Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:54

Je hebt ook je 50% belastingvoordeel als er terug gevorderd gaat worden. Als mensen belasting moeten gaan betalen over hun spaartegoeden, dan hebben ze echt wel genoeg, meer dan om uit te geven.

De miljonairs waren toegenomen, nu met de aandelen kwestie ras afgenomen :+ , maar diegenen die hun aandelen bevriezen en een paar jaartjes wachten, zijn vanzelf weer miljonair.

Dat meer belasting betalen is ook maar tot een bepaalde grens. Als je boven een bepaalde inkomens grens zit, heb je gewoon een dik salaris. De voordeeltjes zijn daar ook bij, helaas geven diegenen die het hebben vaak niet toe, mag men niet weten, ken er genoeg...Heel veel wordt ook betaald als secundaire arbeidsvoorwaarden.

En over hard werken en ervaring binnen het werkgebied heeft studie niet veel meer te maken.

Neen, de middengroep is de grootste gepakte groep en dan met name de middengroep zonder kinderen,die worden helemaal uitgekleed de laatste jaren.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:59

Weet je wat nou zo jammer is?

Iedereen heeft zijn mening klaar, maar 90% van die mensen ziet alleen maar dat wat in het nieuws komt.
Niemand die zich er in verdiept of er ook maar eens een keer wat tijd voor vrijmaakt om het eens van een andere kant te bekijken.

Beetje jammer..

Voorbeeldje, weten jullie bijvoorbeeld dat elke partij subsidie aanvraagd (oftewel ons belastinggeld), maar dat de PVV van Geert Wilders de enige partij is die dat niet doet vanwege het feit dat zij niet willen leven van het geld van hun burgers?
Daar hoor je nou niemand over.
Laatst bijgewerkt door DebGizmo op 02-02-09 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:01

De SP volgens mij ook niet en zij verdienen allemaal hetzelfde, volgens mij worden ze betaald door de partij zelf.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:03

Zoezi schreef:
En jah, zn kapsel........ach, mijne is ook niet het mooiste! whahaha.

En juist omdat iedereen daar zo over zeurt,houd hij het nog ook, geweldig! :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:09

russel schreef:
De SP volgens mij ook niet en zij verdienen allemaal hetzelfde, volgens mij worden ze betaald door de partij zelf.

Nee ze dragen gedeelte van hun inkomen af aan de partijkas.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:13

russel schreef:
Je hebt ook je 50% belastingvoordeel als er terug gevorderd gaat worden. Als mensen belasting moeten gaan betalen over hun spaartegoeden, dan hebben ze echt wel genoeg, meer dan om uit te geven.

De miljonairs waren toegenomen, nu met de aandelen kwestie ras afgenomen :+ , maar diegenen die hun aandelen bevriezen en een paar jaartjes wachten, zijn vanzelf weer miljonair.

Dat meer belasting betalen is ook maar tot een bepaalde grens. Als je boven een bepaalde inkomens grens zit, heb je gewoon een dik salaris. De voordeeltjes zijn daar ook bij, helaas geven diegenen die het hebben vaak niet toe, mag men niet weten, ken er genoeg...Heel veel wordt ook betaald als secundaire arbeidsvoorwaarden.

En over hard werken en ervaring binnen het werkgebied heeft studie niet veel meer te maken.

Neen, de middengroep is de grootste gepakte groep en dan met name de middengroep zonder kinderen,die worden helemaal uitgekleed de laatste jaren.

En wat wil je hier nu mee zeggen?
Klink namelijk alleen als klagen....

Het mag toch niet de bedoeling zijn om mensen te ontmoedigen om succesvol te zijn/te worden?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:54

Mensen die meer belasting betalen kunnen via allerlei constructies ook vaak van meer mogelijkheden gebruik maken om van alles af te trekken - prinses Christina bijv.

Citaat:
Nou idd, het is toch te gek voor woorden dat je na jarenlange studie en je kapot werken om omhoog te komen vervolgens na 20 jaar een pracht van een baan hebt met een dito salaris en je dan vervolgens meer als de helft af mag gaan dragen?
Dat is toch krom?
Ik bedoel, je hebt er zelf naartoe gewerkt; dan mag je daar dan toch ook van profiteren?
Nou in nederland niet; daar troggelen ze belastingcentjes af voor het betalen van de bijstand van de minder geslaagden(op financieel en werk gebied dan).
Ik werk toch niet om een ander te onderhouden?

Nee, je werkt zodat de generatie ná jou ook van die prachtige regeling kan genieten dat scholing praktisch gratis is. (Maar hoelang nog.)

Dat je na je werkzame leven, of je daar nou succesvol was volgens de maatstaven van Wildgirl, of dat op andere wijze je steentje hebt bijgedragen aan de Nederlandse maatschappij, in ieder geval verzekert bent van een basisinkomen. (Hoe lang nog?)

Je werkt voor solidariteit in de zorg, je werkt voor de mensen die niet kúnnen werken omdat ze bijv. geestelijk gehandicapt ter wereld zijn gekomen, of omdat ze van de steiger zijn gedonderd en nu lam en blind in een bed liggen te kwijlen, en anders werk je voor hun omscholing. (Hoe lang nog?)

Je werkt voor de salarissen van alle ambtenaren die in dit land allerlei taken vervullen, waarvan een groot deel toch best wel noodzakelijk genoemd kan worden.

Je werkt voor het onderhoud van wegen en openbare terreinen...

Je werkt voor heel veel onzinnige dingen, maar vooral ook voor het laten draaien van een land dat een heel hoge levensstandaard heeft.
En die standaard heeft het zeker niet alleen bereikt over de armen ruggen van die zielige rijken. Die heeft het bereikt doordat dit land een welvarende, goed opgeleide beroepsbevolking heeft.

En dat dát zo is, hebben we te danken aan mensen die daar heel hard voor gevochten hebben: alle regels die werknemers beschermen, het stemrecht, de leerplicht, alle collectieve verzekeringen zijn bevochten in tijden dat heel duidelijk de nood aan het licht kwam door het ontbreken ervan.

De sociale welvaartsstaat afbreken is harstikke mooi, maar hij is in eerste instantie ontstaan omdat mensen in koude tijden dat er weinig werk was, hun kinderen zagen omkomen van de honger.

Dat wil niet zeggen dat dingen scheef kunnen lopen en bijgestuurd moeten worden - zo zijn er onder de Lubbers kabinetten veel mensen de WAO ingeschoven om de werkeloosheidscijfers op te poetsen, die daar altijd maar in zijn blijven hangen, maar dat wil niet zeggen dat je een heel systeem moet afbreken vanwege een paar zwakke plekken.

Allemaal betalen, allemaal gepast ervan gebruik kunnen maken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:19

randalinpony schreef:
Nee, je werkt zodat de generatie ná jou ook van die prachtige regeling kan genieten dat scholing praktisch gratis is. (Maar hoelang nog.)

Dat je na je werkzame leven, of je daar nou succesvol was volgens de maatstaven van Wildgirl, of dat op andere wijze je steentje hebt bijgedragen aan de Nederlandse maatschappij, in ieder geval verzekert bent van een basisinkomen. (Hoe lang nog?)

Je werkt voor solidariteit in de zorg, je werkt voor de mensen die niet kúnnen werken omdat ze bijv. geestelijk gehandicapt ter wereld zijn gekomen, of omdat ze van de steiger zijn gedonderd en nu lam en blind in een bed liggen te kwijlen, en anders werk je voor hun omscholing. (Hoe lang nog?)

Je werkt voor de salarissen van alle ambtenaren die in dit land allerlei taken vervullen, waarvan een groot deel toch best wel noodzakelijk genoemd kan worden.

Je werkt voor het onderhoud van wegen en openbare terreinen...

Je werkt voor heel veel onzinnige dingen, maar vooral ook voor het laten draaien van een land dat een heel hoge levensstandaard heeft.
En die standaard heeft het zeker niet alleen bereikt over de armen ruggen van die zielige rijken. Die heeft het bereikt doordat dit land een welvarende, goed opgeleide beroepsbevolking heeft.

En dat dát zo is, hebben we te danken aan mensen die daar heel hard voor gevochten hebben: alle regels die werknemers beschermen, het stemrecht, de leerplicht, alle collectieve verzekeringen zijn bevochten in tijden dat heel duidelijk de nood aan het licht kwam door het ontbreken ervan.

De sociale welvaartsstaat afbreken is harstikke mooi, maar hij is in eerste instantie ontstaan omdat mensen in koude tijden dat er weinig werk was, hun kinderen zagen omkomen van de honger.

Dat wil niet zeggen dat dingen scheef kunnen lopen en bijgestuurd moeten worden - zo zijn er onder de Lubbers kabinetten veel mensen de WAO ingeschoven om de werkeloosheidscijfers op te poetsen, die daar altijd maar in zijn blijven hangen, maar dat wil niet zeggen dat je een heel systeem moet afbreken vanwege een paar zwakke plekken.

Allemaal betalen, allemaal gepast ervan gebruik kunnen maken.

Ik hou eigenlijk niet zo van deze, maar nu is 'ie zoooo toepasselijk _/-\o_
+:)+ Eindelijk iemand die wat verder kijkt dan z'n eigen portomonee. En dat mis ik bij heel veel wilders stemmers. Het blijft allemaal een beetje simpel.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:34

Anoeska schreef:
+:)+ Eindelijk iemand die wat verder kijkt dan z'n eigen portomonee. En dat mis ik bij heel veel wilders stemmers. Het blijft allemaal een beetje simpel.

En dat vind ik ook wel weer kort door de bocht. Het is ook een beetje simpel om alle PVV aanhangers af te schieten. Ben geen Wilders aanhanger maar vind, dat de PVV wel een paar interessante punten in zijn partij plan heeft staan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:36

randalinpony schreef:

Imo is er niks mis met een stuk sociale opvang voor mensen. Super zelfs!
Maar men moet er aan blijven werken om ervoor te zorgen dat misbruik niet kan of iig heel moeilijk is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:03

Mensen zullen altijd proberen van iedere voorziening misbruik te maken. Dat gebeurt in het bedrijfsleven evengoed, mensen die uit de staatsruif proberen te plukken door onterecht heel veel subsidies op te strijken, of door belastingontduiking.

Ik vind ook dat iedere voorziening iedere keer weer getoetst moet worden.

milo

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:23

we betalen ook voor de huizen van de burgermeesters... dat vind ik pas schandalig!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:43

superwoman schreef:
randalinpony schreef:

Maar men moet er aan blijven werken om ervoor te zorgen dat misbruik niet kan of iig heel moeilijk is.

Eens, ben alleen wel van mening dat ik daar niet krom voor hoef te liggen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:56

Wildgirl schreef:
superwoman schreef:

Eens, ben alleen wel van mening dat ik daar niet krom voor hoef te liggen.

Wanneer er geen misbruik van wordt gemaakt (en zelfs nu al) hou je prima geld over om goed van te leven.
Ook voor jezelf is zekerheid goed, want ziek worden of je baan verliezen kan iedereen gebeuren.
Investeren in de jeugd -> de opleidingen = ook geweldig voor de toekomst en zo zijn er nog tig dingen die geweldig zijn voor ons allemaal om ons allemaal van werk of inkomen te voorzien...

Helaas moet ik het met Wilders eens zijn, dat zeker in verhouding te veel moslims, hier een groot probleem zijn!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:42

@superwoman, ik wil best betalen voor een schoon,goed georganiseerd land met back up mogelijkheden.
maar nu gaat er een groot gedeelte van het belastinggeld naar dingen waar ik loodrecht tegenover sta; zoals het oplossen van criminaliteit onder jonge marokkaantjes en de riante villa's van het koningshuis.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 02:43

Het afschaffen van allerlei regelingen en daardoor de belasting verlagen klinkt heel aardig, maar het is gewoon een sigaar uit eigen doos. Toevallig had ik afgelopen zomer nog een discussie op een amerikaans forum en ondanks de lage belasting zijn ze daar uiteindelijk een even groot deel van hun bruto loon kwijt als wij. Het enige verschil is dat wij het aan de belastingen betalen en zij aan de verzekeringsmaatschappijen.

Het grote verschil, kijk naar een staat als Californië, de verpleegsters en onderwijzers kunnen niet meer betaald worden, het begrip wegenonderhoud kennen ze ondertussen niet meer en de verzekeringsmaatschappijen hebben het geld zien verdampen in risicovolle hypotheekportefeuilles.

Misschien doen we het hier nog niet zo gek...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:50

Tuurlijk doen we het hier zo gek nog niet, maar het kan altijd beter... Het kan ook slechter, zeker als je niks aan je problemen doet!
Aangezien er veel landen tegen dezelfde problemen aan lopen, is het misschien ook handig om echt goed te kijken hoe andere landen het doen, daar kun je veel van leren (goede en 'minder goede' manieren van oplossen) Imo gebeurd dat nog te weinig.

Sigaar uit eigen doos?
Er wordt een hoop geld nog verspild, zou toch schelen als dat niet zou gebeuren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:18

Karl, er is hier ook een hoop geld verdampt, dus zo goed doen ze het hier ook weer niet, zeker niet als gemeenten geld gaan beleggen in onzekere fondsen.

Al dat geld dat gestoken is in die onmogelijke hypotheken waar de Amerikanen al failliet op gegaan waren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:40

Natuurlijk kan er veel in Nederland verbeterd worden. Maar veel van de ideeën van Wilders worden in de VS al toegepast en geven daar slechtere resultaten dan onze oplossingen, of het nou gaat om armoede, kwaliteit van onderwijs, gezondheidszorg, hoogte van de criminaliteit, verpaupering van achterstandswijken. Op al die zaken scoort de VS beduidend slechter dan Nederland en dat zijn nou net zaken die Wilders over wil nemen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:13

Karl66 schreef:
Natuurlijk kan er veel in Nederland verbeterd worden. Maar veel van de ideeën van Wilders worden in de VS al toegepast en geven daar slechtere resultaten dan onze oplossingen, of het nou gaat om armoede, kwaliteit van onderwijs, gezondheidszorg, hoogte van de criminaliteit, verpaupering van achterstandswijken. Op al die zaken scoort de VS beduidend slechter dan Nederland en dat zijn nou net zaken die Wilders over wil nemen.

Over wat voor zaken heb je het dan?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:39

Ik had het er vandaag met een collega over.
Stel, je zit in de bus en om je heen zitten alleen maar mensen met hoofddoekjes zou je dat dan willen?
Ja zei hij, want als die mensen gewoon netjes werken en hun belasting betalen dan heb ik er niks op tegen. Dan maakt het niet uit wat voor geloof ze willen hebben.
Oke zeg ik, daar heb je een punt, maar je vergeet 1 ding. Die mensen laten wij hun geloof kiezen, maar wij zijn anders dan hun. Hun laten ons namelijk niet vrij in onze keuze van geloof. In hun ogen zijn wij ongelovige! En in hun geloof is alles wat niet geloofd slecht en moet weg. (staat op 1 of andere manier zo in de koran aldus de film Fitna).
Met andere woorden, wij laten hun hun gang gaan, er komen steeds meer moslims, tot het punt komt dat het er meer zijn. Zij denken niet als ons, ze zullen ons hun geloof opdringen en nooit accepteren dat wij onze eigen keuze willen hebben kwa geloof en denkwijze.
Misschien zullen sommige zeggen dat dit niet waar is, maar een echte moslim is niet tolerant. Een westerse moslim misschien wel, maar die zijn er nog erg weinig! Ik heb het over de meiden die geen hoofddoek dragen en niet achter hun man lopen. Mensen die een Nederlandse naam aannemen, mensen die trouwen met mensen met een ander geloof. Ik denk als er meer westerse moslims komen dat het uiteindelijk best allemaal gaat meevallen met de islamisering zoals Wilders het noemt. Maar hoe krijgen wij moslims zo ver open te staan in wat voor hun ogen niet kan???
Het zou zo fijn zijn als deze hele discussie gewoon niet meer gevoerd zou worden en dat ik me niet bedreigt zou voelen door wat moslim is! Bij mij zijn ze in elk geval altijd welkom. Ik wil best vriendschap met een moslim, maar hun echt niet met mij! Ze vormen kliekjes, gaan naar Turkse buurthuizen of wat dan ook, ze praten in de supermarkten maar sdjfie poaspo ksajkdsfoasdif tegen elkaar, ik vind dat gewoon niet prettig! Weet jij veel wat ze zeggen. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich ongemakkelijk voelt.
Maar dat maakt iemand niet een racist. Hooguit voorzichtig.....
Mijn dochter gaat naar een Katholieke school, in haar klas zit ene Berkay. Opzich vast een lief knulletje hoor, maar als de hele familie hem op komt halen dan lopen ze 3 breed met een hele school jong er achteraan en op zij gaan ho maar! Van waar die arrogantie toch bij die mensen? Er was een grote kindje die Berkay altijd pestte, met 3 mensen stonden ze tegen de juffrouw te schelden dat ze er iets aan moesten doen, want anders zouden ze het zelf wel even doen? Pardon??
En zeg niet nu dat doen Nederlanders ook zo, ja dat klopt, maar ik zit hier in Belgie in een dorpje. Ik heb nog nooit 1 Belgische ouder zo zien doen. En ja het valt op omdat ze een hoofddoek ophebben, dat klopt. Maar ik heb het idee dat die mensen ook niets liever doen dan laten zien dat ze er zijn. Ze vinden zichzelf heel wat.
En dan de huizen, man man, die mensen hebben nog nooit van onderhoud gezorgd. Gaan bij elke openbare zitting van de notaris loeren op goedkope huizen en ze kunnen niet schilderen, laat staan hun gras maaien. Het lijkt wel alsof die mensen 1000 jaar in de tijd terug zijn stil gaan staan.
Jammer.......dus Wilders heeft ergens wel een punt. Als je dat niet ziet, blijf vooral erg tolerant zal ik zeggen. Hoe meer aardige mensen hoe beter in de wereld. Maar neem het me niet kwalijk als ik het anders zie!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:54

Ik weet dat dit jouw mening is en zal je ook niet proberen om te praten, maar god wat scheer jij alles over een kam zeg :\
Dat de mensen waarmee jij in contact bent gekomen zo zijn, maakt ze niet allemaal zo.

Ik ga mijn leven lang al met moslims om en nooit never heeft er een tegen mij gezegt: je moet moslim worden of anders :\ Niet een gesuggereerd!! Dat iets in de Koran staat, maakt het niet dat iedereen er naar leeft. In de bijbel zijn ongelovigen ook slecht, maar hey dat is "ons geloof" dus dat kan natuurlijk wel :z

Kom hier maar kijken, alle huizen zijn netjes op een paar na en dat is van zowel gewone nederlanders als de moslim nederlanders. Want ze zijn net zo goed nederlands. Als het is zoals jij zegt, waarom leven ze in Marokko dan samen met Joden en Christenen? Die zouden volgens jou beredenering allang gestenigt moeten zijn dan...

Beoordeel niet op de imo weinige ervaring die je hebt, want serieus ik ken geen een Moslim die een vriendschap niet aangaat vanwege ander geloof van de tegenpartij. De echte moslim is niet tolerant zeg je, ik wil je wel voorstellen aan een paar hoor. Leeftijd boven de 40, geboren en getogen in Marokko HIERHEEN GEHAALD voor een GOEDE baan. Vrouwen dragen ook hoofddoekjes want dat is de criteria blijkbaar om een echte moslim te zijn. Kunnen een heel goed gesprek met je aangaan hoe het nou precies zit.

En oke, de toon van mn bericht zal wel aanvallend worden opgenomen... Ik word gewoon opgefokt van zo'n bericht dus mijn excuus als ik iemand op de tenen trap.

En ik ben voor geen een partij, ik ben voor de gelijke behandeling van mensen :) Een mens is een mens, is hij slecht maakt afkomst e.d niet uit dan is hij gewoon slecht.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:00

Ik vind Geert Wilders wel een prima man, alleen slaat ie soms in dingen wel door, maar zijn ideeen zijn wel goed, alleen soms doorgeslagen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:02

Persoonlijk vind ik alleen zijn ideen over dieren goed. Mede ook omdat hij uitkeringen voor degene die het nodig hebben wilt afschaffen. Aangezien ik 80 tot 100% ben afgekeurt kan ik daar niet blij van worden :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:41

De overgrote groep moslims is net zo tolerant als het overgrote deel van de christenen.

Het gaat om die 10-20% die het in hun eigen land voor de rest verpesten en ja, die willen best te vuur en te zwaard heel de wereld moslimiseren.

Zoals wij ook kruistochten in hún land gehouden hebben. Wij zijn begonnen. :P

Ik vind het zeker belangrijk om stil te staan bij de bedoelingen van die 20%, maar daarbij mag je nooit die overgrote meerderheid vergeten die heel wat redelijker in het leven staan en die net zo goed last hebben van die godsdienstwaanzinnigen.

In de tijd dat hier de christenen heersten! werden er ook rare dingen uitgehaald, inquisitie, heksenverbrandingen....

Romeinen die christenen aan de leeuwen voerden, heb je ook nog gehad...

In ieder geloof kunnen rare uitwassen optreden. De Islam heeft daar nu veel last van.

Dat ze zo tegen het westen gekant zijn, heeft overigens niet alleen met het geloof te maken, maar zeer zeker ook met de politiek die o.m. de VS daar gevoerd heeft.
En dan is geloof een mooie uitlaatklep...