Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Waarom trekt ze trouwens niet bij de vader van haar kind?
Citaat:Bij de vader van haar zoontje intrekken is geen optie, benadrukte ze. "En mijn kind kan daar ook niet naar toe zonder mij. Ik kan nog geen vijf minuten zonder hem", zei ze, terwijl ze het jochie in de rechtszaal de borst gaf.
Benzz schreef:Het is de Televaag he! Die schrijven graag halve waarheden en houden van Stoken.
Blue_Eyes schreef:Janneke2 schreef:Er zijn heel veel asielzoekers die 'thuis' een beroep uitoefenden en dat hier graag weer willen oppakken.
Bijna 100%, zo is mijn ervaring.
En het beleid is tot op de huidige dag om dit zo veel mogelijk te frusteren.
Zelfs de taal leren mocht niet.
Dat inderdaad, wat Janneke zegt. Ik heb op mijn groepen artsen, tandartsen, verpleegkundigen, docenten, noem maar op. Willen allemaal GRAAG aan het werk. Niets liever. Maar moeten minimaal B2+ niveau halen om dan hun studie opnieuw te moeten beginnen.
Janneke2 schreef:Benzz schreef:Het is de Televaag he! Die schrijven graag halve waarheden en houden van Stoken.
... ja.
Je hebt gelijk.
Maar tja, telkens weer diezelfde smaad tegenspreken, het staat me tegen.
In principe zijn bokkers oud en wijs genoeg om dit te weten en (in goed Nederlands) hun facts te checken.
(In plaats daarvan las ik per ongeluk nog het volgende:
'Ze vond de woning te klein. Nogal verwend gedrag van een vluchteling.
Veel Nederlanders zouden dolbij zijn met die woning'.
... je zou de spreekster eens willen uitnodigen om een weekje in een azc te wonen - over "verwend" gesproken...)
mika11 schreef:Ik denk omdat het niveau van opleiding wel verschillend is van hier.
mika11 schreef:Ik denk omdat het niveau van opleiding wel verschillend is van hier.
Popstra schreef:Een persoon die vlucht voor oorlog of what ever uit zuid Afrika is blij met alle hulp die het zou ontvangen. Ontzettend dankbaar zijn..
Maar zoals bekend komt er een hoop uitschot hier. Brutaal als de beulen, ontevreden en onbeschoft.
Popstra schreef:Een persoon die vlucht voor oorlog of what ever uit zuid Afrika is blij met alle hulp die het zou ontvangen. Ontzettend dankbaar zijn..
Maar zoals bekend komt er een hoop uitschot hier. Brutaal als de beulen, ontevreden en onbeschoft.
Janneke2 schreef:Sansevieria schreef:Onbegrijpelijk, menig ander zou hier heel blij mee zijn.
Ik vraag me dan oprecht wel eens af hoe die mensen in het land van herkomst woonden en of ze enig besef van de woningnood in dit land hebben?
... ik heb alleen gelezen dat iemand het 'te klein en onveilig' vind.
Vind jij dat iemand in een onveilig huis gestopt mag worden?
_San87_ schreef:Blue_Eyes schreef:
Dat inderdaad, wat Janneke zegt. Ik heb op mijn groepen artsen, tandartsen, verpleegkundigen, docenten, noem maar op. Willen allemaal GRAAG aan het werk. Niets liever. Maar moeten minimaal B2+ niveau halen om dan hun studie opnieuw te moeten beginnen.
Waarom moeten ze hun studie opnieuw doen? Dat je een bepaald niveau Nederlands spreekt lijkt me heel logisch voor iemand in de zorg. Maar ik vind het wel raar dat de hele opleiding opnieuw moet? Is er niet een tussenweg of zo, laatste jaar instromen, oid? Of proeve van bekwaamheid, weet ik het.
Suzanne F. schreef:Dit is natuurlijk ook tenenkrommend. Eritrese asielzoeker die een woning weigert.
Citaat:Janneke2 schreef:
... ik heb alleen gelezen dat iemand het 'te klein en onveilig' vind.
Vind jij dat iemand in een onveilig huis gestopt mag worden?
Wat is er onveilig aan een huis?
Citaat:maar waar is de grens? Tot hoever kun je gaan?
purny schreef:Janneke: Als je het nieuwsitem had gezien dan had je ook gezien dat na de brand in de Grenfeld tower alle gebouwen hier in NL zijn gecontroleerd en dat er hier strenge eisen zijn aan een huis.
Citaat:Dat deze mevrouw de woning heeft geweigerd vind ik triest. Wat mij betreft terug naar het azc
Citaat:en kijken waar ze het onveiliger vind.
Citaat:Er wordt haar een oplossing geboden die vele malen veiliger is dan een azc.
purny schreef:Maar volgens de meneer in het item gelden die regels wonderlijk genoeg niet voor tot woning omgebouwde kantoorpanden...Janneke: Als je het nieuwsitem had gezien dan had je ook gezien dat na de brand in de Grenfeld tower alle gebouwen hier in NL zijn gecontroleerd en dat er hier strenge eisen zijn aan een huis.
purny schreef:Ja dat vind ik zo vreemd aan het verhaal. Ik neem niet aan dat die mevrouw met haar kind een vliegtuig heeft gepakt en 2 weekjes AZC heeft geboekt maar toch al een niet al te prettige reis en verblijfstijd achter de rug heeft. Dan vraag ik me af hoe je er bij komt om een goede woning te weigeren in de wetenschap dat je dan weer teruggezet wordt in het AZCDat deze mevrouw de woning heeft geweigerd vind ik triest. Wat mij betreft terug naar het azc en kijken waar ze het onveiliger vind. Er wordt haar een oplossing geboden die vele malen veiliger is dan een azc.
01San schreef:Kom op zeg, een open keuken heeft zowat iedereen in Nederland.
Citaat:Kan je ook nog afzetten met zo’n baby hekwerk ertussen.
Citaat:Maar je kookt toch onder toezicht?
Citaat:Of ga je douchen als je kind los loopt, en je eten op het vuur hebt staan? Denk ieder normaal denkend mens niet ???!!