'Buitenlanders'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:17

Lovely schreef:
Dit topic gaat in kringetjes rond. Een samenleving maak je met z'n allen hoor, niet alleen de nederlanders of buitenlanders :n. Op zaterdag ga ik gewoon weer brood halen bij de Griek, beleg en kaas bij de Italiaan en als ik geen zin heb om te koken een pizzaatje bij de Turk of shoarmaatje bij de Palestijn.

_/-\o_

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:11

faruk schreef:
hallo allemaal
Ik post bijna nooit op bokt maar toen ik dit onderwerp las moest ik wel ..Ik snap niet dat vooral het meisje met de naam thaliaatje of zoiets zulke dingen zegt en beweert over buitelandse mensen .Ik ben zelf een turkse jongen die meedraait in de paardenwereld .Weet je hoe moeilijk het voor me was om te komen waar ik nu sta meisje ,als je eens wist wat nederlandse mensen tegen mij zeiden dan sla je achterover zulke erge en lelijke dingen maar zoals andere het al zeggen het is maar hoe je er mee omgaat .Ik ben er sterker door geworden .Je moest een weten hoe de wereld in elkaar steekt .Als een buitenlander jouw iets heeft aangedaan of wat dan ook wil niet zeggen dat iedereen dat heeft gedaan .Vind het jammer dat er mensen zijn die dingen nog steeds in hokjes plaatsen .

maar dat heb je dan toch allemaal zelf gedaan..?? omddat je het zelf wil toch? daar heb ik respect voor :)
niet voor die straatschoffies die hier de buurt terroriseren en de ene overval na de andere plegen.. omdat ze zogenaamd gediscrimineerd worden..
het is gewoon de instelling die je moet hebben, die helaas veel kansarme schoffies niet hebben

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:34

LimaMambo schreef:
maar dat heb je dan toch allemaal zelf gedaan..?? omddat je het zelf wil toch? daar heb ik respect voor :)
niet voor die straatschoffies die hier de buurt terroriseren en de ene overval na de andere plegen.. omdat ze zogenaamd gediscrimineerd worden..
het is gewoon de instelling die je moet hebben, die helaas veel kansarme schoffies niet hebben

Ja, maar hij heeft er wel dubbel zo hard voor moeten werken dan de gemiddelde Nederlander.

Thaliaatjuh

Re: 'Buitenlanders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:20

net zoals vrouwen in de bouw :j die moeten zichzelf ook bewijzen door 2x zo hard te werken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:21

En willen we dus alle vrouwen maar de bouw uitzetten?

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:31

nee natuurlijk niet.. wie zegt er dat alle buitenlanders NL uitgezet moeten worden dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 06:58

Thaliaatjuh schreef:
nee natuurlijk niet.. wie zegt er dat alle buitenlanders NL uitgezet moeten worden dan??

Zegt Bue_eyes dat dan? :\

Thaliaatjuh schreef:
net zoals vrouwen in de bouw die moeten zichzelf ook bewijzen door 2x zo hard te werken

Presies niets mis mee om dit nu als excuus te zien dat je een buitenlander bent vidn ik ook wat ver gaan.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:23

Discriminatie houd je toch altijd?

Zonder discriminatie moet iedereen naar dezelfde middelbare school. Het is toch oneerlijk om iemand die minder goed kan leren in een ander gebouw te laten leren dan een slimmerik?

Zonder discriminatie moet iedereen in dezelfde kleedkamer in de sportschool. Het is toch oneerlijk als vrouwen niet gewoon in dezelfde ruimte mogen als mannen?

Zonder discriminatie moeten alle gehandicapten ook gewoon werken voor hun geld. Het is toch oneerlijk als sommigen gewoon lekker thuis mogen zitten en toch kunnen rondkomen?

Discriminatie is niets anders dan het verschillend behandelen van personen. Ik heb niets tegen buitenlanders. In tegendeel. Ik ben een buitenlander in mijn woonplaats. Dat betekend niet dat ik vervolgens met iedereen vrienden ben, en iedereen met mij. Ik heb bijvoorbeeld nauwelijks Marrokkaanse vrienden. Geen probleem lijkt me, want ze hebben misschien andere interesses als ik. Ik ben Christen, zit in de paardenwereld en houd van klassieke muziek. Mijn vrienden passen bij mij. Ja, dat is discriminatie.

Zolang je niet meteen vijandig doet naar mensen die anders zijn, hoef je niet met iedereen vrienden te zijn!!

Trouwens, ik zag laatst op tv hoe goed chinezen zijn ingeburgerd in Nederland. Dat vind ik echt een voorbeeld voor iedereen die niet in z'n eigen land woont!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:45

Jathafa, je hebt een verschil tussen terecht en onterecht onderscheid tussen mensen. Een huidkleur of geloof geeft een mens geen andere (of mindere) capaciteiten. Sexe, intelligentie en lichamelijke toestand doen dat wel.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:47

Een geloof of cultuur doet dat zeker ook :j

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:08

Het gaat hier om negatieve discriminatie. De genoemde voorbeelden van het kleedhokje, scholen en arbeidsgehandicapten zijn een vorm van positieve discriminatie, om een bepaalde bevolkingsgroep te beschermen. Indien discriminatie gebruikt wordt om mensen uit te sluiten, te vernederen of op een andere manier negatief te bejegenen dan zijn we niet goed bezig. Dat is de vorm van discriminatie die hier ter discussie staat en zulke discriminatie van buitenlanders is er maar eentje van (arbeidsgehandicapten, herintredende vrouwen of dikke mensen zijn andere groepen die dat ondervinden, maar daar gaat dit topic niet over).

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:18

Ik woon in een echte multiculturele wijk inclusief straat vol uitgestalde groenten en fruit, prachtig vind ik dat!
En ik heb hier vrij weinig overlast, wat ook komt omdat het druk is en er ook veel ouderen rond lopen. Maar ik moet wel zeggen dat mijn mening behoorlijk is veranderd sinds ik in de stad woon, toen ik nog op texel woonde waar je vrij weinig allochtonen tegen komt, vond ik het heel stom als er negatief over buitenlanders gepraat werd. Helaas heb ik nu ook vaak genoeg meegemaakt waarom mensen negatief geworden zijn. Het is best raar als je gewoon bang moet zijn voor zo'n groepje jongens, kijk ze niet aan of anders..helemaal als jongen trouwens, meisjes krijgen gewoon veel irritante opmerkingen.
Hier zie ik trouwens ook vaak van die jonge jochies in dikke auto's rijden, vraag me ook wel af hoe dat dan kan..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:22

Als ik zeg dat ik met mensen van een bepaald geloof niets heb omdat ik me in 1 van de fundamtele overtuigingen van hun geloof niet kan vinden, vind ik dat ik dat recht heb zonder meteen mensen in hokjes te stoppen of racistisch te zijn. Dat wil namelijk niet zeggen dat ik onbeschoft tegen ze ben of ze met argusogen bekijk, slechts dat ze niet mijn vrienden zullen worden. Dat is ook een onderscheid dat gemaakt moet worden in zo'n discussie. Niemand hoeft met iedereen vriendjes te zijn, en dat gaat ook niet kunnen. En soms als er iets algemeens aan een bevolkingsgroep is waar jij je niet in kunt vinden, zullen mensen dus die hele bevolkingsgroep uitsluiten. Dat is zelfs onder asielzoekers zelf zo. Denk bijvoorbeeld aan kinderen die niet met andere kinderen van een andere afkomst mogen spelen in een AZC.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:58

We draaien allemaal netjes in cirkeltjes rond. Feitelijk is er maar een goede instelling: "verbeter de wereld, begin bij jezelf". Niemand kan vrienden worden met alle ander 6 Miljard wereldbewoners, dat is gewoon niet mogelijk. We hebben gelukkig wel de mogelijkheid om te kiezen wie onze vrienden zijn. en dat mogen we ook nog doen op verschillende gronden. Als we maar niet zo dom zijn om mensen te gaan benadelen op grond van geloof, huidskleur, afkomst, seksuele geaardheid, enzovoorts. Dat zijn namelijk meestal geen steekhoudende argumenten. Leer elkaar te respekteren. Voor veel mensen is de keuze van geloof iets wat ze niet 100% zelf gekozen hebben. Ik zie het niet als mijn taak anderen te bekeren tot mijn geloof en vind dat iedereen die keuze zelf mag maken. Natuurlijk kan ik wel individuen op hun daden aanspreken, maar dat is héél wat anders dan hele bevolkingsgroepen de fouten aan te rekenen van een (al dan niet groot) deel van die bevolkingsgroep. Dat gaat mij teveel lijken op de jodenvervolging van de laatste 2000 jaar.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:55

Chiqa schreef:
Thaliaatjuh schreef:

Zegt Bue_eyes dat dan? :\

[/quote]

Hoe moet ik het anders opvatten? Blue_eyes?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:06

Wat dachten we van ons grote Nederlandse idool op het gebied van vreemdelingen en buitenlanders tegenwoordig? Die zou er het liefst zoveel mogelijk naar hun eigen land terug hebben. Maar ik geef toe - het was wat te snel geantwoord.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:21

Ik had het dus opgevat zoals jij het bedoelde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:33

Dan ha dik het geheel verkeerd opgevat blue_Eyes :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:53

Ben wel benieuwd hoe jij het dan had opgevat Chiqa ;)

Ja klopt Thaliaatjuh :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:30

Lyonesse schreef:
Als ik zeg dat ik met mensen van een bepaald geloof niets heb omdat ik me in 1 van de fundamtele overtuigingen van hun geloof niet kan vinden, vind ik dat ik dat recht heb zonder meteen mensen in hokjes te stoppen of racistisch te zijn. Dat wil namelijk niet zeggen dat ik onbeschoft tegen ze ben of ze met argusogen bekijk, slechts dat ze niet mijn vrienden zullen worden. Dat is ook een onderscheid dat gemaakt moet worden in zo'n discussie. Niemand hoeft met iedereen vriendjes te zijn, en dat gaat ook niet kunnen. En soms als er iets algemeens aan een bevolkingsgroep is waar jij je niet in kunt vinden, zullen mensen dus die hele bevolkingsgroep uitsluiten. Dat is zelfs onder asielzoekers zelf zo. Denk bijvoorbeeld aan kinderen die niet met andere kinderen van een andere afkomst mogen spelen in een AZC.

Je mag dat wel vinden, maar het is wel een beetje raar (kortzichtig) natuurlijk om zo te generaliseren; binnen een religie kunnen mensen er verschillend over zaken denken!!
Natuurlijk hoef je niet met iedere wereldburger vriendjes te zijn, maar je moet niet te klein denken! Zelf vind ik het een beetje een dooddoener om te zeggen dat asielzoekers ook bevolkingsgroepen uitsluiten. Denk aan: verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:00

Ow, maar zo bedoelde ik dat van die asielzoekers niet :n Dat was slecht om aan te geven dat het gewoon menselijk is.

Wat betreft wat jij noemt generaliseren; ik heb het over een fundament he? Iets waar iedereen van een bepaald geloof hetzelfde over denkt. Als voorbeeld maar christelijken dan. Een Christen eert Jezus, want als je dat niet doet, ben je geen Christen. Maar stel jij bent er van overtuigd dat jezus een vreselijke massamoordenaar of weet ik veel wat is, dan kun je er met je hoofd niet bij dat mensen hem kunnen vereren. Dat wil niet zeggen dat alle christenen slecht zijn, helemaal niet! Maar ik zou geen hechte relatie (als hele goede vriend of als partner) willen met iemand die iets vereerd, wat ik vreselijk veracht. Dát is wat ik bedoel. Dus niet dat christenen meteen slecht zijn :D Dat staat er ook, ik zou ze niet benadelen, slechts geen vrienden met ze willen zijn. En dat vind ik geen discriminatie, hoewel het wel onder de omschrijving discriminatie valt.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:35

Blue_Eyes schreef:
Wat dachten we van ons grote Nederlandse idool op het gebied van vreemdelingen en buitenlanders tegenwoordig? Die zou er het liefst zoveel mogelijk naar hun eigen land terug hebben. Maar ik geef toe - het was wat te snel geantwoord.

Als een vrouw in de bouw haar werk niet goed doet of zich niet gedraagt word ze ook ontslagen... Zou stom zijn als ze dan zegt "ze hebben me ontslagen omdat ik een vrouw ben!"

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:55

Thaliaatjuh schreef:
Als een vrouw in de bouw haar werk niet goed doet of zich niet gedraagt word ze ook ontslagen... Zou stom zijn als ze dan zegt "ze hebben me ontslagen omdat ik een vrouw ben!"

Helaas worden vrouwen ook ontslagen omdat ze kinderen (kunnen) krijgen) of "gewoon" omdat sommige mannen zich door hen bedreigd voelen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:57

Dat wou ik ook zeggen, Macusa ;)
@Thaliaatjuh: En dan nog - je doet net alsof alle buitenlanders criminelen zijn (ze doen hun werk niet goed, dat deel van de vergelijking) en daarom zouden moeten vertrekken. 'Helaas' is dat niet zo en moeten er ook heel veel vertrekken die niets misdoen, sterker nog, die zich hier ten volle inzetten en niet terug kunnen nnaar hun land van herkomst - maar die toch teruggestuurd worden.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:59

Natuurlijk niet. Hier weer: waar zeg ik dat ik zo over ALLE buitenlanders denk?? helemaal niet!!
Ik vind gewoon dat het wel snel op discriminatie wordt gegooid....