13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:53

als dat meissie dat wil moet ze gaan tis haar leven.... who cares

Laura veel succes!! groeten uit wijk bij duurstede ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:53

Citaat:
De uitschrijving van de zeilster Laura Dekker uit Wijk bij Duurstede zal zeker niet voor vrijdag plaatsvinden. Dat heeft een woordvoerster van de gemeente vanmiddag bekendgemaakt

Vrijdag bepaalt de rechter of de ouders uit het ouderlijk gezag worden ontheven door de rechter. De ouders willen het meisje laten vertrekken. Laura Dekker is 13 en wil twee jaar lang de wereld rondzeilen. Solo. De Nederlandse wet houdt haar en de ouders echter aan de leerplicht. Daarom wil Laura zich uitschrijven uit Nederland zodat ze met een Nieuw Zeelands paspoort aan de Nederlandse wet kan ontkomen. Maar vooralsnog kan ze zowel de wereld als de Nederlandse wet niet omzeilen.

:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:55

LM, lijkt wel leedvermaak. Gunnen we elkaar niets meer in deze wereld?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:57

russel schreef:
LM, lijkt wel leedvermaak. Gunnen we elkaar niets meer in deze wereld?

hoezo nou weer leedvermaak? ik ben het er niet mee eens dat ze gaat, en ben blij te lezen dat alles haar word tegen gewerkt
ze is misschien een 'verstandige' 13 jarige.. maar ze dramt door als een kind van 5

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:59

Die smilie vat ik op van lekker puh...

Ik zou het tof vinden en haar via internet gaan volgen, wat een moed en kundigheid om dat te gaan doen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:59

De mening van een pedagoog over de kwestie:

Je bent heel druk bezig met je sociaal-emotionele ontwikkeling, met je identiteits-ontwikkeling. Daarbij heb je heel hard contact nodig met ouders en andere volwassenen en met leeftijdgenoten. Dat zijn heel belangrijke zaken in die adolescentieperiode. Het lijkt me een heel slecht idee om dan twee jaar in je eentje door te brengen. Ik denk dat die droom voorlopig nog even een droom moet blijven."

Is hier al een paar maal aangehaald. Ik lees overigens net dat de kleine meid 3 nationaliteiten heeft...de nederlands, de duitse en de nieuw zeelandse...De laatste is haar geboorteland. Wat doet ze in hemelsnaam dan hier???
Ik raak nu echt even het spoor bijster hoor... :?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:00

russel schreef:
Die smilie vat ik op van lekker puh...

Ik zou het tof vinden en haar via internet gaan volgen, wat een moed en kundigheid om dat te gaan doen.

ik vind het vooral dom en onverantwoord

(en die smilie mag je ook als een 'lekker puh' opvatten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:01

Waarom dom en onverantwoord? Je kent haar niet eens en je weet niet eens hoe zij met zeilen omgaat, hoe ze is voorbereid, hoe lang ze gewend is weg te gaan met de boot, hoe vaak ze alleen gaat zeilen, ze heeft tenslotte zelf een boot.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:02

LimaMambo schreef:
hoezo nou weer leedvermaak? ik ben het er niet mee eens dat ze gaat, en ben blij te lezen dat alles haar word tegen gewerkt
ze is misschien een 'verstandige' 13 jarige.. maar ze dramt door als een kind van 5

Precies...gelukkig zijn er mensen die dit hopelijk de kop in kunnen drukken. Eerst maar eens een grote meid worden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:03

russel schreef:
Waarom dom en onverantwoord? Je kent haar niet eens en je weet niet eens hoe zij met zeilen omgaat, hoe ze is voorbereid, hoe lang ze gewend is weg te gaan met de boot, hoe vaak ze alleen gaat zeilen, ze heeft tenslotte zelf een boot.

ik dacht dat er hier aardig wat punten aangebracht worden waarom het onverantwoord is

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:03

Yinnar schreef:
LimaMambo schreef:

Precies...gelukkig zijn er mensen die dit hopelijk de kop in kunnen drukken. Eerst maar eens een grote meid worden.

wat als ze ineens voor het eerst ongesteld word midden op zee? dat ze ineens tietjes krijgt en een BH nodig heeft..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:04

russel schreef:

Nou gut gut! Ben echt zwaar onder de indruk! NOT!

Snap echt niet dat mensen er zo makkelijk over denken... :n+-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:05

Yinnar schreef:
De mening van een pedagoog over de kwestie:

Je bent heel druk bezig met je sociaal-emotionele ontwikkeling, met je identiteits-ontwikkeling. Daarbij heb je heel hard contact nodig met ouders en andere volwassenen en met leeftijdgenoten. Dat zijn heel belangrijke zaken in die adolescentieperiode. Het lijkt me een heel slecht idee om dan twee jaar in je eentje door te brengen. Ik denk dat die droom voorlopig nog even een droom moet blijven."

Is hier al een paar maal aangehaald. Ik lees overigens net dat de kleine meid 3 nationaliteiten heeft...de nederlands, de duitse en de nieuw zeelandse...De laatste is haar geboorteland. Wat doet ze in hemelsnaam dan hier???
Ik raak nu echt even het spoor bijster hoor... :?

Hoezo, ze mag hier niet zijn? Wat nou dat paps of mams Nederlands is en ook hier familie heeft en ze op een reis is geboren en toevallig was dat in Nieuw Zeeland? Goed voor haar dat ze ook Nieuw Zeelands is, kan ze van het bekrompene af.

Veel scholen moeten eerst zelf maar eens wat aan sociale ontwikkeling doen door de kids met elkaar op een normale manier leren om te laten gaan. Dat criminaliteit niet op school hoort en pesten al helemaal niet, dat is orde aan de dag. Dus zo sociaal ontwikkeld kan je ook nog eens worden op school, dat je een trauma voor de rest van je leven mee krijgt. Vraag mij af of die Laura met haar ambities zo goed op school ligt, dat is toch al zo met kids van die leeftijd als je niet hetzelfde bent als je vriendinnen ben je raar en val je buiten de groep, dan kan je maar beter lekker op zee zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:07

LM je huidige reacties tonen anders ook niet veel volwassenheid.

Kinderbijslag is niets waard. Als ze enig kind is al zeker niet. Dan is het nog geen 100 euro.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:08

pharagirlke schreef:

Kinderbijslag is niets waard. Als ze enig kind is al zeker niet. Dan is het nog geen 100 euro.

ow nee?? volgens mij lees je mijn reacties dan een beetje verkeerd want ik ben bloedserieus

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:08

russel schreef:

Het gaat met name om haar leeftijd. Ik heb er geen maar mijn dochter zou dit echt niet mogen. Al was ze Nederlands kampioen skutsjesilen. Ze is te jong voor een dergelijke onderneming en heeft andere verplichtingen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:09

pharagirlke schreef:

Jij vindt 100 euro niets, ik zou je een beetje verwend willen noemen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:10

MB: wacht maar tot je kinders hebt :D Dan weet je hoe weinig die kinderbijslag waard is. ;)

MamboBeach

Yinnar schreef:
russel schreef:

Het gaat met name om haar leeftijd. Ik heb er geen maar mijn dochter zou dit echt niet mogen. Al was ze Nederlands kampioen skutsjesilen. Ze is te jong voor een dergelijke onderneming en heeft andere verplichtingen.

Ik heb wel een dochter maar nee, echt niet dat dit zou mogen!!! :n

MamboBeach

pharagirlke schreef:
MB: wacht maar tot je kinders hebt :D Dan weet je hoe weinig die kinderbijslag waard is. ;)

Ik heb er 3! :') _O-

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:11

pharagirlke schreef:

uhmm je woont in belgie.. daar gelden hele andere regels dan hier hoor..

zoals yinnar al aangaf.. Kinderbijslag is € 278,55 per kwartaal voor 1 kind
Laatst bijgewerkt door Limanade op 25-08-09 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:11

Haar moeder vind het wel goed, dat geeft toch niet? Die gelooft in haar dochter en heeft haar anders groot gebracht, niet met poppen en dergelijke maar met zeilen. Dat jij dat niet goed vind, is je goed recht, jij hebt ook andere maatstaven met je dochter, die zal ook niet heel haar leven zwervend op de zeeën ronddwalen, maar vast een goede baan en huisgezin hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:12

Dan zou je moeten weten dat je daar echt geen kinders mee onderhoud. Zeker niet als je er een boot voor kan kopen. Dan is dat helemaal niks waard :') Iig hier niet. Je kan er nog niet eens elke dag mee voor brood zorgen laat staan voor al de rest.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:12

uhm.. volgens mij gelooft ieder ouder in zijn/haar kind

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:13

pharagirlke schreef:
Dan zou je moeten weten dat je daar echt geen kinders mee onderhoud. Zeker niet als je er een boot voor kan kopen. Dan is dat helemaal niks waard :') Iig hier niet. Je kan er nog niet eens elke dag mee voor brood zorgen laat staan voor al de rest.

wat dacht je van sponsoren..