Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:40

Oke, maar ik heb daar heel duidelijk een andere mening over. daarom wilde ik duidelijk maken dat ik nog steeds gezond verstand heb, respectvol kan zijn en beschaafd. Ik voed mijn zoon keurig op met normen en waarden. daarnaast is hij nu 12 en leert zelf dingen, dus zal ook weer een eigen mening krijgen over zaken.

Ik snap ook echt niet hoe iemand zo ziek kan zijn om kinderen of dieren zulke vreselijke dingen aan te doen, zoals we regelmatig lezen of horen op het nieuws. Ik kan daar gewoon echt helemaal niet bij. Ook als ik aan alle redenen denk, kan het gewoon nooit zo ver komen imo. Als ik alleen al een keer erg boos word op mijn zoon of een van onze dieren, voel ik me ontzettend rot gewoon. Nee, je moet echt zo ziek zijn, dat je alle rechten kwijt bent. En zo iemand kan nooit gelukkig zijn en heeft niks aan therapie en celstraf meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:17

Diablo schreef:
Lianne84 schreef:
http://www.dagelijksestandaard.nl/2009/ ... enrechten/
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Hoge Raad is van mening dat de levenslange gevangenisstraf noch in strijd is met het EVRM, noch met de rechtspraak van het EHRM. Het mag dus.

Tja, dat de Hoge Raad er zo over denkt, wil natuurlijk zeggen dat we allemaal als makke schaapjes zo moeten denken....als de Hoge Raad zegt dat de doodstraf goed is, ben je het daar dan ook mee eens?

Trouwens, dit is natuurlijk een recht buigen wat krom is. Je mag dus iemands vrijheid wel nemen (terwijl dat dus een mensenrecht is), omdat je evt. (en die kans is echt heel klein, heb ik in een ander topic gelezen) gratie kunt krijgen? Dus dan mag je wel aan vrijheidsberoving doen? Dit is gewoon je eigen straatje schoon vegen.

Zei jij eerder niet als reactie op mij dat bij levenslang iemand nooit weer zijn misdaad kon herhalen? Mmmm, als ik de Hoge Raad mag geloven, klopt dit dus ook niet helemaal......

Klopt niet :n

Kijk maar:

9. Oneerlijke gevangenschap
Niemand heeft het recht ons in de gevangenis te stoppen zonder een goede reden en ons daar te houden, of ons het land uit te sturen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:55

Yamcha, ik had ze ook gelezen, alle 30 ;) . En het spreekt elkaar enorm tegen, want in het derde 'recht' staat dat ieder mens recht heeft op leven in vrijheid. Later staat er dan opeens dat je iemand niet oneerlijk gevangen mag houden. En dat bedoel ik, met recht buigen wat krom is.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:25

hier ben ik absoluut tegen, omdat:

-ze het nooit helemaal zeker kunnen zijn, hoevaak hebben we niet al meegemaakt dat mensen al jaren voor een zeer ernstig misdrijf zitten en dan toch onschuldig blijken en waarschijnlijk doodstraf zouden hebben gehad als we(of dat land) nog de doodstraf had
-wij hebben als mensen het recht niet om mede mensen dood te maken, om welke reden dan ook
-publiekelijke executie aanzien kan, zeker voor kinderen, een traumatische gebeurtenis zijn
-alleen in nederland werden er in een van de laatste jaren v/d doodstraf +-26 mensen onterecht geexecuteerd, alleen in nederland al!
-doodstraf is geen straf, van een straf moet je leren en het de volgende keer anders doen, en als je dood bent kun je er niet van leren

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:35

pharagirlke schreef:
hoezo hij "zou" vorig jaar....? :=

Nou lijkt mij lastig om op een in stukken gesneden lichaam te onderzoeken of hij verkracht is??

Wel een horror verhaal zeg bah... Arm jongetje ook :(:)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:30

amillia schreef:
hier ben ik absoluut tegen, omdat:

-ze het nooit helemaal zeker kunnen zijn, hoevaak hebben we niet al meegemaakt dat mensen al jaren voor een zeer ernstig misdrijf zitten en dan toch onschuldig blijken en waarschijnlijk doodstraf zouden hebben gehad als we(of dat land) nog de doodstraf had
-wij hebben als mensen het recht niet om mede mensen dood te maken, om welke reden dan ook
-publiekelijke executie aanzien kan, zeker voor kinderen, een traumatische gebeurtenis zijn
-alleen in nederland werden er in een van de laatste jaren v/d doodstraf +-26 mensen onterecht geexecuteerd, alleen in nederland al!
-doodstraf is geen straf, van een straf moet je leren en het de volgende keer anders doen, en als je dood bent kun je er niet van leren

HUH leren? Hij had een heel leven om te leren. Dat moeten wij ook ondanks de harde wereld en alle pech. Met dure therapie hopen dat ie iets leert en hem weer loslaten met alle risico's? En wat zeg je tegen het volgende kind of de nabestaanden?

natuurlijk mag een onschuldige niet de doodstraf krijgen, maar we zijn wel steeds verder met onderzoek mogelijkheden. Tijden veranderen en technieken gaan snel.

Daarnaast gaan er nog steeds meer onschuldige mensen kapot en hun nabestaanden, dan het aantal onschuldigen dat vast zit of de doodstraf zou krijgen. Een onschuldige vast of dood is hartstikke erg, maar dat geld ook voor dat kind dat zomaar gepakt word.

We hebben het recht niet een mede mens te doden? Hij dus ook niet en daarom verliest hij elk recht. Pas nadat hij dat op een gruwelijke wijze heeft gedaan dan. Dat maakt ons geen moordenaars, omdat onze motieven echt totaal anders zijn.

Zulke mensen zijn echt ziekelijk gestoord, om tot zulke daden te komen hoor. Het komt niet eens in me op wat je af en toe hoort gewoon, krankzinnig gewoon. Dat gaat buiten de normale wetten om en kan onder uitzonderingen vallen. De wetten moeten ONS beschermen, de onschuldige mensen en de slachtoffers met hun familie. Daarvoor moet er ook hulp zijn en niet voor zulke gasten meer.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:40

superpony schreef:
HUH leren? Hij had een heel leven om te leren. Dat moeten wij ook ondanks de harde wereld en alle pech. Met dure therapie hopen dat ie iets leert en hem weer loslaten met alle risico's? En wat zeg je tegen het volgende kind of de nabestaanden?

natuurlijk mag een onschuldige niet de doodstraf krijgen, maar we zijn wel steeds verder met onderzoek mogelijkheden. Tijden veranderen en technieken gaan snel.

Daarnaast gaan er nog steeds meer onschuldige mensen kapot en hun nabestaanden, dan het aantal onschuldigen dat vast zit of de doodstraf zou krijgen. Een onschuldige vast of dood is hartstikke erg, maar dat geld ook voor dat kind dat zomaar gepakt word.

We hebben het recht niet een mede mens te doden? Hij dus ook niet en daarom verliest hij elk recht. Pas nadat hij dat op een gruwelijke wijze heeft gedaan dan. Dat maakt ons geen moordenaars, omdat onze motieven echt totaal anders zijn.

Zulke mensen zijn echt ziekelijk gestoord, om tot zulke daden te komen hoor. Het komt niet eens in me op wat je af en toe hoort gewoon, krankzinnig gewoon. Dat gaat buiten de normale wetten om en kan onder uitzonderingen vallen. De wetten moeten ONS beschermen, de onschuldige mensen en de slachtoffers met hun familie. Daarvoor moet er ook hulp zijn en niet voor zulke gasten meer.

daar raak je precies het punt. ze zijn ziekelijk. ze hebben zeer foute dingen gedaan dat is duidelijk, maar moet hij daarom zepubliekelijk vernederd worden en wat dacht je van de familie? de wet moet de onschuldigen beschermen, en de familie blijft onschuldig(tenminste, als die man al zelf niet een of ander trauma heeft opgelopen van een familielid, als je begrijpt wat ikbedoel) ik zou zeggen levenslang opsluiten; hij is is afgesloten voor de buitenwereld, en niemand heeft er last van. Naja, direct. indirect kost het natuurlijk wel geld, maar een executie kost ook geld(op een humane manier natuurlijkdan heh.

punt is, als je deze man ter dood veroordeeld, verlaagd de regering zich ook tot een bepaald niveau. er zijn zo veel verschillende kanten van deze zaken, en wij als 'buitenstaanders' kunnen alleen onze meningen weergeven. de mensen die hier mee bezig zijn hebben niet voor niets gestudeerd.

superpony

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:56

Daar heb je dus een al besproken punt. als die man dit doet door een trauma, doet hij dit een ander ook aan. Mag die als die nog leeft, dan ook weer een ander iets aan doen, vanwege dit trauma? En die dan weer etc etc? dat kan toch niet? Hij had hulp moeten vragen of krijgen VOOR hij zo ontspoorde als hij het werkelijk zo hard nodig had. En je hebt dus een keus nogmaals. Hieraan toegeven is wel het allerzwakste. Je doet mensen iets vreselijks aan, wat NOOIt meer goed te maken is.

Mensen bestuderen het vast al jaren, maar............als je altijd 1 kant op kijkt en elkaar braaf volgt, komt er geen andere kijk op dingen. Dus moeten we maar braaf volgen en degene geloven die het bestudeerd heeft? Ik geloof niet altijd in dat soort studies en de mensen die het bestudeerd hebben. Ik denk dat daar ook een stukje wat aangeleerd is bij komt kijken en er dus vanuit die hoek bestudeerd word. We willen het nu graag allemaal zo zien en braaf zijn, dus volgt men maar.

Ook word er nog naar menselijkheid gekeken bij zulke daders en vergeet men de slachtoffers nogal eens. Dat zit hartstikke fout gewoon. We leven nu, in een keiharde wereld. Iedereen moet voor zichzelf zorgen en zichzelf beschermen. De wet doet dat niet op deze manier.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 01:32

Lees hier een beetje vreemde reacties. Maar heb niet alles kunnen lezen. Het is toch niet normaal om iemand doo te schieten vor de ogen van kinderen.

@superpony: Wat geloof je nou niet aan die onderzoeken over recidive en dergelijke. Je hoeft maar 10min van de gemiddelde documantaire over strenge gevangenissen met lange straffen te kijken om te begrijpen dat het de allerbeste kweekgrond is voor extreem aggressieve criminelen en bendes. De mensen die in die gevaarlijke gevangenissen leren overleven orden daar alleen maar gevaarlijker van en slimmer want je kan de ervaring van al je mede criminelen gebruiken om een betere crimineel te worden.In een lieve schattige nedrlandse gevangenis worden ze misschien niet echt beter maar gelukkig niet slechter dan ze al waren. En de slachtoffers worden niet spontaan van hun trauma's en verwondingen afgeholpen als hun aanvaller 2x zo lang vast zit of dood gaat, ze hebben er veel meer aan om serieus te worden genomen en zelf hulp te krijgen. Revenge is best surved cold omdat alleen het idee van wraak helpt als de daadwerkelijke wraak is genomen word je er niks beter van, oftewel zet dat idee maar in de ijskast.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 01:53

Volgens mij is een homofiel iemand met seksuele gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht en een homosexueel iemand die die gevoelens ook in de praktijk brengt. Je hebt van die extreme christenen die homofiel zijn maar niet homoseksueel, omdat ze daar zelf tegen zijn.

Als dat ook voor pedofielen en pedoseksuelen geldt dan vind ik het heel fout dat pedofielen gestraft worden, op wat voor manier dan ook. Pedofielen hebben gevoelens waar ze niks aan kunnen doen. Daar kunnen ze hooguit voor behandeld worden (al vraag ik me af of dat zin heeft), maar nooit gestraft. Ze doen hun best om hun gevoelens te onderdrukken en daar moeten ze juist bij geholpen worden.

Daarnaast is lang niet iedereen die zich aan kinderen vergrijpt ook gelijk een pedofiel. Veel mensen doen het omdat kinderen een makkelijke prooi zijn en ze niet in staat zijn om een vowassene te scoren, zoals die priesters. Niet omdat ze specifiek gevoelens hebben naar kinderen toe. Dat soort mensen verdienen naar mijn idee wel een zware straf.

Ik vind dat er beter onderscheid gemaakt moet worden tussen deze groepen en dat we ze niet te makkelijk over één kam moeten scheren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 01:58

Idd de slachtoffers moeten geholpen worden.

Persoonlijk geef ik niet omde situatie van de gevangene. Als hij slechter wordt daar, ga je er vanuit dan dat die alsnog vrijkomt? Anders is het niet belangrijk feitelijk. Zolang ze de ellende maar binnen de muren houden.
In de Nederlandse gevangenissen is het best goed geregeld en hebben ze idd rechten. Dat neemt niet weg, dat je ook in Nederland prima na een langere gevangenis straf examen kan afleggen in zware misdaad. Hier leert men het ook om te overleven in de gevangenis. Er is hier namelijk genoeg gaande in onze gevangenissen. Ik zou mensen hun vertrouwen beschamen als ik daar iets over zou vertellen, maar je leert er niet haken en breien. OOk gaat men in Nederland best ver om de rust en orde te bewaren, ten goede van de gevangenen.

Ik denk dat de gemiddelde vader heel graag een half uurtje opgesloten zou willen zitten met degene die zijn dochter te pakken heeft gehad. Maar ook natuurlijk de moeders en ouders van zonen hoor, geef maar een voorbeeld.

Het geeft wel degelijk voldoening aangezien sommige ouders er hun leven aan besteden om voor te lichten. Ook zijn er zat die graag zouden willen voorkomen dat het een ander kind en zijn ouders ook overkomt. je gunt het namelijk je ergste vijand niet.

Ik ben tegen het volgen van wat men aanleerd om zo te denken.

Ik zie regelmatig de documantaire's over het leven in de Amerikaanse gevangenissen. Het is daar heftig.
En soms zie je gevangenen die echt spijt hebben en denken verandert te zijn. Maar moeten we daarom het risico nemen? een land vol schattige proefkonijntjes? We zijn toch tegen proefdieren? Zulke mensen loslaten omdat ze verandert zouden kunnen zijn, maakt ons tot proefdieren.

En dan kies ik de kant van de slachtoffers en heeft de dader pech. Met dat kleine beetje begrip wat ik soms kan hebben voor een dader kan ik verder niks. Maar dan heb ik het over ander soort moorden. Zodra het verkrachten wordt en echte slagerspraktijken, vooral met kinderen, val je echt in een hele andere categorie.
Dat is geen gewapende overval waarbij iemand om is gebracht, hoe erg dat ook is. Of relatieproblemen, waarbij iemand dood is geslagen. dat is handelen uit emotie, onmacht etc. Heel erg fout, niet goed te praten.maar lang niet zo ziek als kinderen gruwelijke dingen aan doen. De echte zieke geesten heb ik het over. Daar moet je niet eens meer iets aan willen doen, want ze hebben geen berouw. ze waren sowieso tot zo een daad in staat en die krijg je never meer gezond in hun bol. Levenslang vastzitten heeft gewoon geen nut en is ook geen leven. dat is dan ook tegen het mensenrecht in.