Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:36

enzino schreef:
Shadow0 schreef:
Het grootste deel van wat als 'Antifa' betiteld wordt is vooral, eh, tegen fascisme. ('Antifa' klinkt heel dreigend maar is gewoon de afkorting: anti-fascisme.)
Dat is geen extreem standpunt, en de middelen waarmee dat in hoofdzaak uitgedragen wordt is door middel van vreedzame demonstraties, en dat is ook geen extreem middel. Er wordt heel veel op 1 hoop gegooid wat daar niet hoort.

Ah, de "no true scotsman fallacy".
Leuk, die was ik al een tijdje niet tegen gekomen.

Hoe dan? Also: ga je er ook nog inhoudelijk op in?

Cer

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:14

Ik ben zojuist even gaan googlen op Antifa, maar 'vreedzaam' is niet perse iets wat zij hoog in het vaandel hebben staan... ? En het is niet perse tegen fascisme, maar tegen van alles..
En ik heb gelijk geleerd wat doxxen betekent..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:33

Omdat Antifa niet één beweging is maar een verzameling van groepen. Waarvan sommige verandering proberen af te dwingen via niet gewelddadige acties en sommige via gewelddadige acties. Het idee dat ze niet gewelddadig zijn klopt dus gewoon niet, dat is je ogen sluiten voor het gewelddadige deel van Antifa.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:05

Karl66 schreef:
Shadow0 schreef:

Popstra: ik vind jouw ideeen een grotere bedreiging voor onze democratische rechtstaat, en ik ben banger voor waar de maatschappij heengaat door dat groeiende idee dat geweld en onderdrukking ok zijn, dan dat ik bang ben om slachtoffer te worden van crimineel geweld.

Het komt misschien niet vaak voor, maar hier ben ik het hartgrondig mee eens

Nou wat enig joh dat jullie het allemaal weer met elkaar eens zijn. :roll:
Vraag me af wat jullie zouden doen tegen de geweld plegertjes die met pistolen en messen lopen te koketteren en niet voor terug deinzen ze jou in je flikker te steken. jullie weten het Altijd zo goed!
Brand maar los

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:09

Weet je, ik heb het geluk in Nederland te zijn geboren en te wonen. De kans dat je dat in Nederland overkomt is ongeveer even klein als het winnen van de staatsloterij. En weet je? Ik speel niet mee in de staatsloterij, omdat ik de kans om te winnen veel te klein vind.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:10

Popstra schreef:
Vraag me af wat jullie zouden doen tegen de geweld plegertjes die met pistolen en messen lopen te koketteren en niet voor terug deinzen ze jou in je flikker te steken. jullie weten het Altijd zo goed!
Brand maar los

Zo is het!

Maar dat gebeurt bij andere die dan levenslang gemis en verdriet hebben.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:12

_Penotti schreef:
Popstra schreef:
Brand maar los

Zo is het!

Maar dat gebeurt bij andere die dan levenslang gemis en verdriet hebben.

Hebben jullie enig idee hoeveel mensen er gestorven zijn in de strijd voor die rechten? En hoeveel mensen er daarvoor stierven vanwege het gebrek aan die rechten?

Ik vind het jammer dat er nooit uit het verleden geleerd kan worden. Blijkbaar moeten alle fouten in elke tijdsperiode opnieuw gemaakt worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:21

Als jullie ook maar een keer goed een reactie lezen kunnen jullie wellicht ook wel bedenken daar heeeft ze een punt aangezien het een feit is sommige bevolking niet in een democratisch land kunnen functioneren. Daar is inmiddels zat bewijs van. Deze het beter doen onder enig streng dictatuur. Ofwel het regime in land van herkomst.
Wellicht het daarom gewoon helemaal geen goed idee is een multiculti samenleving. Hoe mooi dat ook klinkt en hoe leuk dat ook kan zijn. Want wat wij zo graag zouden willen zien, willen zij misschien wel helemaal niet.
Daar wel is over nagedacht??

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:25

SinneJ schreef:
Ik vind het jammer dat er nooit uit het verleden geleerd kan worden. Blijkbaar moeten alle fouten in elke tijdsperiode opnieuw gemaakt worden.

Ik vind het ook jammer dat 'we' niet geleerd hebben van het binnenhalen en laten blijven van gastarbeiders. Ik vind het jammer dat we niet geleerd hebben dat 2 botsende culturen in een overbevolkt klein landje niet werkt.
Ik vind het jammer dat we niet leren van Australie die een streng importbeleid voert waarbij nieuwe import pas na 10 jaar bijdragen recht krijgt op het sociale vangnet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:26

Karl66 schreef:
Weet je, ik heb het geluk in Nederland te zijn geboren en te wonen. De kans dat je dat in Nederland overkomt is ongeveer even klein als het winnen van de staatsloterij. En weet je? Ik speel niet mee in de staatsloterij, omdat ik de kans om te winnen veel te klein vind.

Blijkbaar vinden te veel 3e generatie hier geboren het geen feest hier te wonen en geen kans in de staatsloterij gezien de gedragingen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:42

Man, man, man en we zijn weer rond, alles is schuld van de derde generatie. Want als je uit de derde generatie komt, dan probeer je dit land in een moordhol te veranderen en als je niet uit de derde generatie komt, dan ben je een engel, die nog niet eens kan zondigen, al zou je het willen.

Het blijft heerlijk, de mensen die dol zijn op generaliseren maar boos worden als ze guurrechts genoemd worden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:47

Je kan boos worden, maar als je goed leest staat er bijvoorbeeld nergens dat het over alle gaat.
Te veel= geen alle.
Dus de conclusies die jij er allemaal uit trekt kloppen niet. Maar dat geeft niet, ga je gang maar :j

En je mag mij rechts noemen, geen probleem, maar als ik jou links noem word je boos.
En meer van deze berichten zoals afgelopen week aan de stranden enz, ik word steeds meer rechts, durf ik gerust toe te geven.
Ondanks dat ik weet dat de grootste groep mensen met geen Nederlandse naam super fijne mensen zijn.
Het leuke, ook van die mensen zijn er steeds meer rechtse. Want ze worden benadeeld door het linkse gedoog beleid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:48

Het is vreselijk als je slachtoffer bent van geweld, dat geldt voor iedereen.

Maar het is een feit, dat er nog steeds racisme en discriminatie voorkomt, waar dit topic over gaat.

Populistische opmerkingen dragen zeker niet bij aan een oplossing en zorgen voor nog meer verdeeldheid.

De dood van Bas wordt gekaapt door PVV en FvD, maar de familie van Bas wilt dit niet.

Discussie gesloten, lijkt me dan. Als familie geen demonstratie wil, dan doe je dat niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:51

Racisme wordt juist aangewakkerd door de structurele hatespeech van mensen als Akwasi, Sylvana en Airfry.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:54

Popstra schreef:
Als jullie ook maar een keer goed een reactie lezen kunnen jullie wellicht ook wel bedenken daar heeeft ze een punt aangezien het een feit is sommige bevolking niet in een democratisch land kunnen functioneren. Daar is inmiddels zat bewijs van. Deze het beter doen onder enig streng dictatuur. Ofwel het regime in land van herkomst.
Wellicht het daarom gewoon helemaal geen goed idee is een multiculti samenleving. Hoe mooi dat ook klinkt en hoe leuk dat ook kan zijn. Want wat wij zo graag zouden willen zien, willen zij misschien wel helemaal niet.
Daar wel is over nagedacht??

Kijk en dit is gewoon een racistische opmerking, dat sommige mensen (toevallig geen Nederlanders) een soort aangeboren drang naar geweldpleging hebben ofzoiets.

En dat terwijl in dit topic al eens naar voren kwam dat bijvoorbeeld de rivaliteit (vroeger?) tussen dorpen ook niet mals was.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:55

je mag me links noemen, alleen heb ik mijn hele leven nog nooit op een linkse partij gestemd en ben ik ook niet van plan dat in de toekomst te gaan doen. Maar als jij daar gelukkig van wordt, dan moet je dat vooral niet laten.

Het probleem met guurrechts (en wat dat betreft alle extremisten) is dat ze voor simpele oplossingen voor complexe problemen gaan. Als je de Marokkanen (en ja als je het over teveel Marokkanen hebt, dan heb je het nog steeds over de Marokkanen, alleen probeer je dat te verbergen in zogenaamde objectiviteit) overal de schuld van geeft en vindt dat je het oplost met minder, minder, dan hoef je niet na te denken over oplossingen die echt iets aan het probleem doen.

elnienjo schreef:
Racisme wordt juist aangewakkerd door de structurele hatespeech van mensen als Akwasi, Sylvana en Airfry.

Nee racisme wordt aangewakkerd door extremisme en daarbij maakt het niet uit of dat bij Akwasi wegkomt of bij elnienjo. Het is allebei even slecht.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 14-08-20 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Nee hoor. Als je je er niet door wilt laten aanwakkeren dan wakkert er niks aan. Het valt me op dat hoewel men enerzijds vindt dat BLM in de 'slachtofferrol' kruipt, het juist de mensen zijn die daar tegenin gaan die de hele tijd doen alsof ze niet zelf een keuze maken, maar dat hun gedrag helemaal bepaald wordt door de omstandigheden. Dat is pas een slachtofferrol.

Als je niet mee wilt doen aan dat 'aangewakkerde' racisme, dan doe je het niet. Die keuze heb je gewoon.

_Penotti

Dat ben ik met je eens Electra, die familie wil dat niet en dien je dat te respecteren.

Maar de laatste week stond ook bol van die drill rap groepen.
Van die jongeren die hier geen staatsloterij gevoel hebben ondanks dat ze wel hier geboren zijn en ook gewoon naar school kunnen zoals iedereen, dezelfde zorg krijgen als ze naar de dokter gaan, dus niets in vergelijk met Amerika. Maar wel dat stoer na doen met grote messen. Waarop lijkt dat ze die steeds meer gaan gebruiken. Is dat de toekomst?
Waarom mag dat niet bij naam genoemd worden? Er zal vast wel eens een Piet of Jan tussen zitten, maar toch vaker niet.

Maar als je dat benoemd ben je rechts, ik noem het bezorgd over ons alle toekomst.
Ook die van de aardige nette mensen met geen Nederlandse naam, want die zijn ook de dupe daarvan. (is dat dan weer een linkse gedachte of kan dat ineens niet meer omdat ik rechts genoemd word? )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:00

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:00

_Penotti schreef:
Dat ben ik met je eens Electra, die familie wil dat niet en dien je dat te respecteren.

Maar de laatste week stond ook bol van die drill rap groepen.
Van die jongeren die hier geen staatsloterij gevoel hebben ondanks dat ze wel hier geboren zijn en ook gewoon naar school kunnen zoals iedereen, dezelfde zorg krijgen als ze naar de dokter gaan, dus niets in vergelijk met Amerika. Maar wel dat stoer na doen met grote messen. Waarop lijkt dat ze die steeds meer gaan gebruiken. Is dat de toekomst?
Waarom mag dat niet bij naam genoemd worden? Er zal vast wel eens een Piet of Jan tussen zitten, maar toch vaker niet.

Maar als je dat benoemd ben je rechts, ik noem het bezorgd over ons alle toekomst.
Ook die van de aardige nette mensen met geen Nederlandse naam, want die zijn ook de dupe daarvan. (is dat dan weer een linkse gedachte of kan dat ineens niet meer omdat ik rechts genoemd word? )

En blijkbaar bood de NPO een podium voor die racistische agressieve haatmuziek die oproept tot geweld (ik las dat ze daar na deze moord mee stopten, maar goed, het blijft frappant dat ze er uberhaupt podium voor hebben geboden)

En dan Facebook die zwarte piet wil verbannen. Verbied die drillrap hate speech liever online, dat is ophitsing tot geweld, zwarte piet niet. (Tenzij hater Akwasi ze gaat neerhoeken)
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 14-08-20 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:01

Karl, dan stem je anders dan wat je hier laat zien van jezelf. Mag, maar daardoor mijn conclusie.
Overigens noem ik je niet extreem maar jij mij wel, netjes :j

Maar kom eens met de oplossingen, straat coaches, vakanties, thee drinken, het is allemaal al geprobeerd, maar nog steeds die grote onvrede onder die jongeren.
Misschien dan tijd voor wel de harde aanpak, die hebben we nog niet gehad want dat is zielig. Oh nee discriminatie, want dan stel je voor dat het percentage Marokkanen toch hoger is dan oorsprong Nederlanders, dat mag niet hoor.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:16

Oh, ik heb de oplossingen al een aantal keren genoemd. Hoge pakkans, consequent zijn en inzetten op emancipatie van sociaal economisch zwakkere groepen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:22

Gepakt worden er al genoeg, maar zonder echte gevolgen. Politie weet namelijk ook heel goed wie er in die drill bendes actief zijn, pakken wapens af en daar blijft het bij.
Die lui lachen zich kapot.
Dus wat heeft een hoge pakkans dan voor zin?
Consequent zijn in wat?
Zwakkere groepen gelijk trekken, zo ongelijk is het hier helemaal niet, moet je wel zelf willen.
Genoeg voorbeelden van mensen uit een economisch zwakkere groep die het prima doen. Het is geen Amerika hier.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:38

_Penotti schreef:
Karl, dan stem je anders dan wat je hier laat zien van jezelf.

Karl (en nog een paar) laten hier vooral de stem van de nuance horen. Probleem is alleen dat degenen die een stuk radicaler zijn dat meteen polariserend 'links' noemen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:46

Ik denk dat andere zoals ik ook nuance geven, maar wij worden dan zelfs extreem rechts genoemd.

Dus laten we er van maken dat we dat dan maar van elkaar noemen, maar niemand hier extreem is.