Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:40

doom schreef:
Het idee dat andere mannen het haar niet mogen zien van hun vrouw, daar walg ik van....

Nou dan begrijp je er niets van want mannen mogen juist het haar van hun vrouw wel zien. En waarom zou jij daarvan walgen, je hebt er toch geen last van. Er zijn best meisjes die gedwongen een hoofddoek dragen, en dat zal afnemen, maar ik ken moderne jonge moslima's die trots hun doekjes dragen als uiting van hun verbondenheid met hun geloof.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:40

Nou, ik wil meteen geloven dat er plaatsen in Nederland zijn waar je als Nederlander op dit moment overlast ervaart van allochtonen.
Kennelijk gaat het niet zo fijn met integreren als jarenlang gedacht werd en leven en laten leven alleen is niet voldoende.

Maar dat komt van twee kanten, er is ook heel veel racisme in de samenleving. Niets is zo gevaarlijk als iemand die niets te verliezen heeft, en grote groepen jongeren die zichzelf veroordeeld zien tot de criminalteit scheppen wel een heel onveilige straat.

Helaas zijn in sommige groepen allochtonen kinderen al op 10-12jarige leeftijd bij jeugdbendes betrokken. En nee, dat wordt niet hard genoeg bestraft.
Dat heeft tot gevolg dat deze kinderen al vroeg leren dat misdaad loont, en waarom zou je dan nog proberen een baan te vinden later in je leven? Vooral als je om je heen veel ervaringen ziet, dat ze liever een blanke Nederlander aannemen of je op de werkplek gediscrimineerd wordt, banketstaaf collegas, altijd de rotklussen, nooit hogerop...

Uit onderzoek blijkt ook dat allochtone leerlingen bij gelijke prestaties een lager schooladvies van de basisschool meekrijgen dan originele blanke kindertjes... Stuur ze aub zoveel mogelijk naar scholen waar ze tot hun recht komen, van verveling is nooit iemand wijzer geworden. En taalproblemen, ga er actief mee aan de slag.
Liever nu in onderwijs investeren, dan later in justitie....

Al dát soort dingen, daar zou naar gekeken moeten worden. Daar begint het al.

En van mij mogen ouders best harder aangepakt worden, zij zijn immers verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen. Mohammed stout geweest, bushokje kapot? Laat papa maar taakstraf uitvoeren, het bushokje helpen monteren bijv. Of betalen. (ook bij NL jongeren trouwens ;) )

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:41

Ik denk dat een woonomgeving wel kan bijdragen hoe iemand over buitenlanders gaat denken. Wilders is daar de politiek mee in gegaan, een ander houdt het voor zich maar ergert zich toch groen en geel.
Als je in een wijk woont waar het zwart ziet van de hoofddoekjes en de negatieve invloeden bij sommige moslims ervaart, dan kijkt je er toch anders naar dan wanneer je ergens op de Veluwe of in Limburg woont waar het probleem veel minder aan de orde is. Die mensen die op de Veluwe of Limburg wonen denken misschien dat het allemaal wel meevalt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:41

Mariska_28 schreef:
Tallie_Ho schreef:
Heb je wel eens van Rotterdam zuid naar Rotterdam noord gefietst? :D Zullen we een wedje leggen dat het er letterlijk "zwart" ziet van de mensen? :D

Nederland is vol ja! Of wou je buiten de grenzen van Nederland al ons eten gaan verbouwen en de koeien laten grazen? :+
Ik denk dat je eens wat vaker buiten de grensen van de randstad moet gaan... Ja er is plek zat, ook voor de koeien. (maar die blijven tegenwoordig bijna allemaal op stal omdat dat makkelijker is met de mestboekhouding, maar dat is een andere discussie)

Jij zegt dus dat Nederland nog plek zat heeft? Nou ja, dan moeten ze de bossen van de Veluwe maar platgooien, Drenthe en Overijssel verder volbouwen, overal flats neerzetten, alle koeien slachten en opeten, graan buiten de grenzen gaan verbouwen en het gat in de Nederlandse begroting nog groter maken! :D Het is nog lang niet vol joh! :D Kom naar Nederland, hier krijg je alles!! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:42

haha ikdoemaarwat dat van die oma;s heb ik ook al getypt :+ die arme vrouwtjes moeten dan binnekort maar thuisblijven als het koud is of regent :( want ik zou in elk geval niet 1000 euro pensioen geld uitegeven aan een hooftdoekje :+

Ik was trouwens wel voor Pim Fortuin. Hij was REALISTISCH :+ en bleef ook REËEL :P

Overigens heb je bij mij in de buurt ook zo'n buurt met veel allochtonen, maar daar hebben ze echt geen BMW's staan hoor :n nog nooit gezien! De meeste mensen daar gebruiken de benenwagen of de bus... weinige hebben daar voldoende geld voor een auto....

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:43

Heb je wel eens die volendamse klederdracht gezien? Die mogen ze van mij direcht afschaffen! Dat doe je je dochter toch niet aan (letterlijk en figuurlijk) :D :D

Niet serieus bedoeld natuurlijk!

Wat trouwens wel lelijk is dat je tegenwoordig (voetbal)mannen met een soort diadeem achtig haarding ziet lopen... dat kan echt niet.. :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:45

Mariska_28 schreef:
doom schreef:
we hebben geen denderend groot land, dit gaat gewoon echt problemen geven. we zitten hier gewoon straks echt vol, en ik denk dat je dan beter aan de mensen kunt denken die op dit moment in Ned wonen..

Ach kom toch op.. Nederland vol?? Waar haal je dat vandaan? Wel eens van, zeg, Alkmaar naar Enkhuizen gefietst? Mooi leeg he? Hier in Drenthe is het ook alles behalve vol..
Vind dat echt zo`n 'Fortuin' uitspraak.

uh....mogen we ook nog wat mooi groen overhouden :?
of moet alles maar volgebouwd worden?

nee we zitten vol!!
er zijn wachtrijen voor zorg,wachtrijen voor kinderopvang,wachtrij bij de woningbouw (van 10 jaar!!!!!)
wachtrijen voor bijna alle instantie's!!
en tevens staan we tegenwoordig ook al in een wachtrij van 1,5 uur om op ons werk te kunnen komen

hun hebben nog meer lege vlakte's dan dat wij ze hebben, ruimte zat dus! ze hebben de wijsheid van hier en sommige hebben zelfs de centen van hier :(
laat ze daar dan maar lekker hetzelfde opbouwen.........

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:46

Gisteren maakte Jan Marijnissen (SP) een opmerking waar ik mij geheel bij kan aansluiten:

"Je zou mensen kunnen veroordelen om wat ze doen, niet om wat ze zijn.."
Dat sluit dus mooi aan bij wat Randalinpony hierboven schreef.

Als vrouwen een hoofddoek willen dragen omdat dit bij hun cultuur of geloofsovertuiging hoort , dan moeten ze dat gewoon kunnen doen. Het is nog niet ens zo vreselijk lang geleden dat ook Nederlanders zich als groep wilden onderscheiden door bv het dragen van klederdrachten. Kwam je uit Volendam, dan had je een ander pakkie-an dan iemand uit bv Zeeland. Tóen had daar niemand een probleem mee - nu wordt er geroepen dat iemand zich weigert 'aan te passen' als je iets draagt wat bij jouw persoonlijke overtuiging of sociale locatie hoort. En al dat 'spijkerbroeken-blauw, ook een soort van uniform. Erg hypocriet.

In onze kleine, Nederlandse maatschappij zijn er zeker problemen op te lossen. Mijns inziens doe je dat niet door bevolkingsgroepen te demoniseren, figuurlijk gesproken "zwart" te maken. Waar dat toe kan leiden onder aansporing van figuren als Wilders of anderen die de 'rechtse leer' van Eigen Volk Eerst aanhangen is zelfs in de meest recente historie aan te wijzen - zo recent dat je de dagelijkse berichten maar hoeft te volgen. Denk maar aan voormalig Joegoslavië, stammenoorlogen/rebellen in Afrika etc...
Is dit de wereld waarin wij willen leven?
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 17-09-09 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:46

Tallie_Ho schreef:
Mariska_28 schreef:
Ik denk dat je eens wat vaker buiten de grensen van de randstad moet gaan... Ja er is plek zat, ook voor de koeien. (maar die blijven tegenwoordig bijna allemaal op stal omdat dat makkelijker is met de mestboekhouding, maar dat is een andere discussie)

Jij zegt dus dat Nederland nog plek zat heeft? Nou ja, dan moeten ze de bossen van de Veluwe maar platgooien, Drenthe en Overijssel verder volbouwen, overal flats neerzetten, alle koeien slachten en opeten, graan buiten de grenzen gaan verbouwen en het gat in de Nederlandse begroting nog groter maken! :D Het is nog lang niet vol joh! :D Kom naar Nederland, hier krijg je alles!! :D
Nederland vergrijst in rap tempo... Dus denk dat we die 'gastarbeiders' nog hard nodig hebben in de toekomst! EN tjee op zo`n manier is er geen discussie mogelijk met jou gezien die laatste zin.. jammer

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:47

lifaya schreef:
haha ikdoemaarwat dat van die oma;s heb ik ook al getypt :+ die arme vrouwtjes moeten dan binnekort maar thuisblijven als het koud is of regent :( want ik zou in elk geval niet 1000 euro pensioen geld uitegeven aan een hooftdoekje :+

Ik was trouwens wel voor Pim Fortuin. Hij was REALISTISCH :+ en bleef ook REËEL :P

Overigens heb je bij mij in de buurt ook zo'n buurt met veel allochtonen, maar daar hebben ze echt geen BMW's staan hoor :n nog nooit gezien! De meeste mensen daar gebruiken de benenwagen of de bus... weinige hebben daar voldoende geld voor een auto....

Moet je even hier naar Zaandam- wijk Poelenburg en Rosmolenwijk komen
geen 1 nederlander te bekennen
een moskee nog groter dan het gemeentehuis
en de meest asociale en dure bakken die er te vinden zijn

doom

Jammer dat er meteen zo gereageerd moet worden... mijn naam hier is doom als afkorting van mijn officiele naam Dominique.

Ik ken een hoop aardige, goede hardwerkende mensen van buitenlandse afkomst, ik heb daar allemaal niks op tegen.
Sterker nog ik vind ze super aardig! Hun schamen zich ook dood hoe het hier in ons land er aan toe gaat.

Dat Wilders een aantal dingen zegt waar ik het niet mee eens bent, of in ieder geval wat ik nooit zou doen.. dat is dan maar zo!!
CDA etc heeft ook wel eens standpunten in een programme zitten waar je het niet mee eens kan zijn, maar met een hoop dingen ben je het misschien wel eens.. moet je dan ook maar op iets anders gestemd worden?

En idd wij zijn een vol land, dat er nou hier en daar weilanden en natuurgebieden zijn hoeft niet te zeggen dat we niet vol zijn.
Wat dacht je van de landbouw, vlees groente en fruit.. dit moet toch ook verbouwd worden?

Mijn doel met stemmen op Wilders is dat Nederland eens wakker wordt geschud en dat er strengere regels gaan komen.
Voor mensen van buitenlandse afkomst, dieren en Nederlandse afkomst... we nemen allemaal een loopie met elkaar en dit gaat zo niet langer.
Dat hij op dit moment zoveel nadruk legt op "de buitenlanders" vind ik ook erg jammer... Ik had het fijner gevonden als hij ook eens met andere punten kwam, want die heeft hij wel degelijk, gezien zijn website!

Tallie1979

Nee ikdoemaarwat, al het groen plat! :D Nederland is nog lang niet vol, dorpen groeien helemaal niet uit hun voegen, steden staan niet helemaal vol met torenhoge flats! _O-

Gekkie! :+

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:50

Ik heb ook een lijstje met dingen waar ik me vréselijk aan erger én die in mijn ogen het straatbeeld ernstig verstoren:
- te dikke vrouwen met te strakke leggings en te korte truitjes
- tatoeages in gezicht en nek
- mensen die lomp uit de hoek kunnen komen
- luidruchtige Nederlandse, uitgebuikte, behaarde mannen die 's zomers met bloot bovenlijf rondlopen

...of, oeps, ben ik nu kortzichtig? :+ Ik hoop dat het sarcasme wordt opgepikt?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:51

_O-

Precies. Het is maar net wat je wilt zien. Die asosociale Nederlanders die in de voortuin zitten met Frans Bauer die uit de speakers pompt vind ik ook niet oké. Ga daar maar eens klagen dat je er last van hebt, kom je ook met 2 blauwe luiken terug..
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 17-09-09 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:51

Dat probleem van die wachtrijen heeft toch niets met allochtonen te maken?

Mooie uitspraak van Jan Marijnissen. En verder ben ik het met Jannepauli eens. Er zijn problemen. We moeten ze oplossen.

Niet scherpstellen, maar orde op zaken stellen.

Denk dat dat mijn verkiezingsleus maar wordt. :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:52

Bierbuikbelasting. :+

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:52

Nou mijn stem heb je!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:53

ikdoemaarwat schreef:
lifaya schreef:

Moet je even hier naar Zaandam- wijk Poelenburg en Rosmolenwijk komen
geen 1 nederlander te bekennen
een moskee nog groter dan het gemeentehuis
en de meest asociale en dure bakken die er te vinden zijn

In die buurt bij mij ook :+ maarja ikzelf heb er geen last van. Ik kom trouwens
ook wel eens in de Bijlmer , puur omdat ze daar zo lekker koken en de sfeer
erg gezellig is in de restaurantjes :+

Maar die wijken die je noemt, nee die ken ik niet :n dus daar kan ik niet over
oordelen, wel over de plaatsen waar k zelf kom als amsterdam, denhaag, leiden
en Haarlem. Maar ik zie zelf geen stinkend rijke mensen rondrijden in BMW's ofzo.
ik had vroeger een vriendin, somalier, en zij had het al helemaal niet breed, grote
famillie, vader werkende, maar omdat die in somalie de universiteit ofzo heeft gehaald
kan hij in Nederland niet volledig functioneren naar wat die kan... Ik zelf ga dus
met redelijk veel verschillende nationaliteiten om en zie hoe zwaar sommige het
hebben in thuissituaties... Onder andere de vluchtelingen, wat ook vaak word onderschat...

Maar ach... ieder zijn eigen beeld :D Ik heb nergens problemen mee, ben daar erg
makkelijk in. Zolang ik maar met respect word behandeld :P

Charica

Hoofddoekenbelasting? Hmmmm... Eigenlijk kan ik nog wel wat meer verzinnen om belasting op te doen. Zo ben ik geen grote voorstander van kleren die je gezicht verbergen.
Gooi dan ook maar belasting op Burka's en bivakmutsen. Belachelijke dingen vindt ik het.

Tallie1979

Mariska_28 schreef:
Tallie_Ho schreef:
Nederland vergrijst in rap tempo... Dus denk dat we die 'gastarbeiders' nog hard nodig hebben in de toekomst! EN tjee op zo`n manier is er geen discussie mogelijk met jou gezien die laatste zin.. jammer

Waar had ik het nou weer over gastarbeiders? :')

Ik heb het over een land wat vol zit, vol met frustratie, vol met mensen, vol met hoge gebouwen.. Woningen niet te krijgen, je fiets kan je nergens laten staan zonder hem kwijt te raken. Mensen die naar de voedselbank moeten omdat ze het zwaar hebben. Criminaliteit die de pan uitrijst in de steden. Ik zal niet zeggen dat het aan een bepaalde cultuur toe te schrijven is, maar het komt wel doordat de steden overvol zitten!

Zet 20 vrouwen bij elkaar in een bus ( of in dit geval een topic ) en wat krijg je? Ruzie!

Zet 250.000/500.000 mensen bij elkaar in een stad en wat krijg je? Criminaliteit! Gooi er dan nog meer bij en je zal het probleem alleen maar groter maken!

Mensen ergeren zich in het verkeer, ergeren zich in het werk, iedereen is knetter opgefokt, gewoon omdat het land te vol zit. :)

Daar zal men in Drenthe/Overijssel/Friesland/Groningen/Limburg wellicht minder van merken, maar mogen we als Nederlands staatburger nog iets aan groen over houden om naar te "vluchten" als we de randstad zat zijn? :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:54

In veel dingen heeft Wilders gewoon gelijk.Het is vol in Nederland.Wij kunnen niet de hele wereld redden en helpen,das onmogelijk!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:54

doom schreef:
Mijn doel met stemmen op Wilders is dat Nederland eens wakker wordt geschud en dat er strengere regels gaan komen.
Voor mensen van buitenlandse afkomst, dieren en Nederlandse afkomst... we nemen allemaal een loopie met elkaar en dit gaat zo niet langer.
Dat hij op dit moment zoveel nadruk legt op "de buitenlanders" vind ik ook erg jammer... Ik had het fijner gevonden als hij ook eens met andere punten kwam, want die heeft hij wel degelijk, gezien zijn website!

Je verwoordt je mening duidelijk, alleen jammer dat je daarom op Wilders gaat stemmen. Want je weet net zo goed als ik, neem ik aan, dat hij alleen maar roept wat een deel van Nederland wil horen en weet dat zo te brengen dat mensen zelf niet verder na gaan denken. Wat dat betreft is Wilders natuurlijk hartstikke gewiekst. Zoals altijd in dergelijk topics, maak ik ook hier weer de vergelijking met WOII. Kijk eens hoe Hitler aan de macht is gekomen: er was sprake van werkloosheid en een teruggang in de economie en hij wist daar op in te spelen. En toen het gierend uit de hand liep, was het te laat en kon men niet meer terug!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:55

randalinpony schreef:
Bierbuikbelasting. :+

Oeeeeeh daar gruwel ik toch zo van he :+ sommige hebben zo'n echte flubber-hang-pens... daar ga je van kotsen joh :+

Anya

Wilders is gek. Ik stel voor hoofddoekjes belasting, minirokbelasting, hoge hakkenbelasting en vooral leggingsbelasting

Mariska_28

Extra belasting voor het gebruiken van een MP 3 speler.. Die dingen kosten onze gemeenschap klauwen vol met geld aan gehoorapparaten in de toekomst!
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 17-09-09 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt