Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:55

Vera ik ben het Totaal niet met jou eens.. misschien liep de politie indd wel in burger tussen het feest.. dan weet je niet..

en wat wil je doen tegen zo'n achtelijk grote groep.. als je dat filmpje van mij ziet kun je heel goed zien hoe de politie in het nauw wordt gedreven...

ik vind jou redenering erg kort door de bocht..

tuurlijk de guardia cevil in spanje is geweldig, ik heb familie wonen in spanje en heb ze al een paar keer in actie gezien.. de manier hoe hun optreden, dan mag hier niet in NL, daar kan de politie niks aan doen...

ik denk dat je je mening even voor je moet houden totdat er iets meer nieuws naar buiten wordt gebracht...

Zondebokje

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:58

http://www.ad.nl/binnenland/3447511/Vel ... ietop.html

en daarom heb ik o.a. mijn mening!!

en een mening is een mening dus als ik dat wil zeggen hoeft niemand te zeggen dat ik mijn mening voor me moet houden sorry hoor!

ik heb ze al vaker bezig gezien die agenten .. en van mij mogen ze regels in nederland scherp aan gaan pakken ..want als die politie agenten in de toekomst niet meer mogen als ze nu doen .. dan worden die gasten nooit aangepakt dan blijf je dit houden en word het alleen maar erger!

totaal geen overwicht hebben die lui ..
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 27-08-09 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:06

nee, en dat ligt niet aan de politie.. NL is gewoon een zwak landje als je kijkt naar gezag..

ik vind ook dat de politie harder moet optreden, maar dat kunnen ze niet..

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:07

ja en dat moet veranderd worden .. zodat ze wel harder op moeten kunnen treden want dit gaat gewoon echt nergens meer over ..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:09

ja maar dat is aan de staat, niet de politie..

kijk dat er eenheden naar huis zijn gestuurd (volgens de krant dan) dat was niet zo slim..

Maar ik zou niet weten wat ze hier nog meer hadden moeten doen... ze liepen met aardig wat het strand op maar dat TUIG viel ze aan...

ik vind dat dit nooit had mogen gebeuren, en de enige waar je naar mag wijzen zijn die KL*OTZAKKEN die die rellen begonnen zijn!!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:14

Uiteraard kan de politie fouten gemaakt hebben. Maar dat weegt geloof ik niet op tegen de fouten die dat tuig hier heeft gemaakt. En al was de politiemacht hier groter geweest, dan denk ik niet dat het veel uitgehaald zal hebben op meer dan 15.000 man.....

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:31

Tis gewoon niet meer normaal tegenwoordig, mensen hebben geen respect meer voor de politie.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:51

ik vind dit echt raar want wij hebben zeker ME zien lopen zaterdag en een vriend van mij die normaal op het HS zit liep ook op de hoek dus heel den haag en rotterdam zijn leeggetrokken qau agenten.. ik ben benieuwd of de politie dit gaat bevestigen hoor..

edit: het probleem was niet dat er te weinig agenten waren, het probleem was dat zij niet op de locatie konde komen!!! Er is 1 weg naar toe, de weg die bezet was met 20.000 feestgangers die in paniek zo snel mogelijk van het strand af wilde.. probeer daar eenst egen in te gaan lopen, aardige klus hoor!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:38

Grappig hoe mensen hier alles in hun eigen straatje weten te praten; de politie moet harder optreden, tot het een vriend is die een gebroken neus heeft. De politie had harder in moeten grijpen op het strandfeest, maar ik lees hier ook dat het belachelijk is dat de politie heeft geschoten op een paar jochies van 17-18-19 (paar blz. geleden). Het is de schuld van de politie dat dat tuig heeft lopen rellen. Ja, zo kan je alles wel je eigen kant uit draaien...

De politie doet wat 'ie kan.En zal ook heus wel eens (inschattings)fouten maken. Zo gaat het nou eenmaal in de wereld.

En berichten in de telegraaf of AD (of FOK / Geen stijl enz.) neem ik allemaal maar niet zo serieus. Beetje laag niveau van journalistiek.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:16

@Diablo: Ik woon zelf in hoek van holland en heb contact gehad met andere strandpaviljoen houders. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:39

Anoeska schreef:
Grappig hoe mensen hier alles in hun eigen straatje weten te praten; de politie moet harder optreden, tot het een vriend is die een gebroken neus heeft. De politie had harder in moeten grijpen op het strandfeest, maar ik lees hier ook dat het belachelijk is dat de politie heeft geschoten op een paar jochies van 17-18-19 (paar blz. geleden). Het is de schuld van de politie dat dat tuig heeft lopen rellen. Ja, zo kan je alles wel je eigen kant uit draaien...

De politie doet wat 'ie kan.En zal ook heus wel eens (inschattings)fouten maken. Zo gaat het nou eenmaal in de wereld.

En berichten in de telegraaf of AD (of FOK / Geen stijl enz.) neem ik allemaal maar niet zo serieus. Beetje laag niveau van journalistiek.

in mijn ogen is er maar een schuldige partij.............. en dat zijn de raddraaiers......... zouden die er niet zijn, dan is politieoptreden ook niet nodig........... simpel denk ik he?? :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:44

Soms kan het leven zo makkelijk zijn... :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:45

dat dacht ik Anoeska :D :D :D

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:46

geloof dat iedereen hier vind dat die lui schuldig zijn hoor .. weet niet ..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:45

Six schreef:
@Diablo: Ik woon zelf in hoek van holland en heb contact gehad met andere strandpaviljoen houders. :)

Maar hoe kunnen die nou weten dat er meerdere meisjes verkracht zijn?

KiWiKo schreef:
in mijn ogen is er maar een schuldige partij.............. en dat zijn de raddraaiers......... zouden die er niet zijn, dan is politieoptreden ook niet nodig........... simpel denk ik he?? :)

Dat is precies wat ik bedoel. Ook al zou de politie het verkeerd ingeschat hebben, of al zou de politie de enige zjin die geschoten heeft, de enige die hier écht schuld hebben, zijn de jongemannen die dit alles veroorzaakt hebben.

vera23 schreef:
geloof dat iedereen hier vind dat die lui schuldig zijn hoor .. weet niet ..

Maar er zijn er genoeg die vinden dat de politie hier ernstige steken heeft laten vallen. Ik zou zeggen: kom zelf eens met goede ideeën om meer dan 15.000 man in toom te houden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:22

Zo makkelijk om de schuld altijd maar op de politie af te schuiven:

De politie heeft afgelopen weekend gevochten voor haar leven in Hoek van Holland. Dat zegt korpschef Meijboom van de politie Rotterdam-Rijnmond in een verklaring.

Volgens de man werden de aanwezige politiemannen in een hoek gedreven en waren honderden mensen uit op 1 ding: slachtoffers maken onder de politie. De rellen zijn niet pas ontstaan nadat de politie schoot, aldus de korpschef. Volgens Meijboom waren er al diverse steekpartijen voordat de politie ingreep met getrokken wapens.

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/116515/- ... n-HvH.html

Wat een vreemde omgekeerde wereld leven we tegenwoordig toch in. Als er volgens sommigen niet genoeg politie is dan is dat blijkbaar een goede en gezonde reden om maar lekker te gaan rellen en mensen neer te steken.

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:50

Ten eerste vind ik het echt belachelijk dat het weer eens zo moet aflopen door een bepaalde groep van onze bevolking....
Sommige vooroordelen worden maar weer eens bevestigd! Mensen die op de filmpjes te zien zijn moeten eens flink te rade gaan bij hunzelf.... Ik zal verder niets roepen over de bepaalde culturen.... maar ook daar valt genoeg over te zeggen...

Verder kan de politie het nooit goed doen.... Als ze er met een aantal complete pelotons me-ers staan en voldoende agenten om in te grijpen dat is het in de mensen oog te aggressief en lokt de politie een bepaalde handeling bij de feestgangers uit.... Maar staan ze rustig aan de kant in een normale hoeveelheid en er gebeurd iets dan roept de gehele bevolking dat de fout grotendeels bij de politie ligt omdat er te weinig agenten liepen om in te grijpen....

Wat men vergeet is dat het vaak al begint bij de opvoeding van de betreffende gasten.... Ik weet zeker dat als je al die probleem gasten eens onder de loep gaat nemen dat je een bepaald patroon zult terug zien in de opvoeding....

En wat dit feest betreft.... ik vind dit echt ronduit schandalig!!

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:57

bo0tjeee schreef:
Wil inderdaad nog steeds wel weten hoe het zit met het schieten.
Of de dodelijk kogel van politie was, en of ze nou in het wild om zich heen hebben geschoten..

De politie schiet niet in het wild om zich heen.... Heb je enig idee hoevel uitleg je als agent verschuldigt bent nadat je een schot hebt gelost?? Laat staan als je je hele patroonhouder leegschiet...
Zodra je dat ding op je heupen hebt hangen hoop je vurig dat je het nooit hoeft te gebruiken!
;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:07

Dit vind ik toch wel een schokkend stuk:

telegraaf schreef:
'Ze wilden bloed'
ROTTERDAM - Het strandfeest blijkt niet alleen slachtoffers onder de bezoekers te hebben gemaakt, maar ook onder de dienstdoende politiemensen, zo komt naar voren uit hun ingrijpende weergave van die dramatische avond en nacht. Veel agenten zitten er geestelijk helemaal doorheen.

"Het was oorlog. Een arena met dolle leeuwen. Ze wilden ons bloed. Donker en nergens veilig. Ze maken ons af. Hier komen we niet meer levend uit. Kankerjoden, kankerjoden, schreeuwen ze. Bacardi-flessen gevuld met zand vliegen door de lucht. Ik ruik mezelf. Angst. Pure angst. Dan valt er aan hun kant een slachtoffer. Het gevecht gaat door. Ze stappen gewoon over hem heen. Wij proberen het lichaam weg te trekken. Met gevaar voor eigen leven. Een boomlange vent tilt een plantenbak op en slingert die naar ons toe. Ik zie het nog voor me. Krijg er weer kippenvel van. Dat lichaam hebben we aan een arm weggesleept."

Zeven Rotterdamse politiemensen, vijf mannen en twee vrouwen tussen 26 en 41 jaar, vertellen strikt anoniem het verhaal over de zwartste avond van hun leven op het strand van Hoek van Holland. De gezichten staan strak. Ze kijken elkaar verbroederend aan. "Als jullie daar niet waren geweest, had ik hier niet meer gezeten. Dan had ik het niet overleefd", zegt de een tegen twee anderen. "We hebben elkaar vastgehouden. Als je valt in dat zand dan hadden ze ons gelyncht."

Honderdvijftig schoten

Een van de twee vrouwen: "Er is wel honderdvijftig keer geschoten. Je gaat over een drempel als je het wapen trekt. Het deed ze niets. Helemaal niets. Een waarschuwingsschot. Geen effect. Ze gingen maar door. " Het drama was voorgebakken, blijkt uit het oorlogsverslag. "Iedereen wist bij aanvang dienst dat het daar fout zou gaan. We herkenden meteen Feyenoordhooligans. Dan poog je nog de angel eruit te halen. De grootste raddraaiers te isoleren, het tuig dat anderen aanstuurt. Onbegonnen werk. Vanaf het begin is er gevochten. Waren er steekpartijen. Dat is hun tactiek. Hit and run. Klappen uitdelen, weglopen en kijken hoeveel politie er op de been is. Koppen tellen. Aan beide kanten. Dat is oorlog."

Eén van de politiemannen verhult niet pure wraakgevoelens te hebben gekregen. "Rotterdam hooligans, Rotterdam hooligans. Jongens, jongens wat was dat bedreigend. Nu hakken we ze in de pan, heb ik gedacht. Zie maar of je het hier redt op je sportschoentjes."

De zeven hebben zorg over de toekomst. Waar eindigt dit geweld? "Ik baal van de kranten", zegt er één. "Als wij niet hadden geschoten, was er niets gebeurd, wordt er nu beweerd. Wij stonden daar onze zorgplicht te doen. Wees eens positief." Een ander: "Wij hopen dat men ons helden vindt. Al die andere collega's die daar waren, zijn dat. En vergeet ons thuisfront niet. Bezorgd als dat is."

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:30

Kippenvel ervan..

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:35

Pradaatje schreef:
Kippenvel ervan..

Nou zeker weten...!

Goed om het verhaal ook eens van deze kant te horen, en ik ben blij dat ik niet in hun schoenen stond die bewuste avond!
Respect!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:36

Inderdaad.. Kan me goed voorstellen dat dat zo is voor die politiemensen... Pfff

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:38

Stef_Winston schreef:
Nymphadora schreef:
Sorry, maar als je al die idioten ook hoort: Rotterdam, hooligans..
Grow up zeg!

Ik ben heel blij dat ik niet ben gegaan!
Je ziet/hoort gewoon dat het al om een bepaald slag mensen gaat.. Zou me er niet happy bij gevoeld hebben daar!

Verschrikkelijk voor de nabestaande van de overleden jongen..

Hier precies hetzelfde!

Toch niet normaal als je die filmpjes ziet, die agenten moeten doodsangst uit hebben gestraald, zijn ook maar mensen die hun werk doen en een gezin thuis hebben zitten. Wat hadden ze met een knuppeltje kunnen doen tegen zo een meute, stelletje idioten, niks, t wordt hoog tijd dat er is geschoten is, moeten ze is vaker gaan doen, maar moet je niet gaan janken als je degene bent die geraakt wordt in dat asociale zooitje daar... leren ze mss is afstand te houden.. :Y)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:14

Ze hebben net op het nieuws op de radio gezegd dat die 19 jarige jongen is omgekomen door een politie kogel. dat is nu dus zeker gesteld..

mijn vriend was gister in rotterdam bij een vriend en daar in de buurt was ook iets gebeurd, hij stond een praatje te maken met een agent die de weg had afgezet en toen begonnen ze over hoek v holland..

die agent was daar ook en die zei dat alleen hun geschoten hadden, de mensen die op bezoekers leken waren indd politie in burger..

toen vroeg mn vriend voorzichtig over die jongen toen zei die agent daar mag ik niks over zeggen, wel heeft hij losgelaten dat het blijkbaar die avond geen lieverdje was, ze zagen alleen de eerste 2 rijen, de rest was donker.

Ik heb zoiets... als je daar staat... dan ben je niet goed bezig.. ik denk dan zo van. hij is vast niet zomaar neergeschoten..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:18

ernstig !!!!