Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:19

hahahahaha :D
Verfrissende buurman heb je! :D

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:19

faye1995 schreef:
Heino schreef:

het is een beetje grof geformuleerd van mezelf, maar ik vroeg me enkel af hoe jullie daarover denken..
Ik vind dat zelf nl wel een discutabel puntje!
Tuurlijk, mensen met een verblijfsvergunning hebben net zo goed recht op een baan als eenieder in dit land.
Maar, waar ik meer op doel is of we de grenzen niet wat strakker moeten trekken naar buiten toe?
En ik heb het totaal niet over moslims maar gewoon in het algemeen met zicht op de werkeloosheid tegenover bijvoorbeeld aow.

Aan de andere kant, als de allochtoon hier komt werken betaald hij toch ook premies? :) Hij heeft doordat hij hard werkt ook recht op AOW :)

De allochtoon die hier komt en uit gaat lopen vreten vind ik een ander verhaal..

Heb je helemaal gelijk in... Maaaaaar, dan wordt de werkeloosheid in NL nog niet opgelost natuurlijk!
Anders kan je het ook stellen, we hebben namelijk gewoon al jaren eigenlijk allochtonen nodig om onze vergrijzing op te vangen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:21

Nee, de werkeloosheid zal je er niet mee oplossen, dat klopt.. Daarom ben ik ook van mening dat de regering wel selectief moet/mag zijn in het toelaten van allochtonen. :)

( en voordat iemand het denkt, hierbij doel ik dus NIET op moslims!! :+ )

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:24

Waar moeten ze op selecteren dan volgens jou?

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:24

faye1995 schreef:
We hebben mensen nodig die werken voor de vergrijzing... Veel mensen! De vergrijzing en de daarbij rijzende kosten is een van de grootste problemen die nu spelen.

En om dat op te lossen is er volgens mij juist voor Nederland een mooie mogelijkheid vwb allochtone gezinnen. Over het algemeen krijgen deze meer kinderen dan Nederlandse gezinnen en dat kan ertoe bijdragen dat de vergrijzing weer zal verminderen in de loop der jaren.

faye1995 schreef:
Maaaaar, in ons land is op dit moment een werkeloosheidspercentage van 5%. Oftewel in deze tijden van crisis heeft niet iedereen een baan, en is het moeilijk om een baan te krijgen..

Hoe zien jullie dan dit gegeven tegenover bijvoorbeeld allochtonen die hier baantjes in komen pikken om het maar even grof te zeggen?

Klopt, maar je zegt het zelf al, in tijden van de crisis. De crisic is een tijdelijk iets, de economie verloopt altijd in golven. Op een gegeven moment zal de economie zich weer herstellen en trekt de werkgelegenheid weer aan.

faye1995 schreef:
En dan kan je zeggen dat Nederlanders zich te goed voelen voor bepaalde banen, maarja wat wil je als ze die verrekte uitkering net zo hoog maken als het minimum loon, belachelijk gewoon.
Iedereen die werkeloos is dient te solliciteren, en opzich zijn er genoeg banen...

En daar ben ik het wel mee eens. Het gat tussen uitkering - minimum loon zou groter moeten zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:31

Lante schreef:
Waar moeten ze op selecteren dan volgens jou?

Op opleidingen bijvoorbeeld.. En daarnaast ook of zij bereid zijn te leren en in te burgeren. En bij voorkeur of ze al een baan op zak hebben als ze hierheen komen en of ze medisch gezien in orde zijn. :) Ongeacht ras, ongeacht geslacht.

Stel dat ik mijn biezen pak en naar Amerika vertrek, dan moet ik zorgen voor eigen vermogen, een baan of ik moet met iemand trouwen aldaar en een persoon hebben die garant voor mij staat dat ik er zal kunnen leven. Maar ook trouwen gaat niet zomaar, voor ik met iemand trouw, zal ik eerst naar het consulaat in Amsterdam moeten om een volledige medische test te ondergaan, een vragenvuur te beantwoorden en een hoop knaken te betalen. En dan heb ik al de mazzel dat ik vloeiend engels schrijf en praat, want ook dat eist men van je.. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:33

Ptries schreef:
faye1995 schreef:
We hebben mensen nodig die werken voor de vergrijzing... Veel mensen! De vergrijzing en de daarbij rijzende kosten is een van de grootste problemen die nu spelen.

En om dat op te lossen is er volgens mij juist voor Nederland een mooie mogelijkheid vwb allochtone gezinnen. Over het algemeen krijgen deze meer kinderen dan Nederlandse gezinnen en dat kan ertoe bijdragen dat de vergrijzing weer zal verminderen in de loop der jaren.

Eens! Ze lossen het probleem op, echter, wel tijdelijk, want onze kleinkinderen krijgen uiteindelijk ook weer met een vergrijzingsgolf te maken over 60/80 jaar :)

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:34

faye1995 schreef:
Hoe zien jullie dan dit gegeven tegenover bijvoorbeeld allochtonen die hier baantjes in komen pikken om het maar even grof te zeggen?
En dan kan je zeggen dat Nederlanders zich te goed voelen voor bepaalde banen, maarja wat wil je als ze die verrekte uitkering net zo hoog maken als het minimum loon, belachelijk gewoon.
Iedereen die werkeloos is dient te solliciteren, en opzich zijn er genoeg banen... Maar ook genoeg allochtonen die moeten werken voor bijvoorbeeld een verblijsvergunning. Pikken zij dan onze baantjes niet in?

Hier ben ik het ook eens met TH: als iemand de beste kandidaat is voor een bepaalde baan: prima toch? En als er mensen naar Nederland komen en dan werk verrichten waar bijna geen 'Nederlander' voor te krijgen valt is dat toch ook helemaal niet erg?

Sowieso moet je om WW te ontvangen voldoen aan de 'weken-eis' en 'jaren-eis'.
En voor meerdere uitkeringen geldt dat je een Nederlands staatsburger moet zijn voordat je gebruik kunt maken van een regeling.
En dan heb je nog de bijstand, daar luidt één van de eisen dat iemand rechtmatig in Nederland moet wonen.

Sommige uitzonderingen daargelaten (er zitten ongetwijfeld erg schrijnende gevallen in de bijstand) heb ik niet zoveel voor met 'freeriders' die liever niets doen, bijstand trekken, daarnaast stiekem een lucratief handeltje beginnen en zo de Nederlandse staat 2x een loer draaien (en onrechtmatig een uitkering trekken en geen belasting betalen).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:15

Tallie-Ho: wat erg van de VS! Dat wist ik niet (ja ja, zelfs ik weet niet alles en discussieer toch mee, uh oh :+)

Ik vind selecteren obv opleiding en medische gesteldheid fout. Dan komen alleen de "übermenschen" in Nederland terecht en dat vind ik niet eerlijk. Dat men voor eigen inkomen moet zorgen ben ik erg voor, en inburgeringseisen zijn er geloof ik nu al :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:11

Pashon schreef:
neem aan dat je hier op Hitler doeld?
Hitler trok zijn mond open, is hij daarom slecht? we kunnen allemaal het schuldige vingertje richting Hitler wijzen, maar we kunnen ook de aanhangers van hem het schuldige vingertje toewijzen.
en zeg niet dat zij onder druk stonden van deze man, want iemand alleen kan geen druk uitoefenen op Europa.
zonder aanhangers ben je nergens hoe goed de dingen ook zijn die je zegt.

Zo is het net zo met Wilders, als hij geen aanhangers had dan was hij al nergens meer geweest.
en oke geen van zijn plannen zijn er door gekomen, maar de vraag is waarom niet?
Ze weten dat er een kern van waarheid in zit. Ja hij spreekt zich ongelukkig uit, maar je moet wat als je continu genegeerd word of de deur op je neus krijgt. Het word tijd dat er dingen gaan veranderen en geloof niet dat Balkenende ( :r ) in staat is om veranderingen door te voeren. Die kwakzalver denkt alleen maar aan zijn eigen hagje.

Ben ik de enige die over deze uitspraak valt?
Als hij het daar nou bij had gelaten, was dat nog tot daaraantoe geweest. Maar nee, hij heeft miljoenen mensen laten vermoorden en DAT maakt hem tot een slecht mens.
Ik zeg niet dat zijn aanhangers geen blaam treft - maar HIJ was de aanstichter.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:12

vind sommige uitspraken nogal persoons gericht en dat komt de discussie niet ten goede.

Bleu_Eyes, hij heeft inderdaad miljoenen mensen laten vermoorden ik zeg ook nergens dat het een goed mens is.
Ik zeg enkel dat 1 man heel hard kan schreeuwen maar zolang die iemand geen aanhangers heeft het niks uit zal halen.
De aanhangers steunden hem, als ze dat van het begin af aan niet gedaan hadden was het waarschijnlijk niet zover gekomen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:42

Wat ik alleen raar vind, een pet in de klas mag niet, dan zou een hoofddoek ook niet moeten mogen, dat ben ik wel eens. Een lijn is een lijn. Als je een hoofddoek toestaat, meet je dus echt met twee maten. Een tax? Dat gaat nooit werken. Maar je vestigt wel mooi weer even de aandacht op iets. Werkeloosheid aanpakken met de recessie wordt lastig tot onmogelijk. Als meerdere firma's failliet gaan, heb je geen banen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:11

Als docent zeg ik dat ik liever een hoofddoek in de klas heb dan een pet. Die hoofddoek heeft geen klep waardoor ik je niet meer aan kan kijken. Achter een pet kun je je letterlijk verstoppen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:27

Het probleem met Wilders is, dat hij niet alleen maar onzin praat. Was dat wél zo geweest, dan had hij nooit zoveel aanhang gekregen.

Hij wil:
Afghanistan missie stoppen
Geen JFS
Geen rekening rijden
Meer geld voor ouderenzorg
Geen AOW-leeftijdverhoging
Serieuze aanpak van criminelen

Al die punten zeg ik ook meteen ja tegen.

Ik denk, dat er veel mensen in Nederland daar helemaal mee eens zijn, en dan denken; 'Ach, laat die man een tic hebben wat betreft Islam, ons land is er wel beter mee af!'

En daar haak ik af. Op het moment dat iemand immorele standpunten heeft, worden die niet vergoeielijkt door andere standpunten die wél goed zijn.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:33

Blue_Eyes schreef:
Als docent zeg ik dat ik liever een hoofddoek in de klas heb dan een pet. Die hoofddoek heeft geen klep waardoor ik je niet meer aan kan kijken. Achter een pet kun je je letterlijk verstoppen.

ik snap dat dat de nadelen zijn van een pet, iets wat een hoofddoek niet heeft.
maar je mag dan geen uitzondering maken, geen pet is dus ook geen hoofddoek.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:47

Waarom dan? Het gaat mij erom dat ik mijn leerlingen aan kan kijken. Grietjes van 14 die gewoon zo'n hoofddoekje dragen voor de 'hip', die laat ik toch ook hun hoofddoekje niet af doen? Keppeltjes doe ik ook niet moeilijk over. Als ik de ogen van mijn leerlingen kan zien, maakt het mij niet uit. DAT verschil maak ik, en dat weten ze. Daar wordt dus ook gewoon aan gehouden in mijn klas en ik heb nog geen enkele pettendrager horen klagen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:52

BSensation schreef:
Zou me net zoals velen niks verbazen als hij vroegtijdig aan zijn einde komt...

Welnee joh, volgens mij wordt hij zelfs door moslims niet meer serieus genomen :+

Wie weet is hij gewoon aangesteld als een soort nar van de kamer, om de politiek onder de aandacht te houden :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:06

Blue_Eyes schreef:
Waarom dan? Het gaat mij erom dat ik mijn leerlingen aan kan kijken. Grietjes van 14 die gewoon zo'n hoofddoekje dragen voor de 'hip', die laat ik toch ook hun hoofddoekje niet af doen? Keppeltjes doe ik ook niet moeilijk over. Als ik de ogen van mijn leerlingen kan zien, maakt het mij niet uit. DAT verschil maak ik, en dat weten ze. Daar wordt dus ook gewoon aan gehouden in mijn klas en ik heb nog geen enkele pettendrager horen klagen.

ik ben van mening dat je daar geen onderscheid in mag maken, het is of alles of niks. misschien kort door de bocht maar wel zo eerlijk.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:47

Ik vind de reden waarom iemand iets op het hoofd draagt wel degelijk van belang. Een pet heeft niks met je religie te maken en een hoofddoek of een keppeltje wel. Dat vind ik dus anders. Als ik de persoon gewoon recht in de ogen kan kijken heb ik geen probleem (ook werkzaam in het onderwijs).

Ik vind een medische keuring bij de grens wel wat raar hoor; 'jij hebt kanker, dus ga terug naar je eigen land en laat jezelf daar maar afschieten', wordt dat het beleid van Nederland? Lekker humaan. :+ Ik vind het belangrijker dat mensen daadwerkelijk bedriegt worden en gevaar lopen in eigen land. Dan mogen ze van mij door en blijven tot het weer veilig is voor ze in het land van herkomst. Helaas is het een langdurig, soms ondoenlijk proces om uit te zoeken of dit het geval is. Deze mensen wíllen wel werken en integreren, maar werken mogen ze vaak niet van de regering en dat komt de integratie niet ten goede, omdat ze niet genoeg onder de Nederlanders komen, maar in een centrum met andere alochtonen blijven met veel te veel vrije tijd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:49

Pashon schreef:
vind sommige uitspraken nogal persoons gericht en dat komt de discussie niet ten goede.

Gaat dit nu nog (weer) om die ene opmerking van mij die ik al heb uitgelegd en waar al een hele pagina aan gewijd is of..?
Even quoten waar je het over hebt en over wie is wel zo duidelijk. ;)
Ik vind het reuze meevallen; het is een gevoelig onderwerp voor veel mensen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:10

Pashon schreef:
Blue_Eyes schreef:

ik ben van mening dat je daar geen onderscheid in mag maken, het is of alles of niks. misschien kort door de bocht maar wel zo eerlijk.

Tja, voor mij geldt echt maar een onderscheid: kan ik je gezicht zien. Of ik je haar kan zien zal me echt een rotzorg wezen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:14

Pashon schreef:

Eerlijk? Ik vind het niet eerlijk om iemand's religie te onderdrukken onder het mom van gelijkwaardigheid.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:13

Er zijn anders staten genoeg in Islamitische landen waar je niet met een hoofddoek mag lopen omdat staat en religie gescheiden moet blijven. Waarom zou je dat in Nederland niet mogen verwachten. De ogen met een pet kun je zat zien, zet je hem gewoon wat verder achterover.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:22

Ik kan me niet bedenken waarom iemand die een hoofddoek draagt ,zij daar een ander mee zou belasten.
dus wat is het probleem, als je moslim bent en je wilt dit, tja wat is dan de volgende stap?
Dat je niet meer in je eigen taal mag praten?

Gaat toch veels te ver dit allemaal.
Ik zou wel op Wilders stemmen vind alleen zijn moslimjacht te ver gaan maar ik denk ook wel dat dat door de media komt.
Over die belasting op hoofddoekjes, zeker weten dat hij dat cynisch bedoelt, alleen jammer dat de media er weer zo op inspringt.

ik stem op Wilders als er niet een daadkrachtiger partij opstaat zoals jp en zijn gevolg.
Wat een slappe premier zeg, die man heeft maar 1 belang en dat is het koningshuis, vriendjes met Beatrix blijven thats it, dat Nederland afglijdt naar een bananenrepubliek zal hem een biet zin (citeer Wilders)
Even over de vergelijking hier over wilders met Hitler, schokkend en hoog tijd dat diegene de geschiedenis een bestudeert.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:32

Maar Eppie38, Wilders is ook niet dom, hij weet best dat de media hier bovenop springen. Goedkope manier om campagne te voeren in mijn ogen, en dan ook nog goedkoop in alle opzichten.
En zo daadkrachtig zal Wilders niet meer zijn als hij in de regering zou komen, dan moet hij nl. compromissen sluiten...en wat er dan nog over blijft van zijn ideetjes...niet veel schat ik zo.
Ik denk niet dat je JP en de zijnen moet onderschatten, de beste stuurlui staan aan wal he?!
De vergelijking met Hitler-Wilders is een poos geleden al eens in een topic aan de orde gekomen. Ik zie hem wel, maar inderdaad, dat is best schokkend en ik kan me voorstellen dat hij niet leuk is, als je van plan bent om op de PVV te gaan stemmen. Niet de meest leuke associatie die anderen dan hebben met jouw partij.