het totaal niet over moslims maar gewoon in het algemeen met zicht op de werkeloosheid tegenover bijvoorbeeld aow.
Aan de andere kant, als de allochtoon hier komt werken betaald hij toch ook premies?Hij heeft doordat hij hard werkt ook recht op AOW
De allochtoon die hier komt en uit gaat lopen vreten vind ik een ander verhaal..
faye1995 schreef:We hebben mensen nodig die werken voor de vergrijzing... Veel mensen! De vergrijzing en de daarbij rijzende kosten is een van de grootste problemen die nu spelen.
faye1995 schreef:Maaaaar, in ons land is op dit moment een werkeloosheidspercentage van 5%. Oftewel in deze tijden van crisis heeft niet iedereen een baan, en is het moeilijk om een baan te krijgen..
Hoe zien jullie dan dit gegeven tegenover bijvoorbeeld allochtonen die hier baantjes in komen pikken om het maar even grof te zeggen?
faye1995 schreef:En dan kan je zeggen dat Nederlanders zich te goed voelen voor bepaalde banen, maarja wat wil je als ze die verrekte uitkering net zo hoog maken als het minimum loon, belachelijk gewoon.
Iedereen die werkeloos is dient te solliciteren, en opzich zijn er genoeg banen...
Lante schreef:Waar moeten ze op selecteren dan volgens jou?
Ptries schreef:faye1995 schreef:We hebben mensen nodig die werken voor de vergrijzing... Veel mensen! De vergrijzing en de daarbij rijzende kosten is een van de grootste problemen die nu spelen.
En om dat op te lossen is er volgens mij juist voor Nederland een mooie mogelijkheid vwb allochtone gezinnen. Over het algemeen krijgen deze meer kinderen dan Nederlandse gezinnen en dat kan ertoe bijdragen dat de vergrijzing weer zal verminderen in de loop der jaren.
faye1995 schreef:Hoe zien jullie dan dit gegeven tegenover bijvoorbeeld allochtonen die hier baantjes in komen pikken om het maar even grof te zeggen?
En dan kan je zeggen dat Nederlanders zich te goed voelen voor bepaalde banen, maarja wat wil je als ze die verrekte uitkering net zo hoog maken als het minimum loon, belachelijk gewoon.
Iedereen die werkeloos is dient te solliciteren, en opzich zijn er genoeg banen... Maar ook genoeg allochtonen die moeten werken voor bijvoorbeeld een verblijsvergunning. Pikken zij dan onze baantjes niet in?
Pashon schreef:neem aan dat je hier op Hitler doeld?
Hitler trok zijn mond open, is hij daarom slecht? we kunnen allemaal het schuldige vingertje richting Hitler wijzen, maar we kunnen ook de aanhangers van hem het schuldige vingertje toewijzen.
en zeg niet dat zij onder druk stonden van deze man, want iemand alleen kan geen druk uitoefenen op Europa.
zonder aanhangers ben je nergens hoe goed de dingen ook zijn die je zegt.
Zo is het net zo met Wilders, als hij geen aanhangers had dan was hij al nergens meer geweest.
en oke geen van zijn plannen zijn er door gekomen, maar de vraag is waarom niet?
Ze weten dat er een kern van waarheid in zit. Ja hij spreekt zich ongelukkig uit, maar je moet wat als je continu genegeerd word of de deur op je neus krijgt. Het word tijd dat er dingen gaan veranderen en geloof niet dat Balkenende () in staat is om veranderingen door te voeren. Die kwakzalver denkt alleen maar aan zijn eigen hagje.
Blue_Eyes schreef:Als docent zeg ik dat ik liever een hoofddoek in de klas heb dan een pet. Die hoofddoek heeft geen klep waardoor ik je niet meer aan kan kijken. Achter een pet kun je je letterlijk verstoppen.
Blue_Eyes schreef:Waarom dan? Het gaat mij erom dat ik mijn leerlingen aan kan kijken. Grietjes van 14 die gewoon zo'n hoofddoekje dragen voor de 'hip', die laat ik toch ook hun hoofddoekje niet af doen? Keppeltjes doe ik ook niet moeilijk over. Als ik de ogen van mijn leerlingen kan zien, maakt het mij niet uit. DAT verschil maak ik, en dat weten ze. Daar wordt dus ook gewoon aan gehouden in mijn klas en ik heb nog geen enkele pettendrager horen klagen.
Pashon schreef:vind sommige uitspraken nogal persoons gericht en dat komt de discussie niet ten goede.
Pashon schreef:Blue_Eyes schreef:Waarom dan? Het gaat mij erom dat ik mijn leerlingen aan kan kijken. Grietjes van 14 die gewoon zo'n hoofddoekje dragen voor de 'hip', die laat ik toch ook hun hoofddoekje niet af doen? Keppeltjes doe ik ook niet moeilijk over. Als ik de ogen van mijn leerlingen kan zien, maakt het mij niet uit. DAT verschil maak ik, en dat weten ze. Daar wordt dus ook gewoon aan gehouden in mijn klas en ik heb nog geen enkele pettendrager horen klagen.
ik ben van mening dat je daar geen onderscheid in mag maken, het is of alles of niks. misschien kort door de bocht maar wel zo eerlijk.