ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kyle

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:40

Babootje schreef:
Verder wordt door de Britse kranten idd gemeld dat de McCanns mogelijk de PJ gaan aanklagen als de zaak voorbij is.
McCanns may sue Portuguese police for £1m if Madeleine investigation is closed

dailymail.co.uk - 8th November 2007

Kate and Gerry McCann could sue the Portuguese police for failure to find their daughter, it was claimed yesterday.

The couple could sue for an estimated £1million if the investigation is closed, it was reported.

Their spokesman Clarence Mitchell said it was something the couple's legal team might consider in the future. — continued

http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...n_page_id=177

Hieruit leer ik alleen dat het wettelijk mogelijk is om te doen, niet dat het hun intentie is om dat te doen. Ik vind het persoonlijk een beetje euhm... onbehoorlijk en niet erg respectvol dat er zoveel over gespeculeerd wordt. Dat je er een idee over hebt okee, maar ik zou persoonlijk als ouder er ziek van worden als ik wist dat alle mogelijke verhalen de ronde doen over de verdwijning van mijn dochter.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:51

Je kunt niet iemand aanklagen voor het niet vinden van je dochter, hooguit voor BEPAALDE gemaakte (bewezen) fouten.

De Correio da Manhã zegt niet dat het Jane en Russel zijn, maar dat die de verklaringen hebben gegeven die niet kloppen, wat nader wordt onderzocht, op een tijd dat twee vrienden verklaringen willen wijzigen. Ze zeggen zo niet dat ze het zijn, want zo'n uitspraak kunnen ze niet doen, maar het is wel het meest logische en wat iedereen al denkt.
Citaat:
This is one of the main contradictions that are intriguing the PJ and which the team lead by Paulo Rebelo wants to see clarified, at a time when two friends of the McCann couple showed their availability to give new statements in order to "correct" some declarations

De krant heeft het trouwens overgenomen van de Britse pers, die het van de Spaanse pers heeft, lekker ingewikkeld.
De Portugese politie heeft nog niks van ze gehoord, zeggen ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:56

Kyle schreef:
Babootje schreef:
Verder wordt door de Britse kranten idd gemeld dat de McCanns mogelijk de PJ gaan aanklagen als de zaak voorbij is.

dailymail.co.uk - 8th November 2007

Kate and Gerry McCann could sue the Portuguese police for failure to find their daughter, it was claimed yesterday.

The couple could sue for an estimated £1million if the investigation is closed, it was reported.

Their spokesman Clarence Mitchell said it was something the couple's legal team might consider in the future. — continued

http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...n_page_id=177

Hieruit leer ik alleen dat het wettelijk mogelijk is om te doen, niet dat het hun intentie is om dat te doen. Ik vind het persoonlijk een beetje euhm... onbehoorlijk en niet erg respectvol dat er zoveel over gespeculeerd wordt. Dat je er een idee over hebt okee, maar ik zou persoonlijk als ouder er ziek van worden als ik wist dat alle mogelijke verhalen de ronde doen over de verdwijning van mijn dochter.

Dat gaat het hele topic al zo. Ik hoop dat een hoop zich doodschamen als de ouders onschuldig blijken te zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:14

Waarom zou men zich schamen als ze onschuldig zijn? Dan hebben ze zich evengoed nog schuldig gemaakt aan weet ik het wat! Ze hebben nogal wat veroorzaakt! Het hele Porugese volk is ondanks nog beledigd door een opmerking over sardientjebek over een eh minister zelfs geloof ik en niet te vergeten wat ze over de PJ lopen te roddelen.
En ze zijn misschien onschuldig aan de dood en verslepen (hoewel dat zo goed als bewezen is), maar het blijft dat ze de kinderen (dagelijks) alleen lieten om te gaan tafelen. Ook niet zo geweldig, ofwel. Daarvoor alleen als zouden ze hier bestraft worden, ware het niet dat ze naar Engeland terug gingen.

Men wordt wellicht allemaal een beetje moe van het hele gebeuren. Een en ander was anders gegaan (minder negatieve gevoelens onder de mensen) als het wat discreter was aangepakt (door de McCanns), die dat advies ook nog eens gehad hebben!!!

Bij geen andere vermissing heeft volk zich tegen ouders gekeerd, omdat er nooit zo'n gigantische media toestand omheen zat. Er wordt zo gespeculeerd omdat er aandacht aan wordt besteed.

Overigens is er een helderziende in Chili die zegt te weten waar Maddie te vinden is. Ze heeft een kaart ingeleverd.
Toen de Portugese pers daar was, dacht ze dat het voor haar (de helderziende) was, maar ze waren er vanwege staatsbezoek...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:40

Laat even duidelijk zijn dat ik mijn kinderen nooit alleen zou laten om wat te gaan eten ergens/whatever te doen. Maar is het wel in verhouding dat ze worden aangeklaagd voor verwaarlozing? Kijkende naar hoe er in het algemeen wordt omgegaan met kinderen in een land als Portugal?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:05

Kyle schreef:
Babootje schreef:

Je hoort me ook niet zeggen dat ze het gaan doen...
Hun woordvoerder Clarence Mitchell zegt dat deze mogelijkheid door het legal team (de advocaten) van de McCanns wordt onderzocht.
Dat de mogelijkheid in de toekomst ligt, is logisch omdat het onderzoek naar de betrokkenheid van de McCanns bij de dood van hun dochtertje nog niet is afgerond. Ik zie het dan ook meer als een dreigement richting richting de Portugese Justitie omdat ze nu snel van het verdachtenstempel afwillen.
In denk niet dat een dergelijke zaak zowiezo niet haalbaar is. Ze hebben zelf de grootste fout gemaakt door de "hele wereld" in het appartement rond te laten lopen vlak na de verdwijning van hun dochter.
Ben benieuwd waar dat bedrag vandaan komt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:11

faye schreef:
Kyle schreef:
Dat gaat het hele topic al zo. Ik hoop dat een hoop zich doodschamen als de ouders onschuldig blijken te zijn.

Misschien is het je opgevallen, dat voornamelijk krantenberichten worden weergegeven. Dat die tendentieus zijn is nu eenmaal zo.
Natuurlijk is het uitermate vervelend voor ze als ze onschuldig blijken te zijn, maar ze hebben dit ook wel een beetje over zichzelf afgeroepen door
a) de publiciteit te zoeken op de manier zoals ze dat hebben gedaan (hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind) en
b) op geen enkele manier mee te (willen) werken aan het onderzoek van de Portugese Justitie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:41

Kyle schreef:
Ik vind het persoonlijk een beetje euhm... onbehoorlijk en niet erg respectvol dat er zoveel over gespeculeerd wordt. Dat je er een idee over hebt okee, maar ik zou persoonlijk als ouder er ziek van worden als ik wist dat alle mogelijke verhalen de ronde doen over de verdwijning van mijn dochter.

Daarom zou jij en ik er niet zon media circus van gemaakt hebben. Wie zaait zal oogsten, wat die oogst dan ook is.

Ik begrijp ook die merwaardige verontwaardiging niet, die hier uitgesproken wordt over mensen die alleen maar krantenartikelen en officiele verklaringen citeren.
Dat je daar een andere conclusie uittrekt is prima de een is nu eenmaal naiver dan de ander. Maar om bij herhaling de andere mening als slecht en je er voor doodschamen te bestempelen Verward

Ik geloof ook niet dat al die getuigen in de zaak Holleder zo maar zijn vermoord, maar ook dat kan justitie niet waarmaken, moet ik daarom maar geleoven dat ze alle 4 toevallig zijn omgekomen????

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:56

Dat gaat het hele topic al zo. Ik hoop dat een hoop zich doodschamen als de ouders onschuldig blijken te zijn.[/quote]

Doodschamen!!!!!! Hoe bedenk je het. Ik laat mn dochter niet alleen achter in een kamer om zelf te gaan eten. Ze zijn gewoon keihard schuldig alleen al aan nalatigheid.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:03

Ik heb enkel gezegd dat ik het niet respectvol vind, niet dat iemand zich moet doodschamen! (sensatiezoekerij is iets zéér menselijks)
En over dat 'wie zaait zal oogsten': ze zijn inderdaad tactisch niet erg slim geweest, maar ik denk dat niemand kan voorspellen hoe die zelf zou reageren en dat niemand hen daarvoor kan veroordelen. Ik vind 'eigen schuld, dikke bult' wel erg cru om te zeggen in zo'n situatie.
Ik zeg trouwens niet dat ik denk dat ze onschuldig zijn, maar ik zou liever zien dat de zaak in sereniteit behandeld zou worden.
En je zou eens moeten weten hoeveel mensen zeggen dat ze geen babysit nodig hebben omdat ze 'maar een half uurtje' weg zijn. Dat praat natuurlijk niets goed, maar daarom hoeft deze familie nog niet aan de schandpaal genageld worden. Straks gooien we nog massaal rotte eieren naar hun!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:19

Kyle: Ik had het over meerdere reacties niet alleen die van jou.

Niemand zegt eigen schuld dikke bult, want dat zou betekenen dat je vind dat het lekker net goed is dat dat meiske dood is, of zou zijn.
De reacties van verontwaardiging over de gang van zaken komt vooral omdat de McCanns zich eerst voor de hele wereldpers hebben opgesteld als een perfect ouderpaar en nu zo langzamerhand blijkt dat die liefdevolle ouders avond aan avond met een stel vrienden zat te brassen.
Waarbij ze de kinderen alleen lieten, zonder zelfs een oppas voor de kinderen te verzorgen.
Dat zet een beetje kwaad bloed en heeft ertoe geleid dat men de tot dan toe afgelegde verklaringen in een ander daglicht is gaan bekijken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:22

En we zijn weer lekker respectvol bezig eigelijk, wat me opvalt is dat mesen die vingertje wijzen voor onrespectvol die zelf niet erg goed bezig zijn, maar ja wijze is makkelijker dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:34

Wat is er mis mee om elke avond gezellig te tafelen als de kinderen op bed liggen en regelmatig te gaan kijken? Dan even niet op de McCann's gericht, maar in het algemene??? Je bent alleen een goede moeder als je dan op de bank blijft zitten en niet tijdens je vakantie van je vrije avond geniet? Je kennelijk nooit van enig gevaar bewust bent geweest en toch elk uur gaat kijken? Hoeveel kinderen worden er geroofd IRL? Dus een reële mogelijkheid tot angst er voor hebbende? Hoeveel goede moeders gaan elk uur kijken als hun kroost slaapt? Knipoog

Nu is het even fout gegaan en nu ben je ineens een slecht ouderpaar omdat je tijdens je vakantie uit eten gaat en niet in je vakantie appartement je potje spaghetti klaarmaakt. Je vind dat je beter zelf even elk uur kan gaan kijken dan een vreemde aan je kinderen overlaten..... (tja hoeveel moeders gaan er niet even snel boodschappen doen als kindlief slaapt in de middag? Lips are sealed )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:36

Mijn moeder heeft dat nooit gedaan allesinds ook niet ons savonds alleen, altijd een oppas ook al was het voor twee uur Lachen

anyway, schuldig of niet ik wacht af kan het allemaal niet meer volgen

Wel vind ik dat ze een celstraf mogen krijgen, mensen die hun hypotheek van een fonds voor maddie/vermiste kinderen betalen zijn voor mij dieven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:41

Nee, mijn ouders hadden daar ook het geld niet voor, maar geld opent deuren en geeft een mate van levenstandaard mee en dat is voor de McCann's wel degelijk het geval gezien hun banen.

Dan vergeten we dat Engelsen heel anders tegen familie en opvoeding aankijken, binnen de gesitueerde klasse is het heel gewoon om je kinderen naar kostschool te sturen, iets wat ook niet binnen onze Nederlandse ideeën past omdat we dat nou eenmaal niet kennen, alleen moeilijk opvoedbare kinderen gaan intern ergens.
Het knusjes op de bank met de pantoffeltjes is heel erg Nederlands. In vakantieoorden waar geld geen rol speelt, daar komen wat ander soort mensen, die zijn buiten de vakantie om al veel met het werk bezig, mams thuis voor de kids, is iig niet wat binnen de kringen van de McCann's voorkomt. Maar hier in Nederland hebben we ook sleutelkinderen en die kinderen zijn ook vaak alleen, hoeveel goedverdienende echtparen zitten ook tijdens hun vakantie aan de luxe dis de ganse avond?? Knipoog Nou ik denk genoeg hoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:44

Nou ik heb tientallen paginas terug gezegd dat men tante dit wel doet, en ik denk veel moeders. Volgens mij is dat meer in aan het komen je kind alleen laten, is ook eens een topic over geweest. Maar dat vind ik ook niet echt een hekelpunt dat alleen laten gebeurd wel meer verder ben ik eens met je Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:47

katiavl schreef:
Nou ik heb tientallen paginas terug gezegd dat men tante dit wel doet, en ik denk veel moeders. Volgens mij is dat meer in aan het komen je kind alleen laten, is ook eens een topic over geweest. Maar dat vind ik ook niet echt een hekelpunt dat alleen laten gebeurd wel meer verder ben ik eens met je Ja

Ze worden toch vanwege dat feit door de meerderheid in dit topic gezien als verwaarlozers van hun kinderen? Verwaarlozen is nogal iets, dat is niet s'avonds wat gaan eten een of meerdere glazen wijn drinken en een paar keer bij je kinderen gaan kijken. Dus die babyfoons die zo leuk meegenomen worden naar verjaardagen is dan ook verwaarlozing, immers de mamma's zitten niet op de bank beneden, maar op de bank bij een ander. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:49

russel schreef:
Wat is er mis mee om elke avond gezellig te tafelen als de kinderen op bed liggen en regelmatig te gaan kijken? Dan even niet op de McCann's gericht, maar in het algemene??? Je bent alleen een goede moeder als je dan op de bank blijft zitten en niet tijdens je vakantie van je vrije avond geniet? Je kennelijk nooit van enig gevaar bewust bent geweest en toch elk uur gaat kijken? Hoeveel kinderen worden er geroofd IRL? Dus een reële mogelijkheid tot angst er voor hebbende? Hoeveel goede moeders gaan elk uur kijken als hun kroost slaapt? Knipoog

Nu is het even fout gegaan en nu ben je ineens een slecht ouderpaar omdat je tijdens je vakantie uit eten gaat en niet in je vakantie appartement je potje spaghetti klaarmaakt. Je vind dat je beter zelf even elk uur kan gaan kijken dan een vreemde aan je kinderen overlaten..... (tja hoeveel moeders gaan er niet even snel boodschappen doen als kindlief slaapt in de middag? Lips are sealed )

Ik heb ook nooit mijn kinderen alleen gelaten om te gaan eten.Hooguit in hun eigen bed als ik beneden aan tafel eet.
Ik kan snappen dat je niet aan ontvoerders denkt.Maar ze kunnen wakker worden omdat ze moeten plassen,spugen ectr.Alleen al het feit dat Maddie is tenslotte bijna 4 ze uit haar bed kan en in huis aan allerlei spullen kan zitten die voor kleine kinderen niet gezond zijn.Daarom alleen zou ik mijn kinderen niet alleen laten.Idd dat er ontvoeders langs komen bedenk je niet.

Daarbij blijf ik me afvragen waarom dat huis?En dat kind? In een huis waar nog kinderen liggen.Er lopen vast prooien rond die makkelijker te pakken zijn

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:50

russel schreef:
Ze worden toch vanwege dat feit door de meerderheid in dit topic gezien als verwaarlozers van hun kinderen?

Nee dat is ongenuanceerd lezen.

De wijze van optreden in de eerste weken, en de gegevens die daarna kwamen hebben voornamelijk tot een andere kijk op de McCanns geleid.
Daarbij ze hadden geld genoeg om iemand, die daar speciaal voor inhuurbaar was, op de kinderen te laten passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:54

Jouw laatste vraag kan alleen beantwoord worden door de dader als ontvoering 100% vastgesteld is.

Deze mensen waren op vakantie en dan ga je normaal gesproken uit eten en deze mensen hebben er geen kwaad in gezien om buiten de deur te eten, wellicht zijn ze zelf geen goede kok en vakantie is ook lekker eten en tijdens het eten om de beurt even kijken bij je kinderen. Ik zie daar geen probleem in hoor. Een kind kan ook spugen als je op de bank zit en je de hele avond niet gaat kijken, dat is niet iets wat elke moeder doet en daardoor nog geen slechte moeder is. Ook gedurende je eigen nachtrust kan er van alles gebeuren, maar laten we wel reeel blijven. Juist omdat het nu is fout gegaan roept iedereen schande, maar de meesten hebben nooit in de gelegenheid verkeerd in de levensstandaard van de McCann's dan is het makkelijk roepen. Hoeveel kinderen komen tussen de middag niet zelf thuis en moeders zit op het werk? Of misschien wel de tennisbaan, manege....?

Deze situatie zal zeker wel de angst bij een hoop echtparen hebben gegeven om niet zomaar in een respectable luxe vakantieoord je thuis te voelen en volledig veilig. De naïviteit zal zeker verminderd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:55

sarabande schreef:
russel schreef:
Ze worden toch vanwege dat feit door de meerderheid in dit topic gezien als verwaarlozers van hun kinderen?

Nee dat is ongenuanceerd lezen.

De wijze van optreden in de eerste weken, en de gegevens die daarna kwamen hebben voornamelijk tot een andere kijk op de McCanns geleid.
Daarbij ze hadden geld genoeg om iemand, die daar speciaal voor inhuurbaar was, op de kinderen te laten passen.

Vertel eens wat dan onder het verwaarlozen van hun kinderen valt volgens jouw?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:08

russel schreef:

Dat is een term die ik nooit gebruikt heb, maar een juridische term die Lusitana meerdere malen heeft toegelicht vanuit de optie van de Portugese wet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:14

Ik zie het toch steeds weer voorbij komen in de posts en wordt graag steeds aangehaald. Maar kennelijk heb ik het verkeerd gelezen en vind niemand dat de McCann's hun kinderen heeft verwaarloosd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:18

russel schreef:

Ik denk dat Sarabande met ongenuanceerd lezen bedoelt dat er in dit topic ook heel veel mensen niet vinden dat er sprake is van verwaarlozing als je de kinderen alleen laat als je gaat eten en vaak checkt. Er zijn er die dat nooit zouden doen en er zijn er die daar geen moeite mee hebben.
Ik denk ook dat Sarabande gelijk heeft met te stellen dat het publieke gevoel (in het algemeen) richting de McCanns is omgeslagen, door alles wat er daarna is gebeurd voornamelijk ten gevolge van de publiciteit die ze zelf hebben gezocht.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:20

Geen idee eigelijk welke naam ik erop zou plakken, enkel zou het niet in mijn visie van ouderschap voorkomen Lachen

Ik hoop nog altijd dat ze om die hypotheek kwestie zwaar gestraft worden, al is dat ijdele hoop Lachen