Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adil18 schreef:Paula schreef:
- Code
..'Want of Otto nu wel of niet aan kanker is overleden, het gebeurt echt. En daar zijn we nu met z’n allen wel weer even op gewezen.”
En hier ben ik het hartstikke mee eens.
Er van uitgaand dat het verzonnen is:
Dus als ik op zo'n avond even bel en doe alsof ik aids heb is iedereen weer met zijn neus op de feiten gedrukt dat mensen aids hebben?
En wat als ik doe of ik verkracht ben?
Of dat mijn vader doodgeschoten is tijdens zijn werk?
Dan bevestig ik dus weer even dat er elende op de wereld bestaat en daar zou men mij dankbaar voor moeten zijn...? Terwijl ik lieg dat ik barst?
Nee, een goede boodschap voor de wereld: mensen liegen over dodelijke ziektes voor een paar minuten fame en hun plaatje op de radio...
Daarmee kun je in ieder geval aantonen dat deze wereld heel erg ziek aan het worden is...
Paulusjuh schreef:Waar baseer je het op dat dit verzonnen is?? Waarom zou er gelijk iets op internet moeten staan over deze persoon. Als ik in dezelfde situatie had gezeten, was mijn familie echt niet op internet gaan zitten om zich er verder over uit te laten...
__Laura schreef:Paulusjuh schreef:Waar baseer je het op dat dit verzonnen is?? Waarom zou er gelijk iets op internet moeten staan over deze persoon. Als ik in dezelfde situatie had gezeten, was mijn familie echt niet op internet gaan zitten om zich er verder over uit te laten...
Back to you, waar basseer jij op dat dit waar is? Beetje naief?
__Laura schreef:Paulusjuh schreef:Waar baseer je het op dat dit verzonnen is?? Waarom zou er gelijk iets op internet moeten staan over deze persoon. Als ik in dezelfde situatie had gezeten, was mijn familie echt niet op internet gaan zitten om zich er verder over uit te laten...
Back to you, waar basseer jij op dat dit waar is? Beetje naief?
MISTRAL94 schreef:Waarom zou dat naief zijn? Helaas worden ook jonge mensen getroffen door kanker dus zo vreemd is het allemaal niet.
Twiggy2008 schreef:esperance schreef:
En hij heeft groot gelijk!!!![]()
![]()
Adil18 schreef:MISTRAL94 schreef:Waarom zou dat naief zijn? Helaas worden ook jonge mensen getroffen door kanker dus zo vreemd is het allemaal niet.
En helaas beweren mensen die onze grote voorbeelden zouden moeten zijn op openbare TV dat ze geen seks hebben gehad met een zekere vrouw om vervolgens (weer op openbare TV) te verkondigen dat het wel waar is! Als je zulke mensen (presidenten) als je grote voorbeeld ziet mag je wel eens wat realistischer zijn.
En er zijn mensen die doen alsof ze kinderen hebben om meer geld te krijgen van de overheid!
En er zijn mensen die zielige verhaaltjes ophangen over hun arme dochtertje dat kanker heeft en daarvoor geld krijgen, wat ze aan drugs en drank besteden. Als je daar meer aandacht aan besteed kun je die mensen van hun probleem af helpen waardoor ze niet hoeven te liegen.
En er zijn mensen die doen alsof ze aan een ziekte lijden die hun huid verbleekt om de operaties die daar voor nodig waren te verbergen. Dit is nooit bewezen
En er zijn mannen die tegenover hun vrouwen beweren dat hun dochter weggelopen is en af en toe nog een kind als vondeling voor de deur smijt, terwijl hij haar in haar kelder heeft opgesloten en haar keer op keer verkracht. Zieke mensen zullen er altijd blijven, door iedereen te wantrouwen los je dat niet op.
Dus waarom zo men in een wereld als deze het meteen iets zien als 'waar' niet als naïef mogen beschouwen...? Misschien een beetje een vorm van pessimisme, maar pessimisme kan niet uitgebuit worden en goedgelovigheid wel
MISTRAL94 schreef:Jeetje je kunt ook op alle slakken zout leggen. Heb je toch ook geen leven meer als je eerst alles uit wilt zoeken voordat je iets geloven wilt?
Adil18 schreef:MISTRAL94 schreef:Jeetje je kunt ook op alle slakken zout leggen. Heb je toch ook geen leven meer als je eerst alles uit wilt zoeken voordat je iets geloven wilt?
Dat doe ik ook niet, grof gezegd laat me dit hele gebeuren koud. Als het echt zo is vind ik het sneu voor hem, maar het heeft verder geen invloed op mijn leven what so ever. Ik ga hier ook niet praten over of het wel of niet gebeurd is, ik kom enkel voor het standpunt op dat 'niet alles meteen geloven' niet erg is, zelfs een positieve eigenschap kan zijn, vooral in een wereld als deze.
Enneh, ik vind klakkeloos alles geloven dommer dan de kat uit de boom kijken en bewijzen willen zien, zelfbescherming heet dat.
anneliesdj schreef:Je gaat wel erg uit van het slechtste in de mens of niet?
Niemand geloven zonder bewijzen te zien help je ook niemand mee, waarom zou je niet gewoon geloven en ookal blijkt het dan achteraf niet waar te zijn, in dit geval is dat echt geen schande.
Ik vind dat die jongen in het hele gesprek wel genoeg heeft bewezen dat het geen grap was.
Adil18 schreef:anneliesdj schreef:Je gaat wel erg uit van het slechtste in de mens of niet?
Niemand geloven zonder bewijzen te zien help je ook niemand mee, waarom zou je niet gewoon geloven en ookal blijkt het dan achteraf niet waar te zijn, in dit geval is dat echt geen schande.
Ik vind dat die jongen in het hele gesprek wel genoeg heeft bewezen dat het geen grap was.
Zie mijn reactie hierboven...
Overigens zou de president (of bij ons Balkenende) wel degelijk een goed voorbeeld moeten zijn voor de maatschappij. Dat ze dit niet zijn heeft niks met mijn kijk op de wereld te maken, maar met hun instelling.
Mensen help je ook niet door meteen alles te geloven....
_Nancy_ schreef:Jeetje. Waar of niet, ik vind het wel heftig..
Het is echt een heel bizar gesprek, het kán bijna niet waar zijn, maar aan de andere kant, wie verzint zoiets?!
Dan ben je toch ook niet helemaal goed.
* Heb verder het topic niet gelezen*
anneliesdj schreef:In veel gevallen is dat een goede zaak, in dit geval helemaal niet van toepassing.
Als je dit gewoon gelooft, wat heb jij er dan voor schade van als het toch niet waar blijkt te zijn?
Jij bent zeker ook zo'n persoon wat zich niet druk wil maken om verhongerende kinderen in Afrika want dat laat je zeker ook koud?
Citaat:Dat doe ik ook niet, grof gezegd laat me dit hele gebeuren koud. Als het echt zo is vind ik het sneu voor hem, maar het heeft verder geen invloed op mijn leven what so ever. Ik ga hier ook niet praten over of het wel of niet gebeurd is, ik kom enkel voor het standpunt op dat 'niet alles meteen geloven' niet erg is, zelfs een positieve eigenschap kan zijn, vooral in een wereld als deze.
anneliesdj schreef:Je helpt niet door te geloven maar in je eigen wereldje blijven hangen heeft niemand wat aan, tot zoiets je zelf of familie overkomt.
En ja, presidenten en politici zouden het goede voorbeeld moeten geven maar uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen. Van Bill is het dom dat hij gelogen heeft, beter zou hij gewoon toe kunnen geven dan was er waarschijnlijk niet zo veel aan de hand geweest als nu maar ja, vergissen, liegen en vreemdgaan is menselijk he?
Blue_Eyes schreef:@Adil: tot je ermee geconfronteerd wordt, dag in, dag uit.