Maar ja ik heb gemerkt dat als ik pasta met een kipfiletje of gehakt maak ik goedkoper uit ben ja.
Maar laten we het daarbij houden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Goed vlees is een flink stuk duurder geworden. En wat hetzelfde kwa prijs is gebleken is inmiddels best vaak bijvoorbeeld geen 100 % rundvlees maar 90 of 96 % en de rest water kleurstoffen en andere toevoegingen. Ik ben me best rot geschrokken dat kaal basis rundvlees gekocht in de supermarkt voor mij nu in veel gevallen niet meer eetbaar is door de toevoegingen waar ik niet tegen kan.
Oftewel minder kwaliteit meer zooi maar dezelfde prijs in de hoop dat de koper het niet doorheeft. Idem brood nu vaak voorzien van veldbonen, lupine, soja aardappelof andere toevoegingen ipv graan
8nnemiek schreef:In vergelijking met groente is vlees natuurlijk best duur.
Ik had gisteren een flinke broccoli meegenomen voor 89 cent.. paar aardappeltjes en een paar champignons erbij en we hebben een complete maaltijd voor iets meer dan een euro voor twee personen.. en vandaag heb ik een maaltijdsoep gemaakt van de broccoli stronkMet een aardappel, een dikke ui en vermicelli erin kostte me dat ook bijna niks.
Zou je daar vlees bij doen, dan wordt het een heel stuk duurder.
DuoPenotti schreef:Soep is compleet zonder balletjes. Maaltijd soep niet.
Goed eten is het laatste waar wij op bezuinigingen
En ja bij een veelzijdige maaltijd hoort vlees.
Dat er een 5% van de Nederlanders anders over denkt mag.
Al drukt deze hele kleine meerderheid wel een grote stempel op social media.
Hun stem is dus duidelijk groter dan het aantal
En ja dat mogen ze zelf weten. Maar ik vind boodschappen duur. Met en zonder vlees.
DuoPenotti schreef:En ja bij een veelzijdige maaltijd hoort vlees.
Dat er een 5% van de Nederlanders anders over denkt mag.
Al drukt deze hele kleine meerderheid wel een grote stempel op social media.
Hun stem is dus duidelijk groter dan het aantal