Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:ik heb het programma ook gezien en dacht bij de aankondiging nog "maar goed ook." maar toen ik deze ouders zag, kon ik er niet meer bij met mijn pet. Ouders zijn allebei helder en kunnen gewoon een gesprek aan gaan.
Yamcha schreef:Yep, Shadow, heb jouw voorbeeld idd gelezen, het zegt me nog maar eens dat je niet te snel moet oordelen..... mensen kunnen vaak geweldig faken, en een eerste indruk zegt niet veel.....
Shadow0 schreef:secricible schreef:ik heb het programma ook gezien en dacht bij de aankondiging nog "maar goed ook." maar toen ik deze ouders zag, kon ik er niet meer bij met mijn pet. Ouders zijn allebei helder en kunnen gewoon een gesprek aan gaan.
Heb je mijn voorbeeld gelezen? Ik ken dus mensen die verbaal echt ontzettend sterk zijn, heel goed kunnen praten en ook heel veel zelfinzicht lijken te hebben. Tot het moment dat ze het ook in praktijk moeten brengen.
Op basis van een klein item in een tv-programma kun je NIET beoordelen waartoe de mensen werkelijk wel of niet in staat zijn.
NoGo schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen (dat ga ik vanavond thuis even doen) Wat ik me alleen wel afvraag hadden ze dit niet van tevoren kunnen bedenken ipv het kind later weg te halen....?
secricible schreef:Verder zou ik kijken voor meer begeleiding, maar ik vind het schaamteloos dat je mensen niet de KANS geeft om dit te proberen en zomaar een kind wegtrekt uit iemands armen. Ik besef dat een kind niet echt een iets is waar je mee kan experimenteren, maar dit valt gewoon niet goed te praten...
Yamcha schreef:NoGo schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen (dat ga ik vanavond thuis even doen) Wat ik me alleen wel afvraag hadden ze dit niet van tevoren kunnen bedenken ipv het kind later weg te halen....?
Yamcha schreef:En waarom niet?
Iemand met extremistische gedachten vind ik idd niet wijs als die een kind opvoeden
Of iemand die sociaal een handicap heeft....
rumay schreef:Yamcha je zegt zelf ik heb er voor gekozen om geen kinderen te hebben,deze mensen hebben ervoor gekozen om wel een kind op de wereld te zetten en op te voeden helaas is ze dat tot nu toe niet gegund.
En wie zegt dat deze ouders geen stabiliteit, structuur en regelmaat o en vergeet niet een heleboel liefde kunnen geven??
Je zegt zelf jij kan het niet bieden nou prima jouw/jullie keus en gelukkig hebben we in NL nog keuzes.
Ik zeg niet dat het goed zou gaan, maar nu is het voor het kind ook geen ideale situatie en als dit kind niet naar de ouders terug mag hoe zal hij gaan denken over zijn ouders? zal hij daar later geen problemen mee krijgen? Wordt het daardoor een probleem jongere.
Ouders kiezen er ook niet voor om een kind met een handicap, in welke vorm dan ook, te krijgen maak je dan ook de keus het kind maar elders te plaatsen omdat je het als ouder misschien niet aan kunt, nee dan zijn er ook instanties die je kunnen helpen indien nodig. En als het echt niet anders kan plaats je je kind elders(heb het nu over jonge kinderen) maar dat is geen makkelijke beslissing.
Zoveel vragen en weinig antwoorden
Yamcha schreef:Ik vind niet (en volgens mij is dat ook het punt waarop wij het niet eens zijn) dat mensen récht hebben op een kind.
Het kind zélf heeft rechten.
Een stabiele thuisbasis vind ik een van die rechten.
Ouders die het kind kunnen geven wat het nodig heeft.
Ik heb ADHD. Ik heb er voor gekozen geen kinderen te hebben, om reden dat ik het kind niet de structuur en de stabiliteit kan bieden die het nodig heeft.
Ik vind niet dat ik recht heb op een kind.
Het kind heeft wél recht op stabiliteit, structuur, regelmaat, die dingen zijn in mijn opinie onmisbaar bij de opvoeding van een kind.
Ik kan dat niet bieden. En dus kan ik de verantwoordelijkheden, die horen bij het hebben van kinderen niet aan. Om dan wél een kind geboren te laten worden, en er vervolgens maar op te gokken dat het goed gaat, vind ik niet acceptabel. Een kind is geen experiment.