Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:32

Wintu schreef:
Rizette schreef:
Dan mag je er wel constant mee in de hand lopen met de dop er af. Anders duurt dat veel te lang als je al van de sokken ligt en je moet die bus nog ergens uit een tas of zak halen.

Dan wordt het toch de vuvuzela :D

Eerlijk ik denk dat dit best werkt :=
Pepperspray lijkt me onveilig. Op zo'n moment kun je niet even rustig checken hoe de wind staat.

Of een persoonlijk alarm. Stokje eruit trekken en er komt een pest geluid uit.
https://www.bol.com/nl/p/zelfverdedigin ... androidapp

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:36

rookbom...wel eerst thuis oefenen voordat je honden of paard heel snel worden...

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:44

@Nyaleti, mijn hondje is van gewone harde geluiden al,erg bang. Een keer toen er vuurwerk was, klapte ze bijna uit de lijn. Ben bang dat als ik zo’n persoonlijk alarm aanzet, ze misschien van schrik ontsnapt.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:46

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:50

Vuvuzela gebruikt de schaapherder in Ede. Werkt ook niet meer.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:54

DuoPenotti schreef:
of zo'n ratel :P

omdat ze dat niet echt kennen kan ik me voorstellen dat het wel wat afschrikt...
wel wat...

en zo'n lange stierenzweep mee.

Toch te gek, want idd die je van achter besluipt die heeft je dan al

Zie je iedereen al met zo een toeter om de nek, hilarisch _O-

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:59

SusanH schreef:
Vuvuzela gebruikt de schaapherder in Ede. Werkt ook niet meer.

Het zal wel net als met honden zijn. Eerst schrikken ze ergens van, dan went het, en zijn ze niet meer bang.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:06

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:
of zo'n ratel :P

omdat ze dat niet echt kennen kan ik me voorstellen dat het wel wat afschrikt...
wel wat...

en zo'n lange stierenzweep mee.

Toch te gek, want idd die je van achter besluipt die heeft je dan al

Zie je iedereen al met zo een toeter om de nek, hilarisch _O-

Ik hoor het mensen nog zeggen, neeee, alle dieren in de nacht op stal, wolfje valt overdag niet aan.
Als het niet om te janken was zou ik ook zeggen hilarisch :j

Wat hebben die zogenaamde deskundigen zich "vergist" in het leervermogen van de wolf.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:28

Ik zat net de avondshow van Lubach terug te kijken en dat stuk over meeuwen deed me denken aan het hele wolven probleem. Iemand het gezien? Zouden ze daar niet dit hele wolven probleem toegeschoven moeten krijgen? En dan met name de lobby van de natuurorganisaties die het erger maken en de problemen die mensen en dieren ervan ervaren. Daar ging hij omtrent de meeuwen ook op in namelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:30

Ik heb het gezien en verbaasde me er over dat meeuwen blijkbaar ook beschermd zijn.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:32

Weet iemand hoe het met de hond gaat? Arm beest keek zo triest.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:35

De "wolvendeskundigen" zijn het inmiddels zover met elkaar oneens dat ze elkaar nu openlijk uit schelden. Lees deze tekst van Rick van Mallsen in groep wolf.

Rick van Mallsen schreef:
Hamsterprofessor LaHaye: " ga niet met kleine kinderen het bos in"..‍
Sorry, wat een onzin en onkunde, zeg ik, Rick van Malssen. Net zoals je je kind in het oog houdt als je op straat loopt, doe je dat ook in het bos. Er kunnen zwijnen, wolven, teken en adders zijn. Zelfs hertachtigen moet je niet kwaad maken..
Wolven zijn niet gevaarlijk. Ook niet op de Utrechtse Heuvelrug. Wat wel van belang is, is dat we ons gedrag gaan bijstellen bij een ontmoeting met een wolf.
Inplaats van dat we als een angsthaas langzaam achteruit lopen of als een pilaar stokstijf blijven staan, is het van belang om een wolf, die te dichtbij voor comfort komt, actief af te schrikken. Letterlijk laten schrikken en de situatie onprettig maken voor de wolf. Roep, klap in de handen, gooi desnoods een stok. Ga proactief naar de wolf toe in een schijnbeweging. Dat vindt een wolf onprettig. Hij gaat dan 100% zeker weg en probeert daarna zo'n zelfde situatie te mijden.
De richtlijnen die onder andere de Zoogdiervereniging adviseert zijn perfect om een wolf te habitueren aan mensen.
NIET doen.

Dat gooien van een stok om een wolf af te schrikken gaat Niko Kofferman vast niet keuk vinden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:39

Jaja.

We leren bij paarden allemaal. Als je bang bent doorziet je paard je. Ook al maak je je groot enz.

Misschien als je zo nep stoer staat te doen dat die wolf in lachen uitbarst en daarom geen gevaar meer is :))

Nee eerder dat hij het doorziet en lekker de tegenaanval inzet..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:40

Citaat:
Hij gaat dan 100% zeker weg en probeert daarna zo'n zelfde situatie te mijden.

Jaja.... en gij geleuf da.....

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:47

DubbelFun schreef:
Citaat:
Hij gaat dan 100% zeker weg en probeert daarna zo'n zelfde situatie te mijden.

Jaja.... en gij geleuf da.....

Die man is nogal zeker van z'n zaak := ga toch een eind.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:50

Nou, mijn vader heeft ooit ( per ongeluk dat wel) onze Duitse herder ko gegooid met een dikke stok. Hond sprong op terwijl mijn vader even flink uithaalde om de stok weg te gooien. Hond is serieus even out geweest. Dus je kan best wat voor elkaar krijgen met een stok. Maar goed, ze moeten er ook maar net liggen die stokken. Als ze er zijn, ik denk ook dat ik ga gooien. En herrie maken.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:59

Celebi schreef:
Ik zat net de avondshow van Lubach terug te kijken en dat stuk over meeuwen deed me denken aan het hele wolven probleem. Iemand het gezien? Zouden ze daar niet dit hele wolven probleem toegeschoven moeten krijgen? En dan met name de lobby van de natuurorganisaties die het erger maken en de problemen die mensen en dieren ervan ervaren. Daar ging hij omtrent de meeuwen ook op in namelijk.

Ik vond het met name fascinerend dat hij zich zo drukt maakt om meeuwen :') en dat die kinderen zouden aanvallen.
Ik maak mij toch iets drukker om de wolf en had liever gezien dat hij daar aandacht aan besteed.
Volgens mij woont Lubach deels in Friesland en daar is toch veel overlast van de wolf…

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 21:00

Zichtmelding Herwen Gld 3 wolven
Citaat:
Herwen Gelderland
29-10-2024
15.05 uur

Vanmiddag zijn er 3 wolven gezien op de polderdijk in Herwen, tegenover de Dijkhoeve. Ze liepen met snelle loop richting de oude rijn. Even daarvoor zijn ze gezien achterin de weilanden bij de Lobither straat, Eltense weg.

Betrouwbaarheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/7AoTzU ... tid=WC7FNe

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:02

SusanH schreef:
Nou, mijn vader heeft ooit ( per ongeluk dat wel) onze Duitse herder ko gegooid met een dikke stok. Hond sprong op terwijl mijn vader even flink uithaalde om de stok weg te gooien. Hond is serieus even out geweest. Dus je kan best wat voor elkaar krijgen met een stok. Maar goed, ze moeten er ook maar net liggen die stokken. Als ze er zijn, ik denk ook dat ik ga gooien. En herrie maken.

Zo heb ik zelf mijn boxer knock out geschopt. Ging z'n bal eens goed ver weg schoppen...hij stak z'n kop er tussen. Was tijdens wandeling en heb ons op laten halen. Het is gelukkig helemaal goed gekomen maar het is idd mogelijk

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:07

sterregoud schreef:
@Nyaleti, mijn hondje is van gewone harde geluiden al,erg bang. Een keer toen er vuurwerk was, klapte ze bijna uit de lijn. Ben bang dat als ik zo’n persoonlijk alarm aanzet, ze misschien van schrik ontsnapt.

Ik heb dat geoefend. Eerst door het in een dikke jas gewikkeld te laten horen zodat het niet zo luid is voor de hond. Mijn hond komt nu tegen me aan staan bij het horen van het alarm. Nu heeft zij geen angst voor vuurwerk dus ik durf niet te zeggen of het bij jouw hond ook werkt. Maar ik wilde in elk geval voorkomen dat zij van het geluid schrikt op zo'n moment.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:09

Lubach heeft het al vaker over de wolf gehad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:11

dierenfan schreef:
SusanH schreef:

Zo heb ik zelf mijn boxer knock out geschopt. Ging z'n bal eens goed ver weg schoppen...hij stak z'n kop er tussen. Was tijdens wandeling en heb ons op laten halen. Het is gelukkig helemaal goed gekomen maar het is idd mogelijk

Dat zou is ook schrikken in beide gevallen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:11

Benzz schreef:
Lubach heeft het al vaker over de wolf gehad.

Die is toch voor de wolf?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:14

Ginam schreef:
Celebi schreef:

Ik vond het met name fascinerend dat hij zich zo drukt maakt om meeuwen :') en dat die kinderen zouden aanvallen.
Ik maak mij toch iets drukker om de wolf en had liever gezien dat hij daar aandacht aan besteed.
Volgens mij woont Lubach deels in Friesland en daar is toch veel overlast van de wolf…

Er zijn anders aardig wat overeenkomsten. Het laat weer eens zien waar het naar toe gaat als je alles op zijn beloop laat. In Nederland werkt het gewoon niet om natuur op zijn beloop te laten. Dan wordt de ene soort schaars, terwijl de andere soort een ware plaag wordt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 21:21

Zichtmelding Acquoy Gld 19 uur
Citaat:
Acquoy Gelderland
29-10-2024
19.00 uur

Zichtmelding van een wolf 19:00 liep van af de nieuwe steeg in de richting van de nieuwe graaf.

Betrouwbaarheid laag

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/TuYJjS ... tid=K35XfP