en voor mij is dat geen uitzondering......... 80% van mijn personeelsbestand is niet nederlands van huis uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Ja, op zich is dat misschien een stigma. Maar je moet ook niet op elke slak zout willen leggen. Bij ons in de buurt (Groningen) hebben we het ook wel eens over iemand in de trant van 'dat is een Fries', dat zou dan in principe net zo stigmatiserend zijn als zeggen dat iemand van Marokaanse afkomst is. En is het ook niet zo dat mensen zich niet moeten schamen voor hun afkomst? Het is jammer dat we het stigmatiserend kunnen vinden, terwijl het toch juist iets moet zijn waar je trots op bent, op je afkomst? Stel dat wij in een buitenland wonen, dan zouden we dat toch ook niet willen?
En Limamambo, ik vind dat je verder moet kijken dan je eigen leefomgeving. Nederland is wel ietsje groter dan een buurt in een stad, ik vind niet dat je op grond van je eigen ervaringen je stemgedrag altijd zou moeten bepalen. Maar goed, dat vind ik, dat vind jij niet
Blue_Eyes schreef:Veenendaal een grote stad?![]()
![]()
Ik woon in een grote stad, heel zuidelijk en ook nog in een bruine wijk en geloof me - ik heb NOOIT last van moslims. Echt niet. Wel van mijn blanke, welgestelde buurman trouwens.
Alet74 schreef:Sommige mensen hebben nu eenmaal vaak pech of trekken bepaalde dingen aan waar ze niet echt iets aan kunnen doen. WIj hebben ook een bevriend stel waarvan de mannelijke helft om de haverklap iets breekt, kneust, ziek is enzovoorts. Dat heb jij misschien met je leefomgeving LimaMambo.
LimaMambo schreef:Blue_Eyes schreef:Veenendaal een grote stad?![]()
![]()
Ik woon in een grote stad, heel zuidelijk en ook nog in een bruine wijk en geloof me - ik heb NOOIT last van moslims. Echt niet. Wel van mijn blanke, welgestelde buurman trouwens.
veenendaal is een durp ja.. met stadsrechten
heb er 3 jaar gewoond.. ben blij dat ik er weg ben haha
nobel1 schreef:Vooral mensen in de grote(re) steden worden dagelijks met de door Lima bovengenoemde problemen geconfronteerd.
Shadow0 schreef:nobel1 schreef:Vooral mensen in de grote(re) steden worden dagelijks met de door Lima bovengenoemde problemen geconfronteerd.
Ik geef toe dat Utrecht best dorps is van karakter, maar evengoed woon ik in Utrecht in 1 van die Vogelaarwijken, en ik kan me hier niet in vinden hoor... Dat je veel politie ziet is op zich bovendien geen probleem - het kan tenslotte ook betekenen dat de politie wat onderneemt. ('Meer blauw op straat' was toch een van de actiepunten, ook van bv Fortuijn?)
Om daar conclusies uit te trekken moet je op z'n minst wat meer weten. Als het ertoe leidt dat problemen voorkomen worden door vroegtijdig ingrijpen van de politie, of dat er meer daders gepakt worden, is die politieaanwezigheid toch vooral toe te juichen.
nobel1 schreef:@Alet, de 'prachtwijken' oplossing en de buurtvaders oplossing (als voorbeeld) hebben geen zoden aan de dijk gezet en zullen dat ook nooit doen.
sarabande schreef:Alet74 schreef:Ik denk dat Kim het erbij noemde ter illustratie.
Ja maar dat is toch raar alsof het een uitzondering is dat je normaal met een jongen van Marokaanse afkomst zou kunnen communiceren.
Dat is toch een stigma.
De groep waar geen communicdatie mee mogelijk is, is maar zon klein deel van de hele populatie.
nobel1 schreef:Vooral mensen in de grote(re) steden worden dagelijks met de door Lima bovengenoemde problemen geconfronteerd.
Alet74 schreef:Las vandaag in een artikel in HP/De Tijd dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt WAT een politiek zegt, het gaat erom wat de kiezer HOORT. Dus als je daar achter bent, als je weet welke woorden werken en welke niet, dan is de rest eenvoudig. Wilders weet in ieder geval dat zijn woorden aanslaan bij een deel van de bevolking.
Wil jullie een leuke oneliner die ik niet kende, maar in hetzelfde artikel stond (over taalgebruik in de politiek), Femke Halsema heeft over Mark Rutte gezegd dat hij alleen groen is onder de band van zijn Rolex. Haha!
Alet74 schreef:Interessant stuk in de Volkskrant van gisteren over Wilders en zijn buitenlandse netwerk (bezoek aan Denemarken, VS).
Er stond onder meer in dat WIlders in Nederland de elite verguisd, maar deze in de VS juist opzoekt. En waarom? Voor geld, donaties.
Las in diezelfde krant dat hij van Moslimorganisaties (of omroep, weet ik zo niet meer) openheid wil over de oorsprong van hun gelden, maar zelf wil hij dat niet geven. Beetje krom.