Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:11

Het is niet zeker dat hij geschminkt was.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:41

@ Poes: Ja, dat dacht ik gehoord te hebben op het nieuws.. Maar goed, er zal wel een kern van waarheid in zitten.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:50

Vreselijk voor de families, ouders. Van mij morgen ze ophangen geen staatgeld aan weggooien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:06

Het kunnen ook zware wallen geweest zijn.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:08

@ Poes: Dat bedoelde ik ook met een kern van waarheid ;) Zeg maar dat het er wel een beetje op lijkt enzo..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:08

aja zo ok :)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:09

Wat ik altijd zo erg vind aan dit soort dingen,is dat ze dan zeggen:'Ach,die is gek in z'n hoofd.'
Goed excuus! :(

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:18

Echt ziek als iemand zoiets doet.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:28

Celede_x: De man zou langs de zij-ingang binnen zijn gegaan, aangezien de voordeur op slot gaat na een bepaalde tijd, de ouders weten dan dat ze langs opzij nog binnen kunnen om een kind toch nog iets later te brengen of te halen ...
niemand heeft hem dus zien binnenkomen of heeft hem kunnen tegenhouden, hij heeft zelf zijn weg gezocht doorheen het gebouw tot bij de kinderen

ik vind het in ieder geval heel triest dat zoiets kan gebeuren, voor iedereen die erbij betrokken is geraakt
wel een dikke pluim voor de verplegers van het ziekenhuis dat ze zo'n mooie manier vonden om de ouders snel en makkelijk te laten weten welk kind waar terecht was gekomen ... kan me voorstellen dat er anders nog minder overzicht en dus nog meer paniek was geweest!! ook politie en andere hulpverleners hebben prima gereageerd, dikke pluim voor hun allemaal, zonder hen was hij waarsschijnlijk nog verder geraakt!

vind het werkelijk ontzettend erg en hoop dat er een gepaste straf word gegeven!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:38

die vent moeten ze aan de eerste beste boom op knopen!!!
zo iemand moet je niet meer willen of kunnen helpen.
mijn maag draaid om en word heel erg boos,hoe in godsnaam kan een mens zoiets doen........ walgelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:58

_Mel schreef:
pharagirlke schreef:
Dan ben jij even erg als hem _Mel ;)

xCondor: nee die gozer moet geholpen worden, opsluiten, geen probleem, hij is nu eenmaal een gevaar voor de maatschappij, maar wel helpen!

Zo iemand is het niet eens waard om te helpen ;)

of wel is elk mens dat waard, of wel geen enkel......

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:08

Adil18 schreef:
ukje schreef:
Hij zou nooit meer op vrije voet moeten komen maar de doodstraf krijgt hij toch niet omdat belgie het europese verdrag heeft getekent en trouwens vindt IK dat je iemand moet laten boeten voor wat hij gedaan heeft en met een doodstraf komt degen er veel te gemakkelijk van af. Dit is helemaal mijn mening en dat er andere mensen anders over denken kan ik best wel respecteren.

Maar in een land waar levenslang niet levenslang is dan? Hij zou met 50 weer op vrije voeten kunnen zijn bij wijze van...

Inderdaad is het voor iemand vreselijker zijn hele leven lang te zitten, zijn wij dan:

Ten eerste juist humaner deze man de doodstraf op te leggen?
Ten tweede niet veel slimmer bezig als we zeker stellen dat deze man nooit schade meer aan kan richten?
Ten derde (en dit klinkt cru, I know) niet veel efficienter bezig? We moeten miljoenen uitgeven omdat wij willen dat iemand 'echt' boet voor zijn daden, terwijl ik dan veel meer het gevoel heb dat onze portomonee moet 'boeten'

En zoals Sigrid zegt ben ik er in bepaalde gevallen als deze voor, in andere gevallen als drugssmokkel niet...

Ivm je laatste argument ; ik heb vorig jaar een heleboel "geleerd" over de doodstraf, omdat we er ook heftige discussies over hadden. En uit een onderzoek blijkt dat het minstens even duur is om iemand de doodstraf te geven dan hem levenslang op te sluiten. Ik vond die cijfers ook ongeloofwaardig, maar klaarblijkelijk is het echt zo. ( ik denk dat het te maken heeft met die injecties die echt superduur zijn etc )

Bij interesse kan ik mijn best doen om ze even op te zoeken, maar kan niet beloven dat ik ze weer vindt.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:10

_Sigrid_ schreef:
Niet iedereen is op de hoogte geloof ik:

Een levenslange gevangenisstraf betekent in Nederland ook echt levenslang. De veroordeelde zal de rest van zijn leven in detentie verblijven.
bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... slang.html

Levenslang is dus wel degelijk levenslang in Nederland. Mohammed B. komt niet meer vrij in dit leven. De wetgeving hiervoor is enkele jaren geleden (na moord op Pim Fortuyn) gewijzigd.
Er is toen ook een extra gevangenisstrafmaat ingevoerd van 30 jaar. Om het gat tussen maximale straf van 20 jaar en levenslang te dichten.

Hoe het in België is geregeld weet ik niet. Maar ik geloof dat Dutroux ook niet mee vrijkomt.

Dutroux komt zeker niet meer vrij, als ze dat doen verhuis ik spontaan want dan heb ik 0 respect meer voor mijn land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:12

Wat apart dat die injecties zo duur zijn dan... Ik bedoel... Zooi euthenase erin... werkt prima lijkt me :=

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:14

pharagirlke schreef:
Dan ben jij even erg als hem _Mel ;)

xCondor: nee die gozer moet geholpen worden, opsluiten, geen probleem, hij is nu eenmaal een gevaar voor de maatschappij, maar wel helpen!

Helpen in zekere zin wel, maar in eerste plaats: zorgen dat hij het zéker niet opnieuw kan doen. Dus helpen, mij goed, maar vrijlaten omdat 1 of andere psychiater denkt dt ie "klaar is met de klus": NOOIT.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:05

Door hem in een isoleer cel te dumpen en de sleutel weg te gooien help je hem ook. Samen bij de rest van de gevangene is hij minder blij.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:15

als iemand levenslang vastzit(stel dat is 65 jaar oid)dan kan ik me werkelijk niet voorstellen dat dat duurder is als een kaliumchloride injectie(daar worden mensen mee ter dood gebracht toch?iig id die troep erg goedkoop in de apotheek)

ik denk zowieso dat een monster als deze dader nooit maar dan ook nooit meer vrij mag komen.
of de doodstraf gepast is of niet is weer een heel andere discussie.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:19

Shego schreef:
Wat ik altijd zo erg vind aan dit soort dingen,is dat ze dan zeggen:'Ach,die is gek in z'n hoofd.'
Goed excuus! :(

Um excuus? Iemand die zoiets doet IS gek...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:12

Vreselijk wat er gebeurd is....Hoe haal je zoiets in je hoofd....

Ik zou zeggen vieren delen en dan heel langzaam....grrrrr

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:17

Rock schreef:
Wat apart dat die injecties zo duur zijn dan... Ik bedoel... Zooi euthenase erin... werkt prima lijkt me :=

dank nederland maar op twee knietjes dat ze geen doodstraf meer doen. Enig idee hoeveel onschuldigen er in deathrow zitten in Amerika? Hoeveel onschuldigen al geïnjecteerd zijn met jouw zogenaamde "prima werkende zooitje"? :\

kazary: ja daar help je hem ontzéttend mee! :roll:
Bah wat een kortzichtigheid.

laverite: als dutroux vrij komt kan die geen stap buiten de deur zetten of hij heeft een kogel door zijn kop :(:)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:19

Ik denk dat idd vele 'blij'mogen zijn dat er geen doodstraf meer is in Nl want anders hadden vele daders dit nog gekregen ook!
In de Melamine zaak in China krijgen de daders gewoon de doodstraf, terwijl je hier bij wijze van gewoon een hele hoop mensen kan vermoorden...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:23

laverite schreef:
Ivm je laatste argument ; ik heb vorig jaar een heleboel "geleerd" over de doodstraf, omdat we er ook heftige discussies over hadden. En uit een onderzoek blijkt dat het minstens even duur is om iemand de doodstraf te geven dan hem levenslang op te sluiten. Ik vond die cijfers ook ongeloofwaardig, maar klaarblijkelijk is het echt zo. ( ik denk dat het te maken heeft met die injecties die echt superduur zijn etc )

Bij interesse kan ik mijn best doen om ze even op te zoeken, maar kan niet beloven dat ik ze weer vindt.

Hoef je niet, ik weet dat je gelijk hebt! Hebben we ook ooit op moeten zoeken voor school...Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat er mis is met een guillotine of een kogel.... :o Die deden 't m "vroegah" ook. De guillotine is zelfs nog meermaals in de tweede wereldoorlog gebruikt...
Laatst bijgewerkt door Adil op 25-01-09 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:27

pharagirlke schreef:
dank nederland maar op twee knietjes dat ze geen doodstraf meer doen. Enig idee hoeveel onschuldigen er in deathrow zitten in Amerika? Hoeveel onschuldigen al geïnjecteerd zijn met jouw zogenaamde "prima werkende zooitje"? :\

Maar in gevallen als deze waar bekend is door de dader zelf en sowieso gen twijfel mogelijk is moet het kunnen. Ook de moordenaar van Theo van Gogh...op het moment dat die vieze achterlijke $§"$%§$$§&%/& zei dat hij het had gedaan en er geen spijt van had en het zo weer gedaan zou hebben hadden ze hem van mij de doodstraf op mogen leggen

pharagirlke schreef:
laverite: als dutroux vrij komt kan die geen stap buiten de deur zetten of hij heeft een kogel door zijn kop :(:)

En dat vind ik dan juist veel gevaarlijker, waar blijven we als iedereen eigen rechter gaat spelen...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:43

Adil: ik zeg niet dat ik dat goed keur, ik zeg enkel dat het zo is. :) Dutroux loopt echt geen half uur vrij rond......

enneh... In WO II gebruikte men wel meer dingen die efficient waren maar daarom niet ethisch verantwoord.... ;) Dus beetje "zonde" om daar terug naar toe te grijpen....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:46

pharagirlke schreef:
Adil: ik zeg niet dat ik dat goed keur, ik zeg enkel dat het zo is. :) Dutroux loopt echt geen half uur vrij rond......

enneh... In WO II gebruikte men wel meer dingen die efficient waren maar daarom niet ethisch verantwoord.... ;) Dus beetje "zonde" om daar terug naar toe te grijpen....

Waarom is een guillotine niet ethisch veranttwoord en gif wel?

Ik weet dat jij het niet goed zou keuren, ik speelde er alleen op in omdat er zo veel verhalen bekend zijn van mensen die het recht in eigen handen hebben genomen. In veel situaties heb ik er begrip voor, maar ik keur het niet goed.