Laura veel succes!! groeten uit wijk bij duurstede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De uitschrijving van de zeilster Laura Dekker uit Wijk bij Duurstede zal zeker niet voor vrijdag plaatsvinden. Dat heeft een woordvoerster van de gemeente vanmiddag bekendgemaakt
Vrijdag bepaalt de rechter of de ouders uit het ouderlijk gezag worden ontheven door de rechter. De ouders willen het meisje laten vertrekken. Laura Dekker is 13 en wil twee jaar lang de wereld rondzeilen. Solo. De Nederlandse wet houdt haar en de ouders echter aan de leerplicht. Daarom wil Laura zich uitschrijven uit Nederland zodat ze met een Nieuw Zeelands paspoort aan de Nederlandse wet kan ontkomen. Maar vooralsnog kan ze zowel de wereld als de Nederlandse wet niet omzeilen.
LimaMambo schreef:hoezo nou weer leedvermaak? ik ben het er niet mee eens dat ze gaat, en ben blij te lezen dat alles haar word tegen gewerkt
ze is misschien een 'verstandige' 13 jarige.. maar ze dramt door als een kind van 5
russel schreef:Waarom dom en onverantwoord? Je kent haar niet eens en je weet niet eens hoe zij met zeilen omgaat, hoe ze is voorbereid, hoe lang ze gewend is weg te gaan met de boot, hoe vaak ze alleen gaat zeilen, ze heeft tenslotte zelf een boot.
Yinnar schreef:LimaMambo schreef:hoezo nou weer leedvermaak? ik ben het er niet mee eens dat ze gaat, en ben blij te lezen dat alles haar word tegen gewerkt
ze is misschien een 'verstandige' 13 jarige.. maar ze dramt door als een kind van 5
Precies...gelukkig zijn er mensen die dit hopelijk de kop in kunnen drukken. Eerst maar eens een grote meid worden.
russel schreef:Waarom dom en onverantwoord? Je kent haar niet eens en je weet niet eens hoe zij met zeilen omgaat, hoe ze is voorbereid, hoe lang ze gewend is weg te gaan met de boot, hoe vaak ze alleen gaat zeilen, ze heeft tenslotte zelf een boot.
Yinnar schreef:De mening van een pedagoog over de kwestie:
Je bent heel druk bezig met je sociaal-emotionele ontwikkeling, met je identiteits-ontwikkeling. Daarbij heb je heel hard contact nodig met ouders en andere volwassenen en met leeftijdgenoten. Dat zijn heel belangrijke zaken in die adolescentieperiode. Het lijkt me een heel slecht idee om dan twee jaar in je eentje door te brengen. Ik denk dat die droom voorlopig nog even een droom moet blijven."
Is hier al een paar maal aangehaald. Ik lees overigens net dat de kleine meid 3 nationaliteiten heeft...de nederlands, de duitse en de nieuw zeelandse...De laatste is haar geboorteland. Wat doet ze in hemelsnaam dan hier???
Ik raak nu echt even het spoor bijster hoor...
Yinnar schreef:russel schreef:Waarom dom en onverantwoord? Je kent haar niet eens en je weet niet eens hoe zij met zeilen omgaat, hoe ze is voorbereid, hoe lang ze gewend is weg te gaan met de boot, hoe vaak ze alleen gaat zeilen, ze heeft tenslotte zelf een boot.
Het gaat met name om haar leeftijd. Ik heb er geen maar mijn dochter zou dit echt niet mogen. Al was ze Nederlands kampioen skutsjesilen. Ze is te jong voor een dergelijke onderneming en heeft andere verplichtingen.
pharagirlke schreef:MB: wacht maar tot je kinders hebtDan weet je hoe weinig die kinderbijslag waard is.