Hanmar schreef:KiWiKo: Ik neem aan dat je insinueert dat die bedreigende sfeer door allochtonen in Nederland komt?
niet door alle allochtonen, chineze, italianen, joegoslaven, turken, somaliers........ hoor je nooit wat over, heb ik ook nog nooit enige overlast van gehad 
Citaat:
In dat geval - wat lijkt nu een betere oplossing. Iedere allochtoon het land uit flikkeren, alle grenzen dichtgooien en in ons eentje heerlijk onverdraagzaam gaan zitten wezen, omdat we nu eenmaal het liefst hebben dat iedereen om ons heen netjes christelijk of ex-christelijk is? Of is het misschien handiger om een poging te doen wél een ''multiculturele samenleving'' te zijn? Dat hoeft heus niet gepaard te gaan met een bedreigende sfeer. Ik ben het met je eens dat het vervelend is als je niet meer met de bus durft op bepaalde tijdstippen - en ik ga zelf liever ook niet met de bus of metro na tienen 's avonds. Maar die sfeer komt echt niet alleen door allochtonen, sterker nog, negen van de tien keer dat ik écht bang ben op een metrostation komt dat door oer-Hollandse jongens.
nee hoor, van mij hoeft er niks uit
en we hoeven geen poging te doen een multiculturele samenleving te zijn, dat ZIJN we al
het enige wat mensen willen is dat er eens aangepakt word, ipv getollereerd, dat er eens een duidelijk statement gemaakt word tegen een ieder die deze samenleving wil ontwrichten, allochtoon of autochtoon. Nou zijn mijn persoonlijke ervaringen met mijn van oorsprong noord afrikaanse medelanders, niet al te best, alhoewel ik ook echt hele goede ervaringen heb met deze bevolkingsgroep, maar feit blijft dat een relatief klein deeltje van de bevolking voor relatief veel overlast zorgt.... en daar moet wat aan gebeuren........ praten, projecten en heel veel geld geleden heeft allemaal niet geholpen, sterker nog het is alleen maar erger geworden.
Citaat:
Daarbij blijf ik van mening dat de hele discussie in principe overbodig zou moeten zijn. Het blijft dweilen met de kraan open, of je nu iedereen het land uitstuurt of allerlei problemen in Nederland gaat aanpakken - we zouden eens kunnen beginnen met ervoor zorgen dat er geen reden meer is voor ál die mensen om hun eigen land te ontvluchten. Want verreweg de meesten doen dat heus niet voor hun plezier, maar door gevaar, honger of economische malaise. In plaats van ons druk te maken over dát ze in Nederland zijn, zouden we ons een druk moeten gaan maken over waaróm ze in Nederland zijn.
een groot deel is economische vluchteling.........
Citaat:
Ik las ergens dat iemand dacht dat ik me in het verkeerde partijbeleid had verdiept, omdat het hier gaat om Europese politiek: in zekere zin waar, ware het niet dat ik enkel en alleen meldde dat ik zo'n grote meerderheid voor de PVV een eng idee vind, of dat nu voor Europese- of nationale politiek is: een partij met weinig onderbouwde en vooral zulke extreme standpunten zou ik überhaupt nooit een meerderheid willen zien hebben, of dat nou in Nederland of in Europa is.
ben ik wel met je eens........... alleen is bij mij de vraag of mensen nou stemmen op de pvv omdat ze zo een goed programma hebben (
) of omdat de gevestigde orde mensen het gevoel geeft dat ze net zo goed tegen een aap kunnen praten