Bos en de PVV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Re: Bos en de PVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:33

Ja, ik vermoed dat iemand Balkie heeft ingefluisterd dat hij af en toe wat losser mag zijn en zich meer moet verdiepen in de leefwereld van zijn kiezers ofzo. En dat je dan dit soort taferelen krijgt, die overigens de plank vol-le-dig mislaan. Maargoed. Nice try. Next please!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:59

Ik zie ook het liefste Bos :j Van de vrouwen vind ik er eigenlijk niemand bijzitten die ik geschikt vind als minister-president.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 00:00

_Sigrid_ schreef:
Ja, ik vermoed dat iemand Balkie heeft ingefluisterd dat hij af en toe wat losser mag zijn en zich meer moet verdiepen in de leefwereld van zijn kiezers ofzo. En dat je dan dit soort taferelen krijgt, die overigens de plank vol-le-dig mislaan. Maargoed. Nice try. Next please!

Ja zijn spindokter zit nu op defensie, degene die het nu doet is beduidend minder.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 00:02

Lyonesse schreef:
Ik zie ook het liefste Bos :j Van de vrouwen vind ik er eigenlijk niemand bijzitten die ik geschikt vind als minister-president.

De beste vrouwelijke politica op dit moment vind ik Femke Halsema, ik begrijp niet waarom ze niet meer beloning krijgt voor de goede manier waarop ze opositie uitoefend.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:06

Eens sarabande. :j Halsema doet het goed :j Alleen zijn haar punten niet echt mijn punten :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 00:10

Lyonesse schreef:
Eens sarabande. :j Halsema doet het goed :j Alleen zijn haar punten niet echt mijn punten :)

Nee ook niet altijd de mijne, maar ze is alert en heeft een goed verhaal.
Zo en nu laat ik dit topic weer over aan de nachrbrakers :Z :z

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:41

sarabande schreef:
_Sigrid_ schreef:

Ja zijn spindokter zit nu op defensie, degene die het nu doet is beduidend minder.

Jack de Vries inderdaad. Die ga ik binnenkort ontmoeten in het kader van "een kijkje achter de schermen". Erg leuk.
Nog leuker, zelf ga ik opperspindoctor Kay van der Linde interviewen. Kijk er nu al naar uit.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:20

Bos, nee, gevoelsmatig heb ik iets tegen die man. Vraag me niet waarom, maar het voelt gewoon niet goed. Ik heb vaak het gevoel dat hij toneelspeelt, niet echt is. Al doet hij het best goed als minister van financiën.
En Femke doet het goed!
Jack de Vries, ben ik ook enthousiast over, die man heeft natuurlijk overwicht.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:58

hmm, (ik heb) alleen de eerste en de laatste pagina gelezen. Op de een of andere manier hebben die weinig met elkaar te maken. De snelste oplossing voor de PVV is om ze te laten meeregeren. Dan komt die 16% er wel achter dat het veel geschreeuw, weinig wol is wat de PVV voorstaat. Alleen zou ik het jammer vinden als Nederland weer lang onbestuurbaar wordt omdat we problemen hebben met platvloersheid. De taktiek van de PVV is redelijk simpel en effektief zolang ze in de oppositie zitten. En tot dusver spelen omstandigheden de PVV flink in de kaart. Wie moet er premier worden? Geen idee? Ik begrijp dat JdH-S weer beschikbaar is ;) zoiets als Louis van Gaal zou wel leuk zijn, daar kan de pers zich op stukbijten :D

Op zich vind ik het een toonbeeld van zwakheid dat we naar een charismatische premier zoeken. Zo'n grijze muis als Balkenende is precies wat we nodig hebben, de democratie is niet gediend met een charismatische despoot.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 10:08

joostvangestel schreef:
Op zich vind ik het een toonbeeld van zwakheid dat we naar een charismatische premier zoeken. Zo'n grijze muis als Balkenende is precies wat we nodig hebben, de democratie is niet gediend met een charismatische despoot.

Nee het is hier geen Italie doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg is het devies.
Maar een humorloze man die grappen maakt, daar krijg ik kromme tenen van :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:15

ja, dat is ook zo, maar er is ook in Nederland een groot contingent kiezers die voor de charisma gaat. Bewijzen genoeg met Pim, Geert, Jan M. en zelfs Rita. De spindokters fluisteren JPB in dat hij af en toe iets grappigs moet zeggen om zijn "charisma" wat op te peppen. Volgens mij met tegengesteld resultaat. Maar goed, droogkloten en mopperpotten scoren nou eenmaal minder in de polls

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 10:24

Zolang we dit kiesstelsel hebben is het niet anders. Het zou gemakkelijker zijn als men alleen maar voor rechts of links hoefde te kiezen.
Maar de elkaar beconcurerende partijen aan beide kanten gooien alles in de strijd om gehoord te worden

Wat ik niet begrijp is dat de VVD zon duidelijk rechtse man, hij ziet er VVD uit, hij praat VVD en is duidelijk in zijn rechtse standpunten, naar Europa laat gaan en zelf met dat mietje van een Rutte blijven zitten.
Logisch dat mensen weglopen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:28

joostvangestel schreef:
ja, dat is ook zo, maar er is ook in Nederland een groot contingent kiezers die voor de charisma gaat. Bewijzen genoeg met Pim, Geert, Jan M. en zelfs Rita. De spindokters fluisteren JPB in dat hij af en toe iets grappigs moet zeggen om zijn "charisma" wat op te peppen. Volgens mij met tegengesteld resultaat. Maar goed, droogkloten en mopperpotten scoren nou eenmaal minder in de polls

Daarnaast weet hij altijd de verkeerde dingen te zeggen. Zoals op K-dag bijvoorbeeld. Veel mensen schaamden zich voor zijn reactie.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:37

_Sigrid_ schreef:

Een journalist vroeg 'm gewoon wat hij er van vond en daar antwoordde hij op... Daar was niks grappigs aan bedoeld. Als Balkenende die vraag niet had willen beantwoorden, wat dan? Wordt er dan geroepen dat hij nog nooit van Jan Smit gehoord heeft? Of dat hij niet losjes genoeg is om op zo'n vraag te reageren? De opmerking van Bos was daarentegen wel grappig bedoeld ("Ben blij dat Sneijder weer eens scoort") en ook nog eens van te voren bedacht. Waarom lees ik daar eigenlijk geen kritiek op?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 18:35

Consort schreef:
Een journalist vroeg 'm gewoon wat hij er van vond en daar antwoordde hij op... Daar was niks grappigs aan bedoeld. Als Balkenende die vraag niet had willen beantwoorden, wat dan? Wordt er dan geroepen dat hij nog nooit van Jan Smit gehoord heeft? Of dat hij niet losjes genoeg is om op zo'n vraag te reageren? De opmerking van Bos was daarentegen wel grappig bedoeld ("Ben blij dat Sneijder weer eens scoort") en ook nog eens van te voren bedacht. Waarom lees ik daar eigenlijk geen kritiek op?

Dan hoeft hij toch niet zon heel verhaal af te steken over smssjes en zo, een kwinkslag of opmerking was genoeg geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:44

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:35

Na gisteren word ik bijna misselijk als ik Wilders hoor of zie, tjonge jonge, ik vond het echt buiten proporties dat hij bij zijn betoog het verhaal van die journaliste erbij haalde. Bah!
En dan zo 'stoer' volhouden en geen excuses willen maken, met zo'n geniepig lachje op zijn gezicht. Ik werd daar echt niet vrolijk van!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 12:39

Alet74 schreef:
Na gisteren word ik bijna misselijk als ik Wilders hoor of zie, tjonge jonge, ik vond het echt buiten proporties dat hij bij zijn betoog het verhaal van die journaliste erbij haalde. Bah!
En dan zo 'stoer' volhouden en geen excuses willen maken, met zo'n geniepig lachje op zijn gezicht. Ik werd daar echt niet vrolijk van!

Dat is eigenlijk wat hij altijd doet, op de man spelen, zonder zich in het onderwerp te verdiepen. Het heeft niets met beleid te maken, maar het komt weer op het nieuws. Overigens de heer Rutte doet ook hele rare uitspraken om het nieuws te halen.

Ik vind dat zon verloedering van de politiek, dat heb ik er op tegen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:59

Dat van Rutte vond ik ook maar raar, niet echt des 'Ruttens' zeg maar. Tenminste, ik neem aan dat je het over zijn uitspraak met betrekking tot het ontkennen van de Holocaust hebt? Vond ik ook stuitend.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 13:07

Rutte doet wel vaker krampachtige uitspraken om bij Wilders zijn achterban in de gunst te komen. Alleen klinkt het zo raar uit zijn mond en heeft het niets met liberaal zijn te maken.

Wat ik bedoel is dat alle politici die gewoon goed hun werk doen, daar hoor je nooit wat van, maar dit soort verbale vuilnis haalt altijd de media, terwijl het nergens over gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:10

Nee dan Bos, het hele Fortis ABN-Amro verhaal, één grote blunder die nogal wat geld gekost heeft. En zo zijn er zoveel missers van hem te vinden. Als de PvdA slim is dan verdwijnt hij zsm naar de achtergrond.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:05

Leuk artikel in HP/De tijd van deze week over Wilders. Pechtold verteld hierin dat het leven in onderduik (van Wilders dus) het gedrag van Wilders vervormt. Wilders ziet zo alleen de keerzijden van de samenleving. Op deze manier zit er geen balans , geen correcties in zijn observaties en in zijn beoordelingsvermogen, geen enkele relativering, ook niet van hemzelf. (aldus Pechtold)
Zo zou Wilders ook geen humor hebben, want mensen met humor kunnen ook om zichzelf lachen. En nee, dat heb ik hem ook nog nooit zien doen. Men interpreteert het lachen van Wilders dan ook als uitlachen.
Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van vandaag. Gelukkig is het Europese Parlement erg groot. Stel dat de PVV relatief veel stemmen krijgt, dan zal het de meer gevestigde partijen hopelijk wakker schudden en gaan ze een ander soort koers varen t.o.v. de PVV. We zullen zien.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:11

Wilders laat Bos toch maar mooi achter zich nu....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:18

Hmm...of we daar nu blij mee moeten zijn.... D66 heeft ook een aantal zetels erbij, dat is dan wel weer fijn!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:29

Wildgirl schreef:
Wilders laat Bos toch maar mooi achter zich nu....

Zowel Wilders als Bos nemen geen zitting in het Eu parlement, dus deze opmerking is tekenend voor de non keuze van veel stemmers.