Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Re: Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:18

Ik heb het ook niet persoonlijk tegen jou..Je hoeft toch ook nie te doneren, dat zeg ik helemaal niet. Ik heb antwoorden in dit topic gelezen (ik weet niet eens van wie) waar mijn post op basseer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:22

Ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe je tegen deze actie kan zijn.
Het geld wat wordt opgehaald is misschien maar een druppel op de gloeiende plaat, maar het maakt mensen wel bewust. Ik vind het in elk geval een goed statement en een goede actie en heb ook gedoneerd.
En als je je eraan ergert dan zet je de radio/tv toch op een ander station, of uit?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:41

MISTRAL94 schreef:
We leven in een maatschappij waar het ik ik ik is. Dat verrast mij niet dat mensen zo denken Bloos Of het goed is, is een 2e.

Vind ik een beetje een paradox de problemen daar zijn niet ontstaan door jij maar door ik hoor.

Pel hoe denk je dat we die mensen moeten horen zeuren? Ze klagen genoeg maar kan je alleen horen als de zoveelste genocide op het nieuws komt. Als die het nieuws nog bereikt.

Verder vind ik dat je zelf moet beslissen wat je doet, je bent geen slecht mens als je niet geeft of niet wil geven, je bent ook niet direct een goed mens als je het wel doet. We kunnen alleen maar hopen dat het een verschil maakt.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:43

Ilzas schreef:
Wederom neem je zomaar aan dat als je niet doneert aan 3FM of aan iets anders, je niet waardeert wat je hebt. Nogmaals: ik waardeer enorm wat ik (we) hier hebben en geef wel degelijk aan goede doelen. Alleen toevallig nu niet aan Serious request.

waar in godsnaam lees je dat nou weer?!
Ilzas ik begrijp sommige reacties wel van je, maar dit is er weer 1 warvan ik denk dat je te kort door de bocht bent... Pel zegt nergens datgene wat jij nu beweert.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:45

Suuskipje schreef:
Ilzas schreef:
Wederom neem je zomaar aan dat als je niet doneert aan 3FM of aan iets anders, je niet waardeert wat je hebt. Nogmaals: ik waardeer enorm wat ik (we) hier hebben en geef wel degelijk aan goede doelen. Alleen toevallig nu niet aan Serious request.

waar in godsnaam lees je dat nou weer?!
Ilzas ik begrijp sommige reacties wel van je, maar dit is er weer 1 warvan ik denk dat je te kort door de bocht bent... Pel zegt nergens datgene wat jij nu beweert.

Pel stelt tot in twee reacties toe dat we (ik dus ook) niet waarderen wat we hebben. Ik (we) waardeer wel degelijk wat we hebben. Dus daar reageer ik op. Omdat ik vindt dat ze (Pel) dat uit zijn verband trekt.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:46

ik ga met ilzas mee..

en pel wat betreft amerika.. en jouw mening over het daar wel als echte kerst gedachte hebben.. tja.. grotere hypocrieten als de gemiddelde amerikaan is er niet..

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:49

ja maar waar zegt Pel dan dat als je neit doneert je neit waardeert wat je hier hebt?
Ik zie dat nergens dat is weer een opvatting die jullie blijkbaar hebben...

Dat niet waarderen is een algemene opvatting van Nederland waar ik het mee eens ben. Ik geef toe dat ik zelf een heerlijk verwend meisje ben, heb alles wat ik nodig heb. Maar ik heb wel zoiets van daar in Afrika hebben ze het een hoop slechter en daarom vind ik het een goed streven hen te helpen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:55

goed streven ja! heb je helemaal gelijk in.

alleen keer op keer blijkt dat deze hulp toch niet werkt.. anders zou het probleem er niet meer zijn toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:57

nelis schreef:
goed streven ja! heb je helemaal gelijk in.

alleen keer op keer blijkt dat deze hulp toch niet werkt.. anders zou het probleem er niet meer zijn toch?

Je moet ook geen oplossing verwachten, dit is symptoombehandeling meer kunnen ze niet doen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:59

klopt helemaal katiavl

van 1 actie is niet opeens het hele probleem opgelost...

Duizenden, nee miljoenen mensen verkeren daar in die problemen...

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:03

Suuskipje schreef:
klopt helemaal katiavl

en hoe lang al???

je zou toch zeggen dat er dan toch wel is iets veranderd?? toch?

maar dat gebeurt dus niet

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:15

Toen wij hier de tweede wereld oorlog hadden, was er ook hulp van het buiten land. Zonder het buitenland hadden wij het n ooit gered. Toen waren wij nederlanders ook blij met de hulp van buitenaf. Al is het maar het kleinste beetje hulp. Het gaat om het idee. Of het nu wel of niet direct een verschil maakt is niet het punt. Het gaat erom dat ze mensen duidelijk willen maken hoe slecht het in Afrika gaat en dat we er wat aan moeten doen. Zij kunnen het zelf niet oplossen. De mensen die er wonen kiezen niet voor deze situatie, ze staan volkomen machteloos.
Ik vind het heel erg kort door de bocht om te zeggen dat het toch niet helpt dus we maar beter niets kunnen doen. Als wij hulp kunnen gebruiken nemen wij het net zo hard aan.
En nogmaals. Ik heb nooit gezegt dat ik het slecht vind dat mensen niet doneren! Dat is een eigen keuze, het is toch ook niet verplicht. Ik zeg alleen dat ik opmerkingen als, wij in Nederland hebben het ook slecht, heel erg vind. Want is het met geen mogelijkheid te vergelijken.
Als jij niet doneert vind ik dat prima. Ik heb mijn berichten ook niet tegen jou geplaatst maar in het algemeen. Dat je je aangesproken voelt zegt genoeg maar dat is niet nodig.
Maar goed, ik laat het hierbij want ik wil geen vervelende discussie uitlokken.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 23:16

nelis schreef:
Suuskipje schreef:
klopt helemaal katiavl

en hoe lang al???

Inderdaad! Tijdens de 1e en 2e wereldoorlog werd tenminste ingegrepen. Nu is het Afrika maar........Dit duurt al van voordat ik geboren ben! Schandalig. En dan weer daar, en dan weer daar, het houdt maar niet op, het wordt maar niet minder

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:22

nelis schreef:
Suuskipje schreef:
klopt helemaal katiavl

en hoe lang al???

Het gaat meer om:

Je hebt een motor en die rijd alleen maar achterwaarts. Nu kap je er olie bij want de motor moet blijven werken. Maar om echt verschil te maken moet hij vooruit gaan. Maar je hebt alleen olie geen werktuigen om hem voorwaarts te laten gaan. Zo is het met de hulpverlening. Ze kunnen alleen draaiend houden, maar geen veranderingen maken (hebben ze gewoon de macht niet voor).

En hulpverlenen in levensbehoefte en oorlog zijn toch wel twee verschillende dingen die niet vergelijkbaar zijn.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:28

Pel schreef:
Toen wij hier de tweede wereld oorlog hadden, was er ook hulp van het buiten land. Zonder het buitenland hadden wij het n ooit gered. Toen waren wij nederlanders ook blij met de hulp van buitenaf. Al is het maar het kleinste beetje hulp. Het gaat om het idee. Of het nu wel of niet direct een verschil maakt is niet het punt. Het gaat erom dat ze mensen duidelijk willen maken hoe slecht het in Afrika gaat en dat we er wat aan moeten doen. Zij kunnen het zelf niet oplossen. De mensen die er wonen kiezen niet voor deze situatie, ze staan volkomen machteloos.
Ik vind het heel erg kort door de bocht om te zeggen dat het toch niet helpt dus we maar beter niets kunnen doen. Als wij hulp kunnen gebruiken nemen wij het net zo hard aan.
En nogmaals. Ik heb nooit gezegt dat ik het slecht vind dat mensen niet doneren! Dat is een eigen keuze, het is toch ook niet verplicht. Ik zeg alleen dat ik opmerkingen als, wij in Nederland hebben het ook slecht, heel erg vind. Want is het met geen mogelijkheid te vergelijken.
Als jij niet doneert vind ik dat prima. Ik heb mijn berichten ook niet tegen jou geplaatst maar in het algemeen. Dat je je aangesproken voelt zegt genoeg maar dat is niet nodig.
Maar goed, ik laat het hierbij want ik wil geen vervelende discussie uitlokken.

mag ik je er aan helpen herinneren dat er hier in de oorlog tulpenbollen gevreten werden ... toch ook niet echt lekker..

de vraag is niet of er geld moet komen, de vraag is hoe er mee om gegaan moet worden.

je kan mij niet vertellen dat je vindt dat het nu allemaal fantastisch geregeld wordt? waarom is er nog steeds en met name in bepaalde landen ondanks ingrijpen van vn etc nog steeds een zooi?

en je trekt aardig conclusies is deze post over mij.. dat zegt weer genoeg over jouw Knipoog

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:33

pff nelis je betrekt dit wel heel erg op jezelf hoor. Pel maakt alleen haar posts duidelijk dat ze het niet op jouw bedoelt maar het algemene beeld.

Maar nelis wat vind jij dan dat er moet gebeuren? Gewoon geen geld meer erheen sturen niets meer doen om te helpen...
Dan verdubbelt het dodenaantal per dág dat kan ik je nu al verzekeren Knipoog

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:36

Ik vind dit een goed iets. Lachen
Ik vind het ook leuk om naar te luisteren, en een goed doel om het aan te kunnen schenken!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:40

mijn mening is dat de hele dictaturen etc daar omgegooid moeten worden met behulp van een vn macht etc, zodat de mensen daar de kans krijgen om idd een leven op te bouwen met basis behoeftes.
iedereen heb daar recht op, alleen imo bereik je dat niet door alleen geld maar zullen er 'heilige'huisjes om gegooid moeten worden.
en dat zal niet snel gebeuren daar sommige landen belangen hebben bij verscheurdheid in die gebieden. (denk aan de 'bloed dianabten bv)

en dingen op mezelf betrekken? nee bij mij heet dat communiceren en discusseren Haha!
daar is een forum juist voor bedoeld lijkt mij toch? Clown

Blue_Eyes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:41

nelis schreef:
soms zou het leven makkelijker zijn als je een "simplefied " leven zou hebben in een afrika bij weze van spreken.

*mond valt open* Daar lopen ze immers alleen maar met een geweer achter je aan te rennen en verkrachten ze je alleen maar voor ze je kinderen voor je ogen doodschieten... Hamer

nelis

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:45

Blue_Eyes schreef:
nelis schreef:
soms zou het leven makkelijker zijn als je een "simplefied " leven zou hebben in een afrika bij weze van spreken.

*mond valt open* Daar lopen ze immers alleen maar met een geweer achter je aan te rennen en verkrachten ze je alleen maar voor ze je kinderen voor je ogen doodschieten... Hamer

doe je mond maar weer dicht...

simplefied is natuurlijk niet de betekenis die jijhier weer voor doet komen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:46

MISTRAL94 schreef:
Malkesta schreef:
Ik heb mijn man niet verloren, mijn kind is geen kindsoldaat, en mij is geen lichamelijk leed aangedaan.... Ik vind het heeel triest dat mensen hier de zin eigen volk in de mond nemen..Dat dat anno 2008 weer terug komt vind ik heel erg, alsof dat de oplossing zou zijn voor de problemen op dit land. Waar we een dak boven ons hoofd hebben , eten hebben, niet op de vlucht hoeven voor geweld...Een lesje nederigheid zou sommige mensen hier niet slecht doen.....

Dit komt hier ook voor Knipoog

Wel in iets andere mate, neem me niet kwalijk zeg....

Pel schreef:
Jeetje, ik schrik eigenlijk een beetje van dit topic/deze titel.. Ik had werkelijk niet verwacht dat er mensen tegen deze actie waren. Als je er tegen bent kijk je niet en luister je niet, heel simpel.

Ik vind het werkelijk respectloos en schaam me ervoor dat wij hier allemaal een dak boven ons hoofd hebben, geld om eten van te kopen (hebben we dat niet wordt het geregeld met de voedselbank) allemaal uitkeringen voor de mensen die niet kunnen werken, en dan nog mensen die zeuren dat we geen geld moeten steken in het buitenland maar in ons eigen land.
Als mijn partner later in een pyjama in een verzorgingstehuis zit, alleen, is dat heel triest maar er IS een verzorgingstehuis. Dat kan een land als Kenia niet zeggen. Ik zit zelf in een behoorlijk diepe geldnood maar ik prijs mezelf rijk met een dak boven mijn hoofd, een veilige omgeving, geen oorlog en voedseltekort.
Het is absoluut niet met elkaar te vergelijken. Deze mensen kiezen niet voor deze situatie en proberen er zelf het beste van te maken. Ik heb enorm veel respect voor de vluchtelingen die ik op geen enkel flimpje heb horen zeuren over de toestand waar ze in zitten maar alleen maar blij zijn met de aandacht en dankbaar zijn voor de hulp die we krijgen. Wij westerlingen mogen ook wel wat nederigen worden.

De opmerking: er komt geen verbetering in dus kunnen we er net zo goed geen energie is steken is belachelijk. Hoe kun je in hemels naam zoiets zeggen? Ik vraag me dat echt af. Ten eerste denk ik niet dat jij kunt zeggen of er wel of geen verbetering in komt want je bent er niet geweest. Afrika is een inmensgroot continent met vreselijk veel inwoners. Deze mensen hebben dezelfde rechten als wij. Die kun je toch niet laten stikken. We moeten blij zijn met hetgeen wat me hebben. Wij hebben tenminste wat. Ik gun die mensen wel een betere wereld en als ik kan helpen door een kleine bijdrage doe ik dat zonder twijfel.

Leer eens waarderen wat je allemaal hebt voordat je begint te zeiken over een GOED DOEL. Sorry, ik ben heel erg boos.

Afgod

Blue_Eyes

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:52

nelis schreef:
Blue_Eyes schreef:
nelis zei:

doe je mond maar weer dicht...

simplefied is natuurlijk niet de betekenis die jijhier weer voor doet komen..

"Weer"?? Waar nog meer dan? Zal ik de rest van je post ook maar quoten? Want daar blijkt toch wel zoiets uit.....

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:52

Blue_Eyes schreef:
Wel in iets andere mate, neem me niet kwalijk zeg....

en hoe weet jij dat dan?

is het leed wat hier in nederland mensen aangedaan wordt minder erg omdat wij een welvarend land zijn???

vandaar dat hier ook nog meisjes van nulde worden gevonden..
of vrouwen die dood geslagen worden..

en wat blijkt er uit mijn post? zeg het maar..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:56

Als ik jouw post zo lees, komt het over alsof je zegt dat je beter in Afrika kunt wonen als alleenstaande moeder dan hier in Nederland. Nou... ik geef het je te doen. Om bovenstaande redenen. En dan krijg je er ook nog effe gratis AIDS bij.

Leed van persoon tot persoon is hier in Nederland misschien niet minder - natuurlijk is zo'n meisje van Nulde net zo erg als een kindje dat in Afrika vermoord wordt. Maar laten we eerlijk wezen - hier is dat een uitzondering, DAAR ECHT NIET!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:00

laat maar... jij denkt op een andere wijze als ik.. is je goed recht.

maar volgens mij kan je als je nou een stukje naar boven scrollt ook lezen dat het mij gaat om de hulp die nu gegeven wordt en dat dus al jaren geen zoden aan de dijk zet.

erg jammer dus..

maar zolang hier in nederland bejaarden verplicht pyama dagen hebben, mensen op straat leven, er echte armoede ook is..
vind ik dat wij eerst hier ook een taak hebben om te vervullen.

en aids is een universeel probleem.. niet specifiek afrikaans