Ineke2 schreef:Wanneer is het vasten dit jaar eigenlijk afgelopen? Ik dacht 2 oktober?
De meesten zijn vandaag gestopt, Morgen is het suikerfeest. Officieel Donderdag pas, maar hier in elk geval niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Wanneer is het vasten dit jaar eigenlijk afgelopen? Ik dacht 2 oktober?
De turken die ik heb gesproken in Turkije vinden het maar raar dat hun volk zich zo anders gedraagd in Nederland dan in Turkije en dat dat allemaal maar word toegestaan in Nederland. Bijvb met betrekking tot de hoofddoekjes... In Turkije is het niet toegestaan om op school met een hoofddoekje te lopen en ook in publieke functies qua werk mag er geen hoofddoek gedragen worden. (dus in winkels, stadhuis etc...)
daNiielle_ schreef:Maar zoals jullie hier zeggen, 'je moet rekening houden met de Ramadan.'... Ik denk dat het jullie meer bezig houdt, dan de moslims zelf.
In een kantine wordt gegeten, dat weet ieder mens. Als je dat niet kunt hebben, ga je daar niet zitten. Dat meisje ging daar wel zitten, en heeft er dus ook geen problemen mee dat mensen eten.
Een Nederlandse gaat zeggen 'Niet doen, zij doet mee aan de Ramadan, je kunt niet eten in haar bijzijn.' Daar ben ik het dus niet mee eens.
Klijn schreef:Maris89 schreef:Mijn school sluit vanwege het suikerfeest. Bizar.
Wanneer er anders maar 2 leerlingen in de klas zitten vind ik dat niet bizar.
Esperanza schreef:Dat maakt voor mij ook zeker wel uit. IK vind dat onzin om dat hier te gaan doen in Nederland. Wij zijn toch geen islamitisch land? Moeten we dadelijk dan al onze Nederlandse dingen aan de dijk zetten en verruilen voor islamitische? Ik vind dat zo raar? Gaan ze in islamitische landen ook Katholieke feestdagen nemen?
Anne_GTI schreef:Op mijn werk heeft iedereen een speciale doorbetaalde vrije dag die opgenomen kan worden voor bijvoorbeeld feestdagen maar ook om een dag vrijwilligerswerk te verrichten.
Persoonlijk vind ik dat een hele goeie aanpak van mijn baas. Mijn collega heeft hem voor het suikerfeest opgenomen, ik voor het kleuterfeest op school van de kinderen.
Marije_jiplover schreef:Sommige moslims zijn hier geboren en getogen, dan zijn hun opa en oma hiernaartoe gekomen, of zelf overgrootopa of overgrootoma.
Voor hen is 'teruggaan' niet echt een optie meer. Maar zij zijn wel opgegroeid met hun eigen geloof.
Dat is zeker een goede aanpak, Anne, hulde voor jouw baas!
Anne_GTI schreef:Op mijn werk heeft iedereen een speciale doorbetaalde vrije dag die opgenomen kan worden voor bijvoorbeeld feestdagen maar ook om een dag vrijwilligerswerk te verrichten.
Persoonlijk vind ik dat een hele goeie aanpak van mijn baas. Mijn collega heeft hem voor het suikerfeest opgenomen, ik voor het kleuterfeest op school van de kinderen.
MISTRAL94 schreef:Ja dat maakt voor mij wel uit, suikerfeest ben ik niet mee opgegroeid daar komt bij dat het hele geloof mij tegen staat, misschien wel gemaakt door de extremen binnen dat geloof maar ik zal dus nooit en te nimmer het suikerfeest oid vieren.