Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Ik neem aan dat jij ook liever niet hebt dat mensen zonder sjoege van paarden op jouw berg gaan bepalen wat jouw paarden volgens hun onbevlekte en semi-objectieve mening wel of niet meer mogen.
Huertecilla schreef:De enige correcte manier is;
- het laten opstellen van de optimale welzijns situatie door externe biologen en ethologen
- het vergelijken van wat is met deze maatlat door externe inspecteurs zonder hippische achtergrond
OKHannes schreef:En in je begin post heb je niets over Oomens vermeld..die komt nu ineens om de hoek.....?
Anya schreef:als jij je druk gaat maken over sederen tijdens scheren en dat als item opvoert, dan verlies je 80% van de ruiters.
Karl66 schreef:De gemiddelde nederlander denkt in het geval van scheren onder sedatie, die Anky heeft veel meer verstand van paarden dan ik, dus als zij zegt dat het zo het beste is, dan zal dat wel kloppen. Die gaat dan echt niet de barricaden op om de paardensport aan banden te laten leggen.
Karl66 schreef:Die negatieve publieke opinie is er niet en ik denk dat dat idee van een negatieve publieke opinie wishfull thinking van een aantal mensen is.
Huertecilla schreef:Anya schreef:als jij je druk gaat maken over sederen tijdens scheren en dat als item opvoert, dan verlies je 80% van de ruiters.
Dat is dan een mooie illustratie van de grootte van het probleem.
Alle reden om er de grootst mogelijke aandacht op te vestigen.
Lees de keurige uitleg van Oomens eens.
Als 80% van de ruiters het probleem niet ziet is er echt geen toekomst voor de ruiter te rechtvaardigen.
hc
Lovely schreef:HC, jammer dat er door de afschaffing van de paardennummers geen publiek meer kwam op de fiesta, dat is best jammer voor de andere deelnemers.