Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:@Kaya, jawel hoor. Ik verwacht van andere mensen\artiesten niet dat ze volmaakt zijn want dat ben ik zelf ook niet. Een zanger die zijn teksten zelf schrijft legt daar vaak wat persoonlijks in en ik voel me aangetrokken als ik er wat in herken. Misschien herken ik er dan ook zwakheden in die ik zelf ook heb. Daarentegen zijn er ook zangers\kunstenaars waar ik geen enkele resonantie mee heb, die op een geheel andere golflengte zitten, en die fout kunnen gaan op een manier waar ik geen enkel begrip voor kan hebben.M.a.w. waar ik gewoon niets mee heb . Terwijl anderen die mogelijk misschien juist weer wel leuk vinden.
Bootsiebob schreef:Ik merk dat ik de hele situatie zo neutraal mogelijk probeer te bekijken maar het is lastig voor me om Marco Borsato nog als persoon met zuiver geweten te zien. Ik geloof zeker dat hij de fout in is gegaan. Maar ik geloof en hoop ook dat hij geen gevaar is om nogmaals over de schreef te gaan.
Suzanne F. schreef:Vind jij echt dat de grens van ongepast gedrag pas ligt bij aanrakingen? Vind je zijn gedrag echt onder 'niet handig' vallen?Hij heeft zich toch niet vergrepen aan haar? Hij heeft haar niet gemanipuleerd tot seks.
Nee sommige dingen zoals die appjes zijn niet handig geweest. Maar kom op zeg, een heel drama maken hiervan is wel overdreven hoor.
lor1_1984 schreef:anjali schreef:@Kaya, jawel hoor. Ik verwacht van andere mensen\artiesten niet dat ze volmaakt zijn want dat ben ik zelf ook niet. Een zanger die zijn teksten zelf schrijft legt daar vaak wat persoonlijks in en ik voel me aangetrokken als ik er wat in herken. Misschien herken ik er dan ook zwakheden in die ik zelf ook heb. Daarentegen zijn er ook zangers\kunstenaars waar ik geen enkele resonantie mee heb, die op een geheel andere golflengte zitten, en die fout kunnen gaan op een manier waar ik geen enkel begrip voor kan hebben.M.a.w. waar ik gewoon niets mee heb . Terwijl anderen die mogelijk misschien juist weer wel leuk vinden.
MB schrijft zijn nummers niet zelf en de melodieën zijn (of althans waren) van bekende Italiaanse nummers.
Maakt hem geen betere of slechtere zanger uiteraard, maar zijn eigen gevoel ligt niet in het schrijfwerk, enkel in de manier waarop hij het zingt.
Suzanne F. schreef:Hij heeft zich toch niet vergrepen aan haar? Hij heeft haar niet gemanipuleerd tot seks.
Nee sommige dingen zoals die appjes zijn niet handig geweest. Maar kom op zeg, een heel drama maken hiervan is wel overdreven hoor.
Electra63 schreef:Ik vind het allemaal lastig te beoordelen.
Behalve MB had ook het slachtoffer een hele bekende en goede advocaat en daarbij de steun van een invloedrijke journalist, Van der Heuvel.
Geen geld eisen, zegt niets, als het motief bijvoorbeeld wraak is.
Maar wat mij opviel van de week bij een van de nabeschouwingen is dat er problemen waren met de tijdslijn.
Sommige appjes, bijv. over de zelfbevrediging zijn veel later gestuurd, niet toen zij pas 15 was, maar een paar jaar ouder. Sommige meisjes van 16 of 17 zien er uit als volgroeide vrouwen en als er dan sprake is van een bepaalde moraal, dan vervagen die grenzen misschien.
De suggestie dat MB pedofiel is, vind ik daarom overtrokken.
Ik vind het ook niet normaal, MB is veel ouder en het slachtoffer kwetsbaar.
Ik vind wel dat MB een grens had moeten stellen en naief is geweest, maar ik vind niet, dat hij strafbare feiten heeft gepleegd.
Vrouwen zijn niet altijd onschuldig en kunnen ver gaan; in de tijd van Elvis of Tom Jones gooiden vrouwen al slipjes op het podium. Andre Hazes ging met Rachel, toen zij pas 14 was. Celine Dion was ook heel jong en haar man veel ouder, enz. En zo zijn er nog veel voorbeelden van rijke/bekende/machtige mannen met veel jongere vrouwen.
De tijden zijn nu wel veranderd.
Maar deze zaak heeft vooral veel te lang geduurd, dat had nooit gemogen.
Saga schreef:Jouw dochter slaapt nooit bij een vriendinnetje? Gaat nooit op kamp? Een dagje weg met iemand anders?
Saga schreef:Ah oke, ik denk dat ik hieruit kan opmaken dat jij het geen probleem zou vinden als een volwassen man de slaapkamer van jouw dochter binnen zou gaan als zij daar naakt op bed ligt en dit ook bekend is bij deze man.
Dan heeft deze discussie verder überhaupt geen zin en hebben wij hele andere grenzen wat betreft gepast en ongepast gedrag.
Ik ga er dan voor het gemak ook maar vanuit dat je de rest, die je niet quote, ook helemaal prima vindt.
Echt een heel groot verschil in normen en waarden tussen ons...
Jis_ schreef:Electra63 schreef:Ik vind het allemaal lastig te beoordelen.
Behalve MB had ook het slachtoffer een hele bekende en goede advocaat en daarbij de steun van een invloedrijke journalist, Van der Heuvel.
Geen geld eisen, zegt niets, als het motief bijvoorbeeld wraak is.
Maar wat mij opviel van de week bij een van de nabeschouwingen is dat er problemen waren met de tijdslijn.
Sommige appjes, bijv. over de zelfbevrediging zijn veel later gestuurd, niet toen zij pas 15 was, maar een paar jaar ouder. Sommige meisjes van 16 of 17 zien er uit als volgroeide vrouwen en als er dan sprake is van een bepaalde moraal, dan vervagen die grenzen misschien.
De suggestie dat MB pedofiel is, vind ik daarom overtrokken.
Ik vind het ook niet normaal, MB is veel ouder en het slachtoffer kwetsbaar.
Ik vind wel dat MB een grens had moeten stellen en naief is geweest, maar ik vind niet, dat hij strafbare feiten heeft gepleegd.
Vrouwen zijn niet altijd onschuldig en kunnen ver gaan; in de tijd van Elvis of Tom Jones gooiden vrouwen al slipjes op het podium. Andre Hazes ging met Rachel, toen zij pas 14 was. Celine Dion was ook heel jong en haar man veel ouder, enz. En zo zijn er nog veel voorbeelden van rijke/bekende/machtige mannen met veel jongere vrouwen.
De tijden zijn nu wel veranderd.
Maar deze zaak heeft vooral veel te lang geduurd, dat had nooit gemogen.
Je zegt, vrouwen zijn niet altijd onschuldig en dan heb je het over veel te jonge meisjes die met oudere mannen een relatie krijgen, zijn die meisjes schuldig in jouw ogen? Zo ja waaraan?
Elvis, daar gingen vrouwen los op ja, was ook geen normale/gezonde situatie.
Nu in het nieuws die gynaecoloog die wordt beschuldigt dat hij met zijn handen op plekken kwam waar die niet hoorde te komen. Ik zag een reactie van een man dat die vrouwen dat vast niet erg vonden want het is een knappe man, ze zullen hem wel uitgedaagd hebben![]()
Ik geloof best dat die er tussen zitten maar die doen geen aangifte of misschien een valse bij afwijzing. En met nu zeker 50 meldingen kan je niet zeggen zal wel uitlokking zijn.
Suzanne F. schreef:Saga schreef:en naakt in bed wordt benaderd door een volwassen man, je echt heel anders zou reageren.
Hij werd gevraagd door moeder om naar haar toe te gaan. Dat is al super raar.
En hij heeft zich niet misdragen terwijl hij wist dat ze naakt in bed lag. Dus wat is nou het probleem?
Suzanne F. schreef:Waar schrijf ik dat? Ik zeg toch dat het bizar is dat moeder dat vroeg? Ik zou nooit een man naar boven naar mijn dochter sturen en al helemaal niet als ze naakt is. Moeder is in mijn ogen veel fouter dan Marco. Marco heeft zich gezien de omstandigheden nog correct gedragen op dat moment.
Zonnetje81 schreef:Ik geloof niet bij voorbaat een dagboek. Als tiener was ik ook verliefd op mn oudere instructeurEen dagboek is vaak fantasie.
En een man naar boven sturen naar je naakte dochter is al debiel.
Lusitana schreef:Ik heb dit niet vanaf het begin gevolgd en zag er toevallig iets over in een Nederlands actualiteiten programma dat ik net ontdekt heb op NPO gemist en een paar afleveringen van heb gekeken. Daarin bleek ook dat hij een zeer bedreven advokaten team er op heeft gezet die het allemaal mooi konden draaien. Ik ben blij dat je even aangeeft dat ze het inderdaad niet voor het geld doet, maar voor erkenning.
En het gevolg is dat ze, zoals het meestal gaat, ze voor leugenaar of in elk geval de slechte partij wordt weggezet. Zo wreed.