Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 10:28

Ergens in dit topic staat een citaat uit een krant dat vader regelmatig zijn dochter naar de creche bracht terwijl moeder haar dan ophaalde omdat hij veel overwerkte.
Kan je je afvragen waarom ze niet simpelweg 2 autostoeltjes hadden???

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:36

Kweetnietje1 schreef:
Inderdaad, behoor je je kinderen niet te vergeten. Daar is denk ik iedere ouder zich terdege van bewust. Echter het overkomt je gewoon. Ik kan dat begrijpen ondanks dat ik geen kinderen heb en mijn moeder ons nooit vergeten is.

Heb je wel eens een beer met jongen in het wild gezien??
Ik ben nog veel erger!!

Kweetnietje1 schreef:
@rock: haar reacties zijn niet die van iemand die ervaring met kinderen heeft. Vandaar mijn opmerking. Kan ook zijn dat ze kinderen heeft maar dat er ook niets anders (sociaals) in haar leven afspeelt en ze ziekelijk hele dagen haar kinderen in het middelpunt houdt.

Dus wil je mij nu ook persoonlijk aan gaan vallen, ondanks dat je me niet kent?

Ik vind je reacties jegens Sarabande overtrokken, je eigen inbreng in dit topic raakt kant noch wal door persoonlijk op de man te spelen!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:37

Rock schreef:
Dát ben ik weer met jóú eens :D

:D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:45

Zie, zijn we allebei de kwaadste nog niet, ondanks dat ik best van een (pittige) discussie houd :')

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:46

sarabande schreef:
Ergens in dit topic staat een citaat uit een krant dat vader regelmatig zijn dochter naar de creche bracht terwijl moeder haar dan ophaalde omdat hij veel overwerkte.

Dat vroeg ik me direct al af... Al zijn de stoeltjes nioet goedkoop!
Ook al zit het in de route, en komt de vrouw sowieso langs het werk van haar man, je moet toch ook weer naar binnen om de sleutel te halen, autostoel over te zetten en de sleutel weer terug te brengen.
Of heeft de vrouw een sleutel van de auto?
Maar ik wil me behouden van speculaties... en ik word misselijk als ik er te diep over na denk!

Ergens in dit topic heeft iemand gereageerd die dicht bij de familie staat, wat vreselijk...
Zij zei ook dat het om een "modelgezin" gaat, maar hier kan ik niet veel mee.
Alhoewel ik voor 99% zeker ben dat de man dit niet met opzet heeft gedaan, zeker weten doe je het nooit, je kunt immers niet de gedachten van de man lezen, krijg ik toch het negatieve gevoel dat ik altijd heb bij familiedrama's, daar word ook wel eens gesproken over modelgezinnen!
Nogmaals ik wil niet speculeren en oordelen, maar het geeft me een naar gevoel!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:51

Rock schreef:
Zie, zijn we allebei de kwaadste nog niet, ondanks dat ik best van een (pittige) discussie houd :')

Ik heb liever een (pittige) discussie dan iemand die persoonlijk word en vervolgens zijn mond houd.
Ik heb een grote mond, dat weet ik, ik sta voor én achter mijn mening, maar dat zegt niets over mijn "verplaatsen in" vermogen en achteraf "no hard feelings".

Ik hoef mijn gelijk niet te halen... Meningen verschillen...
Daar hoef en wil ik niet persoonlijk voor te worden!

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:54

:D

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:40

Kaja schreef:
Zaina schreef:

ik werk op een kdv en dat doen we altijd even inderdaad.. maar soms nemen de ouders niet op en we gaan niet de hele dag er achter aan bellen.
en nee de ouders bellen eigenlijk bijna nooit terug hoor

Als mijn kindjes niet bij mij zijn, dan zijn ze bij iemand die wel vijf telefoonnummers heeft voor het geval dat.
Dan kan het toch niet zo zijn dat er niemand opneemt!

Je kunt er ook niet een hele dag achteraan bellen, daar heb je het te druk voor, maar de conclusie blijft dat het lonend kan zijn.

Van sommige ouders hebben we 2 of 3 nummers, maar gebeurt wel vaker dat ze nergens op nemen (of op vakantie zijn gegaan zonder het te zeggen) ik probeer het altijd meerdere keren, maar niet tot s avonds 6 uur.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:22

Zaina schreef:
Van sommige ouders hebben we 2 of 3 nummers, maar gebeurt wel vaker dat ze nergens op nemen (of op vakantie zijn gegaan zonder het te zeggen) ik probeer het altijd meerdere keren, maar niet tot s avonds 6 uur.

My point exactly... :j

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:46

Verschrikkelijk. Ik kan mij het als ouder haast niet voorstellen dat je zoiets overkomt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:48

Anjatjeuh schreef:
Ik ken het koppel en kindje in dit geval persoonlijk. Grootouders van de baby wonen naast me, moeder ken ik dus erg goed (woonde hier ook tot ze trouwde en is toen ik klein was heel vaak op me komen babysitten). Hele gezin weekend voor het ongeval nog gezien. Shock in ons gezin was dus heel groot toen we de doodsbrief kregen en de link legden met het nieuwsbericht... Dit zijn onbegrijpelijke ongevallen, maar zeker als het dan iemand betreft die je goed kent. Deze mensen waren echt model-ouders, vader was ook enorm toegewijd, zo heb ik nog niet veel vaders gezien. Word dus ook wel wat gefrustreerd door alle kortzichtige antwoorden hier, dit is gewoon een stom ongeval geweest dat helaas iedereen kan overkomen, maak jezelf maar niet wijs dat het jou niet zou kunnen overkomen. Deze mensen waren wel de laatste waarbij ik iets als dit zou zien gebeuren. Helaas is het niet anders...

Uiteraard leidt het hele gezin ontzettend onder dit gebeuren, maar ze krijgen naar eigen zeggen heel goede psychologische begeleiding.

Wat vreselijk zeg! Ben ook blij dat je dit berichtje hebt geplaatst!
Het kan iedereen overkomen en als je dan ook nog leest dat het een ´modelgezin´ is/was word je toch weer met beide benen op de grond gezet!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:40

Kennen jullie het liedje van Claudia de Breij: onopvallende nette man? Dat gaat daar voor een deel ook wel over. Wat is een modelgezin? Waar alles zich in het geheim afspeelt, ieder ruzietje, iedere ergernis, ieder meningsverschil?
Geef me dan ajb liever mensen die open zijn in hun woede, pijn en verdriet, dan wéét je wat er speelt. Model, niemand is model, en een heel gezin wat model is doet bij mij álle alarmbellen afgaan ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:08

Pauline schreef:
Kennen jullie het liedje van Claudia de Breij: onopvallende nette man? Dat gaat daar voor een deel ook wel over. Wat is een modelgezin? Waar alles zich in het geheim afspeelt, ieder ruzietje, iedere ergernis, ieder meningsverschil?
Geef me dan ajb liever mensen die open zijn in hun woede, pijn en verdriet, dan wéét je wat er speelt. Model, niemand is model, en een heel gezin wat model is doet bij mij álle alarmbellen afgaan ;)

Waarom kun je je nu niet bij bovenstaand bericht neerleggen?
Dit kan gewoon gebeuren....heel heel triest. En daar hoef je echt geen miskende psychopaat voor te zijn. Fouten maken is nu eenmaal menselijk. Gelukkig lopen de meeste fouten minder dramatisch af.

Veel sterkte gewenst vanuit deze kant aan ouders en de andere naasten
|(

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:31

Je kind vergeten in de drukte, maar wel een toegeijde modelvader zijn? Naja sorry maar dat is dan imo heel bijzonder. En nee, ik vind niet dat dit "gewoon" kan gebeuren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:32

maikeltje schreef:
Dit kan gewoon gebeuren....heel heel triest. En daar hoef je echt geen miskende psychopaat voor te zijn. Fouten maken is nu eenmaal menselijk. Gelukkig lopen de meeste fouten minder dramatisch af.

|(

Dit is geen condoleance register.
We hebben het wellicht niet eens zo zeer over deze ouders, maar meer over dat dit gebeurt.
Vorig jaar 2 x nu weer. Daar discusieren we over en geven we onze meningen en vragen ons af waarom en hoe.

Een zin als: dit kan gewoon gebeuren ...... is voor mij onbegrijpelijk.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:43

wat jammer dat er velen zijn die gelijk van het ergste uit gaan. ook al is dit geen condoleance register: de ouders kunnen dit gewoon lezen. en denk je niet dat die het niet moeilijk genoeg hebben?

maar jasses wat erg zeg! ik vind het ook een rare situatie. het klinkt gek als iemand zijn kind `vergeet` en dat er vervolgens de gehele dag niemand is die het kind in de auto opmerkt... helaas kan het blijkbaar.
zeer spijtig voor de ouders en familie en kennissen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:06

sarabande schreef:
maikeltje schreef:

|(

Dit is geen condoleance register.
We hebben het wellicht niet eens zo zeer over deze ouders, maar meer over dat dit gebeurt.
Vorig jaar 2 x nu weer. Daar discusieren we over en geven we onze meningen en vragen ons af waarom en hoe.

Een zin als: dit kan gewoon gebeuren ...... is voor mij onbegrijpelijk.

Als ik mijn medeleven via deze weg wil betuigen dan doe ik dat, we leven in een vrij land en ik zag dat er in dit topic ook een goede bekende van de familie zit en uit respect daarvoor doe ik dat en daar hoef ik me toch zeker niet voor te verantwoorden naar een andere bokker :?

En helaas kan dit gebeuren , dat zie je toch? Ik ga uit van het goede in de mens en kan gewoon niet geloven dat iemand dit met opzet laat gebeuren.

Ik heb zelf kinderen en zeker bij de eerste moest ik in het begin wel even wennen dat ik niet zomaar het huis uit kon hollen omdat er een baby boven zoet lag te slapen. Dan stond ik al met de klink in m'n hand en dacht dan opeens :)* ohnee ik kan niet zomaar de deur uitlopen.

Maar goed, als ik alles moet geloven wat op bokt te lezen valt dan maakt er zelden tot nooit iemand een fout :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:10

maikeltje schreef:
Maar goed, als ik alles moet geloven wat op bokt te lezen valt dan maakt er zelden tot nooit iemand een fout :+

Precies. De beste stuurlui staan aan wal, zij die zonder zonden zijt....etc....niemand is perfect, zelfs een goede papa niet.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:12

faye schreef:
Als je als kdv elke ouder moet bellen waarvan het kind niet komt dan heb je er op slechte dagen een dagtaak aan. Er is er hier maar 1 verantwoordelijk en dat is de vader. Ik vind het onbegrijpelijk :n

Wij bellen toch echt ALTIJD mocht een kind niet op komen dagen hoor.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:41

_Spooky_ schreef:
Zie dit bericht nu pas, heb de meeste pagina's doorgelezen en op youtube de moeder opgezocht die ook haar kindje vergeten was in de auto.

Zoals alle verhalen van overleden kindjes grijpt me dit erg aan, net als verhalen van kindermishandeling e.d. Omdat ik zelf twee jaar geleden tijdens de geboorte mijn zoon verloor, en dat het hardste is dat ik ooit mee heb gemaakt, en ik bij elk kindje dat is overleden door verwaarlozing of mishandeling denk nee... en ik had zo graag voor een kindje willen zorgen en het is me ontnomen, en anderen gaan er zo mee om.

Maar... zelfs ik, kan hier naar deze ouders geen verwijten maken. Ook al denk je "ik had dit allemaal anders gedaan" Wie zegt dat dat zo is? Kun je absoluut met 100% zekerheid zeggen dat jou dit niet kan overkomen, dat deze mensen niet van hun kindje hielden zoals jij van jouw kindje houdt?

Ik kan, ook al denken veel van jullie er anders over, het antwoord je vertellen: Je kunt oordelen wat je wilt, maar tot je eenzelfde situatie (en ik hoop met heel mn hart dat die er voor niemand van jullie komt) hebt meegemaakt, kun je NIET oordelen.
Sterker nog, ik vind het arrogant, egoistisch en ik heb er geen woorden voor. Ik zal hier vast enorm veel boze antwoorden van krijgen, net zoals die ouders allemaal enorm veel verwijten naar hun hoofd zullen krijgen, maar geloof me, het verliezen van een kindje, op welke manier dan ook tekent je leven en laat je nooit maar dan ook nooit meer los.
Vooral ook nog als je jezelf verwijten kunt maken, wat in mijn geval niet zo was, ga je er jaren overdoen om van dat schuldgevoel af te komen, als je er al overheen komt.

Wijs allemaal met je vinger, gil allemaal hard dat jij het allemaal veel beter kunt, kijk in de spiegel en wees trots dat je anderen veroordeelt, want je weet het allemaal zo goed. (wisten mensen zelf bij mij hoor, als je dit anders had gedaan dan, als je dat anders had gedaan dan, iedereen weet het beter)

Ik leef mee met de ouders, hoop dat ze goede hulp hebben, dat ze heel goed begeleid worden, en dat ze niet kapot gaan door de gebeurtenis, of door de altijd oordelende medemens.
Met op mn wang een traan, voor het kind, voor de ouders, maar ook van teleurstelling dat mensen zo hard tegenover elkaar kunnen zijn.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:00

Kaja schreef:
sarabande schreef:

Dat vroeg ik me direct al af... Al zijn de stoeltjes nioet goedkoop!
Ook al zit het in de route, en komt de vrouw sowieso langs het werk van haar man, je moet toch ook weer naar binnen om de sleutel te halen, autostoel over te zetten en de sleutel weer terug te brengen.
Of heeft de vrouw een sleutel van de auto?
Maar ik wil me behouden van speculaties... en ik word misselijk als ik er te diep over na denk!

Iedere auto heeft twee sleutels. Ik heb standaard de sleutel van mijn man aan mijn bos en andersom ook.

Ooit heb ik ook de aflevering gezien van de man (of was het de moeder) die het kindje vergeten was.......vreselijk. Zeg nooit nooit............Ook ik heb 3 kinderen en moet toegeven dat ik, toen mijn zoontje een paar weken was ik met de auto naar de dierenarts moest voor mijn 3 jarige ruin. Onderweg is de kleine heerlijk in slaap gevallen en zat hij achter mij (voor zit namelijk een airbag en dat mag dus niet). Aangekomen bij de dierenarts moest ik maar even binnen zijn. Ik heb het raam een stukje geopend en ben naar binnen gegaan. ( De auto stond voor de deur). Binnen was ik in gesprek over het bewijs van de basisenting en moest er even gezocht worden.
Na een minuut of 10 liep ik weer naar buiten en toen pas realiseerde ik me dat ik helemaal niet meer aan mijn kleintje had gedacht. Dit vond ik echt vreselijk. Hoelang zou het geduurd hebben voor ik er achter gekomen zou zijn. Misschien wel na 5 minuten, maar misschien ook wel niet.
Gelukkig heeft hij er niks van meegekregen.
Na deze ervaring ben ik dus ook erg veranderd van gedachte en geloof ik dat hier geen opzet in het spel is geweest.

Dit is echt een vreselijk drama voor deze mensen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:00

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik hier niet wil speculeren, insinueren of wil oordelen.
Ik houd niet van speculeren, al is het wel zo dat het me bezig houd en dat ik mezelf afvraag hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren.
Daar praat je hier dus over, jammer dat sommigen dat niet begrijpen en direct van het slechtste uit gaan...
Ik wil en houd ook niet van oordelen, ik kan en wil niet geloven dat een mens (vader of moeder) zo slecht is, maar ik steek er mijn handen niet voor in het vuur, 100% overtuiging kun je alleen maar voor jezelf geven.
Daarnaast kun je ook niet oordelen over iemand, mits er sprake is van opzet, die dit is overkomen.
Ik herinner me nog een artikel in de krant over een moeder die een dichte spoorwegovergang over stak om haar kindje op tijd op school te krijgen voor Sinterklaas... Helaas was de trein er eerder dan verwacht... Hoe wreed kan het zijn?

Oordelen doe ik niet, ik kan het ook niet, ik ben 100% mama, maar ook een mens en ook ik maak fouten!
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nog niet eens ga tanken als mijn kindjes in de auto zitten...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:26

Ik ga wel tanken, maar doe dan altijd het raam open, just in case. Vind het nooit fijn voelen en tank dan ook het liefst als ze niet in de auto zit.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:17

Blue_Eyes schreef:
_Spooky_ schreef:
Zie dit bericht nu pas, heb de meeste pagina's doorgelezen en op youtube de moeder opgezocht die ook haar kindje vergeten was in de auto.

Zoals alle verhalen van overleden kindjes grijpt me dit erg aan, net als verhalen van kindermishandeling e.d. Omdat ik zelf twee jaar geleden tijdens de geboorte mijn zoon verloor, en dat het hardste is dat ik ooit mee heb gemaakt, en ik bij elk kindje dat is overleden door verwaarlozing of mishandeling denk nee... en ik had zo graag voor een kindje willen zorgen en het is me ontnomen, en anderen gaan er zo mee om.

Maar... zelfs ik, kan hier naar deze ouders geen verwijten maken. Ook al denk je "ik had dit allemaal anders gedaan" Wie zegt dat dat zo is? Kun je absoluut met 100% zekerheid zeggen dat jou dit niet kan overkomen, dat deze mensen niet van hun kindje hielden zoals jij van jouw kindje houdt?

Ik kan, ook al denken veel van jullie er anders over, het antwoord je vertellen: Je kunt oordelen wat je wilt, maar tot je eenzelfde situatie (en ik hoop met heel mn hart dat die er voor niemand van jullie komt) hebt meegemaakt, kun je NIET oordelen.
Sterker nog, ik vind het arrogant, egoistisch en ik heb er geen woorden voor. Ik zal hier vast enorm veel boze antwoorden van krijgen, net zoals die ouders allemaal enorm veel verwijten naar hun hoofd zullen krijgen, maar geloof me, het verliezen van een kindje, op welke manier dan ook tekent je leven en laat je nooit maar dan ook nooit meer los.
Vooral ook nog als je jezelf verwijten kunt maken, wat in mijn geval niet zo was, ga je er jaren overdoen om van dat schuldgevoel af te komen, als je er al overheen komt.

Wijs allemaal met je vinger, gil allemaal hard dat jij het allemaal veel beter kunt, kijk in de spiegel en wees trots dat je anderen veroordeelt, want je weet het allemaal zo goed. (wisten mensen zelf bij mij hoor, als je dit anders had gedaan dan, als je dat anders had gedaan dan, iedereen weet het beter)

Ik leef mee met de ouders, hoop dat ze goede hulp hebben, dat ze heel goed begeleid worden, en dat ze niet kapot gaan door de gebeurtenis, of door de altijd oordelende medemens.
Met op mn wang een traan, voor het kind, voor de ouders, maar ook van teleurstelling dat mensen zo hard tegenover elkaar kunnen zijn.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heel goed verwoord spooky.
En mijn maag draait 3x om als ik bedenk hoe dat babietje aan het einde is gekomen, in 1 woord verschrikkelijk |(
Maar mensen kunnen fouten maken, de meeste fouten lopen gelukkig niet zo fataal af. Wanneer mij dit was overkomen had ik niet geweten hoe ik verder moest met mezelf...ik had het mezelf voor altijd en altijd verweten....er iedere dag mee opgestaan en naar bed gegaan denk ik. En dat is wat deze vader waarschijnlijk ook doet......verschrikkelijk gewoon. Voor alle partijen. Veroordelen heeft geen zin, dit gezin is al genoeg gestraft, heeft genoeg verdriet te verwerken tot het einde....ik wens ze veel sterkte en kracht toe.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:21

Ook ik ga gewoon tanken, zal wel moeten. Wel houdt ik dan constant de auto in de gaten. Ook heb ik 3 kinderen, dus is er niet zo snel 1 alleen.

Natuurlijk kan je niet je hand in het vuur steken en ook ik kan me niet voorstellen dat iemand tot zoiets in staat is. Het is gewoon vreselijk dat dit soort dingen gebeuren. Er gebeuren zoveel dingen die een normaal mens niet kan begrijpen. Mensen zijn tot vreselijke dingen in staat, maar mensen maken ook fouten die helaas fataal kunnen zijn.

Ook ik wens ze veel sterkte!!