Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:43

Berdien schreef:
Een meteorietenstorm?! Is dat bevestigd? Bron?

Was vanavond op CNN, maar ik wil best even een bron zoeken hoor :D

Edit: Nee, het is niet zeker dat hij door een meteorietenstorm is getroffen, wel een mogelijkheid omdat die in dat gebied was op dezelfde tijd als het vliegtuig.

melissa_lis

Re: Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:51

Hallo,

Misschien rare vraag hoor. Maar overal hebben ze het over het zoeken van de zwarte doos. Maar wat gaan ze doen met al die lichamen? Zouden die uit het wrak worden gehaald?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:58

Neem aan van wel, als er nog wat van over is...
Maar als ze die zwarte doos hebben kunnen ze erachter komen hoe het is gebeurt.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:58

Ja he, ze gaan dat die familie/vrienden zéker niet aandoen om die daar te laten liggen, kunnen ze trouwens ook niet maken om een vliegtuig en alles in de zee te laten liggen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:06

Ze zoeken alleen naar de zwarte doos, de lichamen zijn waarschijnlijk weg. Ze hebben een vliegtuigkussen uit het water gehaald, als die buiten het vliegtuig drijft, is het vliegtuig kapot. Dat betekend dat niet alle lichamen nog in het vliegtuig zullen liggen en dat de vissen naar binnen kunnen om ze aan te vreten. Er werd ook gezegd dat ze de lichamen waarschijnlijk niet terug zullen vinden en als het vliegtuig echt in zo'n zeekloof ligt, zullen ze de zwarte doos waarschijnlijk niet eens te pakken kunnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:07

Hoe diep is de zee daar eigenlijk? Iemand een bosatlas bij de hand?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:12

Toevallig stond dat op teletekst, dat is tussen de 3000 en 6000 meter :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:14

Juist, dat is best heel diep en ik denk dat dat het allemaal heel wat moeilijker zal maken. Wat afschuwelijk voor de nabestaanden om na de angst om het leven van je dierbare, je ook het lichaam niet krijgt om afscheid van te nemen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 06:47

dat is echt veel te diep om wat dan ook te bergen...... heel afschuwelijk voor de nabestaanden..............

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 07:03

Zouden ze het wrak op z'n minst kunnen lokaliseren door middel van sonar-apparatuur?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 07:13

Toch vind ik het maar een eng idee, een heel vliegtuig wat zomaar verdwijnt, geen zwarte doos en geen lichamen.... 9/11 is er toch ook een compleet vliegtuig verdwenen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:22

9/11 was toch die aanslag of heb ik het mis?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:27

Charaz schreef:
Toch vind ik het maar een eng idee, een heel vliegtuig wat zomaar verdwijnt, geen zwarte doos en geen lichamen.... 9/11 is er toch ook een compleet vliegtuig verdwenen?

Bedoel jij die van het pentagon?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:47

Ik denk dat als (áls!) het vliegtuig gelokaliseerd is, ze ongetwijfeld met diepzee apparatuur er naar zullen afdalen om te kijken hoe of wat.

Maar als het vliegtuig echt open is, dan zullen de lichamen al wel weg zijn, dat gaat zo snel in zee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:54

Charaz schreef:

Het is niet verdwenen, ze hebben toch wrakstukken gevonden? En dat gaat snel in de zee hoor.. Nathalee holloway is toch ook nooit meer gevonden? Dat drijft zo weg door de stroming. En de héle Atlantische Oceaan afzoeken is natuurlijk gekkenwerk. En heeft ook niet zoveel zin, want het drijft zo weer verder weg, of is inmiddels opgegeten door visjes enzo.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:24

Las net dat er een 11 jarig Brits jongentje alleen op die vlucht zat. Ouders werken in Brazillie, wouden de jongen in Engeland op school houden dus die woonde bij Opa&Oma.
Zou je als ouders ook geen fijn gevoel meer hebben als je het vliegtuig instapt ...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:51

Heel erg vreselijk allemaal zeg :n

Ik zag gisteren trouwens een stukje op tv waar ze vertelden dat ze ooit op 7 km diepte dingen hadden geborgen (vraag me even niet wat het was), dus theoretisch gezien zal het bij dit vliegtuig ook mogelijk moeten zijn.......
Ik hoop dat we er nog achter kunnen komen wat de oorzaak was van het ongeluk.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:53

:(:). Heel veel sterkte aan de nabestaande.

Een vrouw die bij ons op stal staat werkt bij een beugelverkoopzaak (ja het heeft zo lastige naam dus maar even zo) en een klant van hun zat in dat vliegtuig (een engelsman)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:53

SAKKIA schreef:

Ik zag gisteren trouwens een stukje op tv waar ze vertelden dat ze ooit op 7 km diepte dingen hadden geborgen (vraag me even niet wat het was), dus theoretisch gezien zal het bij dit vliegtuig ook mogelijk moeten zijn.......

Titanic??

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:56

Liezel1 schreef:
SAKKIA schreef:

Titanic??

Is dat een grapje???
Nee dat was het in elk geval niet want dan had ik het wel onthouden :+

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:02

Liezel1 schreef:
SAKKIA schreef:

Titanic??

Die is niet geborgen :+

Op tv was idd de koersk op 1000 meter en een vliegtuig op 3000 meter dacht ik. Dit vliegtuig ligt als het goed is nog dieper, en het vliegtuig op 3000 m was al bijna niet te doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:06

Oh even om het duidelijker te maken. Ze willen dan volgens mij niet het hele vliegtuig bergen, maar in elk geval blackbox e.d. bergen zodat ze de toedracht van het ongeluk kunnen onderzoeken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:31

Ligt bomaanslag aan oorzaak vliegtuigcrash?

11:55 Ligt een bomaanslag aan de oorzaak van de crash van Air France? Braziliaanse autoriteiten vragen zich af of het toeval is dat er vijf dagen voor de fatale crash een telefoontje binnen kwam waarin werd gedreigd om het bewuste toestel op te blazen. Dat meldt Foxnews.

Het telefoontje liep binnen op 27 mei bij Air France. Meteen doorzochten springstofexperts de AF 447 op Ezeiza Airport In de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires, maar troffen na anderhalf uur zoeken niets aan. De piloten kregen de toestemming om op te stijgen en het toestel landde enkele uren later zonder problemen op de luchthaven in Parijs.

De mogelijkheid van een aanslag wordt bijgevolg niet uitgesloten, al werd die nog door niemand opgeëist.

Brokstukken gevonden
De Braziliaanse minister van Defensie bevestigde intussen dat er brokstukken, een vliegtuigzetel, een oranje boei en sporen van kerosine, werden aangetroffen in de oceaan die allicht afkomstig zijn van de Airbus 330. De gevonden wrakstukken worden vandaag nog geborgen.

Zowel de Franse als de Braziliaanse autoriteiten zeiden dat er geen hoop maar is op overlevenden. Aan boord van de AF 447 zaten 216 passagiers en 12 bemanningsleden.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid ... crash.aspx

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:32

Het zou wel kunnen ....
Want door de bliksem kan het haast niet.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:36