Elisa2 schreef:Cer schreef:Ik vond dit wel bijzonder.. een dorp dat waarschijnlijk over tien jaar weg moet zijn omdat de industrie uit moet breiden
https://www.nu.nl/binnenland/6375636/do ... strie.html
Ben benieuwd waar ze die mensen gaan huisvesten, met een beetje mazzel worden ze gunstig uitgekocht, maar of dat altijd zo is als de gemeente iets wil hebben?
Heel bijzonder..450 hectare voor energiestations, dat is dus een direct gevolg van overstappen op meer stroom/ energie etc. Ik vraag me dan ook af of dit bij een dorp gaat blijven of dat er meer 450 hectare grond nodig gaat zijn voor energie stations.
Maar wat is het alternatief?
We willen allemaal stroom voor onze televisies, lampen, verwarming, we willen allemaal producten kunnen blijven kopen.
De overheid is rijkelijk te laat met het daarop anticiperen, de netbeheerders hebben 30 jaar geleden al aangegeven dat het stroomnet in de toekomst een probleem ging worden, maar ze mochten toen niet investeren. Dat moet nu allemaal alsnog gebeuren om onze standaard van leven te behouden.
Voor de mensen die er wonen is het echt heel naar dat zij hun huizen kwijt gaan raken in de toekomst. Bah.