Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Eulogy schreef:Anna79 schreef:Iran heeft vooraf gewaarschuwd en niet op burgerdoelen geschoten. Dat is het punt.Ik kom even binnenvallen, lees af en toe mee en verbaas me elke keer weer over de anti-Israel toon die hier heerst.
Welk van Israëls vijanden doet alle mogelijke moeite om de burgers van de vijand te waarschuwen om een veilig heenkomen te zoeken omdat onder hun huizen een terroristische organisatie tunnels heeft zitten met wapens (ja precies ook in Libanon).
Over Iran, de bevolking heeft het daar niet best. Zag onlangs een hartbrekend filmpje waarin mensen smeekten om hun land aan te vallen in de hoop eindelijk verlost te worden van hun onderdrukking.
Deze oorlog met westerse ogen bekijken kan niet, dan vind je geen logica. Ik vind oorlog ook verschrikkelijk maar ik zie Israël zijn best doen om burgerslachtoffers te voorkomen hetgeen lastig is als de vijand ze gebruikt als menselijk schild.
Iran schiet gewoon random op heel Israël, zonder succes overigens. Iran heeft volgens mijn informatie (Amir Tsarfati op telegram) 1 Palestijn en een Jordanees vermoord met hun raketten. Wel hebben vanavond 2 palestijnen die in Israël werkten 6 burgers vermoord bij een schietpartij.
Hoe doet Israël precies zijn best om burgerdoden te voorkomen? Het meest geavanceerde leger ter wereld kon meer dan 40.000 burgerdoden niet voorkomen? Geloof je Israëls zogenaamde intenties echt?
De LHBTQ gemeenschap erbij halen vind ik ook zo'n voorbeeld van westers superieuriteitsgevoel. Waar die gemeenschap in elk geval niet mee geholpen is, is platgebombardeerd worden. Overigens zijn ook pedofielen welkom in Israël, dus, nou ja.
Eulogy schreef:Het verhaal van die baby kon niet worden geverifieerd (https://m.jpost.com/israel-news/article-772181). Nogmaals: ik zeg niet dat ik de aanval van 7 oktober goedkeur.
Anna79 schreef:Ik ga even op je laatste zin in, logisch nadenken, nogmaals met een Westerse bril kijken naar dit conflict is niet logisch en daarom ook zo onbegrijpelijk. Je hebt echt kennis nodig van het midden oosten,daar heb je geen democratie (behalve Israël). En houd Iran maar niet de hand boven het hoofd, Iran is uit op de totaalvernietiging van Israël. Ook van Amerika trouwens. Overigens zijn de hele radicale moslims sowieso anti westerse wereld. Dat is het meest cru je ziet bijvoorbeeld o.a. de LHBTQ gemeenschap steun betuigen aan de Palestijnen, terwijl deze gemeenschap gelijk vermoord zou worden. In Israël zijn zij welkom, echt niet binnen de radicale moslimwereld.
Electra63 schreef:Ik geloof nog steeds niet dat Israël 7 oktober niet heeft zien aankomen.
Israël heeft de beste inlichtingendienst, kijk naar de actie op de piepers, de uitschakeling van politieke tegenstanders.
En dan zo'n grote aanval niet zien aankomen ?
Het kwam Netanyahu goed uit, denk ik, al klinkt dit afschuwelijk. Israël heeft het sowieso onderschat.
Maar 7 oktober is nog steeds geen excuus voor 40.000 burgerdoden en dan nog de zwaargewonden.
Eulogy schreef:Mijn punt was dat het niet is geverifieerd en dat is exact het punt dat het artikel maakt. Ik heb ook nooit gezegd dat er geen vreselijke dingen gebeurd zijn op 7 oktober, of dat veel van de slachtoffers niet onschuldig waren, dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat 7 oktober niet gebeurde in een vacuüm, en dat veel verhalen niet geverifieerd zijn.
Ik gebruik trouwens expres ook nog eens bronnen met een Israël bias (dat zijn vrijwel alle westerse bronnen, maar Israëlische bronnen natuurlijk al helemaal).
Maar nogmaals, als we het over onthoofde en verbrande baby's hebben
... https://www.theguardian.com/commentisfr ... eli-babies
Anna79 schreef:Je ziet hiermee heel duidelijk dat ze totaal niet weten wie ze steunen, dat wil ik ermee zeggen. De vaak geopperde 2 Staten oplossing overigens is iets wat de Palestijnen pertinent niet willen Israël heeft daar wel open voor gestaan.
Babootje schreef:Electra63 schreef:Ik geloof nog steeds niet dat Israël 7 oktober niet heeft zien aankomen.
Israël heeft de beste inlichtingendienst, kijk naar de actie op de piepers, de uitschakeling van politieke tegenstanders.
Het kwam Netanyahu goed uit, denk ik, al klinkt dit afschuwelijk. Israël heeft het sowieso onderschat.
Maar 7 oktober is nog steeds geen excuus voor 40.000 burgerdoden en dan nog de zwaargewonden.
Het gaat niet alleen om 7 oktober. 7 oktober is wel een uiting, een illustratie van wat er al jarenlang aan de gang is. Waar joden dagelijks mee leven.
E.e.a. verwoord in deze post. En dan vooral ook even het filmpje erbij kijken.
https://x.com/rafaeldahan/status/1835403643224297841
En dat zeg ik ook niet om een excuus voor de daden van Israel te geven. Wat er daar gebeurt is verschrikkelijk. Het conflict is zo diep geworteld dat mensen dit niet kunnen oplossen. Maar goed, het midden oosten is niet het enige zorgelijke conflict op dit moment.
Eulogy schreef:Nee, maar je licht zelf je punt vervolgens niet verder toe (en je reageert bovendien vrij selectief op mijn post). Ik sta ook zeker open voor bronnen, maar X is geen bron.
Babootje schreef:Electra63 schreef:Ik geloof nog steeds niet dat Israël 7 oktober niet heeft zien aankomen.
Het gaat niet alleen om 7 oktober. 7 oktober is wel een uiting, een illustratie van wat er al jarenlang aan de gang is. Waar joden dagelijks mee leven.
E.e.a. verwoord in deze post. En dan vooral ook even het filmpje erbij kijken.
https://x.com/rafaeldahan/status/1835403643224297841
En dat zeg ik ook niet om een excuus voor de daden van Israel te geven. Wat er daar gebeurt is verschrikkelijk. Het conflict is zo diep geworteld dat mensen dit niet kunnen oplossen. Maar goed, het midden oosten is niet het enige zorgelijke conflict op dit moment.
Electra63 schreef:Waar Joden dagelijks mee leven ?
En Palestijnen dan?
Je gaat in jouw bericht voorbij aan het gebrek aan rechten en de onderdrukking van Palestijnen en wat er nu (weer) gebeurt door de Kolonisten op de Westbank.
Ik vind het genocide wat Israël doet.
mysa schreef:Even iets anders:Eigenlijk is het apart dat we het steeds hebben over joden en Palestijnen. In Israël wonen inderdaad veel mensen die gekwalificeerd worden als jood, hoewel ze lang niet allemaal religieus zijn. Blijft over de kwalificatie als ras. Maar rassen zijn een verzinsel.
Voor wat betreft de Palestijnen: dat zijn Arabieren want ze komen allemaal uit het Ottomaanse rijk en heten dus naar Arabië?
Want er is nooit een land Palestina geweest. Of nou ja, in de bijbel maar toen woonden er joden.
Babootje schreef:Het conflict is zo diep geworteld dat mensen dit niet kunnen oplossen.